OMAT JUTUT !

Anonyymi-ap

Mitä mieltä olette,
ostanko uuden auton,

entinen on ihan hyvä katsastuksen mielestä, pensa auto, automaattivaihteella,
mutta
siihen on iskeny ruostetta kylkeen, siis helmoihin, ei alustaan,

se kuulemma on
vanha hyvä auto ja vanha hyvä kuski heh,
saisin ajaa autoa vielä kolme vuotta,
sitten pitäisi taas uusia ajokortti,
mennä taas tunnin musititestiin ym. lääkärin tarkastuksiin, kauheeta,

mutta
mitä teen , kun en millää enään raskis ostaa uutta autoa,
menis vanhuksen budjetti ehkä liian tiukalle, ei hyvä,,,

kehtaanko ajella ruosteisella autolla vielä ne ainaki kome vuotta,

nyt on hyvät neuvot tarpeen,,,

kiitos mahdollisista oheistuksesta ja neuvoista !

55

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Minulle on kyllä nyt tuo auto ongelma,
      ilman sitä en jaksa käydä asiolla enkä apteekissakaan,
      mull ei ole voimia kävellä eikä kantaa ostoksia,,,,

• Anonyymi00052

Onneksi jaksat ajaa itse, jotain positiivistä.

• Anonyymi00002

Paljokohan maksaa ruosteen korjaus, verratuna uuteen autoon,

vaikka katsastaja kehui että parempaa et saa jos uuden auton ostan, kauheeta,

• Anonyymi00036

Se vähän riippuu...1000-3000€ tekee aika paljon

• Anonyymi00003

Onkohan tällä palstalla muita autolla ajelevia ihmisiä
      kuin vain minä,
      olenko ainoa vanhus jos toimttaa asiotaan autolla ?

• Anonyymi00004

Aja niin kauan ku kestää, pienillä korjauksilla.

• Anonyymi00005

Kyllä se kestää tiedän sen
        olen aina joka vuosi käyttäny hollossa ja aina kojannu jos on ollu joku kojattavaa, ne kehuu sitä hyväksi, ainoa harmi on noitten helmojen ruostuminen,

teienki ajelen sillä niin kauan kun kehtaan,
        aijo käydä kyllä mös rusteen vauriokorjaamolla kysymässä voiko ne jotenki korjata sitä,,,
        seki kyllä maksaa jokin verran mutta ei uuden auton hintaa kuitenkaa,
        harmittaa kuitenki kun ruoste siihen iski,

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kyllä se kestää tiedän sen
        olen aina joka vuosi käyttäny hollossa ja aina kojannu jos on ollu joku kojattavaa, ne kehuu sitä hyväksi, ainoa harmi on noitten helmojen ruostuminen,

teienki ajelen sillä niin kauan kun kehtaan,
        aijo käydä kyllä mös rusteen vauriokorjaamolla kysymässä voiko ne jotenki korjata sitä,,,
        seki kyllä maksaa jokin verran mutta ei uuden auton hintaa kuitenkaa,
        harmittaa kuitenki kun ruoste siihen iski,

höh,, hirvittää kun noi kirjaimet jää pois
        enkä aina jaksa edes lukea mitä kirjoitin
        jotta olisin korjannu, anteeksi,
        vanha kone erikoisesti se jättää r pois kyllä muitaki ,
        poika ei anna mun ostaa uutta konetta, sanoo että tämä vanha kone on turvallisempi vanhalle ihmiselle kuin uusi teko-äly koneet,,,

kyllä jossakivaiheessa mun konekki silti uusittava,,,

• Anonyymi00007

osta suto mieluummin muutama koko perheelle
      pääsette sutoilemaan köhän on hyvä sutoilla paljon

• Anonyymi00008

Kilometrin hinta?

Vaikkakaan kaikkea ei voi laskea rahassa, ton voi. Niettä arvioi pajonko ajat autoa enää elämäsi aikana ja paljonko kilsan hinnaksi tulee uudella autolla ja paljonko.jos pikkasen korjailee vanhaa.

Oletan, helppo laskea.

=DW=

• Anonyymi00009

Ehkä taksilla kulkeminen tulis edullisemmaksi,

mutta

haluan itse ajaa
        ja omalla ajallani käydä asioilla,
        en pidä taksia odottelmisesta,
        enkä muittenkaan yleisen liikenteen kayttämisestä,

yitän ensin korjauttaa oman autoni
        jos ei onnistu, sitten harkitsen vaihtoehtoja,,

näin olen miettiny,,,,,

• Anonyymi00010

Älä osta autoa, jos ei ole ihan pakko, siis IHAN pakko. Mieti vielä.

• Anonyymi00011

voi sentään, on hiukan ristiriitiset ajatukset,

miten sitä tulisi toimeen ilman autoa, se eniten mietityttää,,,

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Tottakai sinulla pitää olla auto!
        Olipa kilometrihinta sitten mitä tahansa, on se niin kätevä kun itse pääsee asioilleen eikä tarvitse odotella pirssejä ja olla koko ajan soittelemassa.

Ne vuodet mitä sinulla on jäljellä käytä ne mukavasti!

Oikein olet miettinyt.
        Pyydä korjaamolta kirjallisena laskelma, paljonko tulisi maksamaan ajokuntoon korjaaminen, ei tartte korjata kaikkia ruosteita, vähän pahimpia.
        Osaat itsekin hölvätä maalia niiden helmojen päälle.

Vanhat koneet ovat selvempiä. Itelläni on vuodelta -78, se on kyllä seisonut pari kolme vuotta, pitäis korjauttaa, kun en oikein henno luopua siitä. Käytössä on uudempi, mikä toimii ja mitä käytän. -Ilman autoa en halua olla! On jalkavaivaa ja hankala kävellä, mutta kaasuttimella pysyy jalka, ja matkanteko luistaa.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Laske kustannutkset, onko halvempaa mennä taksilla tai tilata kaupasta tavarat kuin itse ajaa, korjata, huoltaa, ostaa bensat, vakuutukset ja onko turvallista itse huonokuntoisena ajella, sitäkin on mietittävä. Itse muutin keskustaan, olen ollut ilman autoa jo yli 20 vuotta, kävellen ja pyöräillen hoidan asiani, ja rahat riittää selvästi paremmin. Oman auton pito on kallista.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Laske kustannutkset, onko halvempaa mennä taksilla tai tilata kaupasta tavarat kuin itse ajaa, korjata, huoltaa, ostaa bensat, vakuutukset ja onko turvallista itse huonokuntoisena ajella, sitäkin on mietittävä. Itse muutin keskustaan, olen ollut ilman autoa jo yli 20 vuotta, kävellen ja pyöräillen hoidan asiani, ja rahat riittää selvästi paremmin. Oman auton pito on kallista.

Onhan siinä ajanvietettä ja touhua, mikä pitää pirteänä.
        Tapaa korjaamolla ihmisiä, joiden kanssa jutella autosta, varaosista. Bensatankilla voi päivitellä, että onpa bensa kallistunut ja funtsailla että miten maailman tilanne vaikuttaa, että loppuuko bensa vai ei. Talvipakkasella saa raitista ilmaa ja pysyy pirteänä, kunto kohenee, kunlapioi lunta.

Eikä oo kiva tilata kaupasta näkemättä, että onkin alennuksessa vaikka mitä ja että onpa taas tullut uusi juustomerkki. Ei voi myöskään rupatella toisten kanssa ja vertailla, että kumpikohan pulla on parempi ym ym.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Onhan siinä ajanvietettä ja touhua, mikä pitää pirteänä.
        Tapaa korjaamolla ihmisiä, joiden kanssa jutella autosta, varaosista. Bensatankilla voi päivitellä, että onpa bensa kallistunut ja funtsailla että miten maailman tilanne vaikuttaa, että loppuuko bensa vai ei. Talvipakkasella saa raitista ilmaa ja pysyy pirteänä, kunto kohenee, kunlapioi lunta.

Eikä oo kiva tilata kaupasta näkemättä, että onkin alennuksessa vaikka mitä ja että onpa taas tullut uusi juustomerkki. Ei voi myöskään rupatella toisten kanssa ja vertailla, että kumpikohan pulla on parempi ym ym.

