Oletko laittanut välit poikki jonkun kanssa tai onko joku tehnyt sinulle näin?

Anonyymi-ap

Oletko saanut tarpeeksesi jonkun ihmisen käyttäytymisestä niin, että olet vaihtanut puhelinnumerosi ja/tai osoitteesi salaiseksi. Tai oletko vain jollakin tavalla kadonnut jonkun elämästä? Vai ovatko ihmissuhteesi olleet aina sen verran seesteisiä, ettei ole koskaan tarvinnut heittää hyvästejä? Jotkuthan jopa katoavat niin, ettei kukaan tiedä ovatko he enää elossakaan. Onko joskus mielessäsi käynyt itse toteuttaa tällainen näyttämöltä häviäminen?

Olen itse joskus vaihtanut puhelinnumeroa ja siten päässyt eroon kiusanhengestä. Jonkun sukulaisen kanssa on tehnyt mieli jollakin tavalla päättää yhteydenpito, mutta en ole toistaiseksi näin tehnyt. Sieltä päin saamani "kiusa" ei ole erityisen aggressiivista, mutta kiusa se on pienikin kiusa. Kun välimatkaa on reilusti, niin välit pysyvät hiukan parempina vaikka niitä ei hyviksi voi kehuakaan.

Eräs entinen ystävä hylkäsi minut, kun en suostunut muuttamaan ystävyyttämme sellaiseksi että vain hän kävisi minun luonani ja minä en enää hänen luonaan. Aiemmin kyläilimme molemmin puolin. Ehdotin hänelle että voimmehan tavata kotien ulkopuolella. Mutta tämä ei häntä kiinnostanut. Kotini ei ole kuitenkaan mikään kahvila-ravintola, enkä ala yksipuolisesti ketään passaamaan. Aika harvoin ketään enää kotiini kutsunkaan, kun on paljon helpompaa tavata jossakin kodin ulkopuolella.

34

299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Miten ystäväsi ilmaisi sinulle halunsa?

"Kuule, haluan käydä syömässä luonasi mutta älä pelkää, sinun ei tarvi käydä minun luona ja ilmoitan kyllä erikseen, kun haluan nähdä sinut ja tulla syömään, mieluummmin iltapäivisin, koska olen aamuninen"

• Anonyymi00003

Hän kertoi että hän haluaa pitää oman asuntonsa vain omana alueenaan, mutta mielellään tulee luonani käymään kun silloin työmatkansa meni sopivasti asuntoni ohitse. Sanoin tähän että minäkin haluan pitää oman asuntoni vain omana alueenani, mutta tapaan mielelläni kodin ulkopuolella. Eipä sitten enää tavattu eikä enää olla missään yhteyksissäkään.

• Anonyymi00002

Puhelinnumeron vaihdoin, mutta en tiedä onko häiriköllä sellaisia apulaisia jotka pystyvät saamaan senkin selville!

• Anonyymi00004

Kauan sitten eräs työtoveri kertoi miten oli vaihtanut puhelinnumeroa, koska halusi päästä eroon eräästä entisestä. Tuo exä oli puhelinlaitoksella töissä ja onnistui jopa huutamaan väliin kun tämä työtoveri jutteli jonkun toisen kanssa. En tiedä miten tuo on mahdollista, mutta näin minulle kerrottiin. ☎️🎶

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Kauan sitten eräs työtoveri kertoi miten oli vaihtanut puhelinnumeroa, koska halusi päästä eroon eräästä entisestä. Tuo exä oli puhelinlaitoksella töissä ja onnistui jopa huutamaan väliin kun tämä työtoveri jutteli jonkun toisen kanssa. En tiedä miten tuo on mahdollista, mutta näin minulle kerrottiin. ☎️🎶

On mahdollista , heillä on kaikki tiedot sinun puhelimestasijoten ilmoita poliisille että tunkeutuu mukaan sinun puhelimeesi. Heillä ei ole lupa mennä toisten puhelimiin , se on rikos .

• Anonyymi00007

Joidenkin operaattoreiden liittymissä voi estää sellaisen numeron kenen haluaa blokata yhteydenotoista. Itse olen pari häirikköä onnistunut blokkaamaan niin että eivät voi enää soittaa tai laittaa tekstiviestiä kun oman numeronsa vaihtamalla tai prepaid- liittymästä. Mun operaattori on Telia.

