Jotkut omat jutut-ketjut on jo niin pitkiä, että aloitan tällaisen uuden, aiheesta "mitä kuuluu".
Mulla on Elisa Viihde tökkinyt, joten on telkkari ollut pimeänä. Parissa päivässä olenkin lukenut hyllyistäni jo kolme kevyttä kirjaa ja aloittelen juuri neljättä: Wodehousen Jeeves ja Wooster-tarinoita.
Elämän pieniä pipanoita
19
230
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kävin kahvilla, otin unelmakääretortun, makea kuin mikä, läit
tisin kaverin kanssa istuessa. Toukokuun ek maanatai,.- Anonyymi00002
Itse söin juuri Pirkan kanakiusauksen puolukkahillolla.
Välipalana pehmeää Puikula-ruisleipää ja graavilohta. - Anonyymi00006
Anonyymi00002 kirjoitti:
Itse söin juuri Pirkan kanakiusauksen puolukkahillolla.
Välipalana pehmeää Puikula-ruisleipää ja graavilohta.Mukavaa, täällä me nautimme niitä 'elämän pieniä pipanoita', kuten aloitus sanoo.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Mukavaa, täällä me nautimme niitä 'elämän pieniä pipanoita', kuten aloitus sanoo.
Pieni ilonpipana oli viedä hiukan talia ja jyviä metsikkömme lintulaudalle. Linnuilla on pesintä meneillään ja varmaan ovat kiitollisia kun vielä keväälläkin heitä muistetaan.
Istuin hetken pihatuolilla auringossa, mutta oli kova merituuli, joten tulin melko pian sisälle. - Anonyymi00013
Anonyymi00007 kirjoitti:
Pieni ilonpipana oli viedä hiukan talia ja jyviä metsikkömme lintulaudalle. Linnuilla on pesintä meneillään ja varmaan ovat kiitollisia kun vielä keväälläkin heitä muistetaan.
Istuin hetken pihatuolilla auringossa, mutta oli kova merituuli, joten tulin melko pian sisälle.Yhä tänäänkin on raakamainen tuuli, +4.
- Anonyymi00003
Minäkin istun vielä täällä koneeni edessä ja odottelen Järviradion musiikkia, koska nyt sieltä tulee uskovaisille tätä "Jeesuksen nimeen ja vereen" syntisi on anteeksi annettu.
Olenhan minä usein kuunnellut ja kerran jopa rukoillut "heidän" kanssa, koska lupasivat, että kaikki tautini ja vaivani on pois heti.
Yhtä vaivaisena heräsin aamulla. Selkä oli kipeä, olkapäitä särki ja huimasi.
Minä olen "Niki", laittakaa toisetkin joku nimi, niin voisimme viestitellä "tuttavina".- Anonyymi00004
Itsekin olen yrittänyt tutustua v.lestadiolaisuuteen, luullen sitä kovinkin syvälliseksi uskoksi, mutta mitä olen heikäläisten kirjoituksia lukenut ja jopa netin kautta seurojaan jossain määrin kuunnellut, niin: ei.
Nykypäivänä on vaikea löytää syvällistä luterilaisuutta, ovat kaikki (?) herätysliikkeet kokeneet jonkinlaista inflaatiota, keillä mikäkin pinnallisuus tai muu teatteri.
Uskon suoraa Raamatun sanaa (KR33/38) ja wanhanajan Lutherin opetusten mukaisesti. Mulla on Lutherin kirjoja, mm. hartauskirja Manna. Pidän vanhoista virsistä ja muista herätysliikkeiden hartaista lauluista.
Noihin yllättäviin ihmeparantumisiin en ihan ysko, mutta Jumala on kyllä muutoin pitänyt minusta huolta, vaikka sairauksia on toistakymmentä ja niihin kuhunkin lääkkeet. - Anonyymi00014
Anonyymi00004 kirjoitti:
Itsekin olen yrittänyt tutustua v.lestadiolaisuuteen, luullen sitä kovinkin syvälliseksi uskoksi, mutta mitä olen heikäläisten kirjoituksia lukenut ja jopa netin kautta seurojaan jossain määrin kuunnellut, niin: ei.