Minä rupattelen ulkona, torilla, kaduilla, penkeillä, kahviloissa, kirjastoissa, kaupoissa, kaikkialla missä tapaan tuttuja ja kavereita. Autoa ei siihen hommaan tarvitse.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Minä rupattelen ulkona, torilla, kaduilla, penkeillä, kahviloissa, kirjastoissa, kaupoissa, kaikkialla missä tapaan tuttuja ja kavereita. Autoa ei siihen hommaan tarvitse.

Oot muuten aika epälooginen.

Jos jalat ei kanna, mutta autolla pääsee ihmisten ilmoille, niin silloin voi rupatella ja tarvitsee nimenomaan auton, että pääsee kauppaan. Tarttee myös auton, että pääsee tapaamaan tuttuja ja kavereita. Samoin kirjastoon, kirkkoon, museoon, torille ja muualle.

On muuten kiva omistaa auto, se on sitä lyksystä!
        Meikällä on kaksi autoa, yhteen aikaan oli jopa kolme, kun se toinen oli myynnissä.

Kaarrallampa tästä ajelulle 30 kilometrin päähän yhteen tapahtumaan, enkä tarvii tilata pirssiä, kun on oma vehje, millä pääsee.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Oot muuten aika epälooginen.

Jos jalat ei kanna, mutta autolla pääsee ihmisten ilmoille, niin silloin voi rupatella ja tarvitsee nimenomaan auton, että pääsee kauppaan. Tarttee myös auton, että pääsee tapaamaan tuttuja ja kavereita. Samoin kirjastoon, kirkkoon, museoon, torille ja muualle.

On muuten kiva omistaa auto, se on sitä lyksystä!
        Meikällä on kaksi autoa, yhteen aikaan oli jopa kolme, kun se toinen oli myynnissä.

Kaarrallampa tästä ajelulle 30 kilometrin päähän yhteen tapahtumaan, enkä tarvii tilata pirssiä, kun on oma vehje, millä pääsee.

Sitähän jo sanoin, et auto ihan ok, jos on PAKKO olla oma auto, jos ei muuten pääse. Logiikkani on kunnossa.

• Anonyymi00013

Järkevänä ihmisenä ilman muuta ajelet vanhalla autolla !

• Anonyymi00053

Järkevä siirtyis taksiin.

• Anonyymi00015

Et pidä taksin odottelemisesta, kirjoitit.
      Ei taksia juuri odotella tarvitse,
      vain asutko jossainesellaisessa paikassa,
      että joutuu odottelemaan ?

• Anonyymi00016

ihan suuen kaupungin keskustassa, en vaan pidä taksi kyydistä,
        joskus on ollu pakko ottaa taksi esm. jos on ollu sairaalassa pitemmän aikaa,
        ja oma uto on kotona tallissa,

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

ihan suuen kaupungin keskustassa, en vaan pidä taksi kyydistä,
        joskus on ollu pakko ottaa taksi esm. jos on ollu sairaalassa pitemmän aikaa,
        ja oma uto on kotona tallissa,

Taksikyytiin tottuu. Se on huoletonta eikä tule kalliimmaksi kuin oman auton pito,
        jos ei joka päivä tarvitse ajella.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Taksikyytiin tottuu. Se on huoletonta eikä tule kalliimmaksi kuin oman auton pito,
        jos ei joka päivä tarvitse ajella.

siinäpä se, pitäis tottua, ja vanhalle se on vaikeeta tottua uusiin tapoihin,

vanha sanontaki sanoo :

" vanha koira ei uusia tapoja opi " heh,

• Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

siinäpä se, pitäis tottua, ja vanhalle se on vaikeeta tottua uusiin tapoihin,

vanha sanontaki sanoo :

" vanha koira ei uusia tapoja opi " heh,

Lähes kaikille autoilijoille taitaa olla vaikea luopua autosta.
        Ainoa tapaamani järkevä oli serkkuni, joka totesi, että
        "Minä luovun autosta, alan olla jo vaaraksi paitsi itselleni niin muille liikenteessä".

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Lähes kaikille autoilijoille taitaa olla vaikea luopua autosta.
        Ainoa tapaamani järkevä oli serkkuni, joka totesi, että
        "Minä luovun autosta, alan olla jo vaaraksi paitsi itselleni niin muille liikenteessä".

