Paljonko Honda kuluttaaa bensaa...

Reijo Kajaanista

Kiertelinpä tässä kesähelteillä Oulujärven (
Oulu-Kajaani-Oulu) ajellen satasen oikeata
nopeutta. Civikkini ( 1.4, -88, alle 270 tkm )
kulutti 5.4 l/100 km 450 kilometrin matkalla
kahden hengen 70 kg:n tavaroiden kanssa.

Edelliset 2000 km meni 5.8 l/100 km kulutuksella
(enimmäkseen matka-ajoa). Kerran olen ajanut 4.7
litran kulutuksella matka-ajoa nopeuden ollessa
80- 90 km/h oikeata nopeutta. Talvella menee alle
7 litraa. Pahin kulutus oli sateella 10.1 litraa
syksyllä kaupunkiajossa (en uskonut Hondan syövän
yli 10 litraa satasella...ihmettelen vieläkin.

Paljonko teillä muilla autot kuluttaa? Mitäs
meinaavat uuden Hondien omistajat?

19

2559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ludeman

      Prelude 2.0i 16v 4ws 88 autom. pienin oli
      7.7l/100km kesän keskikulutus 8.3l/100km talvella
      meni lyhyes 10-15l/100km.

      Yks tankki ajettu accord 2.0 ex 7.9 l/100km on
      saanut tennaria. Nyt on huomattavasti menny
      vähemmällä!

    • Hondassa vara parempi

      Kokemuksia löytyy -96 1.5i VTEC Civicistä, jonka
      keskikulutus 43000 km:n ajalta oli 6.06 l/100 km,
      mukaanlukien kesät ja talvet, kaupungit ja
      maantiet. Pienin mitattu kulutus
      (yllättäen talvikelillä) oli 4.8 l/100 km, suurin
      taas 7.9 l/100 km (!) pelkässä pätkäajossa myöskin
      talvella.

      -98 Accordilla keskikulutus heilahti sitten jo
      reilusti kovemmaksi, 8.4 l/100 km, vaihteluväli
      6.4 - 11.0 l/100 km

      -86 automaatti - Accordilla (2.0) kulutus on ollut
      8.0 - 12.6 l/100 km, kaasutin ja tomaatti vievät
      veronsa.

      Oheiset lukemat siis auton matkamittarin mukaan.
      Heittoa voi olla 0-5% autosta riippuen.

    • Basalsta

      kannattaa osallistua taloudellisuusajoon, koska
      kulutuksenne ovat niin pieniä. Höpöjuttuja.

      • Reijo Kajaanista

        Kun 90 heppainen Hondan kone yhdistetään kevyeen
        900 kiloiseen autoon, niin vähällähän sen täytyy
        kulkea! Kulutukset perustuu omakohtaisiin
        kokemuksiin. Kun ajaa ja tankkaa autonsa aina
        itse, ovat kulutuslukemat ilmeisen oikeita
        (matkamittarivirhe pitäisi lisätä... 3%
        kulutukseen).Laihaseos moottori menee vähällä,
        vaikka potkua riittää...


      • Harjoitelkaa laskemista!
        Reijo Kajaanista kirjoitti:

        Kun 90 heppainen Hondan kone yhdistetään kevyeen
        900 kiloiseen autoon, niin vähällähän sen täytyy
        kulkea! Kulutukset perustuu omakohtaisiin
        kokemuksiin. Kun ajaa ja tankkaa autonsa aina
        itse, ovat kulutuslukemat ilmeisen oikeita
        (matkamittarivirhe pitäisi lisätä... 3%
        kulutukseen).Laihaseos moottori menee vähällä,
        vaikka potkua riittää...

        sieltähän se tuli. Vai että 90hp pelissä
        on "potkua"! HEHE. No nyt minä ymmärrän miksi ne
        menevät muka niin pienelläkin...


      • Kyselijä
        Harjoitelkaa laskemista! kirjoitti:

        sieltähän se tuli. Vai että 90hp pelissä
        on "potkua"! HEHE. No nyt minä ymmärrän miksi ne
        menevät muka niin pienelläkin...

        Kai me kaikki nyt sentään ymmärrämme, että se on
        auton teho/painosuhde joka määrää sen kuinka
        paljon autossa on ns. "potkua". (muissakin kuin
        Hondissa) Tässä kuitenkin vielä esimerkki jonka
        pitäisi selventää asiaa: esim. 1500 kg
        henkilöauto liikkuu 200 hv:lla aika
        kiitettävästi, eli siinä on potkua mutta kun sama
        motti laitetaan kuorma-autoon alkaa meno kummasti
        hiipua...:)


      • Basalsta
        Kyselijä kirjoitti:

        Kai me kaikki nyt sentään ymmärrämme, että se on
        auton teho/painosuhde joka määrää sen kuinka
        paljon autossa on ns. "potkua". (muissakin kuin
        Hondissa) Tässä kuitenkin vielä esimerkki jonka
        pitäisi selventää asiaa: esim. 1500 kg
        henkilöauto liikkuu 200 hv:lla aika
        kiitettävästi, eli siinä on potkua mutta kun sama
        motti laitetaan kuorma-autoon alkaa meno kummasti
        hiipua...:)

        tiedän, mutta olen ko. laitteella ajanut ja
        potkusta ei voi todellakaan puhua mitään. Ala-
        alue on onneton (vaikka on muuttuvat vena-
        ajoitukset) ja ylhäällä ei tapahdu mitään.
        Tietysti, jos vertaat tuota nissan micraan tai
        vastaavaan... Tämä viesti ei ole muuten vinoilua,
        vaan ihan vakavalla naamalla kirjoitettu.


