Venevakuutus

Anonyymi-ap

Tietääköhän monikaan mitä heidän vakuutus korvaa . Tuttavani kolautti veneensä kevyeati kiveen viime kesänä . Vahinkotarkastajan arvio korjauksesta n. 6400 € eli alpha 2 alaosan vaihto uuteen . Ikävähennykset huomioiden maksimi korvaus-summa n. 1100 € . Veneen ikä n. 20 vuotta . Minulla ei ole veneissäni mitään vakuutusta ollut 10 vuoteen .

7

356

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Se on vielä jotenkin hallittavissa vaikka oma täysin maksettu vene romuttuisi täysin, mutta suurin syy venevakuutukselle on se, että jos veneillessä kämmää ja joutuu korvausvastuuseen toisen osapuolen vaurioista jotka merkittävästi ylittävät sen oman veneen arvon, niin ei tule henkilökohtainen konkurssi ja velkavankeus. Siksi myös 14v vanhassa 20 heppaisessa pulpettiveneessä on vakuutus, ei se paljoa maksa.

• Anonyymi00005

Käsitykseni on, että jos naapurin vene kolhii minun venettä, niin useimmassa tapauksessa se on minun venevakuutus, joka korvaa minun veneen vauriot. Jos minulla ei ole vakuutusta, niin itse kärsin kustannukset. Vain siinä tapauksessa naapurin vakuutus (jos on) korvaa, jos voidaan osoittaa naapurin tahallaan aiheuttaneen juuri minun veneelleni vahinkoa. Tämän osoittaminen on käytännössä vaikeaa (tapahtunee vain oikeuprosessi kautta). Näin vakuutusyhtiöt toimivat.

Olisi hyvä, jos joku vakuutusasioita oikeasti tietävä voisi kommentoida vakuutusten soveltamis- ja korvausasioita.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Käsitykseni on, että jos naapurin vene kolhii minun venettä, niin useimmassa tapauksessa se on minun venevakuutus, joka korvaa minun veneen vauriot. Jos minulla ei ole vakuutusta, niin itse kärsin kustannukset. Vain siinä tapauksessa naapurin vakuutus (jos on) korvaa, jos voidaan osoittaa naapurin tahallaan aiheuttaneen juuri minun veneelleni vahinkoa. Tämän osoittaminen on käytännössä vaikeaa (tapahtunee vain oikeuprosessi kautta). Näin vakuutusyhtiöt toimivat.

Olisi hyvä, jos joku vakuutusasioita oikeasti tietävä voisi kommentoida vakuutusten soveltamis- ja korvausasioita.

Niinhän se menee, jos vene kolhii. Mahdollisesti eri asia, jos sinä veneelläsi kolhit. Puhdas vahinko on vahinko, mutta jos seassa on tuottamuksellisuutta, niin joudut korvausvastuuseen. Esim, jos rantautuessa täysin yllättäen pakki ei menekään päälle, niin osuman saaneen veneen vakuutus korvaa sen veneen, mutta jos katsotaan, että olet laiminlyönyt huollot tai tehnyt ne hutiloiden ja vika johtui siitä, niin joudut korvausvastuuseen. Vastaavia tilanteita voi olla monia muita, vaikkapa väistötilanne ruuhkaisella väylällä ja sinun vahinkotoilailujesi takia joku kelluva kesämökki saakin pohjakosketuksen.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Tahallista tekoa ei korvaa mikään vakuutus . Vahingontekijän korvattavaksi menee . Jos perintä onnistuu .

• Anonyymi00002

Itse kolhin luonnonsatamasta poistuessani veneen runkoa parista kohtaa ja kojaus tuli maksamaan 4600€ ja omavastuu 700€.

Olen tyytyväinen, että oli vakuutus.

• Anonyymi00003

Uretaanivene oli joustanut ja olisi ollut helppo korjata.

• Anonyymi00004

Vuosia sitten kysyin vakuutusyhtiöltä näistä tavaravakuutuksista.
      Silloin en ymmärtänyt niistä mitään. Olin ostanut muutaman tuhansissa euroissa mitattavan työkoneen mökin rakennusta varten.

Kysyin miten ne on varastoitava, että vakuutus pysyy voimassa.
      Lukitukset täytyy tietysti olla kunnossa, joka tuli heti esiin.
      Vastaus oli, että kaksi ensimmäistä vuotta niitä pidetään uusina ja sen jälkeen alkaa ikävähennykset puremaan.
      Neljän vuoden jälkeen ne ovat vakuutusyhtiön mukaan arvottomia.
      Sen jälkeen lopetin sen vakuutuksen ja toin kaikki koneet kotiin talveksi.
      Kova rahtihan se on, mutta minulle ne koneet eivät ole neljän vuoden jälkeen arvottomia.
      Nykyisin ne koneet ovat yhä käytössä 23 vuoden jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 176
      1892
    2. Onko kaivattusi seksipommi?

Minun kaivattuni on😅😍
      Ikävä
      86
      1357
    3. Hyvää yötä kivalle miehelle!

Samasta kylästä! 😊
      Ikävä
      114
      983
    4. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      96
      871
    5. Olen osastolla

Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.
      Ikävä
      66
      726
    6. Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt

En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si
      Ikävä
      41
      649
    7. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      59
      627
    8. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      29
      572
    9. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      75
      555
    10. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      42
      544
    Aihe