Minä itse henkilökohtaisesti olen asiakeskustelija. Olen ihmetellyt, miksi paikallispolitiikasta on niin monta samanlaista keskustelua, jotka keskittyvät lähinnä muutaman kepulaisen mustamaalaamiseen ja entisen kaupunginjohtajan ihailuun.
Tähän liittyy keskeisesti se, että joku tai enintään muutama henkilö tulivittaa, eli internetkielellä floodaa, keskusteluita ja tällainen tavan jöröjullikka menee sekaisin, kun ei muista mitä missäkin niistä oli. Sitten jos vastailee asiallisesti ja trollaattori jää alakynteen, niin se keskustelu haudataan jonnekin toiselle sivulle tulvittamalla muita keskusteluita kärkeen.
Sitä olen miettinyt, että mikä saa ihmisen tekemään tuollaista. Onko se oman poliittisen agendan edistäminen - eli tässä tapauksessa aiheet huomioiden perussuomalaisuuden edistäminen? Ei kai hekään halua, että keskustelu ja tuhoutuu noin, vaikka taitavat tehdä sitä eduskuntaryhmän puheenjohtajaa myöten. Vai onko kyseessä mielenterveysongelma tai oma paha olo?
Keskustelun tasosta
45
381
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tämänkaltainen kirjoitus on juuri se kepulaisten ja heitä tukevien paikallispoliitikkojen perisynti. Eivät tajua omassa toiminnassaan mitään virhettä. Eivät usko, vaikka alleviivaten tuodaan virheet esille. Selittelevät asiat psykologisesti itselleen parhain päin ikäänkuin virhe voisi olla AINA jossain muualla.
Savonlinnan tervehtyminen ei ala ennekuin Kepu ja sen aisankannattajat alkaen virkakunnasta katsoo peiliin rehellisesti.- Anonyymi00006
Olen aloittaja. En ole kepulainen. Koskaan en ole kepua äänestänyt enkä äänestä. En juurikaan arvosta poliitikkoina täälläkin tikun nokassa olleita, mutta osaan ihan asiasta kritisoida heitä ja muitakin. Asiaton tulvittaminen on lähinnä säälittävää.
Seuraavaksi varmaan itket, että haluan rajoittaa sananvapautta. Mutta kun mennään sananvapauden määritelmiin ja toteutumiseen, niin esimerkiksi keskustelun tulvittaminen nimenomaan rajoittaa sananvapautta. Kuten saman henkilön harrastama maalittaminen ja jatkuva samojen henkilöiden haukkuminen ja nimittely. Että se siitä sananvapausargumentista jo etukäteen. - Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Olen aloittaja. En ole kepulainen. Koskaan en ole kepua äänestänyt enkä äänestä. En juurikaan arvosta poliitikkoina täälläkin tikun nokassa olleita, mutta osaan ihan asiasta kritisoida heitä ja muitakin. Asiaton tulvittaminen on lähinnä säälittävää.
Seuraavaksi varmaan itket, että haluan rajoittaa sananvapautta. Mutta kun mennään sananvapauden määritelmiin ja toteutumiseen, niin esimerkiksi keskustelun tulvittaminen nimenomaan rajoittaa sananvapautta. Kuten saman henkilön harrastama maalittaminen ja jatkuva samojen henkilöiden haukkuminen ja nimittely. Että se siitä sananvapausargumentista jo etukäteen.No jos olet esiintyvinäsi tässä ei-kepulaisena eli puolueettomana niin mistä ihmeestä sinulla on vankkumaton käsitys siitä, että tiettyjä kepulaisia mustamaalataan ja Lainetta ihannoidaan? Mistä tiedät ettei kirjoitukset pidä paikkaansa?
