Tekokarjalaisuuden teeskentely

Anonyymi-ap

"Mitäs iloista täällä, pelkkää iloisen tekokarjalaisuuden teeskentelyä johon vain nämä aikoinaan savosta siirretyt kykenee.
Mikä se pistäneekin savolaiset geenit omaavat leikkimään karjalaista, vaikka itse ne oikeat karjalaiset täältä ajoivat pois 400 vuotta sitten ja ottivat karjalaisten maat ruotsin verotuksen alle.
Pelkkää eripuraista, kaunaista ja kateellista porukkaa, poikkeavana valopilkkuna joitakin venäjältä tänne muuttaneita tai muualta ulkomailta tulleita jotka jo mentaliteetiltaan myönteisesti eroavat tästä korpien saartamana vuosisatoja keskenään lisääntyneestä savolaisräyhääjien heimosta.
Näiden sudeettisavolaisten kielikin vaatii oman tulkintansa. Jos he sanovat että olipa mukava nähdä, niin se on suunnilleen että piti tuohonkin törmätä. Tule käymään toivotus taas on sama kuin pysyhän poissa."

Oheinen relevantti kommentti oli vanha ja toiselta palstalta. Silti ajankohtainen. Ihmettelen itsekkin miksi täällä teeskennellään joka asia. Aitoja täällä ei porukka ole. Kasvattavat lapsetkin kieroon. valehtellaan itselle jopa oma alkuperä.

8

300

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00004

En oo savolainen, karjalalaiset juuret, koko suvulla. Savolaiset tullu tänne määräilemään. Kuin maailman omistajat.

• Anonyymi00005

Jos olet aito karjalainen joita en olekaan vielä maakunnassa tavannut, niin kerro karjalaisten luonteesta jotain. Olen halunnut ajatella että aidot karjalaiset jotka savolaiset ajoi tästä maakunnasta pois, olisivat vähemmän kateellista ja pahantahtoista väkeä kuin nämä kieroilevat savolaiset jotka tosiaan esiintyy kuin maakunnan tai maailman omistajina.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Jos olet aito karjalainen joita en olekaan vielä maakunnassa tavannut, niin kerro karjalaisten luonteesta jotain. Olen halunnut ajatella että aidot karjalaiset jotka savolaiset ajoi tästä maakunnasta pois, olisivat vähemmän kateellista ja pahantahtoista väkeä kuin nämä kieroilevat savolaiset jotka tosiaan esiintyy kuin maakunnan tai maailman omistajina.

Mistä lienet itse kotoisin ? Arvasin.
        Et ole mistään kotoisin, ja sen kyllä hölmömpikin huomaa.
        Jopa savolainen.

• Anonyymi00007

Aloittajan alkuperä lienee puoliksi venäläinen.
      Itse olen muualta muuttanut ja pidän paikallisia ihanina karjalaisina.

• Anonyymi00009

Asialla on sama mieleltäään sairas, joka asuu nykyisin Lieksasta ja on muuttanut aikoinaan sinne jostan lounais-Suomesta. Kukaan edes jotakuinkin terve ihminen ei solvaisi kymmenillä kirjoituksilla päivittäin näillä palstoilla ja sitä on jatkunut jo useita vuosia, eli tuhansittain samaa ränkytystä aamusta iltaan.

• Anonyymi00010

Kah, paksua pasgua huastat karjalasuuesta. Ennen vanhaan saatto olla olemassa kiteeläisyyttä ja karjalaisuutta kun ihmiset pysyivät kotiseudullaan. Tänä päivänä saa etsimällä etsiä semmosta aitoa kiteeläistä joka on syntynyt siellä ja asuu edelleen ja jonka molemmat vanhemmat ovat syntyneet Kiteellä.

Nykypäivän tosi kiteeläinen on sellainen jonka toinen vanhemmista tai molemmat on muualta tulleet, joka asui 19 ensimmäistä vuotta Kiteellä mutta sittemmin muulla Suomessa tai ulkomailla. Minun ikäluokka 1981 syntyneet niin ei meistä sen ajan koululaisista asu Kiteellä kuin sanoisin kymmenen prosenttia arviolta. Miten siinä vaalit tosi kiteeläisyyttä ja karjalaisuutta? Voin kertoa että tämän hetken alakoulun oppilaista vain muutaman suku on Kiteellä kokonaan, monet puhuukin että mä ja sä, ovat kotona oppineet. Ja sitten on ulkomaista taustaa myös paljon.

• Anonyymi00011

Siinä nuori henkilö puhuu, ja puhuu asiaa. Ilman pasguan paatosta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      71
      1917
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      366
      1209
    3. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      141
      1008
    4. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      19
      957
    5. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      89
      685
    6. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      105
      662
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      41
      648
    8. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      642
    9. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      56
      614
    10. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      58
      570
    Aihe