Hallista saadut rahat riitti vain puolen vuoden tappioihin. Kuinka kauan Tällainen voi jatkua?
Martelan tappio
146
1770
Vastaukset
- Anonyymi00001
Julkinen ja virallinen mutta ei uutisoitu tieto, ks asia 108
https://dynastyjulkaisu.pohjoiskarjala.net/kitee/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting&id=2026781- Anonyymi00125
Avoimuus ja julukinen keskustelu näkkyy puuttuvan kuten jo ammoisina aikoina.
- Anonyymi00002
Miljoona paloi kuin tuuleen.
- Anonyymi00003
Martelan osavuosikatsaus, tammi-maaliskuu 2026:
- Liikevaihto oli 17,5 milj (25,6), muutos -31,9 %.
- Liiketulos oli -1,9 milj (-1,6).
- Liikevoittoprosentti oli -11,0 % (-6,1 %).
- 3 kuukauden tilikauden tulos oli -2,4 milj (-2,1)
Jokainen näkee (ja on nähnyt jo pitkään), että firma on menossa konkurssiin. Kiteen kunnan Kidex-hallin ostamiseen käytetyt rahat menivät täysin hukkaan.- Anonyymi00004
Sai sitä noilla rahoilla tekohengitettyä sitä puoli vuotta.
- Anonyymi00007
Urpot ei taida osata lukea ja hakea tietoa kun ovat ihan pihalla eivätkä ole pysyneet kärryillä. Eihän se kaupunki yhtään mitään vielä ole maksanut kun se yks intoutui valittamaan niin kaupanteko jäi kesken.
- Anonyymi00011
Saiko johto porras miljoona bonukset ja muut extra luksus edut, maksajina Kiteen veronmaksajat. Tekis miel sanoo ruma sana.
- Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
Saiko johto porras miljoona bonukset ja muut extra luksus edut, maksajina Kiteen veronmaksajat. Tekis miel sanoo ruma sana.
Sano jos uskallat
- Anonyymi00017
Anonyymi00011 kirjoitti:
Saiko johto porras miljoona bonukset ja muut extra luksus edut, maksajina Kiteen veronmaksajat. Tekis miel sanoo ruma sana.
Tuulesta temmattuja höperehtimisiä taas huoltsikka hörhöt harrastaa. Kiteen veronmaksajat ei yhtään mitään bonuksia ole mihinkään maksaneet. Eikä mitään kauppaa ole vielä edes tehty, niin ei rahaakaan ole tietenkään siirtynyt. Ihme hörhöilyä ja mustamaalaamista, omia tyhmiä päätelmiäsi täällä levittelet ja koitat kiihottaa muitakin samaan tollojen touhuun.
- Anonyymi00005
Huomaa hyvin miten osa kiteeläisistä iloitsee sitä, että firma on menossa nurin/kiinni. Vahingonilo on paras ilo, näköjään
- Anonyymi00023
Yrityksen menestymisen määräävät markkinat. Yhteiskunta jakaa laillisia tukia niihin oikeutetuille.
- Anonyymi00088
Anonyymi00023 kirjoitti:
Yrityksen menestymisen määräävät markkinat. Yhteiskunta jakaa laillisia tukia niihin oikeutetuille.
Tuen sääntelystä, lähde kuntaliitto
https://www.kuntaliitto.fi/laki/kunnat-yhtiot-ja-markkinat/valtiontuki - Anonyymi00089
Anonyymi00088 kirjoitti:
Tuen sääntelystä, lähde kuntaliitto
https://www.kuntaliitto.fi/laki/kunnat-yhtiot-ja-markkinat/valtiontukiMiks sössötät tuki juttuja kun ei ne koske Kidex hallin kauppaa. Ihme jankkaaja torvelo kun ei sitä ymmärrä ettei normi kaupankäynti ole tukea.
- Anonyymi00006
Täälläkin joillain tavoitteena herutella kommetteja, kun ei tainnut oikein lähteä juttu lentoon tuolla Facebook Kiteen kunnallispolitiikka ryhmässä. Voishan sitä joskus jotain positiivistakin kirjoittaa, eikä vain konkursseja ihan innoissaan odotella. Siellähän samaisessa naamakirjassa oli laitettu Kidexin lukujakin näkyville, hyvää työtä on näköjään sen tehtaan porukka kyllä tehnyt.
- Anonyymi00012
Jos kalusteet ei mee kaupaksi, teko hengitys ei auta mitään. Firmoja kaatuu koko ajan. Kalusteille ei ole kysyntää. Turha tehä tavaraa varastoon happanemaan. Täällä ei ole korvaavia töitä, itekkii menetin työn konkan takia. Sen jälkeen sijais töitä eläkkeelle asti.
- Anonyymi00037
Anonyymi00012 kirjoitti:
Jos kalusteet ei mee kaupaksi, teko hengitys ei auta mitään. Firmoja kaatuu koko ajan. Kalusteille ei ole kysyntää. Turha tehä tavaraa varastoon happanemaan. Täällä ei ole korvaavia töitä, itekkii menetin työn konkan takia. Sen jälkeen sijais töitä eläkkeelle asti.
Julkiset hankinnat (verorahoista) on kilpailutettava. Asetetut ehdot täyttävä tarjous on valittava. Esim kotimaista/ paikallista ei voi suosia automaattisesti. Halvin hinta on turhan? usein tärkeimpänä ehtona. Tuotannot on siirretty usein alemman palkka- ym tason maihin aiemminkin.
- Anonyymi00008
Kiteen päätös laittaa rahaa kiinni Martelan Kidex-hallin ostoon on eräs Kiteen historian suurimmista virheistä ja pettymyksistä.
- Anonyymi00009
Kunnon paikallinen änkyrä kihisee vihamielisenä.. ihanko Kitteen koko historian..😄
- Anonyymi00010
Halpaa lystiä Ähtärin panda-seikkailuun verrattuna 🤣
- Anonyymi00013
Toivottavasti grilli menis nurin ja tulis tilalle kunnon grilli
- Anonyymi00015
Onko kivaa niuvan potilaalla?
- Anonyymi00020
Anonyymi00015 kirjoitti:
Onko kivaa niuvan potilaalla?
I HATE Teboil 💔
- Anonyymi00047
Mikä olis kunnon grilli. Grilli on nopeaa pikaruokaa. Kokoliha pihviä ei voi myydä jauhelihan hinnalla, tulis tappiota ja konkka. Pistä ite pystyyn , kunnon rilli. Voi syödä muualla. Jos rilli tuotteet eivät maistu.
- Anonyymi00085
Anonyymi00047 kirjoitti:
Mikä olis kunnon grilli. Grilli on nopeaa pikaruokaa. Kokoliha pihviä ei voi myydä jauhelihan hinnalla, tulis tappiota ja konkka. Pistä ite pystyyn , kunnon rilli. Voi syödä muualla. Jos rilli tuotteet eivät maistu.
Kunnon grillit löytyvät esimerkiksi Joensuusta tai Savonlinnasta, hintakin halvempi kuin Kiteellä
- Anonyymi00018
Martela tiesi, miten rahat otetaan kunnalta pois...
