Binderista ja dysforiasta

Anonyymi-ap

En ole varma olenko aktuaalisesti trans vai onko mulla muusta syystä tälläinen tilanne, mutta pistin nyt tähän osioon silti.

Ajattelin tosiaan ostaa binderin nyt ja oon tässä tekemässä jo tilausta, jos se edes helpottaisi mua vähääkään. Koitan nyt kaikkia keinoja koska itsetuhoinen olo on aika lailla päivittäistä ollu nyt. Tossa tilausta jo tehdessä tuli kuitenkin mieleen että mitä jos mä en sitten pystykään ottaa sitä binderia pois? Käytön rajahan on 12 tuntia ja nukkua ei saa sen kans. Välipäiviä on myös suositeltava pitää jos mahdollista, ja sitä rataa. Mitä jos mä en yksinkertaisesti pysty ottaa sitä pois? Nythän mulla käy välillä silleen että ois tarkotus vaihtaa paita jos se on vaikka hikinen tai mitä vaan, sit en pystykään millään vaihtaa sitä paitaa vaan meen sillä samalla. Tai jos oon menossa suihkuun niin sit en vaan pysty ja lykkään sitä tyyliin viikolla tai jotain vastaavaa. Kyllä nyt luulisin että jos se on pakko pois ottaa nii pystyn mutta jotenkin mietin vaan että kun en missään nimessä haluis yleensä riisua paitaa niin tää suihkussa käyminen on todella vaikeaa ja paidan vaihtaminen, niin mietin et kuinka paljon toi binder sit oikeasti lopulta mua auttaa. Tää on todella hankalaa nyt. Ajattelin että ostan sen silti, sit jos se menee vituiks niin sit oon vaan tuhlannut rahaa turhaan mutta on kai se hyvä kokeilla sekin vaihtoehto. Mulla on tässä nyt muutama muukin vaihtoehto mitä aattelin kokeilla sen lisäksi, toinen on brintellix tipat ja sit oon käyny fysioterapiassa muutaman kerran, josta ei ainakaan vielä oo ollu apua. Alkaa olla tosi vaikeeta kun tässä samanlaisessa tilanteessa nyt vuodesta 2023-2024 oltu. Yritän pysyä kyllä toiveikkaana että joku näistä auttais edes se fysioterapia tai brintellix tai joku, koitan olla niin optimisti kun vaan voin mutta usein vaivun epätoivoon ihan täysin ja tuun todella itsetuhoiseksi. Kellää samaa tilannetta?

5

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Säästä rahasi ja hakeudu pitkään terapiaan. Ajatuksistasi huomaa että sinulla on vakavia mt-ongelmia, kenties ocd, niihin ei binderit ja terveen kehon sekoittaminen vierailla hormoneilla auta.

Olet kai tietoinen, että binderin käyttö aiheuttaa terveysongelmia, eli teet itsellesi vain vahinkoa ko. vekottimella. Somaattiset vaivat voivat parantua terapiassa, jos/kun keskustelet siellä kaikista vaikeistakin asioista, ja suhtaudut siihen prioriteettina.

Transhoidot eivät hoida ydinongelmiasi, niillä vain sivuutetaan oikeat ongelmat, koska ihminen ei uskalla mennä terapiassa riittävän syvälle, vaan hänellä on autismia tai persoonallisuushäiriökäytöstä, mikä tekee ihmisen ajattelusta jäykkää, mustavalkoista jne. Esim autisti ei usein ymmärrä tunnetasoa, vaan mielellään selittää tunneasiatkin älyllä piiloon, ei uskalla kokea asioita läpi ja he usein väheksyy sitä ihmispsyyken puolta. Osa heistä haksahtaa transhoitoihin juuri sen takia; ne "käyvät järkeen" ihmiselle, joka kokee jatkuvaa ulkopuolisuutta ja joka haluaa suoraviivaisen parannuksen. Ikävä yllätys seuraa, etteivät hoidot tehneetkään epävakaasta tai erikoisen oloisesta ihmisestä komeaa ja sosiaalisesti taitavaa nuorta miestä. Ei kai, kun ihminen ohitti todelliset ongelmansa eikä niitä koskaan hoidettu kunnolla.

• Anonyymi00002

Kenenkään vakavasti mt-ongelmia omaavan ei pitäisi saada "transhoitoja".

