Mun isän hautajaiset ,arkku ja lehtinilmoitus ym.sekä muistotilaisuuden jälkeen ruoka ja muut kulut 8798€ .Arkku oli yli4000€ .Vaikka isäni tuhkattiin ostin hänelle kauniin arkun .Hän sanoi aikanaan kun hänestä aika jättää hän haluaa samanlaisen arkun kun oli äidilläkin .Kaiken maksoin isän omilla rahoilla .Ruuat ym tilasin pitopalvelusta .Oli kauniit hautajaiset .
Vastaukset 20
- Anonyymi00001
Kallis arkku turhamaisuussyystä- Lähes puolet kuluista.
Jääpi perintö sitten pienmemmäksi eli omista rahoistasi se meni ?- Anonyymi00004
Älä sä mun perinnöstä huolehdi .Mä kunnioitin isäni toivetta halusin hänelle kauniit hautajaiset. Silti jäi perintöä näin yhdelle ihan liikaakin kun olen ainut lapsi .Minulle jäi , talo, kesämökki, 2 autoa sekä rahaa aika huomattavasti. Lahjoitin lasten Syöpäsäätiölle 2025 10 000 € .Isäni avustuksella on lastensairaalaan aikanaan ostettu määrättyjä laitteita .Raha on vain rahaa .Mutta sillä voi pelastaa pieniä avun tarpeessa olevia potilaita. Tehkää tekin hyvä työ kellä on hiukankin ylimääräistä .Toivon kaikille hyvää kesää 🌻
- Anonyymi00011
Anonyymi00004 kirjoitti:
Älä sä mun perinnöstä huolehdi .Mä kunnioitin isäni toivetta halusin hänelle kauniit hautajaiset. Silti jäi perintöä näin yhdelle ihan liikaakin kun olen ainut lapsi .Minulle jäi , talo, kesämökki, 2 autoa sekä rahaa aika huomattavasti. Lahjoitin lasten Syöpäsäätiölle 2025 10 000 € .Isäni avustuksella on lastensairaalaan aikanaan ostettu määrättyjä laitteita .Raha on vain rahaa .Mutta sillä voi pelastaa pieniä avun tarpeessa olevia potilaita. Tehkää tekin hyvä työ kellä on hiukankin ylimääräistä .Toivon kaikille hyvää kesää 🌻
Kova oot kehumaan
- Anonyymi00020
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kova oot kehumaan
” Kova oot kehumaan”
- täällä pelkkä itsensä kehuminen aiheuttaa kateutta. Ei kannata sanoa hyvää sanaa mlstään niin on hyvä. - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
” Kova oot kehumaan”
- täällä pelkkä itsensä kehuminen aiheuttaa kateutta. Ei kannata sanoa hyvää sanaa mlstään niin on hyvä.Ei kateutta vaan myötähäpeää.
- Anonyymi00002
Ja täällä arkku pitää maksaa heti kun sen ostamaan meni .
- Anonyymi00003
Ei kait se maksa summasta kuin neljäsosan, näköjään.
- Anonyymi00005
Ajattelin tehdä arkun itse miksi hautaisin maahan tuhansia euroja hah mitä typeryyttä !
Aivan hyvin voisi pahvilaatikossakin haudata, kyllä se vainajan kunnioitus pitää osoittaa elävänä ollessa, ei se kuollut siitä paljoa tiedä.- Anonyymi00006
Jos pahvilootassa haudattaisiin, kyllä siitä riittäisi puhetta ja supinaa, ...ei paljoa välittänyt, joo mutta puhunkin nyt itsestäni ja omista edessä olevista hautajaisista !
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Jos pahvilootassa haudattaisiin, kyllä siitä riittäisi puhetta ja supinaa, ...ei paljoa välittänyt, joo mutta puhunkin nyt itsestäni ja omista edessä olevista hautajaisista !
Jos vainaja menee tuhkattavaksi, niin usein hän on jo itse eläessään kertonut, että hänelle sitten "mahdollisimman halpa, helposti syttyvä ja iloisesti palava". Tuhkauurna nopeasti maatuva.
Eikä mitään kallista hautapaikkaa, vaan tuhkat pitkin metsiä tai mereen. (Näin on toimittu meidän suvussa)🤗 - Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Jos vainaja menee tuhkattavaksi, niin usein hän on jo itse eläessään kertonut, että hänelle sitten "mahdollisimman halpa, helposti syttyvä ja iloisesti palava". Tuhkauurna nopeasti maatuva.
Eikä mitään kallista hautapaikkaa, vaan tuhkat pitkin metsiä tai mereen. (Näin on toimittu meidän suvussa)🤗Kelalaatikko on hyvä tuhkaukseen. Se on pahvia.
- Anonyymi00008
Eihän tuossa ollut vielä läheskään kaikki kulut! Tarjoilutym puuttuivat. Voi nousta vielä useilla tonneilla!
- Anonyymi00010
Jättäisi jo vainajat rauhaan ja lepoon,eikä repostelisi vilmi vilmiltä tämän aiheen parissa.
- Anonyymi00012
Ei ole vielä läheskään reposteltu niin paljon, mitä eräs savonlinnalainen tupettaja. Hän kyllä on ottanut "kaiken irti" omaisensa kuolemasta vielä vuosien jälkeenkin.
- Anonyymi00019
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ei ole vielä läheskään reposteltu niin paljon, mitä eräs savonlinnalainen tupettaja. Hän kyllä on ottanut "kaiken irti" omaisensa kuolemasta vielä vuosien jälkeenkin.
Turamummo siis!Ei mitään häpyä,eikä rajaa ahneudella!
- Anonyymi00013
Ketä kiinnostaa jonkun kuolema ja mitä siitä voi irrottaa ja miksi?
Onko se etesmenneen toivomus@- Anonyymi00014
No ei se toisen kuolema kivaa oo
- Anonyymi00015
Hautausurakoitsijat ovat hyvinkin kiinnostuneita. Käyvät mummoja ja pappoja katsomassa vanhainkodeissa ja kyselevät vointia. 😂
- Anonyymi00016
Vain täys kaheli ihminen tekee videon vanhempiensa kuolemasta.
Hoitoon ja kiireen vilkkaa. - Anonyymi00018
Isommassa mailmassa on mahdollista ottaa hautaan mukaan yhteysvälineet joilla omaiset voi kuunnella miten arkussa menee !
Suomessa ei taida vielä olla alan toimintaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei3791461- 65971
- 116915
- 91913
- 69875
- 94701
- 45681
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.50619En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.56614Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku112595