Polttoaineen imuletkuun on laitettu painetta 0,75 bar, ei vuotoa. Kaikki liitokset tuplaklemmareilla. Pa.suodatin on vaihdettu, vedenerottimen tiiviste vaihdettu. Kaikissa pa.järjestelmän letkuissa on uudet tiivisteet. Painepuolella ei ole vuotoa koska ei tihkuta mistään löpöä. Tankin huohotus toimii. Letkuissa ei tukoksia ja letkut ehjät. Mutta silti kone hyytyy ilmaan, välillä voi ajaa 10 min, välillä tunnin, joskus menee päiviäkin ilman ongelmia. Kun ilmaa koneen niin kone käy kuin palmun alta. Nyt alkaa rassata epävarmuus että milloin sammuu. Ainoa vaihtoehto viallinen siirtopumpun kalvo ? Apua !
MD5B
10
1388
Vastaukset
- H323
Tappelin juuri samantapaisen vaivan kanssa Yanmarissa. Minulla kyllä kävi mutta epätasaisesti, "ontui". Minulla auttoi kun vaihdoin siirtopumpun ja syöttöpumpun välista kaikki kaikki letkut ja tiivisteet. Jostain sai ilmaa painepuolelta vaikka löpövuotoa ei ollut. En uskonut mahdolliseksi mutta näin vain oli.
- painepuoli
Hmmm... kiitos mielenkiintoisesta vinkistä sillä kaikki dieselasentajatkin väittävät että mikäli painepuolella olisi vuotoa, polttoainetta tihkuisi. Olen itsekin epäillyt yhtä letkua, pääsuodattimelta painepumpulle, mutta sekin on paineistettu (1bar), eikä vuotanut. Eilen sain yhden viestin jossa mainittiin mahdolliset hiushalkeamat letkujen "liittimissä", tiedä sitten voivatko ne aiheuttaa ko. ongelmaa...lisää vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan !
- H323
painepuoli kirjoitti:
Hmmm... kiitos mielenkiintoisesta vinkistä sillä kaikki dieselasentajatkin väittävät että mikäli painepuolella olisi vuotoa, polttoainetta tihkuisi. Olen itsekin epäillyt yhtä letkua, pääsuodattimelta painepumpulle, mutta sekin on paineistettu (1bar), eikä vuotanut. Eilen sain yhden viestin jossa mainittiin mahdolliset hiushalkeamat letkujen "liittimissä", tiedä sitten voivatko ne aiheuttaa ko. ongelmaa...lisää vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan !
En uskonut minäkään vähällä, tuli rimpuiltua jonkin aikaa. En lopulta löytänyt vikaa varmasti kun vaihdoin kaikki osat, mutta epäilen että vika oli yhden letkun banjoliittimessä joka oli selvästi ruostunut letkun alle, en ole vielä ehtinyt purkaa liitosta (puristeliitos) mutta teen sen pian ja palailen jos siitä näkyy jotain. Laitoin uudet banjoliittimet ja letkut kiinni kahdella klemmarilla, hyvin toimii (ainakin toistaiseksi).
- ilmaa
H323 kirjoitti:
En uskonut minäkään vähällä, tuli rimpuiltua jonkin aikaa. En lopulta löytänyt vikaa varmasti kun vaihdoin kaikki osat, mutta epäilen että vika oli yhden letkun banjoliittimessä joka oli selvästi ruostunut letkun alle, en ole vielä ehtinyt purkaa liitosta (puristeliitos) mutta teen sen pian ja palailen jos siitä näkyy jotain. Laitoin uudet banjoliittimet ja letkut kiinni kahdella klemmarilla, hyvin toimii (ainakin toistaiseksi).
Jos käytät lemmari liitoksia , käytä pienille letkuille tarkoitettuja lemmareita jotka kiristettynäkin ovat pyöreitä.
- H323
ilmaa kirjoitti:
Jos käytät lemmari liitoksia , käytä pienille letkuille tarkoitettuja lemmareita jotka kiristettynäkin ovat pyöreitä.
Juu, sellaisia on käytetty.
- asiallista
kiitokset asiallisista viesteistä! Yleensä aina joku "vitsiveikko" kirjoittelee p....
- Luxu
kiinnityskierteet olivat omassa MD5:ssäni korkanneet ja pumpun vaihto korjasi asian.
Oireilu viittaa siihen tavalliseen vikaan että venevalmistajat yleenssä sijoittavat vedenerottimen tankin nestepinnan yläpuolelle.
Nyt on olemassa vedenerottimia siihen tarkoitukseen joilla on pieni poraus kannen sisäpuolella josta mahd ilma pääsee pois kun ilmataan järjestelmä moottorin pumppua käyttäen.
Toinen tyyppi on tarkoitettu asennuksiin jossa vedenerotin on polttoaineen pinnan alapuolella tai käytetään primerpumppua tankin puolella ennen erotinta. Näiltä se pieni reikä puuttuu ja niillä on ilmausruuvi. Jos tällainen on sinne laitettu (todella tavallista) ja vedenerotin on tankin polttoainepinnan yläpuolella jää erotimeen noin desilitra ilmaa joka ei kirveelläkään saa pois. Veneen liikkeet aikaansaa ilman pääseminen liikkeelle jolloin moottori käy huonosti tai pysähtyy.
Ratkaisu on primerpumpun asentaminen tai sen halvempi versio,- perämoottorin "kuplapummppu".- juuri oikein
Meillä tosiaan on vedenerotin tankinpinnantason yläpuolella ja kun tarkkaan erotinta katselin, siellä tosiaan oli n.3mm ilmapatja kannen ja polttaineen välissä. Sitä ei huomaa ylhäältä, koska kansi on alumiinia. Eli vaikka konetta kuinka ilmaa niin se "patja" ei vedenerottimesta mihinkään häviä käsipumpulla lipsuttaessa häviä. Vedenerottimessa ei ole ilmausruuvia. Kiitokset viestistäsi, ongelma näyttäisi olevan juuri siinä.
- Åke
juuri oikein kirjoitti:
Meillä tosiaan on vedenerotin tankinpinnantason yläpuolella ja kun tarkkaan erotinta katselin, siellä tosiaan oli n.3mm ilmapatja kannen ja polttaineen välissä. Sitä ei huomaa ylhäältä, koska kansi on alumiinia. Eli vaikka konetta kuinka ilmaa niin se "patja" ei vedenerottimesta mihinkään häviä käsipumpulla lipsuttaessa häviä. Vedenerottimessa ei ole ilmausruuvia. Kiitokset viestistäsi, ongelma näyttäisi olevan juuri siinä.
mulla on volvon lasikupuinen vedenerotin jossa myös alumiininen kansiosa muttei siitä oikein mitenkään nää onko siellä yläosassa ilmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek194913Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5262537Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1462117Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.182069- 191705
- 821624
- 1461515
- 1131121
- 127894
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40869