- Anonyymi00017
Anonyymi00006 kirjoitti:
Seuraavaksi varmaan itket, että haluan rajoittaa sananvapautta. Mutta kun mennään sananvapauden määritelmiin ja toteutumiseen, niin esimerkiksi keskustelun tulvittaminen nimenomaan rajoittaa sananvapautta. Kuten saman henkilön harrastama maalittaminen ja jatkuva samojen henkilöiden haukkuminen ja nimittely. Että se siitä sananvapausargumentista jo etukäteen.Käyhän nyt ottamassa lääkkeesi. Niin sekavaa tekstiä taas. Ja et muuta osaa kuin muita haukkua täällä. Ja olet selvästi kepulainen, joka ei kestä kritiikkiä. Yrität tehdä Savonlinnasta Venäjää, jossa kritiikkiä ei sallita ja vaimentaa keskustelua. Täällä nyt on valitettavan paljon asioita mennyt ja menossa pahasti pieleen. Ja kepu se täällä valtaa pitää. Enkä ainakaan minä ole persu. Joskus jopa äänestänyt kepua, nykyisin useammin kokoomusta.
- Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Käyhän nyt ottamassa lääkkeesi. Niin sekavaa tekstiä taas. Ja et muuta osaa kuin muita haukkua täällä. Ja olet selvästi kepulainen, joka ei kestä kritiikkiä. Yrität tehdä Savonlinnasta Venäjää, jossa kritiikkiä ei sallita ja vaimentaa keskustelua. Täällä nyt on valitettavan paljon asioita mennyt ja menossa pahasti pieleen. Ja kepu se täällä valtaa pitää. Enkä ainakaan minä ole persu. Joskus jopa äänestänyt kepua, nykyisin useammin kokoomusta.
Jos luet ihan tarkkaan, niin minä en ole se, joka yrittää tehdä tästä Venäjää. Taitaa olla toisinpäin.
- Anonyymi00020
Anonyymi00008 kirjoitti:
No jos olet esiintyvinäsi tässä ei-kepulaisena eli puolueettomana niin mistä ihmeestä sinulla on vankkumaton käsitys siitä, että tiettyjä kepulaisia mustamaalataan ja Lainetta ihannoidaan? Mistä tiedät ettei kirjoitukset pidä paikkaansa?
En minä mitään tiedäkään. Tai no toki sen, että kummallisesti samaa asiaa jauhetaan ja jankataan samanlaisin sisällöttömin viestein kaikissa keskusteluissa ja se tukkii kaiken järkevän. Sen myös tiedän, että Laineen puolustajat hävisivät kunnallisvaaleissa rumasti, joten mitään todellista kannatusta heillä ei ole. Ja sen tiedän, miten tällaisia keskustelupalstoja muokataan omaan agendaan sopivaksi.
- Anonyymi00023
Anonyymi00008 kirjoitti:
No jos olet esiintyvinäsi tässä ei-kepulaisena eli puolueettomana niin mistä ihmeestä sinulla on vankkumaton käsitys siitä, että tiettyjä kepulaisia mustamaalataan ja Lainetta ihannoidaan? Mistä tiedät ettei kirjoitukset pidä paikkaansa?
Et sitten ole osannut lukea täällä olleita ketjuja?
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Niin mitä täällä olevista kirjoituksista tulisi päätellä. Kuka on oikeassa, täh häh?
- Anonyymi00028
Anonyymi00023 kirjoitti:
Etkö ole lukenut lehdistä näiden tuukka suomalaisten munauksista ja epäpätevyyden aiheuttamista kustannuksista veronmaksajille ? Savonlinnasta tehty kepusosialistin johdolla Suomen kallein asumiskunta. Viime syksynä korotettiin huolettomasti maksut ja taksat pilviin että saatiin rahaa jaettavaksi kivoihin tarkoituksiin. Lisäavustuksia oopperajuhlille, konkurssiretretin ottaminen veronmaksajien piikkiin, turhanpäiväisten virkojen perustamista, veronmaksajien raskaasti subventoimaa lisäasuntojen rakentamista jo nyt pahasti asuntojen ylitarjontaan yms.