HÄN teki oikein,

mutta huomaatko ON myös terveitä vanhuksia jotka ON testattu raskailla vaativilla testeillä että on vielä psyykkisesti ja fyysisesti niin terve ja kykenevät
        ajamaan vielä normaalisti liikenteessä, kai YMMÄRRÄT vanhuksetki ON ertitasoisia terveyden suhteen
        EI kaikki ole menettäny kykyä tajuata vielä noraalin käytöksen liikenteessä, moni terve vanhus ON taatusti turvallisempi liikenteessä kuin joku kokematon nuori jolla EI vielä ole kokemusta LIIKENTEEN VAAROISTA,

terveillä vanhuksilla ON kokemuksia myös vaara tilanteista ja tietää taatusti kuinka niistäki PITÄÄ selvitä, sillä
        autoilijanhan PITÄÄ osata myös ottaa huomioon MUITTEN tekenät uhkaavat tilanteet liikentessä,

on suuri vääryys TUOMITA KAIKKI vanhukset kykenemättömiksi liikkua autolla liikenteessä, koska se EI kokonaisuutenaan PIDÄ PAIKKAANSA,

ne autoliat on TODELLA FIKSUJA jotaja itse huomaa ettei pärjää enään liikenteessä, mutta on myös FIKSUJA vanhuksiaki jotka selviää vielä liikenteessä, HEITÄ EI PIDÄ TUOMITA VÄÄRIN, oman luulonsa mukaan kuten moni tekee, kun itse ei enään pärjää liikenteessä olettaa ETTEI PÄRJÄÄ muutkaa vanhukset,
        ETTÄ OTTAKAPA ÄMÄ HUOMIOON !!!!

• Anonyymi00026
        Anonyymi00022 kirjoitti:

HÄN teki oikein,

mutta huomaatko ON myös terveitä vanhuksia jotka ON testattu raskailla vaativilla testeillä että on vielä psyykkisesti ja fyysisesti niin terve ja kykenevät
        ajamaan vielä normaalisti liikenteessä, kai YMMÄRRÄT vanhuksetki ON ertitasoisia terveyden suhteen
        EI kaikki ole menettäny kykyä tajuata vielä noraalin käytöksen liikenteessä, moni terve vanhus ON taatusti turvallisempi liikenteessä kuin joku kokematon nuori jolla EI vielä ole kokemusta LIIKENTEEN VAAROISTA,

terveillä vanhuksilla ON kokemuksia myös vaara tilanteista ja tietää taatusti kuinka niistäki PITÄÄ selvitä, sillä
        autoilijanhan PITÄÄ osata myös ottaa huomioon MUITTEN tekenät uhkaavat tilanteet liikentessä,

on suuri vääryys TUOMITA KAIKKI vanhukset kykenemättömiksi liikkua autolla liikenteessä, koska se EI kokonaisuutenaan PIDÄ PAIKKAANSA,

ne autoliat on TODELLA FIKSUJA jotaja itse huomaa ettei pärjää enään liikenteessä, mutta on myös FIKSUJA vanhuksiaki jotka selviää vielä liikenteessä, HEITÄ EI PIDÄ TUOMITA VÄÄRIN, oman luulonsa mukaan kuten moni tekee, kun itse ei enään pärjää liikenteessä olettaa ETTEI PÄRJÄÄ muutkaa vanhukset,

Ei aivojen toimintakykyä testata "raskailla vaativilla testeillä", kun korttia uusii.
        Vaikka muisti pelaisi kognitiiviset kyvyt voivat olla heikentyneet.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00022 kirjoitti:

HÄN teki oikein,

Älä vauhkoa. Ei ketään ole tuomittu.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00022 kirjoitti:

HÄN teki oikein,

Äskettäin luin 80-v vanhuksista jotka juoksivat hyvällä menestyksellä puolimaratonin. Siis täällä Suomessa, ja todella hyvä juoksuaika heillä. Siinä olisi nuorille mallia. Voi olla fyysisesti siis vielä siinä iässä huippukuntoinen!

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Äskettäin luin 80-v vanhuksista jotka juoksivat hyvällä menestyksellä puolimaratonin. Siis täällä Suomessa, ja todella hyvä juoksuaika heillä. Siinä olisi nuorille mallia. Voi olla fyysisesti siis vielä siinä iässä huippukuntoinen!

Mikä lie sitten polttimon kunto...

• Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Miten niin nuorille mallia ? Yritä itse ! Ikääntyvien mallia pitäisi ottaa ja
        pitää kuntoaan yllä, vaikkei maratoneja kannata yrittää, siinä voi mennä henki.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Ei aivojen toimintakykyä testata "raskailla vaativilla testeillä", kun korttia uusii.
        Vaikka muisti pelaisi kognitiiviset kyvyt voivat olla heikentyneet.

OLET VÄÄRÄSSÄ, minullaki testattiin MATEMATIIKKA siis laskutaito, ja SE ON nimenomaan AIVO TESTI

se meni vielä 85 vuotiaan täysin VIRHEETTÖMÄSTI LÄPI siis EI tullu ainuttakaan virhettä laskutaidossa,

ja kyllä muistitesti ja huomiokyky myös katsotaan tarkaan lääkärin tarkastuksessa,

että sinä 14:09:26 OLET TÄYSIN VÄÄRÄSSÄ

luuloinesi !

• Anonyymi00041
        Anonyymi00038 kirjoitti:

OLET VÄÄRÄSSÄ, minullaki testattiin MATEMATIIKKA siis laskutaito, ja SE ON nimenomaan AIVO TESTI

se meni vielä 85 vuotiaan täysin VIRHEETTÖMÄSTI LÄPI siis EI tullu ainuttakaan virhettä laskutaidossa,

ja kyllä muistitesti ja huomiokyky myös katsotaan tarkaan lääkärin tarkastuksessa,

että sinä 14:09:26 OLET TÄYSIN VÄÄRÄSSÄ

luuloinesi !

Laskutaito ja ajotaito on kaksi eri asiaa. Ei kai sulle enää ole korttia annettu ???

• Anonyymi00049
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Mikä lie sitten polttimon kunto...

Sitä ei voi tietää.

• Anonyymi00025

Moni saattaa itse kuvitella olevansa kunnossa, vaikka huomiokyky ja reaktiokyky
      ovat jo huomattavasti alentuneet. Silloin on vaaraksi liikenteessä.

• Anonyymi00031

Inssiajo olisi hyvä testi, vasta siinä näkee ajokyvyn, eikä missään toimistossa E-kirjaimien asentoja katsellen.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Inssiajo olisi hyvä testi, vasta siinä näkee ajokyvyn, eikä missään toimistossa E-kirjaimien asentoja katsellen.

Ajokykytesti

Sellasia olemassa. Niissä ei kytätä liikennesääntöjä, mutta seurataan, selviääkö enää muuten ratissa ja liikenteessä. Kääntyykö pää, näkeekö mitään, tajuaako mitään jne.

Niitä kyllä käytetään jonkin verran, mutta kai aika harvoin. Ilmeisimmin lekurit ei niitä hyödynnä, net kun on tetveysalan jumalia. Käsittääkseni poliisi voi sellaiseen määrätä. Samaten ihminen ite voi sellaiseen hakeutua.

Mun mielestä sen pitäis olla osa kuskin katsastusta, aivan kuin lääkärin tarkastuskin. Kuten ketjustakin saanut lukea, paljon vanhukset kuvittelee kykenevänsä autoileen, tosiasia kyllä usein on että ei kykene. Pelkässä lääkärintarkastuksessa asia ei selviä. Ainoastaan sairaimmat karsiutuvat, mutta kömpelöt puolidementikot ei välttämättä.

=DW=

• Anonyymi00037
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Ajokykytesti

Sellasia olemassa. Niissä ei kytätä liikennesääntöjä, mutta seurataan, selviääkö enää muuten ratissa ja liikenteessä. Kääntyykö pää, näkeekö mitään, tajuaako mitään jne.

Niitä kyllä käytetään jonkin verran, mutta kai aika harvoin. Ilmeisimmin lekurit ei niitä hyödynnä, net kun on tetveysalan jumalia. Käsittääkseni poliisi voi sellaiseen määrätä. Samaten ihminen ite voi sellaiseen hakeutua.

Mun mielestä sen pitäis olla osa kuskin katsastusta, aivan kuin lääkärin tarkastuskin. Kuten ketjustakin saanut lukea, paljon vanhukset kuvittelee kykenevänsä autoileen, tosiasia kyllä usein on että ei kykene. Pelkässä lääkärintarkastuksessa asia ei selviä. Ainoastaan sairaimmat karsiutuvat, mutta kömpelöt puolidementikot ei välttämättä.