- Anonyymi00019
Onhan se tuo Martela tainnut jo yli viiskyt vuotta kiteeläisiä työllistää joten on se verorahoja kunnan kassaan tuonut melekosen paljon. Moni on leipänsä Martelan työntekijänä tienannut ja perheensä elättänyt. Turha sitä on hyvästä työllistäjästä siun yrittää rosvoa tehdä. Mitäköhän siekin ite oot saanut aikaan Kiteen ja kiteeläisten hyväks?
- Anonyymi00024
Anonyymi00019 kirjoitti:
Onhan se tuo Martela tainnut jo yli viiskyt vuotta kiteeläisiä työllistää joten on se verorahoja kunnan kassaan tuonut melekosen paljon. Moni on leipänsä Martelan työntekijänä tienannut ja perheensä elättänyt. Turha sitä on hyvästä työllistäjästä siun yrittää rosvoa tehdä. Mitäköhän siekin ite oot saanut aikaan Kiteen ja kiteeläisten hyväks?
Ei tuollaiset kiittämättömät vässykät yleensä ole itse muuta saaneet aikaan kuin harmia.
- Anonyymi00035
Anonyymi00019 kirjoitti:
Onhan se tuo Martela tainnut jo yli viiskyt vuotta kiteeläisiä työllistää joten on se verorahoja kunnan kassaan tuonut melekosen paljon. Moni on leipänsä Martelan työntekijänä tienannut ja perheensä elättänyt. Turha sitä on hyvästä työllistäjästä siun yrittää rosvoa tehdä. Mitäköhän siekin ite oot saanut aikaan Kiteen ja kiteeläisten hyväks?
Onko edelleen ns varma työllistäjä nykymaailmassa, tämä tai uudet yrityksetkään (osalla valmiit tuotteet, joillain ei), joissa paikkoja on auki ja avautuu?
Tulomuutto ja työllisyys kiinnostanee kuntaa ja edustajiamme. - Anonyymi00048
Anonyymi00019 kirjoitti:
Onhan se tuo Martela tainnut jo yli viiskyt vuotta kiteeläisiä työllistää joten on se verorahoja kunnan kassaan tuonut melekosen paljon. Moni on leipänsä Martelan työntekijänä tienannut ja perheensä elättänyt. Turha sitä on hyvästä työllistäjästä siun yrittää rosvoa tehdä. Mitäköhän siekin ite oot saanut aikaan Kiteen ja kiteeläisten hyväks?
Jokainen tekee työtä, itsensä ja perheensä hyväksi. Eipä ruettu kun nais valtainen ala teki konkan. Moni perheelliinen jäi ilman työtä. Toisten työpaikat pystyssä tukien varassa. Oma työpaikka meni konkkaan.
- Anonyymi00051
Vielä ei ole annettu mitään.
- Anonyymi00021
Yrityksiä verorahalla tuettaessa on noudatettava lakeja, esim eu:n tukisääntelyä. Tuettavan alan kilpailu ei saa vääristyä, yrityksiä on kohdeltava yhdenvertaisesti, poikkeavaan erityistukeen on oltava laillinen peruste ja oikeystoimi, on de minimis -sääntelyä (max 200 000/ 3 v) ym.
- Anonyymi00026
Eihän se tukemista ole eikä tukirahaa jos kaupunki ostaa yritykseltä kiinteistön ja saa siitä sitten normaalia vuokratuloa, sehän on kaupankäyntiä eikä mitään hiton erityistukea.
Siinä taas asioiden vääristelijä kokeilee tukihomma jutuillaan lietsoa eripuraa kiteeläisten yritysten välille, tarkoituksena saada yrittäjät tuntemaan kaunaa ja kateutta Kidexiä kohtaan.
Kiteeläiset veronmaksajat jututkin tässä ketjussa on jo nähty, niiden kohderyhmän mielipiteitä tarkoitus myös Martela ja Kidex vastaisiksi muokata. Samaa kampanjointia on ollut jo satojen viestien verran toisessa ketjussa ja jatkot siihen sitten näköjään lisäksi vielä täällä vireillä. - Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Eihän se tukemista ole eikä tukirahaa jos kaupunki ostaa yritykseltä kiinteistön ja saa siitä sitten normaalia vuokratuloa, sehän on kaupankäyntiä eikä mitään hiton erityistukea.
Siinä taas asioiden vääristelijä kokeilee tukihomma jutuillaan lietsoa eripuraa kiteeläisten yritysten välille, tarkoituksena saada yrittäjät tuntemaan kaunaa ja kateutta Kidexiä kohtaan.
Kiteeläiset veronmaksajat jututkin tässä ketjussa on jo nähty, niiden kohderyhmän mielipiteitä tarkoitus myös Martela ja Kidex vastaisiksi muokata. Samaa kampanjointia on ollut jo satojen viestien verran toisessa ketjussa ja jatkot siihen sitten näköjään lisäksi vielä täällä vireillä.Hallinto-oikeus tutkii parhaillaan tämän tuen/kaupan laillisuuden, sen jälkeen ei liene epäselvää. Oikeus ei ota kantaa siihen, ovatko kuntien päätökset esim järkeviä, hyviä tai huonoja esim työllisyys- tai markkinatilanteen näkökulmasta. Vaikuttaako rahoitusriskiin se, menemmekö ajoissa kuluttamaan, edes sinne?
- Anonyymi00032
Anonyymi00027 kirjoitti:
Hallinto-oikeus tutkii parhaillaan tämän tuen/kaupan laillisuuden, sen jälkeen ei liene epäselvää. Oikeus ei ota kantaa siihen, ovatko kuntien päätökset esim järkeviä, hyviä tai huonoja esim työllisyys- tai markkinatilanteen näkökulmasta. Vaikuttaako rahoitusriskiin se, menemmekö ajoissa kuluttamaan, edes sinne?
Turhaksi valitus kuitenkin Hallinto-oikeudessa todetaan ja sitten aikanaan puolestaan äänestäjät voivat päättää ovatko turhasta valittaneet äänen eli luottamuksen arvoisia.
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Turhaksi valitus kuitenkin Hallinto-oikeudessa todetaan ja sitten aikanaan puolestaan äänestäjät voivat päättää ovatko turhasta valittaneet äänen eli luottamuksen arvoisia.
Oikeus ratkaisee asiat, ei some tms. Laillinen valitusoikeus on monella taholla. Lain vastaisesta tuesta tms ei voi sopia keskenään.
https://www.kuntaliitto.fi/laki/muutoksenhaku/kunnallisvalitus - Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Oikeus ratkaisee asiat, ei some tms. Laillinen valitusoikeus on monella taholla. Lain vastaisesta tuesta tms ei voi sopia keskenään.
https://www.kuntaliitto.fi/laki/muutoksenhaku/kunnallisvalitusNo, niin oikeus ratkaiseekin sehän on tottakai ihan selvä asia. Äänestäjillä on vapaus tehdä omat päätöksensä vaikka somen juttujen perusteella jos siltä tuntuu, ihan vapaasti saa päättää millä perusteella kukakin äänensä antaa.