Nykypäivänä on vaikea löytää syvällistä luterilaisuutta, ovat kaikki (?) herätysliikkeet kokeneet jonkinlaista inflaatiota, keillä mikäkin pinnallisuus tai muu teatteri.
Uskon suoraa Raamatun sanaa (KR33/38) ja wanhanajan Lutherin opetusten mukaisesti. Mulla on Lutherin kirjoja, mm. hartauskirja Manna. Pidän vanhoista virsistä ja muista herätysliikkeiden hartaista lauluista.
Noihin yllättäviin ihmeparantumisiin en ihan ysko, mutta Jumala on kyllä muutoin pitänyt minusta huolta, vaikka sairauksia on toistakymmentä ja niihin kuhunkin lääkkeet.No niin, ok.
- Anonyymi00005
Mulla oli muutaman päivän ajan kova hermokipu oik. kädessä, otin vahvaa särkylääkettä, mutta se on nyt parantunut. Ei säre enää.
- Anonyymi00016
Kiva.
- Anonyymi00008
Wodehousen Jeeves ja Wooster-tarinat on mainioita ja telkkarisarjakin oli
hyvin toteutettu.- Anonyymi00009
Jeevesiä näytteli Stephen Fry, joka on älykäs tyyppi ja kirjoittanut kirjojakin.
Suomennettuja on kaksi tietääkseni. Pidin kovasti ensimmäisestä kirjasta,
toinen ei yltänyt ihan samalle tasolle, mutta oli hyvä sekin. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Jeevesiä näytteli Stephen Fry, joka on älykäs tyyppi ja kirjoittanut kirjojakin.
Suomennettuja on kaksi tietääkseni. Pidin kovasti ensimmäisestä kirjasta,
toinen ei yltänyt ihan samalle tasolle, mutta oli hyvä sekin.Lueskelen juuri noita Jeeves-tarinoita. Kun olen nähnyt kyseisen tv-sarjan, on kuin katsoisin sitä uudelleen.
Tämä teksti kirjassa on mahtavaa! Olen jostain divarista tämän aikoinaan ostanut, siisti kirja muuten, mutta sen edellinen omistaja on siihen lyijykynällä alleviivaillut parhaimpia sutkauksia. Todella värikästä ja mielikuviteksellista. kielenkäyttöä. 😏
- Anonyymi00011
Mulla ei ole Elisaa, mutta Alkon Koskenkorva ei ole koskaan pettänyt.
T. Arska Mansesta. - Anonyymi00015
Mukavaa on, söin vattan täyteen ja nyt köllöttelen ja sulattelen, enkä jaksa murehtia mitään.
- Anonyymi00017
Telkkarit ja tietokone toimii taas. Tuo makuuhuoneen telkkari kenkkuilee aina välillä, yhtäkkisesti ja mielestäni ilman syytä, mutta onnistuin eilen korjaamaan senkin.
Vanhuusko yllätti pöytätietokoneeni, toissa päivänä lakkasi yhdistämistä näyttöön, pitemmän aikaa uumoillut milloin soppaa, reitin melkein uusi.
Onneksi on tabletti ja puhelin joilla nettiin, uusi keskusyksikkö aika hintavia. Halvemmaksi tulisi ostaa kannettava keskusyksiköksi, täytyy miettiä,- Anonyymi00018
Mun kännyyn tulee kerran viikossa Elisalta tarjous viihteestä, en sekaanu sellaiseen, ensiksi luin niitä, nyt poistelen lukematta.
- Anonyymi00019
Onnen pieniä pipanoita, lauleli aikanaan sekin haminalaismies, Lavin Vepa.
Ylen radiotoimittaja soittaa parhaillaan vanhaa biisiä, äiti äiti sytytä lamppu.
Haikee vanhabiisi. Heippa vaan wanhat qamut!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.3282737Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."782475SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis552222Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj771913- 1251692
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis591554- 1401492
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin731338Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.891172Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli771134