- Anonyymi00029
Anonyymi00020 kirjoitti:
En minä mitään tiedäkään. Tai no toki sen, että kummallisesti samaa asiaa jauhetaan ja jankataan samanlaisin sisällöttömin viestein kaikissa keskusteluissa ja se tukkii kaiken järkevän. Sen myös tiedän, että Laineen puolustajat hävisivät kunnallisvaaleissa rumasti, joten mitään todellista kannatusta heillä ei ole. Ja sen tiedän, miten tällaisia keskustelupalstoja muokataan omaan agendaan sopivaksi.
Ei noita kunnallisvaaleja käyty Laineen erottamisen teemalla. Seuraavat vaalit varmaan käydään teemalla, kuka maksaa laittomasta erottamisesta tulleet satojentuhansien eurojen kulut. Ainakin minä äänestän näitä, jotka laittavat teidät erottamissotkun aiheuttaneet maksamaan kulut omasta pussistaan ! Ja ps.olen tänne tänä vuonna muuttanut. Tosin kun tätä sotkua seuraa niin alkanut tulla katumapäälle.
- Anonyymi00032
Anonyymi00023 kirjoitti:
Onhan tuolla ketjuissa hyvin konkreettista ja asiallista kritiikkiä. Oletko nyt jostain näistä eri mieltä ?
1. OKL menetettiin Joensuuhun pääministerin ollessa kepun sipilä ja kansanedustajana oli hanna kosonen
2. Keskussairaala menetettiin soteuudistuksessa jonka kepu oli ajamassa, kepu esti Savonlinnan pääsyn pohjois-savoon jossa sairaala olisi säilynyt
3. Kaupungin työttömyys on kasvanut
4. Kaupungin talousarvio on -5 miljoonaa euroa alijäämäinen
5. Matkailijoiden määrä on romahtanut
6. Charter-lentoyhteydet menetettlin
7. Savonlinna on kääntynyt muuttotappiokaupungiksi
8. Itä-Suomi ohjelman miljardista eurosta tuli 0 euroa Savonlinnaan
9. Konkurssikypsä Retretti otettu kaupungin hoidettavaksi
10. Kaupunki rakentaa veronmaksajien rahoilla ja tuilla lisää asuntotarjontaa ja sekoittaa asuntomarkkinoita lisäten asuntojen ylitarjontaa
11. Savonlinnassa korotettiin viime syksyn aikana maksuja ja taksoja niin että tuli Suomen kalleimmaksi asumiskunnaksi
12. Hallinto oikeus kumosi laittoman irtisanomisen ja kaupungille tuli iso lasku - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Onhan tuolla ketjuissa hyvin konkreettista ja asiallista kritiikkiä. Oletko nyt jostain näistä eri mieltä ?
1. OKL menetettiin Joensuuhun pääministerin ollessa kepun sipilä ja kansanedustajana oli hanna kosonen
2. Keskussairaala menetettiin soteuudistuksessa jonka kepu oli ajamassa, kepu esti Savonlinnan pääsyn pohjois-savoon jossa sairaala olisi säilynyt
3. Kaupungin työttömyys on kasvanut
4. Kaupungin talousarvio on -5 miljoonaa euroa alijäämäinen
5. Matkailijoiden määrä on romahtanut
6. Charter-lentoyhteydet menetettlin
7. Savonlinna on kääntynyt muuttotappiokaupungiksi
8. Itä-Suomi ohjelman miljardista eurosta tuli 0 euroa Savonlinnaan
9. Konkurssikypsä Retretti otettu kaupungin hoidettavaksi
10. Kaupunki rakentaa veronmaksajien rahoilla ja tuilla lisää asuntotarjontaa ja sekoittaa asuntomarkkinoita lisäten asuntojen ylitarjontaa
11. Savonlinnassa korotettiin viime syksyn aikana maksuja ja taksoja niin että tuli Suomen kalleimmaksi asumiskunnaksi
12. Hallinto oikeus kumosi laittoman irtisanomisen ja kaupungille tuli iso laskuNo ei noista voi kaikesta pelkästään kepua syyttää. On täällä toinen valtapuolue demarit myös vastuussa näistä. Kepu ja demarit täällä valtaa käyttää.