- Anonyymi00022
Arvostelevat vätkylät on yhteiskunnan elättejä.Kuolisivat viluun ja nälkään ilman yhteiskunnan euroja.
Se on helppo soffalta joutavana vinkua. - Anonyymi00025
Tässäkin Martelan kivittämis ketjussa on selvästi ”änkyräklubin” vakio jäseniä äänessä. Martela/Kidex mustamaalaajia siitä kerhosta löytyy monenlaisia.. on huoltoasemien asiantuntijoita, kateellisia yrittäjiä, katkeria kaikesta valittaja ns. tavis pirkkoja sekä perttejä ja eiköhän tuohon kerhoon kuulune päättäjiäkin.. mutta, koska Kitee haluaa olla yritysmyönteinen kaupunki niin näistä yhteen yritykseen kohdistuvista vihamielisistä maalittamisista pitäisi olla hys, hys hiljaa…
- Anonyymi00028
Kidexin talous ok, ks linkki, mutta konsernin ei taida olla. Tietäjät tietää.
https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/kidex-oy/18572760/taloustiedot - Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Kidexin talous ok, ks linkki, mutta konsernin ei taida olla. Tietäjät tietää.
https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/kidex-oy/18572760/taloustiedotKonsernin ja koko alan vaikeuksista huolimatta Kidex tehnyt ihan hyvää tulosta joten täällä on sitten osaavissa käsissä tehtaan pyöritys. Hieno homma Kidex ja Kitee!
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Konsernin ja koko alan vaikeuksista huolimatta Kidex tehnyt ihan hyvää tulosta joten täällä on sitten osaavissa käsissä tehtaan pyöritys. Hieno homma Kidex ja Kitee!
Nippa nappa omillaan edellisen vuoden tappion kanssa. Liekö joku kirjanpidollinen kotkaus, kun liiketoiminnasta ei parantumista huomaa millään lailla.
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Nippa nappa omillaan edellisen vuoden tappion kanssa. Liekö joku kirjanpidollinen kotkaus, kun liiketoiminnasta ei parantumista huomaa millään lailla.
Voi kun pessimistiä taas kaikki asiat riepoo ja pääkoppa vaan pelkkää synkkyyttä täynnä. On se katkeran jurnuttajan elämä kyllä aikas ankeaa kun ei mitään hyvää mistään asiasta löydä.
- Anonyymi00036
Keskustelut näköjään kohdistuvat hyvinkin moneen firmaan. Kirjoittajat vastaavat teksteistään.
- Anonyymi00038
Anonyymi00031 kirjoitti:
Voi kun pessimistiä taas kaikki asiat riepoo ja pääkoppa vaan pelkkää synkkyyttä täynnä. On se katkeran jurnuttajan elämä kyllä aikas ankeaa kun ei mitään hyvää mistään asiasta löydä.
Se vaan kun emo kuuppaa niin silloin lähtee.
- Anonyymi00039
Anonyymi00036 kirjoitti:
Keskustelut näköjään kohdistuvat hyvinkin moneen firmaan. Kirjoittajat vastaavat teksteistään.
Siinä oot oikeessa, että monesta firmasta on keskustelua ketjuissa ollut ja lokaa on heitetty useamman kiteeläisen yrityksen ja yrittäjän niskaan. Ainahan sitä yksittäiset ihmiset saattaa negatiivista kommenttia laittaa yrityksistä, mutta Kidex on näköjään joutunut ihan vakio porukan silmätikuksi. Kyseinen sakki taitaa olla tosi pettynyt kun Kidex tekikin voitollisen tilikauden, he kun veikkailivat toisen ketjun kommenteissa jo etukäteen tappiota tulevan ja odottivat ihan into piukeena siitä sitten pääsevänsä oikein urakalla somessa remeltämään.
Kyllähän se aika yleisesti kiteeläisten tiedossa on ketkä pääpukareina toimii remeltäjissä ja nekin jotka heidän juttuja säestää kuka mistäkin omasta henkilökohtaisesta syystään, nuokin syyt kyllä varsin hyvin kiteeläiset ovat osanneet useamman kohdalta päätellä. Kaunan kantaminen ei sentään vain Kidex/Martelaan näillä rajoitu kun myös Kiteen kaupunkia kohtaan sitä riittää, eli joskus kun on jostain asiasta herne nenään mennyt niin se on sinne ilmeisesti pysyvästi joillain jämähtänyt. - Anonyymi00040
Anonyymi00038 kirjoitti:
Se vaan kun emo kuuppaa niin silloin lähtee.
Emo Martela jos kellahtaisi kumoon niin siksipä onkin hyvä asia jos Kidex seisoo mahdollisimman vankasti omilla jaloillaan, kun kyllähän sitä kaikinpuolin toimivalle tehtaalle hyvinkin mahdollisesti jatkaja löytyisi ja työpaikat säilyisivät. Kidexin sivuilla oli, että tekevät Martelan lisäksi tuotteita myös muualle joten eihän se ole silloin vain Martelasta riippuvaista toimintaa, eikä siksi yhden kortin varassa tehtaan tuotanto.
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Emo Martela jos kellahtaisi kumoon niin siksipä onkin hyvä asia jos Kidex seisoo mahdollisimman vankasti omilla jaloillaan, kun kyllähän sitä kaikinpuolin toimivalle tehtaalle hyvinkin mahdollisesti jatkaja löytyisi ja työpaikat säilyisivät. Kidexin sivuilla oli, että tekevät Martelan lisäksi tuotteita myös muualle joten eihän se ole silloin vain Martelasta riippuvaista toimintaa, eikä siksi yhden kortin varassa tehtaan tuotanto.
Ei se nyt kovin vahvoilla jaloilla seiso, kun edellisenä vuonna tuli saman verran turpiin mitä nyt voittoa. Jos emoyhtiö kaatuu, on yksin selvää että Kidex menee mukana.
Kun kaupasta tehdyt valitukset saadaan joskus käsiteltyä ja aiheettomiksi todetuiksi, saatetaan joutua maksamaan se miljoona konkurssipesälle. - Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Ei se nyt kovin vahvoilla jaloilla seiso, kun edellisenä vuonna tuli saman verran turpiin mitä nyt voittoa. Jos emoyhtiö kaatuu, on yksin selvää että Kidex menee mukana.
Kun kaupasta tehdyt valitukset saadaan joskus käsiteltyä ja aiheettomiksi todetuiksi, saatetaan joutua maksamaan se miljoona konkurssipesälle.Kidexin tuloksen kehitys on kuitenkin ollut viime tilikaudella nousujohteinen ja näin ollen jotain siellä tehdään selkeästi oikein. Tehdaskiinteistön kauppa olisi varmasti oikea aikaisesti toteutuessaan antanut lisää mahdollisuuksia yrityksen tuotteiden sekä tuotannon kehittämiseen/tehostamiseen, eli omilla jaloillaan seisominen olisi vahvistunut ja sitä kautta työpaikkojen säilymisen edellytykset paremmin turvattuina.
