Uusi Kia K4 vs Mazda 3.

Anonyymi-ap

Harkitsin Kia K4:sta 1.0T koneella ja aikomuksena vakavasti jo ostaa, mutta oli pettymys kun koeajoin ja vertasin seuraavaan -> Vertailussa oli Mazda 3 HB 2.5 skyactiv-G, jota myös koeajoin.

Asiaan. Mazda 3 2.5 koneella kulutti samoilla lenkeillä vähemmän kuin 1 litrainen Kia K4 ajotietokoneen mukaan.
-Mazda : 5,4 litraa (pienempi kulutus kuin mitä Mazda lupaa papereissa ihan oikeesti!!)
-Kia : 5,6 litraa (kuluttaa nemmän mitä Kia lupaa)

+ Kia on huomattavasti laiskempi kiihtymään ja vaikka onkin turbokone niin alakierroksiltakin heikompi kuin Mazda.

Laatuvaikutelma on sisältä ja ulkoa ihan eri luokkaa Mazdan hyväksi, varusteita on Mazdassa runsaammin samalla rahalla sekä myös enemmän fyysisiä painikkeita ja helppokäyttöisempi infontaiment käyttö. Takuussa ei juuri eroa (KIAlla 7 vuotta, silti varmemmalla tekniikalla omaavalla mazdalla 6 vuotta).

KIAssa ei nyt juurikaan ollut mitään muita hyviä puolia kuin reilusti isommat takatilat verrattuna Mazdaan. Ei muita syitä ostaa.

-Nimim. Pettynyt ja yllättynyt

12

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eipä tuo oikeen yllätä. Mazdan SkyActiv-tekniikka on aika tunnettu siitä että moottorit ovat isosta koosta huolimatta erittäin taloudellisia. Kertoo juuri sen ettei pienempi moottori todellakaan tarkoita pienempää kulutusta. Nyt rupesi kiinnostamaan tuollanen 3-malli! Kiitos kun jaoit kokemuksesi!
      T:Toinen k4 katsonut

• Anonyymi00002

Ihan jo ulkonäön vuoksi itse valitsisin Mazda 3:n, erittäin kaunis auto, varsinkin jos väriksi valitsee sen Soul Red metallinpunaisen :)
      Kialla oli välillä ihan asiallisen näköisiä autoja, mutta tämä K4 on kyllä niin sekavan näköinen muotoiluharjoitelma että en tykkää. Varsinkin perä on järkyttävän ruma!

• Anonyymi00003

Täällä sama. Näin ceedin omistajana K4 ei oikein säväytä

• Anonyymi00004

Juu Mazda on tyylikäs ja hieno auto. Kia:n litrainen tehoton nuhapumppu käy ihan sääliksi valmistajaa. Miten voi insinööriosasto olla noin pihalla.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Täällä sama. Näin ceedin omistajana K4 ei oikein säväytä

Jäi sanomatta että itselläkin on Kia Rio vm. 2016 jonka ulkonäöstä tykkään, mutta tosiaan tuo K4 ei oikein miellytä. Olen aiemmin tosin omistanut Mazdojakin, pari 323:sta, ehkä silläkin voi olla vaikutusta että Mazda 3:n miellyttää ulkonäöllään :P
        Pari muuta japsimerkkiä oli kyllä Mazdojen ja tämän Kian välillä, joten ei minua merkkiuskollisuudestakaan voi moittia.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Juu Mazda on tyylikäs ja hieno auto. Kia:n litrainen tehoton nuhapumppu käy ihan sääliksi valmistajaa. Miten voi insinööriosasto olla noin pihalla.

Uskomatonta on se että se pienikulutuksiseksi hehkutettu yksilitrainen "nuhapumppu" kuluttaa enemmän kuin tehokas 2.5 litrainen.

• Anonyymi00009

Mites oli ajettavuus kummassakin ? Joo ajettavuus on monesti kiinni kuskistakin mistä tykkää jne mutta jotain osviittaa? mazda ainakin tosi kehuttu ajettavuudeltaan ja mukavuudeltaan

• Anonyymi00011

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      84
      1349
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      51
      968
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      369
      798
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      142
      759
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      699
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      123
      692
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      625
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      612
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56