Teetkö työtä sairaana?

eikä välttis nyt kyse ansiotyöstä , vaan yleensä
kehoa rasittavasta työstä sairaana.
Ehkä tartuntariskistä, jne. Otatko huomioon sairautesi tarttumiset tai kannatko vastuun siitä että saatat siirtää sinulle suht lievänflunssan jollekin toiselle heikommalle?
Vai pinnistätkö viimeiseen asti, kunnes kaadut sänkyyn, voimattomana, kaikkesi antaneena?

20

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

En tehnyt työtä sairaana koska viimeisen influenssani podin kevättalvella 1968 opiskeluaikana.
      Ennen lievää koronaoireilua ei ollut edes yhtään nuhakuumetta.
      Murtunut koipi 2kk kipsissä olen hoitanut hommani kainalosauvojen avustamana.
      Työni ei ollut fyysisesti kuormittavaa.
      Lentoasemilla oli palvelu erinomaista. Harkitsin sääreen kiinnitettävän saranakipsin hankkimista.

Mutta tartuntataudeista. Epidemian uhatessa sovimme työkavereiden kanssa, että pärskimisen alettua tekee sen kotonaan. Oireiden kadottua pitää pari oireetonta toipumispäivää. Yhtä kuntoiluvimmaista kehoitin pitämään oireiden katoamisen jälkeen viikon päivät ilman fyysistä rääkkiä.
      Nämä oli helppo hoitaa koska sairaspoissaoloilla ei ollut vähäisintäkään vaikutusta ansioon.

Koronasavotta havahdutti jonkin vastaavan, vaikka harmittomammankin esiintymiseen.
      Meillä on kotona ja autossa varalla kaksitoimisia hengityssuojaimia.
      Ei niitä sinisiä jotka suojaavat vain kanssaihmisiä mutta kehnommin käyttäjää itseään.
      Vielä maininta koronan kohdevalinnasta. Vaimoni sairastui. Minä en, vaikka asumme samassa taloudessa ja nukumme parisängyssä tuplatäkin alla.

• Anonyymi00002

Järki mukaa, ei piä olla pöpi.

• Anonyymi00003

Kävelyllä käyn sairaanakin, jos vain jaksan, lämpimästi puettuna, pyörittelen olkapäitä ja lonkkia, että veri kiertää. Pääasiassa lepään.
      Tunnen vastuuni ja suojaan muita. En mene pärskimään tilaisuuksiin flunssaisena ja kaupassa käyn nopeasti enkä jää lörpöttelemään.
      Korona-aikana suojauduin, harmitti etten voinut käydä punkulla paikallisessa. Ei voi maskin kanssa siemailla enkä halunnut tartuntaa, että vielä jatkaisin sitä. Tosin jälkeenpäin kuulin ettei siellä vaki-porukka kumminkaan ollut sairastellut.
      Vierailin loppupuolella myös sairaan luona, heti kun sinnne taas sai mennä. Käytin niitä suojaavampia maskeja.
      Töissä jäin pois yhdeksi päiväksi jo kun meinasin tulla flunssaan, ehkä kerran vuodessa, jos silloinkaan. En juurikaan sairastellut.

• Anonyymi00004

"En tehnyt työtä sairaana koska viimeisen influenssani podin kevättalvella 1968 opiskeluaikana.
      Ennen lievää koronaoireilua ei ollut edes yhtään nuhakuumetta"

MIKÄ on terveytesi salaisuus?

Minulla ei ole yhtään sairauspäivää työelämän aikana mutta se johtuu siitä
      että ole voinut tehdä etätyötä silloin kun ette tunteneet sanaa

Mikä on salaisuutesi? Olen vähentänyt omaa sairastuvuuttani massiivisella aminohappo-käytöllä (normaalit abc-mineraalit jne mukaan) mutta mikä on sinun
      keinosi geenien lisäksi?