Kaupasta valituksen tehneet voisivat katsoa peiliin ja tuntea piston sydämessään, koska valituksen kaupantekoon aiheuttamalla viivästyksellä yrityksen haasteita on entisestään merkittävästi lisätty.
Kiteeläisiltä on korviini kantautunut Kidexin voitollisen tuloksen lisäksi muitakin kyseiseen yritykseen liittyviä positiivisia uutisia, esim. useampi taho on maininnut Kidexin ottaneen uusia työntekijöitä töihin joten yli neljäkymmentä työntekijää siellä tekee parhaansa työpaikkojensa ja tehtaan Kiteellä säilymisen eteen.
Nostan hattua, kunnioitan kaikkia heitä sisukkaita ihmisiä ja toivon heidän saavan pitää työpaikkansa. Toivottavasti tietäisivät, että kiteeläisissä on paljon meitäkin jotka eivät halua osallistua millään tavoin Kidexin tai minkään muunkaan yrityksen maalittamiseen somessa tai missään muuallakaan.
Kitee haluaa säilyä elinvoimaisena kaupunkina tulevaisuudessakin ja sen ehdoton edellytys ovat jo olemassa olevien ja tänne sijoittuvien uusienkin yritysten tarjoamat työpaikat. - Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Kidexin tuloksen kehitys on kuitenkin ollut viime tilikaudella nousujohteinen ja näin ollen jotain siellä tehdään selkeästi oikein. Tehdaskiinteistön kauppa olisi varmasti oikea aikaisesti toteutuessaan antanut lisää mahdollisuuksia yrityksen tuotteiden sekä tuotannon kehittämiseen/tehostamiseen, eli omilla jaloillaan seisominen olisi vahvistunut ja sitä kautta työpaikkojen säilymisen edellytykset paremmin turvattuina.
Kaupasta valituksen tehneet voisivat katsoa peiliin ja tuntea piston sydämessään, koska valituksen kaupantekoon aiheuttamalla viivästyksellä yrityksen haasteita on entisestään merkittävästi lisätty.
Kiteeläisiltä on korviini kantautunut Kidexin voitollisen tuloksen lisäksi muitakin kyseiseen yritykseen liittyviä positiivisia uutisia, esim. useampi taho on maininnut Kidexin ottaneen uusia työntekijöitä töihin joten yli neljäkymmentä työntekijää siellä tekee parhaansa työpaikkojensa ja tehtaan Kiteellä säilymisen eteen.
Nostan hattua, kunnioitan kaikkia heitä sisukkaita ihmisiä ja toivon heidän saavan pitää työpaikkansa. Toivottavasti tietäisivät, että kiteeläisissä on paljon meitäkin jotka eivät halua osallistua millään tavoin Kidexin tai minkään muunkaan yrityksen maalittamiseen somessa tai missään muuallakaan.
Kitee haluaa säilyä elinvoimaisena kaupunkina tulevaisuudessakin ja sen ehdoton edellytys ovat jo olemassa olevien ja tänne sijoittuvien uusienkin yritysten tarjoamat työpaikat.Toivottavasti tuo kaikki ei jää vain toiveajattelun tasolle.
- Anonyymi00044
Anonyymi00041 kirjoitti:
Ei se nyt kovin vahvoilla jaloilla seiso, kun edellisenä vuonna tuli saman verran turpiin mitä nyt voittoa. Jos emoyhtiö kaatuu, on yksin selvää että Kidex menee mukana.
Kun kaupasta tehdyt valitukset saadaan joskus käsiteltyä ja aiheettomiksi todetuiksi, saatetaan joutua maksamaan se miljoona konkurssipesälle.Kunnallispolitiikan naamakirjasta vilkasin niitä kidexen tulos käyrien käppyröitä ja ajattelin että jos ensiks on pitäny kuroa kiinni edellisen vuoden tappio ja siihen vielä päälle tekaista saman verran voittoo.. niin eikös se yhteensä tarkottane peräti 1,4 miljoonaa euroo nousua yhessä vuodessa. Meikäläisen silmiin kova luku on +222 % tälläsenä tuolle alalle vaikeena aikana ja siks oli yllätys että noinkin kovat nousu prosentit.
- Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
Kunnallispolitiikan naamakirjasta vilkasin niitä kidexen tulos käyrien käppyröitä ja ajattelin että jos ensiks on pitäny kuroa kiinni edellisen vuoden tappio ja siihen vielä päälle tekaista saman verran voittoo.. niin eikös se yhteensä tarkottane peräti 1,4 miljoonaa euroo nousua yhessä vuodessa. Meikäläisen silmiin kova luku on 222 % tälläsenä tuolle alalle vaikeena aikana ja siks oli yllätys että noinkin kovat nousu prosentit.
Oliko koko hallikauppa turha? Perutaan se, konkurssipesältä sen saa sitten halvalla, jos huonosti käy.
- Anonyymi00046
Anonyymi00042 kirjoitti:
Kidexin tuloksen kehitys on kuitenkin ollut viime tilikaudella nousujohteinen ja näin ollen jotain siellä tehdään selkeästi oikein. Tehdaskiinteistön kauppa olisi varmasti oikea aikaisesti toteutuessaan antanut lisää mahdollisuuksia yrityksen tuotteiden sekä tuotannon kehittämiseen/tehostamiseen, eli omilla jaloillaan seisominen olisi vahvistunut ja sitä kautta työpaikkojen säilymisen edellytykset paremmin turvattuina.
Kaupasta valituksen tehneet voisivat katsoa peiliin ja tuntea piston sydämessään, koska valituksen kaupantekoon aiheuttamalla viivästyksellä yrityksen haasteita on entisestään merkittävästi lisätty.
Kiteeläisiltä on korviini kantautunut Kidexin voitollisen tuloksen lisäksi muitakin kyseiseen yritykseen liittyviä positiivisia uutisia, esim. useampi taho on maininnut Kidexin ottaneen uusia työntekijöitä töihin joten yli neljäkymmentä työntekijää siellä tekee parhaansa työpaikkojensa ja tehtaan Kiteellä säilymisen eteen.
Nostan hattua, kunnioitan kaikkia heitä sisukkaita ihmisiä ja toivon heidän saavan pitää työpaikkansa. Toivottavasti tietäisivät, että kiteeläisissä on paljon meitäkin jotka eivät halua osallistua millään tavoin Kidexin tai minkään muunkaan yrityksen maalittamiseen somessa tai missään muuallakaan.
Kitee haluaa säilyä elinvoimaisena kaupunkina tulevaisuudessakin ja sen ehdoton edellytys ovat jo olemassa olevien ja tänne sijoittuvien uusienkin yritysten tarjoamat työpaikat.Onko valmistelu ollut avointa, taustat tiedossa, koska on valitettu? Miksi pisto sydämeen laillista oikeutta käyttäville? Onko julkisia taustatietoja päätöksen tarkoituksenmukaisuudenkaan arviointiin kaikkien kunnan jäsenten kannalta? Markkinataloudessa eletään.
