Auringon säteily ja rad. akt. taustasäteily
Säteilyteho
144 W/m2
0,14kW/m2
UV-indeksi
1
0.8
Taustasäteily
0.159 μSv/h
0.154 / 0.189
Auringon säteily ja rad. akt. taustasäteily Säteilyteho 144 W/m2 0,14kW/m2
2
77
Vastaukset
- Anonyymi00001
10 paneelilla saat vaan 1,4 kun p. Ei juurikaan mitään kun laskee suuren investoinnin hinnan ja kotiakutkaan ei lataannu
- Anonyymi00002
Taitaa olla Näin tunnistat ja vältät huijauksen
Kuuntele
Yleensä huijaukset on suunniteltu ja toteutettu niin huolellisesti, että huijauksen kohteeksi voi joutua kuka tahansa. Tämän vuoksi kaikkiin yllättäviin, vähänkään epäilyttäviin yhteydenottoihin ja tarjouksiin kannattaa suhtautua kriittisesti.
Mistä voi tunnistaa kuluttajahuijauksen?
Vaikka uusia huijausmuotoja syntyykin jatkuvasti, säilyvät huijauksissa tietyt tunnusmerkit.
Tyypillisessä huijauksessa yhteydenotto tai tarjous
kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta
on voimassa vain hyvin lyhyen aikaa ja siihen pitää vastata heti
on kohdistettu vain sinulle tai pienelle valikoidulle ryhmälle
saattaa sisältää kirjoitusvirheitä tai huonoa suomen kieltä
Miten voi välttää huijatuksi tulemisen?
Olennaista on osata erottaa huijaus asiallisesta kaupankäynnistä. Harkitse yllättävää myyjän yhteydenottoa tai houkuttelevaa tarjousta rauhassa. Tutustu asiaan ilman kiirettä, keskustele siitä läheistesi tai viranomaisen kanssa.
Pohdi myös seuraavia asioita:
kuka on tarjouksen takana, kenen kanssa olen tekemisissä?
mihin olen sitoutumassa?
mitä riskejä minulle voi aiheutua siitä, että hyväksyn tarjouksen?
mistä minulta vaaditaan maksua,
onko saamani lasku tekaistu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san3153714Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322048Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.451664- 981656
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1041374- 1451215
- 821113
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1021113Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja100918Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.68836