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
No ei noista voi kaikesta pelkästään kepua syyttää. On täällä toinen valtapuolue demarit myös vastuussa näistä. Kepu ja demarit täällä valtaa käyttää.
Retretin ottamista veronmaksajien piikkiin demarit kylläkin vastusti.
- Anonyymi00035
Anonyymi00033 kirjoitti:
No ei noista voi kaikesta pelkästään kepua syyttää. On täällä toinen valtapuolue demarit myös vastuussa näistä. Kepu ja demarit täällä valtaa käyttää.
Juuri näin! Demarit sallivat tämän kaiken kepulle!!! Kepu saa mellastaa kaupungissa koko rahan edestä.
- Anonyymi00047
Anonyymi00029 kirjoitti:
Ei noita kunnallisvaaleja käyty Laineen erottamisen teemalla. Seuraavat vaalit varmaan käydään teemalla, kuka maksaa laittomasta erottamisesta tulleet satojentuhansien eurojen kulut. Ainakin minä äänestän näitä, jotka laittavat teidät erottamissotkun aiheuttaneet maksamaan kulut omasta pussistaan ! Ja ps.olen tänne tänä vuonna muuttanut. Tosin kun tätä sotkua seuraa niin alkanut tulla katumapäälle.
Käytiin silläkin teemalla. Äänestäjät palkitsivat Laineen puolustajina juuri vaalien alla profiloituneet perussuomaliset. Valtuutettujen määrä tippui heillä kolmasosaan aiemmasta! Vain yksi jäi jäljelle,
Vai loikkasiko joku Nyttiin. Silloin tippui neljäsosaan. Sama se. Aivan törkeä romahdus!
- Anonyymi00011
En välitä öyhöttämisestä tai tulvittamisesta, mutta Savonlinnan keskustalla tuntuu olevan selvä osaamisvaje. Ei riitä enää nykyaikana, että kuntaa johdetaan maalaisjärjellä tai tupailloissa. Pahoin pelkään että vastuuta tästä joudutaan nyt kantamaan.
- Anonyymi00015
Perskokkarehallitus on antanut näyttönsä persujen ja kokoomuksen osaamisesta:) Siinäpä onkin valtavasti onnistumisia (sarkasmia)
Eu:n 2 tarkkailuokalle
Euroopan suurin työttömyys
Velkaa ennätysmäärä
Sairaaloita suljetaan
Työttömien, asunnottomien, köyhien lapsiperheiden lisääntyminen, noin 1 miljoonaa köyhää on jo Suomessa - Anonyymi00021
Tottahan se on tämäkin. Osaamisvajeita on kyllä muillakin.
- Anonyymi00030
Savonlinnan kepujohto tuukka suomalainen, hanna kosonen ja jonne tynkkynen on aiheuttanut isot kulut veronmaksajille. Nämä piikittävät osaamattomuudellaan aiheuttamiaan kustannuksia veronmaksajien maksettavaksi. Ovat saaneet aikaan valtavan mainehaitan Savonlinnalle kaupunginjohtajan laittomalla erottamisella sekä miljoonakulut. Mentiin vielä rekrytoimaan uusi johtaja ja nyt maksetaan tuplakulut. Voi mitä ääliöitä nämä ovat !
- Anonyymi00018
Otahan nyt asioihin kantaa raukkaparka, äläkä itke miten toiset täällä esittää mielipiteitään ja yritä näin tukahduttaa keskustelua täällä.
