https://youtu.be/QRfF0cAGQpI?is=fFVkxks8k2gx_eND
Hienoa, Pirre sai vihdoin ja viimein talonsa myytyä.
Myös jätteiden lajittelu kuormalavalle on esimerkillistä, varmasti ovat jätekeskuksella ikionnellisia.
Jätteiden lajittelun oppitunti
25
399
Vastaukset 25
- Anonyymi00001
Menisi jätelavan mukana jätekeskukselle ja videoisi miten ja kuka lajittettelee kuormalavalle syydetyn roinan.
- Anonyymi00002
Mitä EI SAA laittaa sekajätteeseen (pitää lajitella) Vaarallinen jäte:
Akut, paristot, maalit, liuottimet, öljyt, lääkkeet ja loisteputket on vietävä vaarallisen jätteen keräykseen.
Sähkö- ja elektroniikkaromu:
Kodinkoneet, puhelimet, lamput ym. kuuluvat omaan keräykseensä.
Kierrätyskelpoiset materiaalit: Metalli, lasipakkaukset, kartonki, paperi ja keräysmuovi pitää lajitella omiin astioihinsa.
Biojäte: Biojäte pitää kerätä erikseen (ellei kiinteistöllä ole poikkeuslupaa).
Rakennus- ja purkujäte: Kiviaines, maa-aines, kyllästetty puu ja villa (eristeet) on lajiteltava erikseen.- Anonyymi00003
Tekoälykö kertoi? Virheistä päätellen ainakin.
- Anonyymi00005
Ainakaan se putkitelkkari ei kuulu sekajätteeseen, mutta kuljetusfirma käskikin sijoittaa sellaisen romun siirtolavan etureunaan.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ainakaan se putkitelkkari ei kuulu sekajätteeseen, mutta kuljetusfirma käskikin sijoittaa sellaisen romun siirtolavan etureunaan.
Paikanpäällä ne lajitellaan mitä lajitellaan.
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Paikanpäällä ne lajitellaan mitä lajitellaan.
"Paikanpäällä ne lajitellaan mitä lajitellaan."
Haista sinä paska, totta kai ne joku lajittelee jossain, mutta kuka lajittelun maksaa? - Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
"Paikanpäällä ne lajitellaan mitä lajitellaan."
Haista sinä paska, totta kai ne joku lajittelee jossain, mutta kuka lajittelun maksaa?Haista sinä paska. Kyllä itse olen kuormani lajitellut paikanpäällä viedessäni.
- Anonyymi00015
Ei voi odottaa että tuon tason puuhastelija tietäisi lähimmän jäteaseman paikkaa tai sitä miten kotitalousjätteiden kanssa pitää toimia.
- Anonyymi00009
Tästä päivästä lähtien kerään vanhat paristot lasipurkkiin ja tipautan purkin pattereineen lasinkeräyskonttiin.
Kyllähän ne siellä jossaen sitten lajittelloo kun millään ei ole mittään väliä.- Anonyymi00012
Dildot ollu kovalla käytöllä siellä siis?
- Anonyymi00028
Oikee meininki. Lajitelkoot ahneet jätefirmat ite totkonsa.
- Anonyymi00013
Noinhan se menee ainakin täällä. Jos viet itse kuorman, lajittelet itse sitten paiksnpäällä ja maksu kuormasta. Mutta jos tuommoinen sekalainen kuorma menee kerralla niin maksu menee painon mukaan ja jätekeskus sitten lajittelee sen siellä. Mitään epäselvää tuossa ei mielestäni ole.
- Anonyymi00016
Olen samaa mieltä edellisen kanssa. Ihan turhaa pölinää koko asiasta.
- Anonyymi00017
"Mitään epäselvää tuossa ei mielestäni ole."
Missään arkipäivän asiassa ei ihmisillä ole niin paljon epäselvyyttä kuin jätteiden hävittämisessä.
Luullaan, että roina pienen maalaiskylän jätepisteelläkin siirtyy yksin keräilykonttiin.
Metallinkeräyssäiliössä on pieni luukku, mutta kun kaikki romut eivät mahdu pienestä luukusta säiliöön niin heitetään roina heinikkoon.
Jätteiden pakollinen keräily syrjäkyliltä on köyhille kallista lystiä, mutta voihan niitä roskapusseja viedä kylän jätepisteelle.
Sielläpähän sitten jäteautonkuljettaja setvii mihin ylimääraiset haisevat pussukat ottaa.
Vaikkapa ohjaamon jalkatilaan.- Anonyymi00022
Mistäpä sinä tiiät minne ne rojut lähti.
- Anonyymi00018
Suomalaiset ovat tottelevaista kansaa. Jos jo olevissa säännöissä on ymmärtämisen vaikeuksia, niin vaativat niitä vain lisää entisten päälle. 😆
- Anonyymi00019
Hyvä että sai kaupaksi talon,eteenpäin.
- Anonyymi00020
Yhtäkään videota metsäman ei ole tehnyt kiviraunioille raunioiden aarteeksi syydetyn roinan asianmukaisesta kierrättämisestä ja hävittämisestä.
Missä raunioiden aarteet tänään ovat?- Anonyymi00021
Enpä kerro t.metsa man
- Anonyymi00023
Osa on jo läpiruostunut ja osa maatunut.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Osa on jo läpiruostunut ja osa maatunut.
Muovin maatumisaika luonnossa on erittäin pitkä, vaihdellen yleensä 100 vuodesta jopa 1000 vuoteen. Muovi ei varsinaisesti maadu, vaan se hajoaa pienemmiksi mikromuovihiukkasiksi, jotka pysyvät ympäristössä ikuisesti.
- Anonyymi00025
"Noinhan se menee ainakin täällä. Jos viet itse kuorman, lajittelet itse sitten paiksnpäällä ja maksu kuormasta. Mutta jos tuommoinen sekalainen kuorma menee kerralla niin maksu menee painon mukaan ja jätekeskus sitten lajittelee sen siellä. Mitään epäselvää tuossa ei mielestäni ole."
Mitä sinä oikein selität?- Anonyymi00026
Jätekeskuksen henkilökunta ei lajittele valmiiksi sekaisin olevaa sekajätekuormaa puolestasi odottaessasi. Jätteen tuojan on aina itse lajiteltava kuormansa etukäteen.
- Anonyymi00027
Pirjohannelen sekaroju kuormassa oli sekaisin muovia, metallia, sekalaista elektroniikkaa, huonekaluja ja mitä kaikkea lienee ollutkaan.
Sinnekö Tuusniemen tai Heinäveden jätekeskuksen tarhaan kuljetusliike kävi punnituksen jälkeen rojukuorman kippaamassa? - Anonyymi00029
https://youtu.be/QRfF0cAGQpI?is=UiqURCl8I58Y6IFy
Katsoin ja kuuntelin alle 2:00 minuuttia jätteen kerääjän roinakuormaa ja selitystä.
Eniten ihmettelin miksi tubettaja ei tehnyt videota siitä, miten roinakuorman lajittelu jäteasemalla tapahtui, kuka lajittelun suoritti ja mitä lajittelu maksoi.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1831799
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.115949Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo116857En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset209694- 135646
- 56631
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä21614Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus54586- 38568