=DW=

Kyllä ,,, minulle on tullu sama usein mieleen
        kun vanhalta ihmiselle tehdään kaikenmuunlaisiaki muistitestejä
        muutenki kun uusii ajokorttia,

ittekki mieleläni menisin ajotestiin,

aikoinaan kun sain ajokortin olin noi sadasrta oppilaasta paras ja itse olin ihan jännityny inssi ajossa hirvitti, mutta kun se oli ohi opettaja kehui maasta taivaaseen, sanoi että sinusta tulee hyvä kaupunki kuski, olin hänen miestä paras, vaikka itte pelkäsin,, huh,

anteeksi kun omakehu haisee, tuli vain vanhat jutut mieleen,
        niin ja viimeneki muistitesti meni melkein virheettömästi läpi, vain koku sana tai nimi unohtu kun piti usempi sana luetella ,
        matikka meni 100 % läpi ei yhtää virhettä,
        en teidä saisinko vielä 90 vuotiaana ajokorttia , siihen on vielä aikaa komisen vuotta, sitten jos vielä ole hengissä, ja ajokykyinen muutenki harkitsen asiaa tarkkaan,
        nyt vielä en luovu autosta, en pärjää ilman autoa,

• Anonyymi00040

sinä varmaan ITSE OLET vaaraksi liikenteessä, tai ET olenkaan OSAA itse ajaa autoakaan, mutta osaa arvostella muita ja LUULET mitä sattuu muista KUN ITSE et kykene autoilemaan tai ET EDES OSAA aja autoa, etkä taatusti tunne liikenne sääntöjä, sen näkee jo noista ninun jutuistasi, olet täysin ummiko tajuamaan liikenne sääntöjäkään,,

joten RAUHOTUPPA nyt ja oatane lääkkesi, ja mieti ennekuin kuin tulet palstalle tuomitsemaan vanhusten ajotaitoa !
        mukavaa loppu päivää kuitenki, koitaha rauhottua noine luuloinesi,,,

• Anonyymi00042
        Anonyymi00040 kirjoitti:

sinä varmaan ITSE OLET vaaraksi liikenteessä, tai ET olenkaan OSAA itse ajaa autoakaan, mutta osaa arvostella muita ja LUULET mitä sattuu muista KUN ITSE et kykene autoilemaan tai ET EDES OSAA aja autoa, etkä taatusti tunne liikenne sääntöjä, sen näkee jo noista ninun jutuistasi, olet täysin ummiko tajuamaan liikenne sääntöjäkään,,

joten RAUHOTUPPA nyt ja oatane lääkkesi, ja mieti ennekuin kuin tulet palstalle tuomitsemaan vanhusten ajotaitoa !
        mukavaa loppu päivää kuitenki, koitaha rauhottua noine luuloinesi,,,

edellinen komentti oli tuolle
        14: 09: 26

joka väitti ettei tehdä aivo testejä, kyllä tehdään,
        pitkä matemaatinen laskutaito on just nimen omaan aivojen toimintaa kuvaavatesti ja minullaki se meni 100% läpi ei ainuttakaan virhettä samoin tehtii piirustus testi' minulle sanottiin että nyt tehdään vikeasteisempi piirustus testi,
        minun piti PIIRTÄÄ LÄPI NÄKYVÄ LAATIKKO
        se todella on VAUKEA AIVO TESTI
        mutta seki minulta onnistui ja jopa kehui että hyvin tajuaa mikä se on,

se ei ole pelkkä neliö vaan sen pitää näyttää lpäinäkyvältä laatikolata,

seuraava ajokorin uusinta olisi jos elossa vielä olen niin 90 vuotiaana,
        85 vuotiaana meni kaikki testit läpi melkein virheettämästi arvosanalla - 10

eli 9++++ ,

• Anonyymi00044
        Anonyymi00042 kirjoitti:

edellinen komentti oli tuolle
        14: 09: 26

joka väitti ettei tehdä aivo testejä, kyllä tehdään,
        pitkä matemaatinen laskutaito on just nimen omaan aivojen toimintaa kuvaavatesti ja minullaki se meni 100% läpi ei ainuttakaan virhettä samoin tehtii piirustus testi' minulle sanottiin että nyt tehdään vikeasteisempi piirustus testi,
        minun piti PIIRTÄÄ LÄPI NÄKYVÄ LAATIKKO
        se todella on VAUKEA AIVO TESTI
        mutta seki minulta onnistui ja jopa kehui että hyvin tajuaa mikä se on,

se ei ole pelkkä neliö vaan sen pitää näyttää lpäinäkyvältä laatikolata,

seuraava ajokorin uusinta olisi jos elossa vielä olen niin 90 vuotiaana,
        85 vuotiaana meni kaikki testit läpi melkein virheettämästi arvosanalla - 10

eli 9 ,

No ei ole kummonen testi. Jos se sinusta oli vaikea niin epäilisin kykyjäni....

• Anonyymi00032

Oletko köröttelijä vai hurjastelija kuski?
      Köröttelijä ajaa keskellä tietä, kuin pelkäisi putoavansa ojaan. Hurjastelija vetää soratiellä mutkiin ovi edellä, kuin kuulut 60- luvun rallikuskit Mini Cooperilla.

• Anonyymi00034

Jos minulta kysyt
        olen VASTUULLINEN kuski liikenteessä,
        noudatan liikenne sääntöjä
        otan myös huomioon miten liikenne kokonaisuutenaan sujuu,
        kunnioitan TÄYSIN muuta liikennettä,
        enkä myös koskaan saa niinsanottua raivo kohtausta jos joku töppäilee liikentessä,

hyvää ja turvallista matkaa kaikille muillekki liikenteeseen !

• Anonyymi00035

Parikymmentä vuotta vanhalla tässä ajellaan. Kun pelti ruostuu, sen voi korjata. Kaikki voidaan korjata, mutta varaosia täytyy löytyä. En vaihda omaani, jos vain se säilyy ajettavassa kunnossa ja löytyy paja, joka osaa korjata. Luulisi niitä vielä olevan, kun on kyseessä ihan normaali bensa/tubo/automaatti. Muuten on kyseessä ns. parempi auto, joka on vielä uudenveroisessa ajokunnossa, mitä vähän meinaa ruostua, kuten kuskikin.

• Anonyymi00045

Jut noin ajattelen minäki, minulla onki tarkotuksena ihan tällä viikolla tai ensi viikolla mennä korjaamolle joka just mainostaa että korjaa rusteita ,

mun auto on tosi hyvässä kunnossa, sen on kertonu katsastu useaan kertaan, sano vielä että älä osta uutta saat huonomman tilalle,
        joten luotan ammaimiesten lausuntoon, korjautan tämän vanhan , ja kun täytän kohta
        puoliin yhdeksän kymmentä, sitten harkitsen vieläkö uusin
        jos olen vielä silloin " tolopillani " siis elossa ja terve , tietenki menen muistitestiin ja niihin kaikkiin muihinki kokeisiin,
        mutta sen näkee sitten,
        uutta autoa ei tee mieli ostaa,
        koska kaikki mainostaa tuota paremmaksi kuin nyky autot ovat,

• Anonyymi00039

Iäkkäämpiä pitäisi koeajeluttaa parikin eri kertaa ajo-opettaja vieressä
      tarkkailemassa. Muut testit ovat vain teoriaa.

• Anonyymi00046

Ihan samaa mieltä vaikka olen kohta ysikymppinen menisin mielelläni ajotestiin ammatti - opettajan kanssa ,
        itse olen jo kauan ihmetelly miksi sitä ei ole jo vuosia sitten tehty, vaikka julkisuudessa
        joskus on kuullu moitteita, ilmeisesti moitteet on ollu ei pätevän henkilön sanomisia,
        mutta kun oikea ammatti-opettaja tekee ajotesti samoin kuin aikoinaan me kaikki olemme tehneet sen INSSI-AJOSSA ja läpäiseet keajon,,,
        kun semmonen koe ajo tehdään vanhuksille tarvittaessa ja kun sen virheettömästi läpisee, niin TURHAT PANETTELU PUHEET JÄÄ POIS, koska silloin väärän lausunnon antaja joutuu rikos syyteeseen valheestaan tai panettelu jutuistaan,

siis ajo-koe olisi melkein välttämätön tehdä kaikille vanhuksille !

• Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Ihan samaa mieltä vaikka olen kohta ysikymppinen menisin mielelläni ajotestiin ammatti - opettajan kanssa ,
        itse olen jo kauan ihmetelly miksi sitä ei ole jo vuosia sitten tehty, vaikka julkisuudessa
        joskus on kuullu moitteita, ilmeisesti moitteet on ollu ei pätevän henkilön sanomisia,
        mutta kun oikea ammatti-opettaja tekee ajotesti samoin kuin aikoinaan me kaikki olemme tehneet sen INSSI-AJOSSA ja läpäiseet keajon,,,
        kun semmonen koe ajo tehdään vanhuksille tarvittaessa ja kun sen virheettömästi läpisee, niin TURHAT PANETTELU PUHEET JÄÄ POIS, koska silloin väärän lausunnon antaja joutuu rikos syyteeseen valheestaan tai panettelu jutuistaan,

siis ajo-koe olisi melkein välttämätön tehdä kaikille vanhuksille !

joooo ja nuoremmillekki jotka töppäilee tuolla liikenteessä,

vanhuksia on turha syyttää töppäilyistä kyllä se enemmistä töppäilijöitä löytyy nuorista vasta krtin saaneista ja niiltä joilla on vähän ajokokemusta,,,,

• Anonyymi00048
        Anonyymi00047 kirjoitti:

joooo ja nuoremmillekki jotka töppäilee tuolla liikenteessä,

vanhuksia on turha syyttää töppäilyistä kyllä se enemmistä töppäilijöitä löytyy nuorista vasta krtin saaneista ja niiltä joilla on vähän ajokokemusta,,,,

just noin,

vanhemmat ihmiset on taatusti vastuulisempia kuskeja liikenteessä kuin nuoret vasta kortin saaneet joilla on vähän ajokokemusta takana,,,

• Anonyymi00050
        Anonyymi00048 kirjoitti:

just noin,

vanhemmat ihmiset on taatusti vastuulisempia kuskeja liikenteessä kuin nuoret vasta kortin saaneet joilla on vähän ajokokemusta takana,,,

Mitä nuoriin tulee autokoulut on vähentäneet ajo-opetustunteja.
        Simulaattorissa vaan istutaan ja huristellaan.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Mitä nuoriin tulee autokoulut on vähentäneet ajo-opetustunteja.
        Simulaattorissa vaan istutaan ja huristellaan.

Huonostihan sellaisessa oppii ajamaan.

• Anonyymi00043

Siis auto voi olla peräti aivan ruosteeton, mutta onko omistajan aivot myös ruosteettomia (toimivia)?
      T. Bertil Perversson.

• Anonyymi00054
      UUSI

Joku kateellinen on sulkenut toisen "omat jutut" ketjun, kun sen omat jutut
      ei vedä.

• Anonyymi00055
        UUSI

Jos se oli liian pitkä,

se oli hyvä ketju, me vanhukset saatiin jutella ihan omia ajatuksia ja asioita, ,
        onhan tämä tätä on saman alottajan mutta aiheena auto ja sen kunnossapitäminen,
        vidaanhan me silti alkaa jutteleen näitä omia aaaaatoksiaki, eihänole pakko sitoutua otsikoon,

omia juttujahan nämä kuitenki vovat kaikki
        autot, ja kaikki muutki hommat ja tunteeja ja kokemusket mitä
        vanhan ihmisen arkielämään kuuluu ,

mun pitäis löytää uusia kavereita kun entiset ovat kuolleeta ja omat jälkelöisetji mieluummin jättää vanhuksensa yksinäisyyteen, puhelimella pikaisesti vaan tarkistavat olenko vielä elossa,

mistä löytäisi samanikäsiä kavereita kuin oli ne entiset rakkaat ihmiset jotka nyt ovat kuolleet,

olihan tämä vanhuus tosi pettymys, en olisi kinä kuvitellu että näin yksin jään kun tulen vanhaksi ja avuttomuus alkaa vaivata pikkusen kaikissa asioissa,,,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      66
      2231
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      6
      1846
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      238
      1364
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      216
      997
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      990
    6. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      94
      983
    7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      945
    8. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      20
      784
    9. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      760
    10. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      66
      740
    Aihe