- Anonyymi00022
Maslitus, tulvittaa🤭2vee tasolla olevan kirjoitusta.
- Anonyymi00025
Toivottavasti seuraava drooni osuu ja uppoaa sinne tiettyyn kohteeseen ja pian.
- Anonyymi00026
🤭🤭🤭
- Anonyymi00027
kosonen määrää keskustelun tason ja suomalainen on kososen puudeli
- Anonyymi00036
Aika ääliömäinen kirjoitus. Täällä kritisoidaan valtaa pitäviä. Kritiikki kuuluu demokratiaan. Venäjällä tai Kiinassa ei voi valtaa pitäviä kritisoida. Ei valtaa pitävien kritisointi ole mustamaalausta erityisesti kun se perustuu faktoihin ja nähtävillä oleviin tuloksiin vallankäyttäjien päätöksistä.
Savonlinnassa vallan pitäjiä ja tähän sekavaan tilanteeseen päätöksiä tehneitä ovat kepulaiset. Siinä ryhmässä valtaa käyttää tuukka suomalainen ja hanna kosonen.
He ovat vastuussa muun muassa siihen, että Savonlinna pakotettiin jäämään Etelä-Savoon, jossa sairaalan tiedettiin loppuvan Savonlinnasta. Kaikkihan me muistamme Jari Lepän ja Hanna Kososen paimenkirjeet ja uhkailut Savonlinnan pakottamiseksi Etelä-Savoon. Etelä-Savoon ei mahdu kuin yksi sairaala. Keskeinen syy Kososen ja Suomalaisen sekä kepun kannalle oli se, ettei vaalipiirijako saa muuttua. Se uhkaisi viedä kepulta yhden kansanedustajapaikan. Hannalta olisi paikka lähtenyt.
Sotkua ja menetyksiä on heidän vallankäyttönsä johdosta syntynyt paljon. Yhtään positiivista tulosta minulla ei tule mieleen kummankaan henkilön suoriutumisesta. Tuntuu että kaikki mihin nämä koskevat menevät niin sanotusti persiilleen.
Toinen esimerkki on kaupunginjohtaja Laineen laiton erottaminen. Tämä on saanut hallinnon sekaisin, mainehaitan Savonlinnalle ja valtavat kulut. Syynä erottamiselle on valtataistelu, kun Laine yritti puolustaa Savonlinnan sairaalaa kyseenalaistamalla Savonlinnan sijainnin Etelä-Savossa, jos sairaala lopetetaan täältä.
Osaamattomat, epäpätevät ja vallanhaluiset henkilöt tulevat kalliiksi meille.- Anonyymi00037
Hyvin kirjoitettu. Muistan miten Hanna Kosonen kansanedustajana sohlasi myös OKL:n Joensuuhun siirrossa, niin että Joensuuhun se sitten siirrettiin. Kyllähän tämä jää Savonlinnan historiaan valtavaa tuhoa aiheuttaneena kansanedustajana. OKL ja kohta sairaala menetetty Hannan tunarointien seurauksena. Onneksi itse en enään siellä asu maksamassa tunaroinneista koituvia laskuja. Menoa kun seuraa niin huh huh.
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Hyvin kirjoitettu. Muistan miten Hanna Kosonen kansanedustajana sohlasi myös OKL:n Joensuuhun siirrossa, niin että Joensuuhun se sitten siirrettiin. Kyllähän tämä jää Savonlinnan historiaan valtavaa tuhoa aiheuttaneena kansanedustajana. OKL ja kohta sairaala menetetty Hannan tunarointien seurauksena. Onneksi itse en enään siellä asu maksamassa tunaroinneista koituvia laskuja. Menoa kun seuraa niin huh huh.
Sama, viiminen sammuttaa valot
- Anonyymi00039
Anonyymi00037 kirjoitti:
Kepulaisia on 13 valtuutettua valtuustossa. Miten helvatassa muut antavat tämän kaiken tapahtua?