• Anonyymi00005

On pari sellaista, että kun tulee vastaan, en viitsi edes päätäni kääntää tervehtiäkseni. Sitten on sellainen, jonka luo en jouda menemään, muitta luokseni saa tulla kahville kun pyydän. Hän haluaisi tulla yllättäen silloin kun hänelle sopii, mutta sen olen kieltänyt. Ei mistään muusta syystä kuin siitä että minulla on aina kotona joku prokkis menossa, enkä tykkää että joku tulee sen sotkemaan. Tai sitten olen juuri jostain nälkäisenä tulossa tai jonnekin lähdössä. Näiden skismojen jälkeen olemme oikein hyvät ystävät.
      Ei ole muita hankalia tyyppejä. Tapaan useita ystäviä ja tuttavia kodin ulkopuolella harrastuksissa ja käymme niiden lomassa kirjastossa ja baarissa kahvilla, joskus syömässäkin. En oikein välitä kenenkään kotona istumisesta tai omassa kodissani paitsi jos on joku juttu jota hoidamme yhdessä.

• Anonyymi00008

Sukulainen ilmoitti kortilla muuttaneensa lähemmäksi toiseen kuntaan isosta kaupungista mutta ei osoitettaan, puhelin numeron tiedän mutten soita. Matkaa uuteen n 80 km. Minulla on tekemistä omissa asioissa joten toistaiseksi annan olla.

• Anonyymi00009

Ihan sama. Aiemmin autoin ilomielin taloudellisesti yksinhuoltaja lastani, mutta nyt tuntuu turhalta pakkopullalta. Kun sanoi suoraan, että joutuu vain stressaamaan minun takia jos menen sinne käymään. Heti alkaa huutaminen minulle, kun mieheni silmä välttää. Määräsi vielä , että pitää mennä epilepsia tutkimuksiin ja muistitesteihin. Tein kuten käskettiin. Aiemmin piti käydä kuulokokeessa kun olin kuulemma kuuro. Nyt voi olla tyytyväinen, kun mieheni kanssa on täydellinen hiljaiselo kotona.

• Anonyymi00010

Itse joskus iäkkäälle äidilleni ehdotin, että hän kävisi muistikokeessa. Hän ei mennyt ja pahastui tästä ehdotuksesta. Hän hoiti Alzheimerin tautia sairastavaa isääni omaishoitajana. Minä vain sillä ehdotin sitä tutkimusta, kun ajattelin että jos on alkavaa muistisairautta, niin siihen kannattaa aloittaa lääkitys ajoissa. Äidille sittemmin tuli monta vakavaa sairautta eikä tuo muistipuoli hänellä se kaikkein vaikein asia ollut. Tulin vanhemmiten melko hyvin toimeen vanhempieni kanssa, mitä ei nuoruusajoista voi sanoa.

• Anonyymi00011

"Jos aikuinen lapsi jatkuvasti arvostelee ja haukkuu vanhempiaan niin, että he kokevat koko ihmisyytensä määrittyvän tämän kautta, vanhemman on lopetettava sylkykuppina oleminen. Aikuiselle lapselleen voi sanoa, ettei enää suostu kuuntelemaan vähättelyä."

"– Vaikeissa tilanteissa pitää hakea ulkopuolista apua. Moni saattaa olla niin ahdistunut tai masentunut, että ajatukset kiertävät kehää."

https://www.tehylehti.fi/fi/terveys/vanhemmasta-voi-tulla-sylkykuppi-aikuiselle-lapselleen

• Anonyymi00012

Olen. Tässä iässä jo tietää , millaisten ihmisten kansa haluaa säilyttää ystävyyden tai ylipäätään ihmissuhteen.

En siedä teeskentelijöitä enkä opportunisteja. Minulla onkin ihania ystäviä, jotka ovat aitoja sellaisenaan kuin ovat ja minä voin olla omana itsenäni. Tittelit tai ammatit ei tee kenestäkään meistä parempia vaan olemme hyviä ystäviä keskenämme.

Vastavuoroisuus on myös tärkeää eli ei voi olla niin, että esim. aina vain meillä syötäisiin ja istuttaisiin iltaa tai että kokoonnuttaisiin aina vain minun luonani.

• Onhan näitä välirikkoja tapahtunut, puolin ja toisin.
      Puhelinnumeroiden ja osoitteiden kera on pakkokin olla huolellinen,
      ettei ne pääse vääriin taskuihin.

• Tietääkseni kukaan ei ole minua estänyt tai minun vuokseni osoitettaan tai puh.numeroa vaihtanut. Itse olen yhden yli ysikymppisen puhelit laittanut estoon. Tuli sellaisia puheluja että päätin ettei minun tarvitse sellaista enää kuunnella. Aikani yritin mutta ei tulosta. Myöhemmin purin eston mutta eipä puheluja ole enää tullut. Tosin en vastaisi vaikka tulisikin. Tietty rsja on ylitetty. Kaikkea hyvää hälle mutta minun ei tarvitse olla missään tekemisissä kanssaan.