- Anonyymi00050
Anonyymi00046 kirjoitti:
Onko valmistelu ollut avointa, taustat tiedossa, koska on valitettu? Miksi pisto sydämeen laillista oikeutta käyttäville? Onko julkisia taustatietoja päätöksen tarkoituksenmukaisuudenkaan arviointiin kaikkien kunnan jäsenten kannalta? Markkinataloudessa eletään.
Siinäpä just hyvä esimerkki kiteeläisestä joka kuvittelee vain itse tietävänsä miten kauppaa valmistellaan oikein ja mitä kaikkea siinä pitää huomioida jne.
Laitappa ihmeessä ohjeet kaupungin virkamiehille sekä päättäjille kun kerta oot paras ja ainoa osaava asiantuntija tässä kylässä.😄 - Anonyymi00060
Anonyymi00045 kirjoitti:
Oliko koko hallikauppa turha? Perutaan se, konkurssipesältä sen saa sitten halvalla, jos huonosti käy.
Sinäkö et siis haluaisi kaupungin ostavan hallia nyt kun siellä toimii Kidex ja työskentelee neljäkymmentä ihmistä, mutta sitten kuitenkin sinun mielestäsi kaupungin pitäisi se ostaa jos yritys menisi konkkaan. Eli vain tyhjänä hallikiinteistön haluaisit kaupungin omistukseen, mikä kyllä pistää miettimään miksi. Meinasitko, että jonkun tuttavasi tai vaikka oma firmasi pääsisi sitten hallia vuokraamaan kaupungilta. Onkohan joillakin näistä jotka innokkaina konkurssia toivovat, jokin oman edun tavoittelu mielessä kyseisen kiinteistön suhteen.
Onhan se halli ihan keskustan tuntumassa ja hyvällä paikalla muutenkin, isot tilat ja kaikin puolin kunnossa pidetty kiinteistö sekä koko tehtaan alue, joten voishan sitä joku siitä syystä toivoa Kidexin toiminnan loppumista ja jonkin muun yrityksen/yritysten pääsevän hallia käyttämään omaan toimintaansa. - Anonyymi00117
Anonyymi00028 kirjoitti:
Kidexin talous ok, ks linkki, mutta konsernin ei taida olla. Tietäjät tietää.
https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/kidex-oy/18572760/taloustiedotMinkä vuoks tarvitaan tukitoimii? Monella firmalla vienti- tai kotimuan markkinoilla on paljo huonompi tilanne. Onko tuki yhenvertasta?
- Anonyymi00049
Huvittaa kun tavis hönöt luulee ettei kaupunki virkamiehineen ja päättäjineen osaa tehdä oikein Kidex hallin kiinteistökauppaa, vaikka onhan nuo osanneet hoitaa Puhoksenkin kuvioita jotka on varmasti paljon monimutkaisempia. Pitäsköhän avata vaikka huoltoasemalle neuvontapiste, jossa kiteeläiset vois jakaa ”asiantuntijoiden” neuvoja virkamiehille ja päättäjille kun tuntuu, että Kiteellä vain huoltsikka asiantuntijat tietää mielestään aina ihan kaikesta kaiken..😄
- Anonyymi00052
Tuo on totta että tavikset on hönöjä, koska ovat tyhmyyksissään äänestäneet näitä päättäjiä.
- Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
Tuo on totta että tavikset on hönöjä, koska ovat tyhmyyksissään äänestäneet näitä päättäjiä.
Myönnän, että oon se minäkin ollut hönö äänestäjä ja meinaanpa korjata virheeni seuraavissa kuntavaaleissa. Puolue säilyy samana, mutta enpä enää toista kertaa erehdy ääntäni antamaan millekään vastarannankiiskelle.
- Anonyymi00054
Anonyymi00052 kirjoitti:
Tuo on totta että tavikset on hönöjä, koska ovat tyhmyyksissään äänestäneet näitä päättäjiä.
Kuten esim entistä kansanedustajaa.
- Anonyymi00055
Onkohan itelle näin kolmenkympin hujakoilla alkanut tulla jo vanhenemisen merkkejä, kun nuorempana pidin montaa vanhempaa päättäjää tosi jääräpäänä. Nykyään minusta ne vaikuttaa olevan yhteistyökykyisempiä kuin jotkut nuoremmista päättäjistä.
- Anonyymi00056
Eipä tarvitse äänestää hallin ostoa kannattaneita.
- Anonyymi00057
Eiköhän tuo käyne jarrumiehillä kato äänten määrässä. Kyllä kiteeläiset muistaa kuka pystyy yhteistyöhön ja kuka ei. Some keskusteluissa ainakin muistetaan ja muistutellaan, se on ihan varmaa.
- Anonyymi00058
Voi kuulehan, kyllä mie ainakin ääneni annan hallin ostoa kannattaneelle ja samoin tekee takuulla moni muukin kun selvä enemmistöhän sitä kannatti.
Ei sitä tämän kylän väki jätä mieleisilleen ehdokkaille vaaleissa ääntä antamatta vai luuletko sie kaikkien äänestäjien kiiruhtavan äänestämään vain muutamaa hallin ostoa vastustanutta ja siinäkin tapauksessa ettei ikinä ennen ois heidän puolueita äänestänyt. Usko sie vain huviksesi, että noin tulis tapahtumaan.
Juu, ei meikäläisen kohdalla ainakaan puolue tule vaihtumaan ja sama hyvin tehtävänsä hoitanut henkilö kuin viime vaaleissa saa miulta äänen jos vaan ehdokkaana sitten on. - Anonyymi00059
Anonyymi00058 kirjoitti:
Voi kuulehan, kyllä mie ainakin ääneni annan hallin ostoa kannattaneelle ja samoin tekee takuulla moni muukin kun selvä enemmistöhän sitä kannatti.
Ei sitä tämän kylän väki jätä mieleisilleen ehdokkaille vaaleissa ääntä antamatta vai luuletko sie kaikkien äänestäjien kiiruhtavan äänestämään vain muutamaa hallin ostoa vastustanutta ja siinäkin tapauksessa ettei ikinä ennen ois heidän puolueita äänestänyt. Usko sie vain huviksesi, että noin tulis tapahtumaan.
Juu, ei meikäläisen kohdalla ainakaan puolue tule vaihtumaan ja sama hyvin tehtävänsä hoitanut henkilö kuin viime vaaleissa saa miulta äänen jos vaan ehdokkaana sitten on.Eihän tässä muuta ajeta takaa kuin että hallin osto oli virhe ja sinun enemmistösi on väärässä.
- Anonyymi00061
Anonyymi00059 kirjoitti:
Eihän tässä muuta ajeta takaa kuin että hallin osto oli virhe ja sinun enemmistösi on väärässä.
Jotkut ovat mielestään aina oikeassa jokaisessa asiassa ja silloin helposti unohtuu kunnioitus muiden ihmisten mielipiteitä kohtaan, myös enemmistön.
- Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Jotkut ovat mielestään aina oikeassa jokaisessa asiassa ja silloin helposti unohtuu kunnioitus muiden ihmisten mielipiteitä kohtaan, myös enemmistön.
Miten voi sanoa kunnioittavasti, että teitte ns. hölmön tölmäyksen?
