Nykymiehet paperia

Anonyymi-ap

Minä kun olin ennen rakennustyömailla niin kyllä oli ruista ranteessa. Vieläkin on ranteet yhtä paksut kun nykymiehillä on reidet.
Muistan kuinka -56 vuonna kannoin muurarille katolle tiiliä hormien muurauksia varten.
60 tiiltä kerralla selässä ja vasemmassa kädessä oli kolmenkymmenkilon laastipalju. Eihän tuossa olis ollut mitään mutta kun oikea käsi oli kipsissä niin vähän teki tiukkaa tikkailla.
Siltatyömailla kannoin 40 kakkosnelosta olkapäällä eikä tehnyt tiukkaakaan vaikka toinen jalka oli murtunut ja kipsissä.
Sitten olin Hämeenlinnassa ratatyömaalla, kuusi ratapölkkyä, viisi metrisiä kannoin sylissä 42 asteen kuumeessa. Yksin kannettiin myös 43kilon kiskoja viismetrisiä eli 43kgx5m niin se tekee jo ihan sopivan painon ettei tyhjin käsin tarvinnut kävellä. Kyllä se maistu ruokakin. Tauolla söin ruisreikäleipiä kaheksan ja kilon voita ja piimää, semmosta kokkelipiimää meni viijen litran tonkka ja gotlermakkaraa puolitoista metrinen tanko.

13

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Dementikko iltasaarna

• Anonyymi00002

Kävitkö töiden jälkeen pelaamassa lentopalloa tai lenkillä?

• Anonyymi00005

Ei sitä voinut lähteä mitään pelaamaan kun sitä mentiin vielä toiseen työhön, varsinkin kesäisin kun illat viileni niin rakennuksista lähdettiin sulle kaivamaan lapiolla ojia tai risusavottaan vesurin kanssa.
        Aamuyöhön sitä tehtiin hommia ja sitten käytiin kotona emännän vieressä nukkumassa kolme tuntia ja taas isin eväin töihin.
        Soilla kaivoin ojia 145 yhteensä nuorena miehenä.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ei sitä voinut lähteä mitään pelaamaan kun sitä mentiin vielä toiseen työhön, varsinkin kesäisin kun illat viileni niin rakennuksista lähdettiin sulle kaivamaan lapiolla ojia tai risusavottaan vesurin kanssa.
        Aamuyöhön sitä tehtiin hommia ja sitten käytiin kotona emännän vieressä nukkumassa kolme tuntia ja taas isin eväin töihin.

Siis 145km yhteensä...

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kylläpä tuli virheitä kun tuo näkökii on heikentynny ei muuten mutta kerran sattu suolla suokuokka lentopommiin. Sehän räjähti silimille, lensi 60 metriä ilmassa ja jäin mäntyyn latvaan kiikkumaan, siellä odottelin kolomatta viikkoa ennen kuin tuli työmaan pomo paikalle.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Kylläpä tuli virheitä kun tuo näkökii on heikentynny ei muuten mutta kerran sattu suolla suokuokka lentopommiin. Sehän räjähti silimille, lensi 60 metriä ilmassa ja jäin mäntyyn latvaan kiikkumaan, siellä odottelin kolomatta viikkoa ennen kuin tuli työmaan pomo paikalle.

Jalathan se pommi vei. Eipä mittää, minäpä pistin tupakin palamaan ja aitan rappusille vuoleskelin visakoivusta uuvet jalat. Ne mulla on nykyäänkin käytössä ja hyvin toimii.
        Keuhkottii hajosi kun se verran kova paineaalto iski se pommi.
        Naapurissa oli lehmän teurastus ja meinasivat että tappaiskeiton tekevät emännät niin minä huusin että elekääpä vielä niitä lehmän sisuksia mihinkään vielä. Otin lehmän keuhkot ja tein niistä itselleni uuvet keuhkot. Sitä kun on tullu tehtyä kaikenlaista omin käsin, kirveenvartesta hevosrekkeen niin kyllä vaan keuhkottii sain värkättyä, hengitys koneessa olin jonkin aikaa, hengityskonneen tein sepän pajan palkoista, ne oli semmoiset pyöritettävät palkeet, naapurin 11 vuotias poika oli palkeita pyörittämään kun tein itselleni kehkojensiirtoleikkauksen, ukko kun oli ollu suutari niin häneltä oli jääny teräviä suutarin veitsiä. Kesken leikkauksen meinas vaan taju hämärtyä ja kuulin kun tämä 11 vuotias poika huutaa minua ja toljottaa silimät suurena. Minä huusin että pyöritä perkele niitä palkeita että henki kulkee..niin vaan värkkäsi. Itselleni uuvet keuhkot, liian isothan niistä tuli mutta eipä loppunut ikinä happi sen jälkeen vaikka poltin kessuja oikein urakalla.

• Anonyymi00003

Ei ne jaksa,kuin räplätä puhelintaan ja pelata ja myös taskubiljardia, ei muuta.

• Anonyymi00011

Ja sinä istut nypläyskerhossa aamusta iltaan

• Anonyymi00004

Elämän tarkoitus on murheen karkoitus. Eikä turha työ kuulu siihen.

• Anonyymi00009

Haluaako Boomer mitalin suuresta uhrautumisesta ja vinkumisesta?

• Anonyymi00012

Sitähän ei sulle kerrota

• Anonyymi00013

Kaiken sinäkin uuvatti uskot.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Kaiken sinäkin uuvatti uskot.

Mitäs uskot hähähää

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      149
      2023
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      305
      1727
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1567
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1210
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      78
      1193
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1150
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1061
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1007
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      956
    10. Minkä näköinen

On kaipaamasi henkilö🤔
      Ikävä
      45
      937
    Aihe