Vitun Mersu

Mullon joku 60-70 luvun Mersun kone veneessä.
Kiehui niin että olisi voinut perunat keittää vähän isommallekin porukalle!
Remontti ab 600!
Kannattaako korjata vai löytyykö jostain ehkä kansi?
Vink vink?
Vene on muuten ehjä ja hyväkuntoinen, tuttu ja hyvinkin merikelpoinen. Vaasa.

18

382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      No eihän 600 oo mitään.

      • Jaa? On se rahaa kuitenkin, vai?


    • Anonyymi00002

      Mulla, ja monella muulla, maksaa pelkkä impellerin vaihto perämoottoriin n. 400:sta eurosta ylöspäin. Eli eipä oo 600 kummoinen hinta remontista...

      • No ei olekkaan mutta on se rahaa sekin! Ja jos ei silläkään rahalla saa kuntoon niin mitä se sitten on?


      • Anonyymi00003
        Per136 kirjoitti:

        No ei olekkaan mutta on se rahaa sekin! Ja jos ei silläkään rahalla saa kuntoon niin mitä se sitten on?

        Meinasitko että joku tätä kautta toimittaa sulle ehjän kannen ilmaiseksi?


      • Anonyymi00003 kirjoitti:

        Meinasitko että joku tätä kautta toimittaa sulle ehjän kannen ilmaiseksi?

        Joo


    • Anonyymi00004

      Sen moottorin täytyy olla surkea, kun heti 60 vuoden sisäänajon jälkeen vaatii huoltoa.

      • No niimpä! On kyllä takuulla mun ensimmäinen ja viimmeinen mese! :)

        Mut oikeesti siinä kannessa on pieni hiushalkeama 3-pytyn kohdalla ja hiomossa olivat sitä mieltä ettei tuota kantta kannata alkaa työstämään. Muuten olisin jättänyt heti hoitoon.

        Mutta kattotaan jos jostakin ehjä aihio tai hyvä ehjä löytyisi, siksi kyselen !


    • Anonyymi00005

      Huollot jähdytys järjestelmässä on hyvin yleisiä veneilijöiden parissa.

      Turha haukkua konetta, kun itse on syypää ongelmiin. Lämmön vaihtimet vaatii välillä puhdistamista, glygoli/vesiseos ei kestä ikuisuutta ja tunari niitä vaihtaessa voi onnistua saamaan aikaan geeliytymistä väärällä glygoolilla. Joskus voi olla hyvä huuhdella koneen kanavat puhtaaksi siihen suunnitellulla kemikaalilla.

      Hieman ryhtiä huoltoihin.

      • Totta!
        Alkuperäisen syyn kartoitin kiertovesijäähdytykseen, jossa vaikeasti havaittava ilmavuoto. Lämpömittarin kuittasin jäähdyttelemällä konetta ja lyhyemmällä matkalla lämmön nousu ei haitannut.
        Mutta eihän tuo veneongelma haittaa kuin kesällä!


      • Anonyymi00006

        Mitä on " geeliytyminen väärällä glygoolilla " ?


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Mitä on " geeliytyminen väärällä glygoolilla " ?

        Kokeile sekoittaa kahta erityyppistä glygolia, niin voit saada aikan hyhmäisyyttä "geelimäisyyttä" muuten liuoksena oleviin jäähdytys nesteisin.

        Voit lukea asiasta useista tietolähteistä web sivustoilta.


      • Anonyymi00008

        Meinaatko että tuommoiset koneet kestää ikuisesti jos vain huoltaa hyvin?


      • Anonyymi00009
        Per136 kirjoitti:

        Totta!
        Alkuperäisen syyn kartoitin kiertovesijäähdytykseen, jossa vaikeasti havaittava ilmavuoto. Lämpömittarin kuittasin jäähdyttelemällä konetta ja lyhyemmällä matkalla lämmön nousu ei haitannut.
        Mutta eihän tuo veneongelma haittaa kuin kesällä!

        Miten jäähdyttelit konetta? Heititkö vettää päälle kauhalla vai miten?


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Meinaatko että tuommoiset koneet kestää ikuisesti jos vain huoltaa hyvin?

        Ei ikuisesti, mutta keskimääräisillä tunneilla vuosittain "ikuisuus" on oiva käsite.

        Itsellä kone jolla voi pöröttää noin 30 000 tuntia, ennen perus korjausta, niin se olisi teoreettisesti 300 vuotta, ammatti käytössä ovat useat pääseet yli noiden tuntien.

        Kone cummins 5,9 qsb


    • Anonyymi00011

      Kuka noin halvalla remppaa moottorin?

    • Anonyymi00012

      Perinteisestihän veneelle annetaan naisen nimi, ei naisen elimen nimeä.

      • Anonyymi00013

        Nykyään mailma on muuttunut, kun intersektionaalinen feminisyys on kansalaisten sydämmissä, nimi voi olla mitä vain, siksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe