Harkitsin Kia K4:sta 1.0T koneella ja aikomuksena vakavasti jo ostaa, mutta oli pettymys kun koeajoin ja vertasin seuraavaan -> Vertailussa oli Mazda 3 HB 2.5 skyactiv-G, jota myös koeajoin.
Asiaan. Mazda 3 2.5 koneella kulutti samoilla lenkeillä vähemmän kuin 1 litrainen Kia K4 ajotietokoneen mukaan.
-Mazda : 5,4 litraa (pienempi kulutus kuin mitä Mazda lupaa papereissa ihan oikeesti!!)
-Kia : 5,6 litraa (kuluttaa nemmän mitä Kia lupaa)
+ Kia on huomattavasti laiskempi kiihtymään ja vaikka onkin turbokone niin alakierroksiltakin heikompi kuin Mazda.
Laatuvaikutelma on sisältä ja ulkoa ihan eri luokkaa Mazdan hyväksi, varusteita on Mazdassa runsaammin samalla rahalla sekä myös enemmän fyysisiä painikkeita ja helppokäyttöisempi infontaiment käyttö. Takuussa ei juuri eroa (KIAlla 7 vuotta, silti varmemmalla tekniikalla omaavalla mazdalla 6 vuotta).
KIAssa ei nyt juurikaan ollut mitään muita hyviä puolia kuin reilusti isommat takatilat verrattuna Mazdaan. Ei muita syitä ostaa.
-Nimim. Pettynyt ja yllättynyt
Uusi Kia K4 vs Mazda 3.
5
134
Vastaukset
- Anonyymi00001
Eipä tuo oikeen yllätä. Mazdan SkyActiv-tekniikka on aika tunnettu siitä että moottorit ovat isosta koosta huolimatta erittäin taloudellisia. Kertoo juuri sen ettei pienempi moottori todellakaan tarkoita pienempää kulutusta. Nyt rupesi kiinnostamaan tuollanen 3-malli! Kiitos kun jaoit kokemuksesi!
T:Toinen k4 katsonut - Anonyymi00002
Ihan jo ulkonäön vuoksi itse valitsisin Mazda 3:n, erittäin kaunis auto, varsinkin jos väriksi valitsee sen Soul Red metallinpunaisen :)
Kialla oli välillä ihan asiallisen näköisiä autoja, mutta tämä K4 on kyllä niin sekavan näköinen muotoiluharjoitelma että en tykkää. Varsinkin perä on järkyttävän ruma!- Anonyymi00003
Täällä sama. Näin ceedin omistajana K4 ei oikein säväytä
- Anonyymi00004
Juu Mazda on tyylikäs ja hieno auto. Kia:n litrainen tehoton nuhapumppu käy ihan sääliksi valmistajaa. Miten voi insinööriosasto olla noin pihalla.
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Täällä sama. Näin ceedin omistajana K4 ei oikein säväytä
Jäi sanomatta että itselläkin on Kia Rio vm. 2016 jonka ulkonäöstä tykkään, mutta tosiaan tuo K4 ei oikein miellytä. Olen aiemmin tosin omistanut Mazdojakin, pari 323:sta, ehkä silläkin voi olla vaikutusta että Mazda 3:n miellyttää ulkonäöllään :P
Pari muuta japsimerkkiä oli kyllä Mazdojen ja tämän Kian välillä, joten ei minua merkkiuskollisuudestakaan voi moittia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743415Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1041730Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2211351- 741326
- 631186
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991097Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521049- 63991
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei18863- 42847