• Anonyymi00007

Nuorena otin liikuntaharrastukseni ehkä turhankin vakavasti ja tietenkin perehdyin elimistöni toimintoihin ja ravintofysiologian yhteyteen niihin.
        Valmentajakurssit käyneenä, alle 4-kymppisenä otin vastuut myös valmennettavistani ml. treenien ulkopuoliset elintavat kaikkinensa.
        Yksi tapaus oli toivoton. Vain lenkkimakkara oli kunnon ruokaa koska kotona syötiin sitä usein.
        Yhdellä Espanjan reisulla toin useita satoja annoksia nestemäisiä aminoja joita annoin kavereille maksutta. Olivat halpoja peseta-aikaan.
        Myös nestemäisiä, vahvoja B- ryhmän yhdistelmävitskuja.
        Suojaravinteet, vitamiinien ja hivenaineiden saannin varmistus oli itsestään selvää. Jos epäilytti harkitusti valmistetun ravinnon koostumuksen riittävyys niin sitten lisäystä purkeista.
        Mitään sellaista en toisille antanut mitä en olisi itse käyttänyt ainakin kokeilumielessä.
        Vaikka olin perheellinen, vaimo ja kaksi lasta, niin tein sapuskat reilusti yli 20 vuotta.
        Lapsemme muistavat vielä nykyäänkin siihen tulleet poikkeukset. Väittävät minun pöperöitä paremmiksi kuin vaimoni tekemiä minun ollessa estyneenä
        Lapset, varsinkin poika harrasti monipuolista urheilua jopa kansallisella tasolla poikasarjoissa heitoissa. Mm. Finlandia Junior Games. Nyrkkeilyssä kaksi SM-hopeaa poikasarjoissa.
        Maininta intin kantakortissa. Vilkas, helposti kiihtyvä, rajattomasti ruumiillisiin voimiinsa luottava. ( liioittelua )
        Hyvä kenttäkelpoisuus.

Periaatteni kaikessa: Älkää odottako pikavoittoja!
        Yksi heppu tavoitti edustuspaikan nuorten maajoukkueen pituudessa ja 3-loikassa.
        Yksi tyttö voitti Suomen mestaruuden pituudessa.

Jk. Tuo 1968 on jäänyt mieleeni koska kevättalven koneensuunnitelun työ oli laskea, suunnitella ja piirtää lähtöarvojen perusteella polttomoottori.
        Valmistelin hommaa mutta tähtäsin pääsiäispyhiin koska silloin voi tehdä homman pitempinä rupeamina joilloin on vähemmän aloituksia ja työskentely tehokkaampaa. Juuri ennen pääsiäislomaa sairastuin ja kipaisin kunnanlääkäriin. Selitin tilanteen. Lekuri kuunteli ja koputteli. Katseli arvostelevasti. Sanoi määräävänsä lääkityksen joka auttaa tilanteessa mutta sillä saattaa olla epämiellyttäviä jälkivaikutuksia.
        Tehosi. Sain moottorin valmiiksi hieman oikoen koska ei ope voinut kaikkiin perehtyä kriittisesti.
        En huomannut mitään jälkivaikutusta.

Koronaepidemia. Toisessa vyöhykkeessä otin rokotteen. Toista piikkiä hakiessani minulta kysyttiin kipeytyikö olkapääni ensimmäisestä rokotteesta. Vastasin, että vastapäinen olkapääni kipeytyi. Rokotettiin tiistaina vasempaan olkaan ja oikea olkapääni oli kipeä torstaina.
        Hämmästelyä. Annoin selityksen. Keskiviikona tein salilla 4 kpl 10:n sarjoja vipareita. Nuorempi hoitsu näkyi ymmärtävän.
        Viparit? Käsiin käsipainot ja niiden hallittuja nostoja sivuille käsivarret suorina hieman yli hartiatason.

Jossakin vaiheessa pojallamme oli koulussa biologian tunteja ja heppu otti kokeissa 10:n. Väitti luokan ainoaksi. Ihmetelläni tuota heppu väitti minun aina höpöttäneen niistä aineksista.

