Laitatteko aina kaappiin ja otatte taas , kun tarvitsette.
Vastaukset 51
- Anonyymi00001
Tyhjät on, otan tarvittaessa.
- Anonyymi00002
Tein vaan aloituksen sen takia kun minun olkapäät ei kestä aina kaapista ottoa ja takaisin laittoa. Vain viikonlopuksi laitan kaikki kuntoon.
Kun tiedän ja tunnen itseni, olen täysin kivuton , ei minkäänlaista kipua. kotona ei ole mitään kipu pilleriä.
'
Mutta turhia liikkeitä pitää välttää. Lautanen, muki, kahvipurkki, keittoainekset, ym. ei käy päivittäin kaapissa, liikkuu vai pöytätasolla.
Hartiat kyllä pitää 2 kertaa viikossa 3-5 leuanvedosta ja 15 kg painonnostosta kerran viikossa.
Mutta toistuva kevytkin on pahasta. - Anonyymi00008
Anonyymi00002 kirjoitti:
Tein vaan aloituksen sen takia kun minun olkapäät ei kestä aina kaapista ottoa ja takaisin laittoa. Vain viikonlopuksi laitan kaikki kuntoon.
Kun tiedän ja tunnen itseni, olen täysin kivuton , ei minkäänlaista kipua. kotona ei ole mitään kipu pilleriä.
'
Mutta turhia liikkeitä pitää välttää. Lautanen, muki, kahvipurkki, keittoainekset, ym. ei käy päivittäin kaapissa, liikkuu vai pöytätasolla.
Hartiat kyllä pitää 2 kertaa viikossa 3-5 leuanvedosta ja 15 kg painonnostosta kerran viikossa.
Mutta toistuva kevytkin on pahasta.Tuo on juuri näin. Ite ratkaisin niin, että laitoin päivittäin tarvittavat astiat ja kuivat ruoka-aineet alalaatikoihin. Eipä niitä paljoa tarvita näin yhden ihmisen taloudessa. Helpompi pyyhkäistä tyhjät pöydät :)
- Anonyymi00046
Anonyymi00008 kirjoitti:
Tuo on juuri näin. Ite ratkaisin niin, että laitoin päivittäin tarvittavat astiat ja kuivat ruoka-aineet alalaatikoihin. Eipä niitä paljoa tarvita näin yhden ihmisen taloudessa. Helpompi pyyhkäistä tyhjät pöydät :)
Voihan ne olla työpöydälläkin aina välillä , silloin on kotoisan ja asutun näköistä.
Elän ihan vaan omien tarpeiden mukaisesti , ja ketä varten pitäisi joka päivä nostella kaappeihin. Minulla on kaapit aika korkealla ja tuottaa hankaluuksia hartioissa se ainainen nosteleminen. Järjestyksessä toki ovat työpöydälläkin , ja naisten,apset käyvät olivat tavarat kaapissa tai pöydällä .
- Anonyymi00003
Ei ole tyhjät, työpöydälläni on vedenkeitin, kahvinkeitin, leivänpaahdin, leikkuulauta, veitsitukki veitsineen, puinen pannunalusta ja rikkaimuri.
- Anonyymi00047
Vieläkö joku käyttää veitsi tukkiaksin , itse luovuin siitä20 vuotta sitten
- Anonyymi00004
Margariini ja leikkeet sekä juuston kiikutan aina jääkaappiin samoin maidon.
Leivät ja pullat ovat pöydän päässä. - Anonyymi00005
Tasot ovat tavaroita varten. Päivän likaiset laitan ison altaan pohjalle. Soihen putoaa vettä kun käytän johonkin toiseen työhön. Illalla nostelen koneeseen huuhdottuna. On kahvivkeitin, leivänpaahdin, jotain purkkeja, työvälineitä. Sekaisin sulassa sovussa.
- Anonyymi00024
Sovussa itsensä kanssa.
- Anonyymi00006
Tyhmä aloitus. Onko sulla pakkomielle ettet siedä tavaraa?
Mitä varten pöydät on, etkö ymmärrä.- Anonyymi00010
Ei ollenkaan tyhmä aloitus, vaan ihan ikään kuuluvaa elämän pohtimista yhdeltä kantilta.
- Anonyymi00048
Minulla on ystävä jonka keittiö näyttää käyttämättömältä kun mitään ei sais8 olla työpöydällä
Sekin on vissiin jonkinlainen tavara fobia
- Anonyymi00007
Hankkiudu eroon niistä jotka ei siedä tavaroita pöydällä.
