Vitun Mersu

Mullon joku 60-70 luvun Mersun kone veneessä.
Kiehui niin että olisi voinut perunat keittää vähän isommallekin porukalle!
Remontti ab 600!
Kannattaako korjata vai löytyykö jostain ehkä kansi?
Vink vink?
Vene on muuten ehjä ja hyväkuntoinen, tuttu ja hyvinkin merikelpoinen. Vaasa.

18

379

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      No eihän 600 oo mitään.

      • Jaa? On se rahaa kuitenkin, vai?


    • Anonyymi00002

      Mulla, ja monella muulla, maksaa pelkkä impellerin vaihto perämoottoriin n. 400:sta eurosta ylöspäin. Eli eipä oo 600 kummoinen hinta remontista...

      • No ei olekkaan mutta on se rahaa sekin! Ja jos ei silläkään rahalla saa kuntoon niin mitä se sitten on?


      • Anonyymi00003
        Per136 kirjoitti:

        No ei olekkaan mutta on se rahaa sekin! Ja jos ei silläkään rahalla saa kuntoon niin mitä se sitten on?

        Meinasitko että joku tätä kautta toimittaa sulle ehjän kannen ilmaiseksi?


      • Anonyymi00003 kirjoitti:

        Meinasitko että joku tätä kautta toimittaa sulle ehjän kannen ilmaiseksi?

        Joo


    • Anonyymi00004

      Sen moottorin täytyy olla surkea, kun heti 60 vuoden sisäänajon jälkeen vaatii huoltoa.

      • No niimpä! On kyllä takuulla mun ensimmäinen ja viimmeinen mese! :)

        Mut oikeesti siinä kannessa on pieni hiushalkeama 3-pytyn kohdalla ja hiomossa olivat sitä mieltä ettei tuota kantta kannata alkaa työstämään. Muuten olisin jättänyt heti hoitoon.

        Mutta kattotaan jos jostakin ehjä aihio tai hyvä ehjä löytyisi, siksi kyselen !


    • Anonyymi00005

      Huollot jähdytys järjestelmässä on hyvin yleisiä veneilijöiden parissa.

      Turha haukkua konetta, kun itse on syypää ongelmiin. Lämmön vaihtimet vaatii välillä puhdistamista, glygoli/vesiseos ei kestä ikuisuutta ja tunari niitä vaihtaessa voi onnistua saamaan aikaan geeliytymistä väärällä glygoolilla. Joskus voi olla hyvä huuhdella koneen kanavat puhtaaksi siihen suunnitellulla kemikaalilla.

      Hieman ryhtiä huoltoihin.

      • Totta!
        Alkuperäisen syyn kartoitin kiertovesijäähdytykseen, jossa vaikeasti havaittava ilmavuoto. Lämpömittarin kuittasin jäähdyttelemällä konetta ja lyhyemmällä matkalla lämmön nousu ei haitannut.
        Mutta eihän tuo veneongelma haittaa kuin kesällä!


      • Anonyymi00006

        Mitä on " geeliytyminen väärällä glygoolilla " ?


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Mitä on " geeliytyminen väärällä glygoolilla " ?

        Kokeile sekoittaa kahta erityyppistä glygolia, niin voit saada aikan hyhmäisyyttä "geelimäisyyttä" muuten liuoksena oleviin jäähdytys nesteisin.

        Voit lukea asiasta useista tietolähteistä web sivustoilta.


      • Anonyymi00008

        Meinaatko että tuommoiset koneet kestää ikuisesti jos vain huoltaa hyvin?


      • Anonyymi00009
        Per136 kirjoitti:

        Totta!
        Alkuperäisen syyn kartoitin kiertovesijäähdytykseen, jossa vaikeasti havaittava ilmavuoto. Lämpömittarin kuittasin jäähdyttelemällä konetta ja lyhyemmällä matkalla lämmön nousu ei haitannut.
        Mutta eihän tuo veneongelma haittaa kuin kesällä!

        Miten jäähdyttelit konetta? Heititkö vettää päälle kauhalla vai miten?


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Meinaatko että tuommoiset koneet kestää ikuisesti jos vain huoltaa hyvin?

        Ei ikuisesti, mutta keskimääräisillä tunneilla vuosittain "ikuisuus" on oiva käsite.

        Itsellä kone jolla voi pöröttää noin 30 000 tuntia, ennen perus korjausta, niin se olisi teoreettisesti 300 vuotta, ammatti käytössä ovat useat pääseet yli noiden tuntien.

        Kone cummins 5,9 qsb


    • Anonyymi00011

      Kuka noin halvalla remppaa moottorin?

    • Anonyymi00012

      Perinteisestihän veneelle annetaan naisen nimi, ei naisen elimen nimeä.

      • Anonyymi00013

        Nykyään mailma on muuttunut, kun intersektionaalinen feminisyys on kansalaisten sydämmissä, nimi voi olla mitä vain, siksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

      Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      98
      7781
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

      Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      136
      6503
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

      Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      177
      4639
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

      asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      240
      3172
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      96
      2703
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

      Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      62
      2116
    7. Tunnustusten lauantai

      Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      147
      1808
    8. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

      Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      3
      1737
    9. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

      Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      17
      1640
    10. Yhteydenotto

      Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1594
    Aihe