Epidemia-aikaan käytän kanssaihmisten joukossa liikkuessa valkoisia, kaksitoimisia hengityssuojaimia. "Kausiflunssat" eivät ole influenssa epidemioita.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Nuorena otin liikuntaharrastukseni ehkä turhankin vakavasti ja tietenkin perehdyin elimistöni toimintoihin ja ravintofysiologian yhteyteen niihin.
        Valmentajakurssit käyneenä, alle 4-kymppisenä otin vastuut myös valmennettavistani ml. treenien ulkopuoliset elintavat kaikkinensa.
        Yksi tapaus oli toivoton. Vain lenkkimakkara oli kunnon ruokaa koska kotona syötiin sitä usein.
        Yhdellä Espanjan reisulla toin useita satoja annoksia nestemäisiä aminoja joita annoin kavereille maksutta. Olivat halpoja peseta-aikaan.
        Myös nestemäisiä, vahvoja B- ryhmän yhdistelmävitskuja.
        Suojaravinteet, vitamiinien ja hivenaineiden saannin varmistus oli itsestään selvää. Jos epäilytti harkitusti valmistetun ravinnon koostumuksen riittävyys niin sitten lisäystä purkeista.
        Mitään sellaista en toisille antanut mitä en olisi itse käyttänyt ainakin kokeilumielessä.
        Vaikka olin perheellinen, vaimo ja kaksi lasta, niin tein sapuskat reilusti yli 20 vuotta.
        Lapsemme muistavat vielä nykyäänkin siihen tulleet poikkeukset. Väittävät minun pöperöitä paremmiksi kuin vaimoni tekemiä minun ollessa estyneenä
        Lapset, varsinkin poika harrasti monipuolista urheilua jopa kansallisella tasolla poikasarjoissa heitoissa. Mm. Finlandia Junior Games. Nyrkkeilyssä kaksi SM-hopeaa poikasarjoissa.
        Maininta intin kantakortissa. Vilkas, helposti kiihtyvä, rajattomasti ruumiillisiin voimiinsa luottava. ( liioittelua )
        Hyvä kenttäkelpoisuus.

Periaatteni kaikessa: Älkää odottako pikavoittoja!
        Yksi heppu tavoitti edustuspaikan nuorten maajoukkueen pituudessa ja 3-loikassa.
        Yksi tyttö voitti Suomen mestaruuden pituudessa.

Jk. Tuo 1968 on jäänyt mieleeni koska kevättalven koneensuunnitelun työ oli laskea, suunnitella ja piirtää lähtöarvojen perusteella polttomoottori.
        Valmistelin hommaa mutta tähtäsin pääsiäispyhiin koska silloin voi tehdä homman pitempinä rupeamina joilloin on vähemmän aloituksia ja työskentely tehokkaampaa. Juuri ennen pääsiäislomaa sairastuin ja kipaisin kunnanlääkäriin. Selitin tilanteen. Lekuri kuunteli ja koputteli. Katseli arvostelevasti. Sanoi määräävänsä lääkityksen joka auttaa tilanteessa mutta sillä saattaa olla epämiellyttäviä jälkivaikutuksia.
        Tehosi. Sain moottorin valmiiksi hieman oikoen koska ei ope voinut kaikkiin perehtyä kriittisesti.
        En huomannut mitään jälkivaikutusta.

Koronaepidemia. Toisessa vyöhykkeessä otin rokotteen. Toista piikkiä hakiessani minulta kysyttiin kipeytyikö olkapääni ensimmäisestä rokotteesta. Vastasin, että vastapäinen olkapääni kipeytyi. Rokotettiin tiistaina vasempaan olkaan ja oikea olkapääni oli kipeä torstaina.
        Hämmästelyä. Annoin selityksen. Keskiviikona tein salilla 4 kpl 10:n sarjoja vipareita. Nuorempi hoitsu näkyi ymmärtävän.
        Viparit? Käsiin käsipainot ja niiden hallittuja nostoja sivuille käsivarret suorina hieman yli hartiatason.

Jossakin vaiheessa pojallamme oli koulussa biologian tunteja ja heppu otti kokeissa 10:n. Väitti luokan ainoaksi. Ihmetelläni tuota heppu väitti minun aina höpöttäneen niistä aineksista.

Epidemia-aikaan käytän kanssaihmisten joukossa liikkuessa valkoisia, kaksitoimisia hengityssuojaimia. "Kausiflunssat" eivät ole influenssa epidemioita.

Unohtui. 1943 syntyneenä, lapsuuteni asuneena ahtaassa haja-asutusalueen mökissä silloisen hygienian keskellä lienee antanut jonkin tason perusimmuniteetin.
        Saunassa talvisin kerran viikossa, kesäisin kahdesti.
        Keittiön nurkan pesuvadissa kehoitettiin pesemään kädet ennen ruokailua mutta laiminlyönnistäkään ei moitittu. Eipähän kulutettu kantovettä. Kolmen talon, 5:n perheen yhteinen kaivo oli naapurimme pihan ja koko tontin takana. Puucee oli kesäisin mainio paikka. Vessapaperina oli ohut, paikallinen sanomalehti jota täydensi APU lehti. Siinä oli Isaskar Keturi tyypin pakinat. Sarjakuvien ohella kivaa luettavaa. Kesällä.

• Anonyymi00005

Riippuu töistä.

Niin kauan, kuin polttimo pelaa, ei ole mitään isoja kipuja ja jaksaa, ei ole syytä sen kummemmin sairastella. Etenkään etätöissä. Firmatt hokanneet asian, sairauspoissaolot vähentyneet etätöitten yleistyessä.

Eri juttu, jos vaikka mäkkärillä hommailemassa ihmisten keskellä elintarvikkeita kireešsä käsittelemässä. Silloin ihan pakko ottaa matalalla kynnyksellä sairista.

Ite näköjään keskittänyt sairastelutt eläkepäiville. Näistä hommista ei saa sairauslomaa, ei muitakaan lomia. Ei edes vapaapäiviä ikinä.

=DW=

• Minusta taasen tuntuu että mä sairastelen vähemmän, lomailen (=laiskottelen) enemmän ja tuhlailen vähemmän rahaaa nyt eläkkeellä. No huomannut myös että viihdyn paremmin kotona, kun ei oo kiire minnekään:)
        Eikä oo pakko olla niin aktiivinen, hyvä selitys tai tekosyy: MÄHÄN olen jo eläkkeellä;););)

• Anonyymi00006

Olen ollut tosi huono sairastelemaan, mutta silloin perheen ruuhkavuosina oli pari kertaa pakko, kun pää ei noussut ylös tyynystä vaikka miten koetti. Siitä opin, että kun ihminen ei itse ymmärrä pysähtyä ja relata, niin keho / elimistö pysäyttää, tekee tenän.

• Anonyymi00008

Tottakai. Ihminen on fanaattinen ennen poispäin kääntymistään. Sitten seuraa toinen aihe.Fakta.

• Anonyymi00010

Työelämä on jo takana eikä yksinasuvana ole kotonakaan pakko tehdä sairaana muuta kuin huolehtia syömisistään ja juomisistaan . Onneksi on aina pakastimessa valmista ruokaa niin hoituu helposti. Aina ei sairaana maistuis mutta jaksamisen takia syön. Onneksi kuitenkin harvoin sairastan mitään.

• Anonyymi00011

Yksilö mummu tekee aloutuksia liukuhihnalta?

• Anonyymi00015

Joo, taitaa olla muuten tylsää eikä juttukavereita.

• Anonyymi00012

En tietenkään tee työtä sairaana, minä nimittäin arvostan terveyttäni eli se on minulle prioriteetti numero 1.

• Anonyymi00013

Ihme kysymyksiä mummolla.

• Anonyymi00016

Jos kysyjä onkin vaari?

• Anonyymi00014

Kai se olisi väärin itselleen ja muille.

• Anonyymi00017

En tee, olen eläkkeellä.

• Eläkkeelläkin pystyy tekee -
        kaikenlaista työtä! :)

• Anonyymi00018
        Mummunen kirjoitti:

Eläkkeelläkin pystyy tekee -
        kaikenlaista työtä! :)

Kyllä tekisin, kun tietäisin mitä ja kuka tarjoaisi, kun ei työikäisillekään niitä riitä. Tarkoitan tekemistä, josta saisi vaikka edes vähän manjaanaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      370
      2874
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      66
      2314
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      78
      1969
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      73
      1628
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1552
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      69
      1169
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1029
    8. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      264
      965
    9. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      10
      956
    10. 39
      831
    Aihe