- Anonyymi00009
Mä taas olen sitä mieltä, että jokainen elää ja asuu omalla tavalla. Mua ei haittaa ystävän tasoilla olevat tavarat eikä toisen ystävän tyhjät pöydät, nimittäin menen tapaamaan ystävää en hänen tasojaan. No mulla tasot on lähes tyhjät, kahvinkeitin ja vesipannu tasoilla.
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Mä taas olen sitä mieltä, että jokainen elää ja asuu omalla tavalla. Mua ei haittaa ystävän tasoilla olevat tavarat eikä toisen ystävän tyhjät pöydät, nimittäin menen tapaamaan ystävää en hänen tasojaan. No mulla tasot on lähes tyhjät, kahvinkeitin ja vesipannu tasoilla.
Samoin minulle on ihan sama mitä jonkun tasoilla on, sen harvan kerran kun jonkun kotona käyn. Itselläni ei käy vieraita , vain ihan läheisiä perheeseen kuuluvia ja käsityöharrastuksen takia ei pieni yksiö ole koskaan tiptop, joten jos joku tulija ei mahdu ovesta sisään pysyköön ulkona. Silloin kun lapsenlapset on luonani niin tavarat on vielä enemmän levällään eikä kiristä ainakaan mun hermoja :D
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Samoin minulle on ihan sama mitä jonkun tasoilla on, sen harvan kerran kun jonkun kotona käyn. Itselläni ei käy vieraita , vain ihan läheisiä perheeseen kuuluvia ja käsityöharrastuksen takia ei pieni yksiö ole koskaan tiptop, joten jos joku tulija ei mahdu ovesta sisään pysyköön ulkona. Silloin kun lapsenlapset on luonani niin tavarat on vielä enemmän levällään eikä kiristä ainakaan mun hermoja :D
Olen oikein sotkumiina.
Kauhistuin, että kaikki reuhotti, ja olen nyt vimmatusti raivaamassa.
Eihän niitä tartte laittaa kaappiin, en pahemmin laittele, siksi keittiössä onkin kipot ja kapot pöydillä. Kun tulee vieraita, niin siivoan hienoon kuntoon. Hyvä niinkin.
Eilen sain makuuhuoneen kuntoon, tänään oon keittiössä ja eteisessä ja veskissä. Mitä en kerkiä, niin huomenna sitten, tai ylihuomenna.
Ajattelen, että tää on sitten "ranskalainen" keittiö, vaikka en ole käynyt, mutta kuvissa on paljon vihanneksia ym näkysällä. - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Olen oikein sotkumiina.
Eihän niitä tartte laittaa kaappiin, en pahemmin laittele, siksi keittiössä onkin kipot ja kapot pöydillä. Kun tulee vieraita, niin siivoan hienoon kuntoon. Hyvä niinkin.
Eilen sain makuuhuoneen kuntoon, tänään oon keittiössä ja eteisessä ja veskissä. Mitä en kerkiä, niin huomenna sitten, tai ylihuomenna.
Ajattelen, että tää on sitten "ranskalainen" keittiö, vaikka en ole käynyt, mutta kuvissa on paljon vihanneksia ym näkysällä.Jos on olkapäiden kanssa ongelmia nostelussa ja ylhäältä kaapista ottaessa, niin raivaapa sinne alakaappiin (jos sellainen on) tilaa päivittäin käytettäville astioille. Helpompi sieltä alempaa ottaa kuin kurkotella yläkaapista. Sellaiset mitä ei usein tarvitse voi laittaa sinne yläkaappiin ja sitten porrasjakkara avuksi kun joutuu sieltä ottamaan. Itse olen juuri tuollaista suunnittelemassa kun alakaapissa on tavaraa mitä harvemmin käytän.
- Anonyymi00049
Anonyymi00009 kirjoitti:
Jotenkin vaan viihtyy paremmin ihmisten kanssajoille eise siivous ole pääasia elämässä.
Ystäväväni jolla oli ihana sekaisuus asunnossaan silti puhdasta , oli ihana ihminen hän ei pahemmasti tuntenut tarvetta siihen ainaiseen ns järjestelyyn , siellä oli aina viihtyisää , joten ollaan erilaisia , ja tykätään erilasesti . Kun on sinut itsensä kanssa niin se on pääasia - Anonyymi00050
Anonyymi00012 kirjoitti:
Olen oikein sotkumiina.
