Kaikkien uskontojen opetuksen peruskouluissa pitäisi olla suomalaisen opetussuunnitelman mukaista, tunnustuksetonta ja tapahtua suomen kielellä.
Näin ei kuitenkaan ole, islamin uskontoa opetetaan kouluissa miten sattuu. Kajaanissakin toimi opettajana joku wannabe-imaami. Imaamihan ei ole mikään tutkinto, vaan joku tallukka, joka on tarpeeksi lukenut koraania saa imaamin "arvon".
"Opetuksen on tapahduttava suomen kielellä, muutenhan ne voi jakaa vaikka mitä pomminteko-ohjeita koulussa"
Näin totesi Opetushallituksen uskonnon ylitarkastaja tannoin Opetushallituksessa koulutustilaisuudessa, johon itsekin sain osallistua. Olipa hyvin sanottu!
Islamin opetus kouluissa
13
279
Vastaukset
- Anonyymi00001
Meillä on PersuÄSSÄT hallituksessa, näin on hyvä 🥰🥰🥰
- Anonyymi00002
Persut on vaskisteja valepuvussa
- Anonyymi00003
Rakastan persuja❤️❤️❤️
- Anonyymi00004
Pommipuheet sikseen, olipa huonosti sanottu. Tuollaiselle virkamiehelle ainakin varotus jos on noin sanonut. En ihan usko.
Mutta olen sitä mieltä kuin nykyinen opetusministeri Adlercreutz , että perinteistä uskonnonopetusta on uudistettava. Suomessa on jo niin paljon islamin uskoisia , että siitä on saatava asiallista tietoa. Sitä enemmän mukaan opetukseen. Myös muista maailman uskonnoista lisää opetukseen.- Anonyymi00005
Kyllä ne maailmanuskonnot oli käsittelyssä jo 1980-luvulla.
- Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kyllä ne maailmanuskonnot oli käsittelyssä jo 1980-luvulla.
Ei tarvi enää käsitellä.
- Anonyymi00006
Uskomatonta miten sokeita ja sinisilmäisiä Suomessa ollaan ja miten vähän eri kulttuureja tunnetaan. Islamiakaan ei nähdä poliittisena ideologiana. Islamissa ei ole erotettu valtiota kirkosta. Mitä luulette mikä olisi suvaitsevaisuuden tilanne kristittyjä kohtaan jos täällä olisi Islam enemmistönä? Tämä porukka Suomessa joka Islamia eniten puolustaa, naiset ja homot niin heidän asemaansa Islam vaikuttaa kaikista negatiivisimmin ja siitä huolimatta tämä porukka mesoaa Islamista kaikista eniten ja heiluttaa heti rasismin leimakirvestä jos joku tuo Islamista esiin aivan perusteltuja ongelmia. Näkyykö muslimeja muuten pride- kulkueissa?
- Anonyymi00009
Kaiikki uskonnot eivät ole ole samalla viivalla, kaikkia pitäisi saada kouluissa joko harjoittaa tai sitten ei mitään.
- Anonyymi00010
mieluiten ei mitään tunnustuksellista opetusta
- Anonyymi00012
Missä islam, siellä ongelma.
- Anonyymi00014
"Islamin opetuksen pitää tapahtua suomen kielellä, suomalaisen opetussuunnitleman mukaisesti. Muutenhan ne voivat jakaa vaikka mitä pomminteko-ohjeitaan niillä tunneilla"
Näin totesi uskonnon opetusneuvos Opetushallituksessa jo 2010-luvun alussa. Olin itse siellä tuon kuulemassa.- Anonyymi00015
Koulussa tulee opettaa vain faktoja. Uskomuksien opetus ei kuulu yhteiskunnan tehtäviin eikä varsinkaan veronmaksajien maksettavaksi.
Terv FaktatKehiin
- Anonyymi00016
Tuo opetushan on jatkunut jo kymmeniä vuosia. Ei voi kun ihmetellä tätä Suomen punavihreää mediaa, joka ei kyseenalaista millään tavoin esimerkiksi opetushallituksen toimintaa miksi se on voinut jatkua noin kauan ja edelleenkään ei peräänkuuluteta ratkaisua lisätäänkö valvontaa kouluissa ja kun Suomessa ollaan niin eikö opetuksen tulisi tapahtua suomeksi. Siinäpähän olisi noillekin yksi motivaatio lisää opetella sen verran suomea, että ei tarvitsisi edes hammaslääkärissä käydessä kallista veronmaksajien kustantamaa tulkkia.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581101Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11820Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75785- 53624
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83573Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45522Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36504Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40487Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43483Sinun kanssasi
Kahvilassa tapaaminen olisi jotakin niin outoa. Se ei olisi vain kavereiden tapaaminen, koska ei olla oltu oikeita kaver36476