• Anonyymi00013

No mä 2010-luvulla menetin aika monia facebook-kavereita. En tiiä syytä kun eivät koskaan kertoneet mut voi olla johtuvaa siitä kun kommentoin siellä niin paljon niin eivät jaksaneet lukea mun päivittäisiä useita kommentteja.

Voi olla että jonkun mielestä valitin liikaa. Ei kaikki jaksa lukea koko ajan valittavia kommentteja.

• Juu tuo voi olla totta ja onkin. Voisi itse kukainenkin vilkaista peiliin. Kukaan jaksa jatkuvaa valitusta jos ei ole pakko 😀.

• Anonyymi00014
        Siili25 kirjoitti:

Juu tuo voi olla totta ja onkin. Voisi itse kukainenkin vilkaista peiliin. Kukaan jaksa jatkuvaa valitusta jos ei ole pakko 😀.

henkisesti sairastava minäni se valittaa tai valitti silloin. Muuten perusluonteeni ei ole valittava.

Nykyään en valita niin paljoa enään mutta jos iskee huonompi fiilis niin saatan toki aloittaa valittamisen eli saatan valittaa sitä että voi kuinka minä olen niin heikko ja osaamaton etten saa mitään aikaiseksi enkä osaa mitään.

• Anonyymi00015
        Siili25 kirjoitti:

Juu tuo voi olla totta ja onkin. Voisi itse kukainenkin vilkaista peiliin. Kukaan jaksa jatkuvaa valitusta jos ei ole pakko 😀.

Tai jos joku asia ahdistaa minua, joku muukin aihe voi olla jos on paha mieli niin valitus alkaa.

Usein mielenterveysongelmia potevilla ihmisillä menee kovaan valittamiseen välillä. Riippuu aina fiiliksestä millainen fiilis on.

• Anonyymi00014 kirjoitti:

henkisesti sairastava minäni se valittaa tai valitti silloin. Muuten perusluonteeni ei ole valittava.

Nykyään en valita niin paljoa enään mutta jos iskee huonompi fiilis niin saatan toki aloittaa valittamisen eli saatan valittaa sitä että voi kuinka minä olen niin heikko ja osaamaton etten saa mitään aikaiseksi enkä osaa mitään.

No ksikillahan on noita kausia. Pää-sdia että valitus ei jää päälle😃. Itsellekin helpompaa kun sinakin yrittää ajatella poditiivisesti

• Anonyymi00015 kirjoitti:

Tai jos joku asia ahdistaa minua, joku muukin aihe voi olla jos on paha mieli niin valitus alkaa.

Usein mielenterveysongelmia potevilla ihmisillä menee kovaan valittamiseen välillä. Riippuu aina fiiliksestä millainen fiilis on.

Eikä tarvitse olla edes mt-,potilas. Toiset vaan on enemmän pessimistejä kuin toiset.

• Anonyymi00016
        Siili25 kirjoitti:

Eikä tarvitse olla edes mt-,potilas. Toiset vaan on enemmän pessimistejä kuin toiset.

Juu ja tärkiätä on myös (itsensä kannalta) se että hyväksyy myös sen ettei voi olla kaikkien kaveri koska ei kaikki voi kemiat kohrata toisten kaa että väkisinkin joku ei tykkää toisesta kun taas jotkut tykkää toisen piirteistä.

Pitää niinku tunnetasolla oivaltaa ja jos ei oivalla niin asiat saattaa jäädä vaivaamaan itseänsä "miksi tuo ei tykkää minusta onko mussa jotain vikaa" että itsesyyttelyyn en nykyään lähde enää.

Kuten kerroin, mun kohdalla ainakin mun mielenterveysongelmat ajaa minut välillä siihen valituskierteeseen, niin kotona arjessa kuin tietokoneella somen maailmassa. Ehkä voisi sanoa että valittamiset on aika paljon pienentyneet 2010-luvun jälkeen. Ja syykin on selvä; olen tasapainoisempi ollut 2020-luvulla .

• Anonyymi00016 kirjoitti:

Juu ja tärkiätä on myös (itsensä kannalta) se että hyväksyy myös sen ettei voi olla kaikkien kaveri koska ei kaikki voi kemiat kohrata toisten kaa että väkisinkin joku ei tykkää toisesta kun taas jotkut tykkää toisen piirteistä.

Pitää niinku tunnetasolla oivaltaa ja jos ei oivalla niin asiat saattaa jäädä vaivaamaan itseänsä "miksi tuo ei tykkää minusta onko mussa jotain vikaa" että itsesyyttelyyn en nykyään lähde enää.