Ajattelen, että tää on sitten "ranskalainen" keittiö, vaikka en ole käynyt, mutta kuvissa on paljon vihanneksia ym näkysällä.En ainakaan minä siivoa siksi että joku tulee käymään , tavallinen viikko siivous riittää
Vessa toki päivittäin . Mutta eipä yksin asuvalla pääse tulemaan sekaista edes niin äkkiä kun perheillä missä on monta ihmistä
- Anonyymi00013
Yleensä kyllä, mutta lehdet tuppaa kertyä pöydälle.
- Anonyymi00015
Kyllä ovat pääosi n tyhjät. Yhdellä tasolla on sekä kahvinkeitin että leipälaatikko ja leikkuulauta. Muutoin taso ovat tyhjät eli laitan aina likaiset astiat koneeseen ja pyyhin pinnat. Joka aamu, ennen aamupalaa, siistin keittiön jossa nyt ei paljon siistimistä ole mutta kun tykkään hommasta niin mikäs siinä. Ja on kivaa valmistaa aamupalaa kun on tilaa siihen.
- Anonyymi00016
Nyt on!
Mutta meni päivä, kun hommasin sen kanssa!
Pitäis raivata nyt olohuoneen pöytä ja muu huusholli kuntoon.
- Anonyymi00017
Mikä on seuraava ongelma? Pesetkö kahvikupin joka kerran jälkeen?
Pesetkö perseesi joka päivä? Mitä wc paperia käytät?
Niistätoö sormiisi, ..- Anonyymi00018
Luuletkos sinä olevasi vitsikäs?
Jos luulet, niin kerronpa että et oo. - Anonyymi00019
Mitä pesuainetta käytäy pyykissäsi, Meillä ei ole käytetty useisiin kymmeniin vuosiin saunapyyhkeiden, saunatakkien yms. pesuun mitään ainetta. Siinä on järkee, kun sen oivallat.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Mitä pesuainetta käytäy pyykissäsi, Meillä ei ole käytetty useisiin kymmeniin vuosiin saunapyyhkeiden, saunatakkien yms. pesuun mitään ainetta. Siinä on järkee, kun sen oivallat.
Pyyhitkö / kuivaatko siis saippuat itsestäsi pyyhkeisiisi? :o
- Anonyymi00022
Pesen aina jälkeen.
- Anonyymi00037
Anonyymi00020 kirjoitti:
Pyyhitkö / kuivaatko siis saippuat itsestäsi pyyhkeisiisi? :o
"Pyyhitkö / kuivaatko siis saippuat itsestäsi pyyhkeisiisi? :o"
Pesen nestesaippualla, huuhtelen hyvin, käyn taloyhtiön uudessa saunassa siellä on tehokas suihku.
Laitappa pyyhkeesi 90 asteen tehopesuun , näet minkälainen vaahto tulee.
Näin pesten pyyhe on imukykyisempi, tavallisesti pessen moni pyyhe vain "levittää" kosteutta iholla ja kuivausteho heikko.
- Anonyymi00021
Joo, tiskaan aina heti ja laitan kaappiin.
- Anonyymi00023
Kahvinkeitin siinä on ja päivän aviisi.
- Anonyymi00025
Aion tiskata astiat ennen kuin meen nukkumaan.
Ei oo tiskikonetta.
Ärsyttää tää oma sotkuisuus. On hygieenistä, mutta sekaisin paikat aina. Sitten saan tarmonpuuskan ja laitan kuntoon.
Mutta seuraavana päivänä on sama juttu.
No, on silti tapahtunut edistystä.
Tänään murhasin muurahaiset. Olivat tehneet onkaloita ihan oven viereen, minne oon laittanut "apurappuset", kun ottaa koville nousta muutama sentti.
Eli sirottelin muurahaismyrkkyä. On ollut hiljaista liikenne niitten metrien alueella. Rupesi satamaan ja laitoin sadesuojaa myrkkyjen päälle, ettei menisi hukkaan kalliit myrkyt.
Tää juttu ei tosin kuulunut tähän keittiön siivoukseen. - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Aion tiskata astiat ennen kuin meen nukkumaan.
Ei oo tiskikonetta.
Ärsyttää tää oma sotkuisuus. On hygieenistä, mutta sekaisin paikat aina. Sitten saan tarmonpuuskan ja laitan kuntoon.