- Anonyymi00041
Anonyymi00039 kirjoitti:
Kepulaisia on 13 valtuutettua valtuustossa. Miten helvatassa muut antavat tämän kaiken tapahtua?
Demarit ja Liike nyt on useimmissa päätöksissä tukemassa. Sopupeliä. Sulle mulle suhmurointia. Saavat sitten isopalkkioisia luottamustehtäviä palkinnoksi.
- Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Demarit ja Liike nyt on useimmissa päätöksissä tukemassa. Sopupeliä. Sulle mulle suhmurointia. Saavat sitten isopalkkioisia luottamustehtäviä palkinnoksi.
Joo, onhan tämä Liike nytkin ihan pelleporukkaa. Hjallis paasaa miten liike nytin edustajat ei ota vastaan hallintoneuvostopaikkoja. Niin se vaan liike nytkin otti isopalkkioisen suur-savon hallintoneuvoston paikan. 😂😂😂 Liike nytin varapuheenjohtaja panu peitsaro puhuu valtakunnan tasolla täyttä potaskaa verrattuna miten täällä toimitaan.
- Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Joo, onhan tämä Liike nytkin ihan pelleporukkaa. Hjallis paasaa miten liike nytin edustajat ei ota vastaan hallintoneuvostopaikkoja. Niin se vaan liike nytkin otti isopalkkioisen suur-savon hallintoneuvoston paikan. 😂😂😂 Liike nytin varapuheenjohtaja panu peitsaro puhuu valtakunnan tasolla täyttä potaskaa verrattuna miten täällä toimitaan.
Nämä turhat hallintoneuvostot pitäisi lakkauttaa. Menee isot rahat näiden poliitikkojen palkkioihin, jotka ei mitään edes ymmärrä yrityselämästä eikä ole minkäänlaista koulutustukaan. Mehän näiden palkkot sitten maksetaan korkeampien hintojen kautta.
- Anonyymi00045
Anonyymi00041 kirjoitti:
Ja vihreät täysin kritiikittömästi myöskin keskustan takana!
- Anonyymi00048
Erittäin ääliömäinen kirjoitus. Nimittäin sinulta. Näin se tämäkin keskustelu käännettiin tähän samaan jauhamiseen. Kiitos kuitenkin pidemmästä ja ihan asiallisesta viestistä. Suurin osa näistä viesteistä on täyttä kuraa. Ja taas yksi keskustelu tätä samaa.
M.O.T.
- Anonyymi00040
Kehuakko näitä tollontöitä tekeviä vielä pitäisi ? Miljoonien vahinkoja aiheuttavat. Juuri päättivät korottaa maksut Suomen kalkeimmaksi asumiskunnaksi niin että väki muuttaa täältä pois kun ei ole varaa asua pienituloisilla näin kalliissa kunnassa.
- Anonyymi00044
Neuvostoliitossakin eri mieltä olevat suljettiin mielisairaaloihin. Ja Kiinassa ja Pohjois-Koreassa edelleen. Venäjällä ne nykyään pudotetaan ikkunoista. Täälläkään kepu ei näemmä kestä kritiikkiä hölmöilyistään, kun aletaan toisia haukkumaan.
- Anonyymi00049
Luetaanpas nyt se aloitus. Sitten laitetaan mielikuvitusjutut sivuun. Sitten hengitellään. Sitten mietitään, että painetaanko lähetysnappia. Ja sitten todetaan, että ohops olin juuri tekemässä sanottua asiaa,
- Anonyymi00046
Kaupunginjohtajan erottamissotku on ollut kepun ajama ja tuli kalliiksi. Täällä on menty jo vuosi ilman pysyvää johtajaa ja edessä on vuosien epäselvä tilanne sekä isot laskut veronmaksajille.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632132Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51795Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2361288En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71950Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.87935Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21855Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?112762Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38719- 19706
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93689