- Anonyymi00063
Anonyymi00062 kirjoitti:
Miten voi sanoa kunnioittavasti, että teitte ns. hölmön tölmäyksen?
Miksi juuri sinä olisit se joka määrittelee mikä on hölmöä ja mikä ei, aika ylimielistä luulla olevansa kaikkitietävä ja muiden yläpuolella. Oletkin varmaan se tyyppi joka toisessa ketjussa asetti itsensä kuin hallitsijan asemaan ja meidät kiteeläiset alamaisiksi.
- Anonyymi00064
Anonyymi00063 kirjoitti:
Miksi juuri sinä olisit se joka määrittelee mikä on hölmöä ja mikä ei, aika ylimielistä luulla olevansa kaikkitietävä ja muiden yläpuolella. Oletkin varmaan se tyyppi joka toisessa ketjussa asetti itsensä kuin hallitsijan asemaan ja meidät kiteeläiset alamaisiksi.
Onhan tuo nyt selvää ettei Kidex kauaa enää täällä toimi ja sitten kaupungilla on entistä enemmän ongelmallista kiinteistömassaa.
- Anonyymi00065
Anonyymi00064 kirjoitti:
Onhan tuo nyt selvää ettei Kidex kauaa enää täällä toimi ja sitten kaupungilla on entistä enemmän ongelmallista kiinteistömassaa.
Kiteeläisten umpisynkkien pessimistien ja yritysvastaisten änkyröiden marina on kyllä käynyt niin tympimään, että oikein odottelen kuntavaaleja. Meinaan nimittäin ryhtyä sitten kampanjoimaan! Ei, en suinkaan itse ole ehdokkaana ja en erityisesti kenenkään puolestakaan.. mutta, änkyröitä jos on ehdokkaina niin änkyröintiä vastaan somen voimalla kampanjoin sitten sitäkin enemmän.😄 Onneksi oon melko nuori niin jaksan kyllä somessa vääntää ja muistan hyvin kaikki änkyröiden pessimisti jorinat ja yritysten maalittamiset, niitä onkin hyvä sitten vaalien alla kertailla.. ettei vaan esim. vaikkapa Kidexin nelkyt työntekijää unohtaisi ketkä piti heidän puolia sekä työpaikkojen säilymistä tärkeänä, kun änkyrät vaan odottivat tehtaan loppua ja lappua luukulle.
Ahkerasti sitten kampanjoin, käpykylän some ”influensseri” vs. änkyrät..😅 - Anonyymi00066
Anonyymi00063 kirjoitti:
Miksi juuri sinä olisit se joka määrittelee mikä on hölmöä ja mikä ei, aika ylimielistä luulla olevansa kaikkitietävä ja muiden yläpuolella. Oletkin varmaan se tyyppi joka toisessa ketjussa asetti itsensä kuin hallitsijan asemaan ja meidät kiteeläiset alamaisiksi.
En ole sama tyyppi jos tarkoitat sitä grillikeskustelua, vastustan ja boikotoin ex-Teboililaisia.
- Anonyymi00067
Anonyymi00066 kirjoitti:
En ole sama tyyppi jos tarkoitat sitä grillikeskustelua, vastustan ja boikotoin ex-Teboililaisia.
En sinua tarkoittanut. Toisessa Martela ketjussa joku tyyppi yritti päteä ja opasti kiteeläisiä kaupungin hallitsemisesta, ylimielisellä kuningas asenteella kuin alamaisiaan.
- Anonyymi00068
Anonyymi00065 kirjoitti:
Kiteeläisten umpisynkkien pessimistien ja yritysvastaisten änkyröiden marina on kyllä käynyt niin tympimään, että oikein odottelen kuntavaaleja. Meinaan nimittäin ryhtyä sitten kampanjoimaan! Ei, en suinkaan itse ole ehdokkaana ja en erityisesti kenenkään puolestakaan.. mutta, änkyröitä jos on ehdokkaina niin änkyröintiä vastaan somen voimalla kampanjoin sitten sitäkin enemmän.😄 Onneksi oon melko nuori niin jaksan kyllä somessa vääntää ja muistan hyvin kaikki änkyröiden pessimisti jorinat ja yritysten maalittamiset, niitä onkin hyvä sitten vaalien alla kertailla.. ettei vaan esim. vaikkapa Kidexin nelkyt työntekijää unohtaisi ketkä piti heidän puolia sekä työpaikkojen säilymistä tärkeänä, kun änkyrät vaan odottivat tehtaan loppua ja lappua luukulle.
Ahkerasti sitten kampanjoin, käpykylän some ”influensseri” vs. änkyrät..😅Pitääkin sitten liittyä mukaan kampanjaasi tukemaan.
- Anonyymi00077
Anonyymi00068 kirjoitti:
Pitääkin sitten liittyä mukaan kampanjaasi tukemaan.
Tervetuloa. Kyllä kampanjaan tukea tarvitaan, sanavalmiita änkyröiden vastustajia..😄
- Anonyymi00069
Asiakasmarkkinoilla tilanne on yksinkertaisesti sellainen, ettei Kidexin eikä Martelan tuotteille ole kysyntää (enää).
Toimitiloistahan pyritään luopumaan mahdollisimman optimiin kaikkialla, etätyötä kotoa käsin suositaan ja tilojen tyhjentämisen myötä kalusteista ei ole pulaa kierrätyskeskuksissa, mistä kaiken tarpeellisen saa hyvin edullisesti.
Kidexin tilannetta heikentää lisäksi se, että tehdas on syrjässä kaikesta, ja näin ollen logistiikkakustannukset ovat suuret.- Anonyymi00070
Eiköhän noille julkitilojen kalusteille olisi kysyntää jos rakennusalalla menisi hyvin ja rakennettaisiin paljon uutta, kaikilla rakentamiseen jollain tapaa liittyvillä yrityksillä on nyt haasteelliset ajat. Onneksi kuitenkin yritykset koittavat selvitä näistä vaikeista ajoista yli, eivätkä ole heti luovuttamassa vaikka ilmeisesti sinun mielestäsi niin pitäisi tehdä.
Eikä pitäisi esittää asiantuntijaa asioissa mistä ei oikeasti tiedä, kuten kun väität nykyään julkitilojen kalusteet ostettavan jostain kierrätyskeskuksista. Pieniä toimitiloja, konttoreita yms. voidaan toki niillä kalustaa, mutta ei isoja projekteja esim. hotelleja, toimistorakennuksia, kouluja, kauppakeskuksia tai vaikka laivoja siis risteilyaluksia millään kierrätyskamalla kyllä sisusteta. HöpöHöpö juttuja tuollaiset kaikki tahtoo kierrättää harhaluulot, kysyppä vaikka joltain isojen kohteiden suunnittelijalta löytyykö yleensä vaikka hotelleihin tai kauppakeskuksiin tarvittavat kalusteet kierrätyskeskuksista ja tekstiilitkin kirppikseltä tottakai.
Sinulla on ilmeisesti harhaluuloja myös Martelasta, että ensisijaisesti pienten kohteiden kalustaja kyseinen yritys olisi, vaikka tärkein kohderyhmä on nuo isot projektit ja kunhan rakennusalalla vilkastuu niin silloin myös Martelan koko konsernilla koittavat paremmat ajat.