Kuten kerroin, mun kohdalla ainakin mun mielenterveysongelmat ajaa minut välillä siihen valituskierteeseen, niin kotona arjessa kuin tietokoneella somen maailmassa. Ehkä voisi sanoa että valittamiset on aika paljon pienentyneet 2010-luvun jälkeen. Ja syykin on selvä; olen tasapainoisempi ollut 2020-luvulla .

No on hyvä kun tuon itse oivallat kuten monta muutakin asiaa elämässäsi. 👍

• Anonyymi00017

aivan loistavaa
      Dyer tuotteisti tämän ajatuksen USAssa
      ja myi satamiljoonaa psykologianopasta kertomalla tämän monin sanoin

https://www.youtube.com/watch?v=G4LYqXvyx7s

• Totta. Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
        Kaikista ei tartte tykätä mutta kaikkien kanssa voi yrittää tulla toimeen.

• Ahas. Puhutkos englantia?

• Anonyymi00018

Aikoinaan, kun paras lapsuudenystäväni alkoi seurustella tulevan aviomiehensä kanssa, totesin, ettei meillä ollut oikeastaan mitään puhuttavaa. Hän alkoi elää perhe-elämää. Itse tosin olin myös aviossa, mutta en nähnyt tilannettani perhe-elämän kannalta. Niin se ystävyys sitten häipyi.
      Kolme ”hyvää” ystävääni taas häipyivät, kun ilmoitin ostaneeni asunnon. Meillä oli mukavia yhteisiä reissuja ja muuta mukavaa. En osannut kuvitellakaan, että tulivat niin kateellisiksi, että yhteydenpitomme loppui siihen. Tyhjä olo jäi pitkäksi aikaa.

• Anonyymi00022

Näin. Oleh pohtinut tätä puolta köhissä vähän toisesta suunnasta

Tarjouduin tekemään keskiluokkaiselle pariskunnalle - en nyt näillä sanoilla -
        perhetuttavuuden oheistuotteena vaurastumista enkä vain yhden kerran
        enkä tyhjän päällä

jonka varaan olisi voitu rakentaa matkoja ja eksoottisia matkoja jne

välit eivät kokonaan menneet poikki mutta katkesivat

• Anonyymi00019

Kun tulin uskoon 90-luvulla, siinä seurakunnassa oli sunnuntaisin juhla, jonne tehtiin kutsukortteja. Lähetin tällaisen kutsukortin eräälle kaverille. Hän ei sen jälkeen enää halunnut olla tekemisissä kanssani.

• Anonyymi00020

En minä vaan vanhempi veljeni.
      Asumme samassa, pienessä kaupungissa ja kun satumme tapaamaan erittäin harvoin ja silloinkin ulkona, niin heti kun veljeni havaitsee minut, niin hän muutta suuntaa ja häipyy vaudikkaasti. Sanalliseen kontaktiin emme ole päässeet hyvin pitään aikaa. Arvioitava vuosissa.
      Syynä on se, että asioiden ollessa aktuelleja, osoitin kiinnostusta äitivainajani rahallisen ja materiaalisen jäämistön jakamisen suhteen. Veljeni oli kahvilayritystä hoitaneen äitini edunvalvoja kahvilan myynnin jälkeen.
      Inventoimme yhdessä äitini hoivakotiin joutumisen jälkeen hänen asuntonsa irtaimiston joka oli määrä jakaa kevään tullen. Minun osuuteni mahtui pienehköön pahvilaatikkoon jonka sisällön heitin, luvan kysyttyäni, sen hetkisen toimeksiantajani romulavalle.
      Veljeni oli myös juoninut itselleen sukulaismiehen pientilan. Tapahtui ennen äitini "edunvalvontaa" ja kykenemättömyys lahjaveron maksamiseen johti ulosmittaukseen.

Siis minä juttelisin mielelläni hänen kanssaan mutta käytännössä se on mahdotonta.

• Anonyymi00023

• Anonyymi00021

Tämä aihe oli jo kerran "käsittelyssä".

• Anonyymi00024

Joo, tätä samaa aloitusta jauhettiin jo pari vuotta sitten.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Joo, tätä samaa aloitusta jauhettiin jo pari vuotta sitten.

Mitä ihmeellistä siinä on? Ihmissuhteita tulee ja menee. Eihän sinun tarvitse tätä ketjua lukea jos asia on sinulle jo ennestään tuttu. Ihan turhaan valitat.

• Anonyymi00026

Unohdan vain ja jätän sikseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      320
      1802
    2. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1277
    3. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      75
      1274
    4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      134
      1147
    5. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      79
      937
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      85
      871
    7. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      833
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      118
      794
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      48
      780
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      726
    Aihe