Ubuntu katoamassa maailmankartalta?

Anonyymi-ap

Iltalehti kertoo että tuorein versio 26.04 LTS on täysin epäonnistunut ja ne ekerilinux tulee kohtaamaan loppunsa. Juttu on pääosin maksumuurin takana joten en tiedä asiasta enempää.

17

436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Omien pierujen nuuhkiminen on mukavaa touhua linkkuran sudotuksien lomassa.

      • Anonyymi00002

        Ei ole mitään linkkuraa, on vain winkura ja sinä niitä omia pierujas nuuhkit, ei me linuxistit tuollalailla käyttäydytä!!


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Ei ole mitään linkkuraa, on vain winkura ja sinä niitä omia pierujas nuuhkit, ei me linuxistit tuollalailla käyttäydytä!!

        Syön ruisleipää.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Syön ruisleipää.

        Siitä saakin hyvän aromin.


    • Anonyymi00003

      Päinvastoin kuin winkurahihut väittää niin Ubuntu EI ole tehty afrikassa vaan Englannissa ja mitä tulee lopunaikoihin, niin en usko siihen!

    • Anonyymi00006

      Eipä näytä niin helpolta kuin ubuntistit kehuvat:
      https://askubuntu.com/questions

    • Anonyymi00007

      Tuo maksumuuri estää siis näkemästä jutun tason, joka on tyypillistä keltaista lehdistöä: Ei mitään arvoa.

      • Anonyymi00009

        Ja kun kirjoittajana on Timo Tamminen niin ei voi ihmetellä että haukkuu, hän on aina haukkumassa milloin mitäkin linuxia, taitaa olla winkuratrolli koko Timppa.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Ja kun kirjoittajana on Timo Tamminen niin ei voi ihmetellä että haukkuu, hän on aina haukkumassa milloin mitäkin linuxia, taitaa olla winkuratrolli koko Timppa.

        Kuka yleensä on Timo Tamminen? Joku wannabeguru?


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Kuka yleensä on Timo Tamminen? Joku wannabeguru?

        Joku typerä toimittaja tuo Timo on.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Joku typerä toimittaja tuo Timo on.

        Ihan täyttä asiaahan tuo kirjoittaa. Totuutta vaan ei kaikki voi myöntää.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Ihan täyttä asiaahan tuo kirjoittaa. Totuutta vaan ei kaikki voi myöntää.

        Mitä ihmeen totuutta? Milloin Timo on totta puhunut?


    • Anonyymi00015

      Iltalehden toimittajien höpinöitä nyt ei kannata ottaa vakavasti. Mutta vaikka Ubuntu katoaisi nyt heti tänään se ei hetkauttaisi itseäni tippaakaan mihinkään päin, koska käytän Debiania :-) Debian on ollut käytössä kesästä 1998 alkaen ja on jatkossakin. Joten Ubuntun katoamiseen sanoisin: so what? Entäs sitten? Se ei vaikuttaisi itseeni millään tavalla vaan Debianin käyttö jatkuisi aivan kuten ennenkin. Ja tämäkin kommentti tulee Debiania ajavalta läppäriltä.

      T. miksuh

      • Anonyymi00017

        Itse en käytä Ubuntua vaan Linux Mintiä, mulla on yhdessä koneessa niitä kaksikin eli perus Mint ja sitten on Mint Debian Edition, molemmat hyviä. Mut ihmettelen tota että tallotaan eräs linuxjakelu maanrakoon, sama toimittaja AINA asialla!!


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Itse en käytä Ubuntua vaan Linux Mintiä, mulla on yhdessä koneessa niitä kaksikin eli perus Mint ja sitten on Mint Debian Edition, molemmat hyviä. Mut ihmettelen tota että tallotaan eräs linuxjakelu maanrakoon, sama toimittaja AINA asialla!!

        Taitaa Ubuntusta olla kasvamassa sellainen järkäle, että siitä alkaa olla vastusta isommillekin toimijoille - maksavat kenties toimittajalle mollaavista jutuista?


    • Anonyymi00019

      The 9 official variants for 26.04 include:

      Kubuntu (KDE Plasma desktop)
      Lubuntu (LXQt desktop)
      Xubuntu (XFCE desktop)
      Ubuntu Budgie (Budgie desktop)
      Ubuntu Cinnamon (Cinnamon desktop)
      Ubuntu Studio (Multimedia creation focus)
      Edubuntu (Education focus)
      Ubuntu Kylin (Chinese localized desktop)
      Ubuntu Unity (Unity 7 desktop - standard 26.xx release)

      Eli yksi distro onkin 9:llä eri maulla virallisesti tuettu - lisäksi on harrastaja-tuetut, koska mikään ei estä tekemästä vaikka henkilökohtaista distroa - distron rakennus-systeemi on sekin tietysti avoin.

    • Anonyymi00021

      Ubuntu on loistava eikä ole katoomassa mihinkään ;D

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä kokoomuksen naiset?

      Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      24
      3290
    2. Finland is now Petter place

      Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      17
      2244
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

      HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      130
      1869
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

      Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1266
    5. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

      Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      163
      1137
    6. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

      Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      1022
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

      Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      38
      890
    8. Pidätkö vielä elämäsi

      Rakkautena minua
      Ikävä
      54
      788
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

      Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      67
      731
    10. Toivon että kuulut elämääni

      Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      30
      715
    Aihe