Nuoret naiset (usein autistit, syömishäiriöiset, seksuaalista väkivaltaa kohdanneet) haluavat hoitoja ettei tarvitsisi olla nainen, jolle on tehty pahaa, väärin, luullaan sosiaalisten ongelmien katoavan muuttumalla mieheksi, mikä on uskomatonta roskaa.

Osa lesbo/biinuorista ja aikuisistakin, luulee transhoitojen muuttuvan heidät halutuksi ja hyvänäköisiksi miehiksi, jotka kelpaavat jopa heteronaisille. Tulos on enemmänkin turvonnut keho, kaljuuntuminen varhain, osteoporoosi, äänentuoton ongelmat ja kipu, ääni joka ei mene miehestä vaan kuulostaa vain erikoiselta. Ns.robottisammakon ääni, nariseva ja huonostikulkeva. Alapään tulehduskierre, atrofia, sydänsairauksien kohonnut riski, lihaskivut, kuolio, virtsaamisongelmat, seksuaaliset ongelmat tai halujen menetys hoitojen myötä.

Miksi tämä kaikki pitäisi kustantaa vielä verovaroilla? Vastaukseksi ei riitä koska Utu-Valon sielu on miehen/naisen/luokittelujen ulkopuolella ja hänellä on uskomus, että ongelmat katoaa transiuttamisella.

Miksi muiden, tervepäisten ihmisten, pitäisi vahvistaa hänen uskomuksiaan, varsinkaan kun tiedenäyttöä ei ole hoitojen hyödyllisyydestä?

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Kenenkään vakavasti mt-ongelmia omaavan ei pitäisi saada "transhoitoja".

Nuoret naiset (usein autistit, syömishäiriöiset, seksuaalista väkivaltaa kohdanneet) haluavat hoitoja ettei tarvitsisi olla nainen, jolle on tehty pahaa, väärin, luullaan sosiaalisten ongelmien katoavan muuttumalla mieheksi, mikä on uskomatonta roskaa.

Osa lesbo/biinuorista ja aikuisistakin, luulee transhoitojen muuttuvan heidät halutuksi ja hyvänäköisiksi miehiksi, jotka kelpaavat jopa heteronaisille. Tulos on enemmänkin turvonnut keho, kaljuuntuminen varhain, osteoporoosi, äänentuoton ongelmat ja kipu, ääni joka ei mene miehestä vaan kuulostaa vain erikoiselta. Ns.robottisammakon ääni, nariseva ja huonostikulkeva. Alapään tulehduskierre, atrofia, sydänsairauksien kohonnut riski, lihaskivut, kuolio, virtsaamisongelmat, seksuaaliset ongelmat tai halujen menetys hoitojen myötä.

Miksi tämä kaikki pitäisi kustantaa vielä verovaroilla? Vastaukseksi ei riitä koska Utu-Valon sielu on miehen/naisen/luokittelujen ulkopuolella ja hänellä on uskomus, että ongelmat katoaa transiuttamisella.

Miksi muiden, tervepäisten ihmisten, pitäisi vahvistaa hänen uskomuksiaan, varsinkaan kun tiedenäyttöä ei ole hoitojen hyödyllisyydestä?

Tietenkään Utu-Valojen tai lesbojen ei pidä hoitoihin mennä, mutta on kyllä meitä binääriin kuuluvia miehiä, joiden täytyi käydä hoidot läpi. Itse esimerkiksi en ole tässä 22 vuoden hormonien käytön aikana kokenut mitään terveysongelmia. Useimmat tuntemani transtaustaiset miehet ovat myös naimisissa heteronaisten kanssa. Jos kalju tai epätäydellinen kroppa tai ääni pelottaa, ehkä silloin hoidot eivät ole se oikea ratkaisu.

• Anonyymi00004
        UUSI

Ei aiheuta terveysongelmia jos noudattaa noita ohjeita eli ei nuku sen kanssa, ei liian pitkään käytä ja jos pystyy vielä pitämään välipäiviäkin. Ja jos on oikean kokoinen. Mutta vaikka se aiheuttaisikin mulle terveysongelmia, ei mua niin se haittaa. Mutta toki onneksi käyn siel fyssarilla niin jos jotain tulee voin toki mainita sille siitä. Ostin binderin jo. Rinnat on oikeasti kauneusvirhe, niin siinä mielessä edes hyvä, vaikka valitettavasti sitä ei voi käyttää koko ajan. Pitkään terapiaan en pääse paitsi itsemaksavana, ja no tietysti sitten kun olen kokeillut brintellixiä niin sen jälkeen saattaisi päästä.