Kidex pyörittää tehdasta täällä syrjäkylillä, mutta teki haasteista huolimatta voitollisen tilikauden +222% nousua edelliseen verrattuna ja on uusia työntekijöitäkin palkannut. Kummastakin hyvästä asiasta olisi jossain muualla Suomessa varmasti tullut positiivista palautetta ja kannustusta kun omassa kunnassa/kaupungissa toimiva tehdas vaikeina aikoina paransi tulostaan sekä työllisti lisää väkeä, mutta Kiteellä jotkut negatiiviset ihmiset koittavat vain lytätä ja lannistaa kuten sinäkin teet.
Sinä vielä lisäksi muillekin yrität tuputtaa omaa negatiivista asennettasi, tavoitteena selvästi kiteeläisiä käännyttää vaipumaan synkkyyteen ja Kidex vastaisuuteen siinä samalla.
Martelan kivittämis ketjuksihan tämän onkin joku tarkoittanut ja Kidexille siinä samalla kuraa niskaan, eikä edes yksi kivitys ketju tietylle klubille riittänyt vaan piti vielä tämä toinenkin samaan tarkoitukseen luoda. - Anonyymi00071
Anonyymi00070 kirjoitti:
Eiköhän noille julkitilojen kalusteille olisi kysyntää jos rakennusalalla menisi hyvin ja rakennettaisiin paljon uutta, kaikilla rakentamiseen jollain tapaa liittyvillä yrityksillä on nyt haasteelliset ajat. Onneksi kuitenkin yritykset koittavat selvitä näistä vaikeista ajoista yli, eivätkä ole heti luovuttamassa vaikka ilmeisesti sinun mielestäsi niin pitäisi tehdä.
Eikä pitäisi esittää asiantuntijaa asioissa mistä ei oikeasti tiedä, kuten kun väität nykyään julkitilojen kalusteet ostettavan jostain kierrätyskeskuksista. Pieniä toimitiloja, konttoreita yms. voidaan toki niillä kalustaa, mutta ei isoja projekteja esim. hotelleja, toimistorakennuksia, kouluja, kauppakeskuksia tai vaikka laivoja siis risteilyaluksia millään kierrätyskamalla kyllä sisusteta. HöpöHöpö juttuja tuollaiset kaikki tahtoo kierrättää harhaluulot, kysyppä vaikka joltain isojen kohteiden suunnittelijalta löytyykö yleensä vaikka hotelleihin tai kauppakeskuksiin tarvittavat kalusteet kierrätyskeskuksista ja tekstiilitkin kirppikseltä tottakai.
Sinulla on ilmeisesti harhaluuloja myös Martelasta, että ensisijaisesti pienten kohteiden kalustaja kyseinen yritys olisi, vaikka tärkein kohderyhmä on nuo isot projektit ja kunhan rakennusalalla vilkastuu niin silloin myös Martelan koko konsernilla koittavat paremmat ajat.
Kidex pyörittää tehdasta täällä syrjäkylillä, mutta teki haasteista huolimatta voitollisen tilikauden 222% nousua edelliseen verrattuna ja on uusia työntekijöitäkin palkannut. Kummastakin hyvästä asiasta olisi jossain muualla Suomessa varmasti tullut positiivista palautetta ja kannustusta kun omassa kunnassa/kaupungissa toimiva tehdas vaikeina aikoina paransi tulostaan sekä työllisti lisää väkeä, mutta Kiteellä jotkut negatiiviset ihmiset koittavat vain lytätä ja lannistaa kuten sinäkin teet.
Sinä vielä lisäksi muillekin yrität tuputtaa omaa negatiivista asennettasi, tavoitteena selvästi kiteeläisiä käännyttää vaipumaan synkkyyteen ja Kidex vastaisuuteen siinä samalla.
Martelan kivittämis ketjuksihan tämän onkin joku tarkoittanut ja Kidexille siinä samalla kuraa niskaan, eikä edes yksi kivitys ketju tietylle klubille riittänyt vaan piti vielä tämä toinenkin samaan tarkoitukseen luoda.Katsotaan nyt kuinka käy? Minun veikkauksen jo arvaatkin.
- Anonyymi00072
Anonyymi00071 kirjoitti:
Katsotaan nyt kuinka käy? Minun veikkauksen jo arvaatkin.
Kanttuvei menee...
- Anonyymi00073
Anonyymi00072 kirjoitti:
Kanttuvei menee...
Mitä tarkoittaa ”kanttuvei”? Tarkoititko vääntää englanniksi ”cunt away” eli vagina pois? 🤔
- Anonyymi00074
Anonyymi00073 kirjoitti:
Mitä tarkoittaa ”kanttuvei”? Tarkoititko vääntää englanniksi ”cunt away” eli vagina pois? 🤔
Simo selventää... https://www.youtube.com/watch?v=bloZTkfcduc
- Anonyymi00075
Anonyymi00072 kirjoitti:
Kanttuvei menee...
Joku munamartta papparainen on kanttuveivaaja kun eläkeläisellä joutoaikaa veivata ihan kaikkee ja taitaa pappa olla ite jo aika kanttuvei.
- Anonyymi00076
Anonyymi00075 kirjoitti:
Joku munamartta papparainen on kanttuveivaaja kun eläkeläisellä joutoaikaa veivata ihan kaikkee ja taitaa pappa olla ite jo aika kanttuvei.
Potenssilääkkeillä saadaan ihmeitä aikaan.
- Anonyymi00078
Anonyymi00071 kirjoitti:
Katsotaan nyt kuinka käy? Minun veikkauksen jo arvaatkin.
Sinun veikkaukset kyllä arvaa ihan kaikki, kun olet semmonen synkkyyteen taipuvainen tapaus.. tyypillinen kiteeläinen pessimisti siis..😄
- Anonyymi00079
Anonyymi00076 kirjoitti:
Potenssilääkkeillä saadaan ihmeitä aikaan.
Ei nyt sentään potenssilääkkeet niin suuriin ihmeisiin pysty että munamartta muuttuis mieheksi vaikka kuinka monta nappia nappais.
- Anonyymi00080
Anonyymi00079 kirjoitti:
Ei nyt sentään potenssilääkkeet niin suuriin ihmeisiin pysty että munamartta muuttuis mieheksi vaikka kuinka monta nappia nappais.
Eikös miehuus mitata sillä mitä löytyy housujen alla? 😉
- Anonyymi00081
Anonyymi00076 kirjoitti:
Potenssilääkkeillä saadaan ihmeitä aikaan.
Voi kun tietäisit...
- Anonyymi00082
Anonyymi00081 kirjoitti:
Voi kun tietäisit...
Tiedänhän minä, käyn hässimässä kylän naisia joiden omilla miehillä ei enää toimi edes lääkityksellä. Siinä kuulee monenlaista tarinaa.