      • Kyselijä
        Basalsta kirjoitti:

        tiedän, mutta olen ko. laitteella ajanut ja
        potkusta ei voi todellakaan puhua mitään. Ala-
        alue on onneton (vaikka on muuttuvat vena-
        ajoitukset) ja ylhäällä ei tapahdu mitään.
        Tietysti, jos vertaat tuota nissan micraan tai
        vastaavaan... Tämä viesti ei ole muuten vinoilua,
        vaan ihan vakavalla naamalla kirjoitettu.

        en olekkaan mikään fanaattinen hondafani (vaikka
        ko. merkkisen uuden auton omistankin) että mihin
        ne hevosvoimat sitten ovat oikein hävinneet.
        Omakohtaista kokemusta ei ko. autosta ole mutta
        luulin aikaisemmin, että tuon ikäiset civicit
        olisivat jopa suht' vikkelän auton maineessa
        mutta ilmeisesti se ei päde ainakaan tämän
        moottorityypin kohdalla. Eikös niissä n. 10 v
        ikäisistä malleista löydy 1.6 koneita joissa on
        pitkälti toistasataa hevosvoimaa...


      • Reijo...
        Kyselijä kirjoitti:

        en olekkaan mikään fanaattinen hondafani (vaikka
        ko. merkkisen uuden auton omistankin) että mihin
        ne hevosvoimat sitten ovat oikein hävinneet.
        Omakohtaista kokemusta ei ko. autosta ole mutta
        luulin aikaisemmin, että tuon ikäiset civicit
        olisivat jopa suht' vikkelän auton maineessa
        mutta ilmeisesti se ei päde ainakaan tämän
        moottorityypin kohdalla. Eikös niissä n. 10 v
        ikäisistä malleista löydy 1.6 koneita joissa on
        pitkälti toistasataa hevosvoimaa...

        mutta kone on 1.4 litrainen ja siitä on revitty 90
        heppaa...eli tehokas sen ikäiseksi ja kokoiseksi
        koneeksi. Alaväännnössä ei kylläkään oo kehumista,
        kuten joku jo edellä mainitsikin.


      • Reijo...
        Harjoitelkaa laskemista! kirjoitti:

        sieltähän se tuli. Vai että 90hp pelissä
        on "potkua"! HEHE. No nyt minä ymmärrän miksi ne
        menevät muka niin pienelläkin...

        mutta kun nykyään nuo autot painavat 1200-1500
        kiloa, niin täytyy potkua löytyä yli 100 heppaa
        liikahtamiseen ( huippunopeus on eri juttu...).


    • MaxxToy

      tojotalla: mitauksessa puolet maantieajoo ja
      puolet muutaman kilsan työmatkaa HUOM!
      normaaliajossa. Jos aletaan pihistelemään, ni se
      on vitskan puolella sillon! Yllättävää tollaselta
      vanhalta romulta!

      Että on ne muutkin merkit taloudellisia.
      Muinoinaan 100A datsunitsilla 4.5l/100km...

    • Janne

      Edellinen vuosimallia -81 ollut Accord 1.6
      hondamatic-vaihteistolla vei n. 8,5 l/100 km.
      Nykyinen -82 Accord samalla tekniikalla n. 10
      l/100 km. Maantiekulutusta en ole kummastakaan
      mitannut.

      • _JaMo_

        Honda Accord EX 2.0i vm.86
        Keskimäärin n.10 l/100km


    • Jape

      Sekalaisessa ajossa menee 7,5 - 8,5 litraa
      enempiä yrittämättä. Maantiellä menee alle 7!
      Aika hyvin 1300 kiloiselle malmikasalle, joka
      kuitenkin liikahtaakin tarpeen vaatiessa.
      Edellinen Accord (92' EX) haukkas sekalaisessa
      ajossa AINA 10 litraa, paitsi maantiellä sekin
      meni seisemän pintaan. Faijalla oli ihan
      samanlainen pirssi ja se väitti pääsevänsä 8
      litraan kaupungissakin! Hiukan kyllä epäilen,
      vaikka pappa rauhallisesti ajelikin... ;-)

    • Kyselijä

      Lapin ja Pohjois-Norjan reissulla (3400 km) 2
      henkeä kyydissä matkatavarat, välillä
      ilmastointi päällä, 5.8 - 6.6 l/100 km
      keskimäärin rajoitusten mukaan ajaen välillä
      mäkisessä maastossa.

    • Farsse

      Normaalissa maantie sekailaisessa
      kaupunkiajossa vie 5 - 7(max)litraa hissukseen
      jos ajelee, niin semmoisset 4,5 litraa (=80 km/h).

      Ja autohan on tietysti Honda Civic 1,5 Vei(90hv)
      vm.93 että pistäkää paremmaksi...

      • Näin meillä. Maalla

        Ja mitähän hienoa siinä on jos auto kuluttaa
        vähän???? Eikös olisi hienompaa kehua ja
        valehdella Suurella Kulutuksella!! Suomen
        hyvinkehittynyt huoltoasemaverkosto
        huomioonottaen, polttoaine EI pääse
        Loppumaan ,vaikka kulutus olisi 30L/100km..EI
        edes lapissa. Vai ootteko niin PERSAUKISIA että
        teillä ei ole edes bensaan mielinmäärin rahaa?
        Minulla menee jo tankatessa muutama maahan...


    • Jortikka

      Rata-ajossa kyseisellä autolla siinä
      20 litraa satasella.

    • Anonyymi00019

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      22
      502
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      452
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      17
      423
    Aihe