Onko sinulla suunnitelmia miten hautajaisesi pidetään ja ennen kaikkea kuka hoitaa niiden järjestäminen.
.
Itse olen antanut ainoalle lapselle ohjet antaen hänelle kuitenkin harkintavaltaa. Puoliso pysyköönn sivussa.
Kun on lähtö viimeiselle matkalle ...
21
264
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ei ole tullut suunniteltua, aion elää vielä vuosia.
- Anonyymi00002
Elin päiviä ei varmaankaa ole enään paljon,
vakavia vaivoja on useamoia , syöpä , sepelvaltimo tauti en tiija onko keuhkoihin jo menny eteispesökkeitä kun yskä on tullu häiritsemään, ainaki vettä on keuhkoissa,
joten äsken tuli jälkelisen kanssa puheeksi, kunkuuntelin kausita hegellistä my´musiikkia , sanoin että laitan linikin jonka voi soittaa minun hautajaistilisuudessa,
tässä on linkki,,,
Vain yksin jeesus mulle riittävi,,,,,,
https://www.youtube.com/watch?v=UC_6RR-IuSM&list=RDUC_6RR-IuSM&start_radio=1- Anonyymi00008
Totisesti. Sela.
- Anonyymi00003
Terveyttä uhkaavien pilvien noustessa teimme kaikki mieleen tulleet testamentit ja kirjasimme muutkin tahdot 23 vuotta sitten.
Joukossa tietenkin hautaamiseen liittyvät, minimaaliset rituaalit.- Anonyymi00022
Okei,
- Anonyymi00004
Olen pohtinut, etten rasita lähiomaistani turhanpäiväisillä hautajaisillani. Ei minulla ole enää ystäviä, keitään. Turhaa ruokatarjoilua sukulaisille.
Haudoissakaan ei saa enää maata kuin 25 vuotta, ellei joku sitä uusi, eikä minulla ole ketään.
Parasta polttaa ruumiini ja heittää tuhkat tuuleen. - Anonyymi00005
Poltto-hautaus on turvallisin muoto, eipä itikat ja kaikenmaailman madot syö ruumistani eikä kaivaudu silmiin eikä mihinkää muuhunkaa,
tuhka on puhdasta ravinnetta luontoon, puut ja pensaat kukoistaa kun tuhkaa saavat juurileen, myös mereen heitettynä tuhkani on hyödyksi kaloille, ja minulle suuri vapauden tunne, uin meren aaloissa vapaanaa kaikelta maailman pahuudelta, - Anonyymi00006
Saisivat alkaa jakamaan euta-pilleitä jo niille jotka pyytää itse
valmiiksi lääkekaappiin, olisi niin turvallista itse päättää milloin lähtee lopullisesti ja saisi vaan nukkua pois,
kenenkää ei tarvi mua olla saatamassa tuonpuoleiseen
minulla on aina Jeesus seurassa myös lähtöhetkellä,,,,
"yksin olet sinä ihminen
keskellä kaiken yksin
yksin syntyvä olet
yksin lähtevä olet " - Anonyymi00007
Oisko tuo hyvä miettiä myös tarjoilupuolta, vai pelkkä kahvi ja lettipullaa.
- Anonyymi00009
Kymmenes aloitus tästä aiheesta.
- Anonyymi00012
Ekan näen.
- Anonyymi00014
Vai kymmenes.Mitä uutta tuo toi zähän keskusteluun.
Tylsä puheenvuoro.
- Anonyymi00010
Minä olen ajatellut keitellä kahvia ja tarjoilla kakkua.
En ole vielä päättänyt mitkä kupit laitan pöytään. - Anonyymi00011
Eräät ei voi kuolemansakaan jälkeen hellittää otetta läheisistään.
Kaikki pitää saada määrätä vielä haudastakin. - Anonyymi00013
Maan päältä saavat ooistaa siten kuin haluavat, junhan noudattavat lakia. Puolison sukuhautaan en halua, se on selvä.Toivon että oma sukuni, siis sisarukset lapsineen kokoontuvat omaan muistotilaisuuteensa. Oma perhepiirini kun ei heizä ole sietänyt eläessänikään. Miksi sitten poismenon jälkeen?
Hautapaikka voisi olla jossakin kauempana..sitten voisivat hyvällä omallatunnolla jättää haudanhoidon sikseen. - Anonyymi00015
Muistaako kukaan, että milloin alkoi tämä aikakausi, kun ihmisestä tuli niin tärkeä, että alkoi omia hautajaisiaan suunnitella?
Onko elämänsä aika tehnyt niin suuria saavutuksia, että hautaan laittamisesta pitää tehdä spektaakkeli.
Jos haluaa itsensä nostaa jalustalle eikö fiksumpaa olisi viettää omia hautajaisia eläessään. Kutsuisi kaikki haluamansa saattoväen. Näkisi itsekin sen loistokkuuden miten läheiset juhlivat tulevaa poismenoa. Itkevätkö surusta vai ilakoivatko?
Minä olen toiveenani esittänyt, että polttohautaus, ei saastuta maaperää, jos mätänevässä ruumiissa tauteja. Ei rotat jyrsiessään kuljeta tauteja eteenpäin.
Ei hautakiveä, ei laattaa muistolehtoon. Ei hautapaikkaa, vaan seurakunta hävittää tuhkat. Loppu mikä loppu. - Anonyymi00017
Ei voi itse vaikuttaa? Muiden murhe!
- Anonyymi00018
Tuhkataan ja tuhkat tuuleen, samalla pitää laulaa "se lentää niin kuin tuhka tuuleen.."
Ei kiveä, ei kirkkomaata, ei pakollisia kynttilän vientejä, kukkia.. Muistaminen riittää, ja sekin kalpenee aikanaan.- Anonyymi00019
kyllä se muistaminenki unohtuu,,,
sanotaanhan raamatussaki jotensakki näin :
" kun tuuli käy sinun yli,
ei sinua enään ole
eikä sinun asuinpaikkasi sinua enään tunne "
joten yhtä tyhjän kanssa mihin tuhka haudataan, vai hetetäänkö tuuleen tai mereen,,,,
- Anonyymi00020
Tulevaisuutta ken pelkäisi, pelkäisi, pelkäisi.
- Anonyymi00021
Ei tulevaisuutta kukaan pelkää,
vanhus tietää tulevaisuutta ei omalla kohdalla enään ole,
ei siinä mitään pelättävää ole,
kuolema on normaali tappauhtuma kaikille ihmisille !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2442901Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell71633Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.41329- 1021189
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231161- 741074
Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581025Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531022Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717937- 135922