Piipponen valmistaa tilauksesta arvokenkiä, joiden hintalappu voi huidella yli 1 500 eurossa. Asiakkaat ovat valmiita maksamaan käsintehdyistä kengistä. https://yle.fi/a/74-20224515?origin=rss
Se on hyvä se että töitä riittää ja kauppa käy. Sanontahan kuuluu: "Ei se kallista ole, kun rahalla saa"
Melko hinnakkaita kenkiä!
12
227
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ihan ymmärrettävää. Käsintehty, mittatilaustyönä valmistettu tuote on täysin eri asia kuin massatuotettu kenkä. Tuollaisessa hinnassa maksaa materiaalien lisäksi ennen kaikkea osaaminen, aika ja yksilöllisyys.Toisaalta 1500 € kengistä kuulostaa monelle hurjalta, koska arjessa on totuttu halvempiin vaihtoehtoihin. Se jakaa helposti mielipiteitä, toisille se on luksusta, toisille investointi laatuun.
- Anonyymi00002
Hyvä näin, mukava tukea käsityötä
- Anonyymi00003
Vielä on sentään niitäkin joiden on vara maksaa kallimmistakin kengistä, kuin kaikesta muustakin vaatetukseen kuuluvasta. Hyvä niin. Omalta osaltani kaikki se on enimmäkseen kirpputoreilta hankittua, ellei sitten Kiinasta tilattua. Siitäkin huolimatta olen täysin tyytyväinen kaikkeen mitä käytettävissä on, eikä minulla olisi edes käyttöä kalliimman hintaluokan varusteille. Jokapäiväinen arki sujuu näin eläkeikään päässeeltä itselleni riittävän hyvin muutenkin, eikä sivullisetkaan ole tähän mennessä vielä valitelleet asukokonaisuudestani!
- Anonyymi00004
Ei tule jalkakäytävällä kuin tuttuja vastaan...
- Anonyymi00005
Brittisuutari tekee vielä kalliimpia. 10000-100000 puntaa/pari. Asiakkaat mm. Arabiemiraateista ja saudeista. Ihan joka viikko ei valmistu kenkäparia, kun aikaa kuluu asiakkaiden luona matkustamiseen. Ei se ehkä kauheesti haittaa, jos vuosituloksi muodostuu 200-300 tonnia, eikä tarvii huhkia Huskin kanssa tukkimetsässä.
- Anonyymi00006
Itseasiassa tuo käy useampaankin kalliimman puolen suutariin, mutta kyse saattaa hyvinkin olla George Cleverleysta. Suutari matkustaa asiakkaan luokse, eli asiakkaan ei tarvitse poistua kotoaan. Sitten asiakkaan jalasta tehdään puinen kopio ja kengät ommellaan käsin alusta loppuun. Hinnat selittyy yleensä materiaaleilla, timanteilla koristellut soljet, kultaiset yksityiskohdat tai äärimmäisen harvinaiset nahan laadut.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Itseasiassa tuo käy useampaankin kalliimman puolen suutariin, mutta kyse saattaa hyvinkin olla George Cleverleysta. Suutari matkustaa asiakkaan luokse, eli asiakkaan ei tarvitse poistua kotoaan. Sitten asiakkaan jalasta tehdään puinen kopio ja kengät ommellaan käsin alusta loppuun. Hinnat selittyy yleensä materiaaleilla, timanteilla koristellut soljet, kultaiset yksityiskohdat tai äärimmäisen harvinaiset nahan laadut.
Hyvä arvaus, mutta tämä kaveri ei enää mainostele netissä, eikä juuri muuallakaan. Maailmassa on ehkä pari sataa henkilöä joita hän palvelee.
Olen tavannut hänet kerran 2000-luvun alussa eräillä messuilla.
Eipä uskoisi, että niin vaatimaton kaveri on miljardöörien tuttu. - Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Hyvä arvaus, mutta tämä kaveri ei enää mainostele netissä, eikä juuri muuallakaan. Maailmassa on ehkä pari sataa henkilöä joita hän palvelee.
Olen tavannut hänet kerran 2000-luvun alussa eräillä messuilla.
Eipä uskoisi, että niin vaatimaton kaveri on miljardöörien tuttu.Kun asiakaskunta on rajattu pariinsataan henkeen, kyse ei ole enää liiketoiminnasta perinteisessä mielessä, vaan pikemminkin luottosuhteesta!
Se, ettei kaveri mainosta ja näyttää vaatimattomalta, on klassista "old money" -estetiikkaa. Miljardöörit arvostavat usein käsityöläistä, joka ei tee itsestään numeroa, vaan antaa työn laadun puhua. Puinen kopio jalasta on bespoke-kenkien sielu. Ne säilytetään suutarin arkistossa vuosikymmeniä, ja niitä muokataan vain, jos asiakkaan jalka muuttuu.
- Anonyymi00008
En osta!
- Anonyymi00010
Minä taas olen ihan Kanta-Joensuusta, mutta mulla on kaveri, joka on kotoisin En osta.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Minä taas olen ihan Kanta-Joensuusta, mutta mulla on kaveri, joka on kotoisin En osta.
Aha
- Anonyymi00012
On se hyvä että näitä varakkaampien ostospaikkoja on olemassa.
Yököttää tuo prismaymvaatekauppojen meno missä toinen toistaan hikisempää eläjää koettaa sovittaa samoja riepuja ym päälleen.
Yäk
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2942553- 195954
- 54738
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti119672- 49562
Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?14496- 49493
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?52484- 55465
Auto katolleen Huhtalantiellä
Iso poliisioperaatio Lapualla, 7 poliisipartiota ajoi rosvoja takaa,loppu tuli kun rosvot osuivat pihlajaan lentäen siit11450