Mut kuitenkin, mietin onkohan se ocd:n oire että ajattelen juuri noin että rinnat on kauneusvirhe, ja sitten muutenkin naiset ei missään nimessä oo kauniita vaan paljon rumemman näköisiä kun miehet. Harmittaa että joudun jäädä rumaksi, voihan sitä ajatella että ulkonäkö ei ole tärkeää mutta harmittaa se silti.

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Ei aiheuta terveysongelmia jos noudattaa noita ohjeita eli ei nuku sen kanssa, ei liian pitkään käytä ja jos pystyy vielä pitämään välipäiviäkin. Ja jos on oikean kokoinen. Mutta vaikka se aiheuttaisikin mulle terveysongelmia, ei mua niin se haittaa. Mutta toki onneksi käyn siel fyssarilla niin jos jotain tulee voin toki mainita sille siitä. Ostin binderin jo. Rinnat on oikeasti kauneusvirhe, niin siinä mielessä edes hyvä, vaikka valitettavasti sitä ei voi käyttää koko ajan. Pitkään terapiaan en pääse paitsi itsemaksavana, ja no tietysti sitten kun olen kokeillut brintellixiä niin sen jälkeen saattaisi päästä.

Mut kuitenkin, mietin onkohan se ocd:n oire että ajattelen juuri noin että rinnat on kauneusvirhe, ja sitten muutenkin naiset ei missään nimessä oo kauniita vaan paljon rumemman näköisiä kun miehet. Harmittaa että joudun jäädä rumaksi, voihan sitä ajatella että ulkonäkö ei ole tärkeää mutta harmittaa se silti.

Toki lisään vielä että pelkästään tuosta ei ole kyse vaan tässä on monenlaisia tunteita ja oireita, lisäksi on ihan yleistä syvää sukupuolihäpeää joka ei ole väistynyt kaikenlaisia harjoituksiakaan tekemällä. Oon koittanut kaikenlaista. Muistan kun vihasin jo yläasteella uimahallin pukuhuoneessa sukupuoltani. Vihasin kaikkea siinä, naisissa ja naisen kropassa, kaikkea. Ja mua muistaakseni ällötti ja siinäkin mielessä koska en todellakaan voinut kuvitella silloinkaan miesten pitävän siitä. Siis ylipäätään naisen kropasta, ei minun spesifisti. Niin tää fiilis on ollut mulla kauan, tosin ilmeisesti vaihdellut jonkun verran vuosien varrella, tuosta on kuitenkin se joku 13 vuotta aikaa. Mut silloin mulle iski sellainen olo, olin ehk 14. Varmaan oli aiemminkin jo mut tuo on sellainen selkeä minkä muistan. Tosiaan nyt 13 vuotta myöhemmin edelleen sama epäviehättävä ja ällö olo. Vihaan aivan kaikkea naisen kehossa ja koko naiseudessa. Mitään noin ällöttävää en osaa kuvitellakaan ja se on kaikin puolin mulle epäsopivaa, se ei vain KÄY mulle. Toki pakko käydä koska transhoidot eivät edes varsinaisesti muuta todellisuutta, mutta kuitenkin. Onneksi mulla ei ole ainakaan poikaystävää, saisi hävetä silmät päästään sen edessä jatkuvasti, vaatteilla tai ilman. Eikä ole kyse pelkästään ulkonäöstä vaan kaikesta. Aivan kaikesta. Hyi. Siis tähänhän sitä terapiaa olisi ihan kiva saada, mutta kun yritin käydä ja siitä ei vaan ollut apua ikinä tarpeeksi. Toivon että tää psykofyysinen fysioterapia voi edes auttaa. Vähän pelottaa kuitenkin että ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      64
      2933
    2. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      61
      2558
    3. SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero

Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past
      Perussuomalaiset
      104
      2209
    4. Anita ei saanut Heikkiä pihalle

Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.
      Kemijärvi
      85
      1395
    5. Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!

Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1256
    6. Emotionalisuuden puute.

Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o
      Sinkut
      185
      930
    7. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      83
      883
    8. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      78
      865
    9. Sofia Belorf esittelee Dubain kotinsa

Lääniä on kattohuoneistossa. https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011999877.html
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      800
    10. Ei ole vaikea päättää kumpi

Hän on vaimomateriaalia. Sinä olet vain tuollainen pieni kiusankappale.. Revi siitä.
      Ikävä
      52
      736
    Aihe