Mutta seuraavana päivänä on sama juttu.
No, on silti tapahtunut edistystä.
Tänään murhasin muurahaiset. Olivat tehneet onkaloita ihan oven viereen, minne oon laittanut "apurappuset", kun ottaa koville nousta muutama sentti.
Eli sirottelin muurahaismyrkkyä. On ollut hiljaista liikenne niitten metrien alueella. Rupesi satamaan ja laitoin sadesuojaa myrkkyjen päälle, ettei menisi hukkaan kalliit myrkyt.
Tää juttu ei tosin kuulunut tähän keittiön siivoukseen.Ma sirottelen kanelia, joka ei ole niin myrkyllistä, että kaikki muukin luonto ja eläimet kuolevat.
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ma sirottelen kanelia, joka ei ole niin myrkyllistä, että kaikki muukin luonto ja eläimet kuolevat.
Yritin kahvinporoilla. Ei auttanut.
Kaneli tulee kalliiksi. - Anonyymi00033
Anonyymi00027 kirjoitti:
Yritin kahvinporoilla. Ei auttanut.
Kaneli tulee kalliiksi.Ei sitä niin paksusti tarvitse tupsutella.
- Anonyymi00045
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ma sirottelen kanelia, joka ei ole niin myrkyllistä, että kaikki muukin luonto ja eläimet kuolevat.
Minun terassin kaiteen meinasi sokerimuurahaiset valloittaa ja oli siinä joitain muitakin pikkuötököitä jatkuvasti. No viime keväänä kun liikehdintä alkoi laitoin seosta jossa on jauhettua kanelia, inkivääriä ja neilikkaa parvekelaatikoiden kannatimien koloihin ja kannattimien viereen josta tikulla yritin kannattimien allekin siirtää. Kaikki ötökät kaiteelta hävisi muualle eikä koko kesänä enää näkynyt. Tänä vuonna tein saman ja sama tulos, ei ole ötököitä näkynyt, tosin kukkapurkkeja en tarkemmin ole tutkinut kiipesivätkö niihin karkuun....
- Anonyymi00028
Laskutila keittiössä onnettoman vähäinen. Pakko viedä eteiseen "romukaappiin" sellaiset joita ei koko ajan tarvitse.
No kahvinkeitin sopii olemaan ja soda streamer toisella tasolla.- Anonyymi00029
Kahvinporot auttoivat kuitenkin kirkastamaan keittiön tiskipöydän ja altaan. Sekoitin astianpesuainetta.
Nyt kiiltää! - Anonyymi00032
Anonyymi00029 kirjoitti:
Kahvinporot auttoivat kuitenkin kirkastamaan keittiön tiskipöydän ja altaan. Sekoitin astianpesuainetta.
Nyt kiiltää!Kahvinporot auttaa myös pitämään keittiön viemärin auki. Minä lasken kerran kuukaudessa suodattimesta kahvinporot viemäriin ja lasken hanasta kuumaa vettä jonkin aikaa päälle. Ei ole koskaan mennyt putki tukkoon eikä ole tarvinnut rööriroopeakaan vaikka käsin tiskaan astiatkin ja varmasti rasvaa jää putkeen tiskistä.
- Anonyymi00034
Anonyymi00032 kirjoitti:
Kahvinporot auttaa myös pitämään keittiön viemärin auki. Minä lasken kerran kuukaudessa suodattimesta kahvinporot viemäriin ja lasken hanasta kuumaa vettä jonkin aikaa päälle. Ei ole koskaan mennyt putki tukkoon eikä ole tarvinnut rööriroopeakaan vaikka käsin tiskaan astiatkin ja varmasti rasvaa jää putkeen tiskistä.
Tuota en ole kuullut, aikamoista.
- Anonyymi00036
Anonyymi00032 kirjoitti:
Kahvinporot auttaa myös pitämään keittiön viemärin auki. Minä lasken kerran kuukaudessa suodattimesta kahvinporot viemäriin ja lasken hanasta kuumaa vettä jonkin aikaa päälle. Ei ole koskaan mennyt putki tukkoon eikä ole tarvinnut rööriroopeakaan vaikka käsin tiskaan astiatkin ja varmasti rasvaa jää putkeen tiskistä.
