Venevakuutus

Anonyymi-ap

Tietääköhän monikaan mitä heidän vakuutus korvaa . Tuttavani kolautti veneensä kevyeati kiveen viime kesänä . Vahinkotarkastajan arvio korjauksesta n. 6400 € eli alpha 2 alaosan vaihto uuteen . Ikävähennykset huomioiden maksimi korvaus-summa n. 1100 € . Veneen ikä n. 20 vuotta . Minulla ei ole veneissäni mitään vakuutusta ollut 10 vuoteen .

7

319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Se on vielä jotenkin hallittavissa vaikka oma täysin maksettu vene romuttuisi täysin, mutta suurin syy venevakuutukselle on se, että jos veneillessä kämmää ja joutuu korvausvastuuseen toisen osapuolen vaurioista jotka merkittävästi ylittävät sen oman veneen arvon, niin ei tule henkilökohtainen konkurssi ja velkavankeus. Siksi myös 14v vanhassa 20 heppaisessa pulpettiveneessä on vakuutus, ei se paljoa maksa.

• Anonyymi00005

Käsitykseni on, että jos naapurin vene kolhii minun venettä, niin useimmassa tapauksessa se on minun venevakuutus, joka korvaa minun veneen vauriot. Jos minulla ei ole vakuutusta, niin itse kärsin kustannukset. Vain siinä tapauksessa naapurin vakuutus (jos on) korvaa, jos voidaan osoittaa naapurin tahallaan aiheuttaneen juuri minun veneelleni vahinkoa. Tämän osoittaminen on käytännössä vaikeaa (tapahtunee vain oikeuprosessi kautta). Näin vakuutusyhtiöt toimivat.

Olisi hyvä, jos joku vakuutusasioita oikeasti tietävä voisi kommentoida vakuutusten soveltamis- ja korvausasioita.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Käsitykseni on, että jos naapurin vene kolhii minun venettä, niin useimmassa tapauksessa se on minun venevakuutus, joka korvaa minun veneen vauriot. Jos minulla ei ole vakuutusta, niin itse kärsin kustannukset. Vain siinä tapauksessa naapurin vakuutus (jos on) korvaa, jos voidaan osoittaa naapurin tahallaan aiheuttaneen juuri minun veneelleni vahinkoa. Tämän osoittaminen on käytännössä vaikeaa (tapahtunee vain oikeuprosessi kautta). Näin vakuutusyhtiöt toimivat.

Olisi hyvä, jos joku vakuutusasioita oikeasti tietävä voisi kommentoida vakuutusten soveltamis- ja korvausasioita.

Niinhän se menee, jos vene kolhii. Mahdollisesti eri asia, jos sinä veneelläsi kolhit. Puhdas vahinko on vahinko, mutta jos seassa on tuottamuksellisuutta, niin joudut korvausvastuuseen. Esim, jos rantautuessa täysin yllättäen pakki ei menekään päälle, niin osuman saaneen veneen vakuutus korvaa sen veneen, mutta jos katsotaan, että olet laiminlyönyt huollot tai tehnyt ne hutiloiden ja vika johtui siitä, niin joudut korvausvastuuseen. Vastaavia tilanteita voi olla monia muita, vaikkapa väistötilanne ruuhkaisella väylällä ja sinun vahinkotoilailujesi takia joku kelluva kesämökki saakin pohjakosketuksen.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Tahallista tekoa ei korvaa mikään vakuutus . Vahingontekijän korvattavaksi menee . Jos perintä onnistuu .

• Anonyymi00002

Itse kolhin luonnonsatamasta poistuessani veneen runkoa parista kohtaa ja kojaus tuli maksamaan 4600€ ja omavastuu 700€.

Olen tyytyväinen, että oli vakuutus.

• Anonyymi00003

Uretaanivene oli joustanut ja olisi ollut helppo korjata.

• Anonyymi00004

Vuosia sitten kysyin vakuutusyhtiöltä näistä tavaravakuutuksista.
      Silloin en ymmärtänyt niistä mitään. Olin ostanut muutaman tuhansissa euroissa mitattavan työkoneen mökin rakennusta varten.

Kysyin miten ne on varastoitava, että vakuutus pysyy voimassa.
      Lukitukset täytyy tietysti olla kunnossa, joka tuli heti esiin.
      Vastaus oli, että kaksi ensimmäistä vuotta niitä pidetään uusina ja sen jälkeen alkaa ikävähennykset puremaan.
      Neljän vuoden jälkeen ne ovat vakuutusyhtiön mukaan arvottomia.
      Sen jälkeen lopetin sen vakuutuksen ja toin kaikki koneet kotiin talveksi.
      Kova rahtihan se on, mutta minulle ne koneet eivät ole neljän vuoden jälkeen arvottomia.
      Nykyisin ne koneet ovat yhä käytössä 23 vuoden jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      29
      3848
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      542
      2792
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      56
      2330
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      218
      2321
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1839
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1560
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      56
      1541
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1419
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1304
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1235
    Aihe