Autosuunnistus on hieno laji

Anonyymi-ap

Autosuunnistus on herrasmiesten laji jossa ei ajeta hampaat irvessä vaan kurvaillaan hienolla kalliilla punaisella Mersulla. Tuusulassa vääpeli Räikkönen (Kimi Räikkösen sukulainen) oli oppi-isäni autosuunnistus harrastuksessa. Turha tulla tänne vi...lemaan tästä harrastuksesta tai hienosta autostani.
MOT

4

291

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Olen nähnyt sinun ajavan paristi ohitse tehokas moottori möristen. Yritin kerran vilkuttaakin sinulle, mutta et varmaan huomannut. Olet Kokkolan viisain mies, sen voin varmasti sanoa kun olen lukenut suunnitelmistasi. Tuo viimeisen keksintösi, kissankynsirenkaat vasta hieno keksintö on, hienoa että Nokian renkaat on ottanut suunnittelemasi renkaat koekäyttöön. Näin Ylellä siitä uutisenkin, harmi ettei nimeäsi mainittu taaskaan.

• Anonyymi00002

Olen autosuunnistuksen Suomenmestari ja puolustusvoimain autosuunnistuksen kolminkertainen mestari raskaassa sarjassa. Ajoin 3,5 miljoonaa kilometriä ja kahdeksan vuotta edestakaisin Kokkola-Vaasa väliä säässä kuin säässä kitkarenkailla.
      MOT

• Anonyymi00003

Valerealisti on osin oikeassa. Autosuunnistus oli suosittua 1970-90 -luvulla. Etenkin pimeällä, pienillä "kylä- ja metsäteillä". Sotilaskoulutuksessa myös autosuunnistus oli ja on tärkeä osa turvallisuutta. Tiedustelu, siirrot, ja asemanvaihdot tapahtuvat poikkeuksetta öisin, mahdollisimman pienellä valaistuksella; salaa, ja yksittäisinä ryhmäajoina eri reittejä käyttäen. Tässä vaiheessa korostuu ryhmänjohtajan merkitys, tärkeys, luottamus, sekä suunnistustaito. Harrastusta suositellaan myös palveluammattilaisille. Muun muassa palolaitoksen, hoitohenkilöstön (ambulanssi) ja taksinkuljettajien koulutukseen liittyvänä.
        Polttoaineiden hinnankorotus on lopettanut yksityisen harrastuksen lähes tyystin. Kuitenkin. Jostain syystä tuo joutava ralli-, formula ym moottoripäristely jatkuu, ja kuka maksaa... MOT

• Anonyymi00005

Sitä kuuluisaa köyhän säästöä kuluttaa kitkarenkaita kesäkuumalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      665
    2. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      86
      638
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      31
      580
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      16
      578
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      37
      523
    6. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      49
      511
    7. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      502
    8. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      62
      495
    9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63
      491
    10. Kaipaatko vielä exää?

Jos olet ihan rehellinen
      Ikävä
      68