Älä paasaa pelkkää pashkaa: " Kahvinporoja ei saa koskaan huuhdella viemäriin, sillä ne eivät liukene veteen ja aiheuttavat helposti putkistoon pahoja tukoksia. Ne tulee aina lajitella biojätteeseen. Jos viemäri on jo tukkeutunut tai sitä täytyy huoltaa, poista porot ja avaa putket turvallisesti näillä ohjeilla. "
- Anonyymi00030
Aloittajalle: osta käytännöllinen tiskin kuivausteline jonka laitat tason päälle. Siinä hyvä säilyttää päivittäiset käyttöastiat.
- Anonyymi00031
Käytössä on entisen tiskikoneen alusvehje, iso ja käytännöllinen!
- Anonyymi00035
Ei ne aina ole tyhjät, mutta useimmiten ovat koska tykkään siisteydestä!
Kaikelle tavaralle on oma paikkansa niin on helppo ottaa kun niitä tarvitsee, omaan silmään ei näytä sotkuiselta näin nykyään yksin eläjällä.
- Anonyymi00038
Minulla on kuusi koria työpöydällä, niissä on kaikki mitä tarvitsen. Kun joku tulee nostelen korit kaappiin. Vain muutamat on nähnyt todellisen keittiön , huoltomies ja vastaavat.
Minun ei hartiat kestäisi jatkuvaa kaappiin nostelemista ja kaapistokin kuluisi. Myönnän, sotkuista on keittiössä, kyllä siitä kärsimme.
Näin olen käytännössä täysin terve, minä vanha sairas mies.
-aloittaja-
- Anonyymi00039
Tässä pavelutalon kopperossa ei ns. keittokomerossa ole tilaa millekään työ- tai säilytystasolle.
Osannussani oli tilaa eikä aloitukse kysymys ollut millään tapaa ajankohtainen.
Nyt vallitsee täysi kaaos.- Anonyymi00040
Nyt on siistiä joka paikassa.
Sain mustan silmän kun kompastuin, ei ilkee mennä ihmisten ilmoille, täällä kotona on nyt aikaa siivota. Ei mee myöskään rahnaa kauppaan ja raittiinakin oon. Kaikki hyvät puolet. - Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Nyt on siistiä joka paikassa.
Sain mustan silmän kun kompastuin, ei ilkee mennä ihmisten ilmoille, täällä kotona on nyt aikaa siivota. Ei mee myöskään rahnaa kauppaan ja raittiinakin oon. Kaikki hyvät puolet.Nyt on kesä, kukaan ei ihmettele aurinkolasien käyttöä. Eikä näe mustaa silmääsi.
- Anonyymi00042
Olen itse huomannut et turhat tavarat vie tilaa eli mitä en käytä vaan pidän kaikenvaralla pöydällä.
- Anonyymi00043
Sulla ei siis ole kaappeja ja laatikostoja?
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Sulla ei siis ole kaappeja ja laatikostoja?
On kaapistot, asensin ne 1973, ovat kuin uudet. Ostin heti esim tiskipöydän kaapin oviin vara-ovet, saa seuraava omistaja laittaa.
Kaikki tavarat on vain pöydällä, nostan kaappiin kun tulee tarvis, se on pari minuuttia.
Kyllä ne tavarat luovat sekavan tunteen, mutta näin on kätevää
Suunnittelin liukuovikaappeja, mutta ne ei oikein olisi toimineet.
Laitan ruokaa meille kahdelle, ei hartiat kestäisi jatkuvaa nostelua. Näin ovat täysin terveet. Olen kivuton, mutta lähellä sitä että tarvis laittaa kipu voidetta, joskus laitankin esim. toisten muuttotalkoisiin mennessä tms.
Toiset ottaa lääkettä ja käy hierojalla. Minä elän niin että ei tule kipuja. Hartiani ei kestä saman liikkeen toistoja. Ei kevyttäkään. Nostelen kyllä kahdella kädellä 20 kg punnusta, hyvin hitaasti ylös ja vähän leukoja nostan, hyvin hitaasti.
Silloin oli jo myös sellaisia rullilla olevia, kaikki laatikot on sellaisia, Pysäytys jarruja ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791249
- 751073
- 91904
- 48783
Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?72747Vielä hyvinvointitalosta
Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko81678Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40673IS Viikonloppu 25.-26.7.2026
Lähes kymmenen vuotta kestänyt putki täysiin 3.0 ristikoihin on Skytän osalta ilmeisesti nyt ohi. Kollegat ovat arvioin68626- 28625
Luule ja ajattele minusta
mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅46609