"Mitäs iloista täällä, pelkkää iloisen tekokarjalaisuuden teeskentelyä johon vain nämä aikoinaan savosta siirretyt kykenee.
Mikä se pistäneekin savolaiset geenit omaavat leikkimään karjalaista, vaikka itse ne oikeat karjalaiset täältä ajoivat pois 400 vuotta sitten ja ottivat karjalaisten maat ruotsin verotuksen alle.
Pelkkää eripuraista, kaunaista ja kateellista porukkaa, poikkeavana valopilkkuna joitakin venäjältä tänne muuttaneita tai muualta ulkomailta tulleita jotka jo mentaliteetiltaan myönteisesti eroavat tästä korpien saartamana vuosisatoja keskenään lisääntyneestä savolaisräyhääjien heimosta.
Näiden sudeettisavolaisten kielikin vaatii oman tulkintansa. Jos he sanovat että olipa mukava nähdä, niin se on suunnilleen että piti tuohonkin törmätä. Tule käymään toivotus taas on sama kuin pysyhän poissa."
Oheinen relevantti kommentti oli vanha ja toiselta palstalta. Silti ajankohtainen. Ihmettelen itsekkin miksi täällä teeskennellään joka asia. Aitoja täällä ei porukka ole. Kasvattavat lapsetkin kieroon. valehtellaan itselle jopa oma alkuperä.
Tekokarjalaisuuden teeskentely
8
238
Vastaukset
- Anonyymi00004
En oo savolainen, karjalalaiset juuret, koko suvulla. Savolaiset tullu tänne määräilemään. Kuin maailman omistajat.
- Anonyymi00005
Jos olet aito karjalainen joita en olekaan vielä maakunnassa tavannut, niin kerro karjalaisten luonteesta jotain. Olen halunnut ajatella että aidot karjalaiset jotka savolaiset ajoi tästä maakunnasta pois, olisivat vähemmän kateellista ja pahantahtoista väkeä kuin nämä kieroilevat savolaiset jotka tosiaan esiintyy kuin maakunnan tai maailman omistajina.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Jos olet aito karjalainen joita en olekaan vielä maakunnassa tavannut, niin kerro karjalaisten luonteesta jotain. Olen halunnut ajatella että aidot karjalaiset jotka savolaiset ajoi tästä maakunnasta pois, olisivat vähemmän kateellista ja pahantahtoista väkeä kuin nämä kieroilevat savolaiset jotka tosiaan esiintyy kuin maakunnan tai maailman omistajina.
Mistä lienet itse kotoisin ? Arvasin.
Et ole mistään kotoisin, ja sen kyllä hölmömpikin huomaa.
Jopa savolainen.
- Anonyymi00007
Aloittajan alkuperä lienee puoliksi venäläinen.
Itse olen muualta muuttanut ja pidän paikallisia ihanina karjalaisina.- Anonyymi00009
Asialla on sama mieleltäään sairas, joka asuu nykyisin Lieksasta ja on muuttanut aikoinaan sinne jostan lounais-Suomesta. Kukaan edes jotakuinkin terve ihminen ei solvaisi kymmenillä kirjoituksilla päivittäin näillä palstoilla ja sitä on jatkunut jo useita vuosia, eli tuhansittain samaa ränkytystä aamusta iltaan.
- Anonyymi00010
Kah, paksua pasgua huastat karjalasuuesta. Ennen vanhaan saatto olla olemassa kiteeläisyyttä ja karjalaisuutta kun ihmiset pysyivät kotiseudullaan. Tänä päivänä saa etsimällä etsiä semmosta aitoa kiteeläistä joka on syntynyt siellä ja asuu edelleen ja jonka molemmat vanhemmat ovat syntyneet Kiteellä.
Nykypäivän tosi kiteeläinen on sellainen jonka toinen vanhemmista tai molemmat on muualta tulleet, joka asui 19 ensimmäistä vuotta Kiteellä mutta sittemmin muulla Suomessa tai ulkomailla. Minun ikäluokka 1981 syntyneet niin ei meistä sen ajan koululaisista asu Kiteellä kuin sanoisin kymmenen prosenttia arviolta. Miten siinä vaalit tosi kiteeläisyyttä ja karjalaisuutta? Voin kertoa että tämän hetken alakoulun oppilaista vain muutaman suku on Kiteellä kokonaan, monet puhuukin että mä ja sä, ovat kotona oppineet. Ja sitten on ulkomaista taustaa myös paljon.- Anonyymi00011
Siinä nuori henkilö puhuu, ja puhuu asiaa. Ilman pasguan paatosta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2672451Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."762401- 1201578
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis451465Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641367- 1331339
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711240Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821039Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731009Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102999