- Anonyymi00083
Anonyymi00082 kirjoitti:
Tiedänhän minä, käyn hässimässä kylän naisia joiden omilla miehillä ei enää toimi edes lääkityksellä. Siinä kuulee monenlaista tarinaa.
Siinä on ne kylän naiset hämillään kun oma ukko ei pysty ja vieraskin vain viagran voimin. Onko vika naisissa vai miehissä, taitaa kaikilla vaan ikä jo painaa kun ei jaksa painaa. Hyvä kuitenkin kun on lääkkeet tuohonkin ongelmaan.
- Anonyymi00086
Anonyymi00083 kirjoitti:
Siinä on ne kylän naiset hämillään kun oma ukko ei pysty ja vieraskin vain viagran voimin. Onko vika naisissa vai miehissä, taitaa kaikilla vaan ikä jo painaa kun ei jaksa painaa. Hyvä kuitenkin kun on lääkkeet tuohonkin ongelmaan.
Itse en vielä lääkitystä kolmekymppisenä kaipaa, saa varatut naiset hyvät kyydit samalla kun oma ukko on töissä 😁
- Anonyymi00090
Anonyymi00086 kirjoitti:
Itse en vielä lääkitystä kolmekymppisenä kaipaa, saa varatut naiset hyvät kyydit samalla kun oma ukko on töissä 😁
Olipa kerran setämies joka antoi kunnon kyytiä naisille… ja sitten heräsi unesta..😂
- Anonyymi00084
Kauas on karannut tarinat aloituksesta.
- Anonyymi00092
Siitä puhe mistä puute. Tässä kylässä on varmaan paljon sellaisia päiviä ettei kukaan pane?
- Anonyymi00093
Anonyymi00092 kirjoitti:
Siitä puhe mistä puute. Tässä kylässä on varmaan paljon sellaisia päiviä ettei kukaan pane?
Taas yksi syy lisää miksi pitäisi rajat avata. Sieltä saa, täältä ei.
- Anonyymi00094
Anonyymi00093 kirjoitti:
Taas yksi syy lisää miksi pitäisi rajat avata. Sieltä saa, täältä ei.
Näähän voit mennä sinne kiertotietä ja jäädä sinne kuin Ano?
- Anonyymi00095
Nämä viagra-jutut liittyvät hyvin läheisesti Kidexiin; hallin myymisestä saatavat rahat ovat Viagraa Kidexille, auttaa hetken, mutta ei palauta enää koskaan ennalleen.
- Anonyymi00096
Anonyymi00095 kirjoitti:
Nämä viagra-jutut liittyvät hyvin läheisesti Kidexiin; hallin myymisestä saatavat rahat ovat Viagraa Kidexille, auttaa hetken, mutta ei palauta enää koskaan ennalleen.
Onkohan kukaan teistä pilkkaajista hetkeäkään miettinyt miltä Kidexen työntekijöistä tuntuu, kun jatkuvasti Kidex on teidän hampaissa. Kyse on kuitenkin vakavasta asiasta, ihmisten työpaikoista ja toimeentulosta.
Sinustakin on hauskaa naljailla ja samalla taas kerran vihjailla, että jokohan kohta ne Kidexin työntekijät menettäisivät työpaikkansa ja joutuisivat kortistoon. Kidexen pilkkaaminen on teille hauskaa ajankulua ja kiva on vitsiä vääntää, mutta samalla pilkkaatte ja väheksytte myös työntekijöitä, ihan kuin heillä ei olisi mitään merkitystä.
Miksi ihmeessä haluatte mitätöidä heitä ja heidän elämää, oman kylän ihmisiä tahallaan loukata. - Anonyymi00097
Anonyymi00096 kirjoitti:
Onkohan kukaan teistä pilkkaajista hetkeäkään miettinyt miltä Kidexen työntekijöistä tuntuu, kun jatkuvasti Kidex on teidän hampaissa. Kyse on kuitenkin vakavasta asiasta, ihmisten työpaikoista ja toimeentulosta.
Sinustakin on hauskaa naljailla ja samalla taas kerran vihjailla, että jokohan kohta ne Kidexin työntekijät menettäisivät työpaikkansa ja joutuisivat kortistoon. Kidexen pilkkaaminen on teille hauskaa ajankulua ja kiva on vitsiä vääntää, mutta samalla pilkkaatte ja väheksytte myös työntekijöitä, ihan kuin heillä ei olisi mitään merkitystä.
Miksi ihmeessä haluatte mitätöidä heitä ja heidän elämää, oman kylän ihmisiä tahallaan loukata.Eihän tässä ihmisiä pilkata, vaan todetaan tilanteen toivottomuus.
- Anonyymi00098
Anonyymi00097 kirjoitti:
Eihän tässä ihmisiä pilkata, vaan todetaan tilanteen toivottomuus.
Taitaapa olla niin jotta jos sitä alituiseen toisten työpaikkojen toivottomuuksia haluaa toitottaa niin kiusaajahan se semmonen vätys on. Mikähän tarve siullakin lie niille Kidexin väelle lisähuolia mielen päälle kasata.
- Anonyymi00099
Anonyymi00098 kirjoitti:
Taitaapa olla niin jotta jos sitä alituiseen toisten työpaikkojen toivottomuuksia haluaa toitottaa niin kiusaajahan se semmonen vätys on. Mikähän tarve siullakin lie niille Kidexin väelle lisähuolia mielen päälle kasata.
Pää pensaaseen vain, niin on hyvä.
- Anonyymi00100
Anonyymi00099 kirjoitti:
Pää pensaaseen vain, niin on hyvä.
Ei ole sitten sinulle tullut mieleen, että eiköhän Kidexen työntekijät itsekin tiedä haasteellisista ajoista alalla. Varmasti tietävät tilanteen ja siksi sinun jatkuva siitä muistuttelu antaa sinusta vain typerän ja ilkeän ihmisen kuvan.
Mitähän tarvettasi tyydytät jatkuvalla Kidexeen kohdistuvalla negatiivisella huomauttelulla, voisikin kysyä mitä sinun elämästäsi puuttuu kun olet noin synkkä ja katkerankin oloinen.
Ei normaali aikuinen ihminen halua olla kiusantekijä. Ehkä sinulla on sitten jotain henkilökohtaista kaunaa jotain Kidexen työntekijää kohtaan tai oletko joskus hakenut sieltä töitä ja sinua ei valittu.
Katkeroitua kun voi niin monesta asiasta, jos on luonteeltaan ihan kaikesta mielensä pahoittava. - Anonyymi00101
Anonyymi00094 kirjoitti:
Näähän voit mennä sinne kiertotietä ja jäädä sinne kuin Ano?
Jäätkö sinäkin pysyvästi etelään asumaan jos käyt vaikkapa Tenerifalla tai Kreikassa? Kyllä jotkut haluaa käydä Venäjällä ihan turistina, ei sinne mikään pakko ole jäädä. Hieno maa.
- Anonyymi00102
Anonyymi00100 kirjoitti:
Ei ole sitten sinulle tullut mieleen, että eiköhän Kidexen työntekijät itsekin tiedä haasteellisista ajoista alalla. Varmasti tietävät tilanteen ja siksi sinun jatkuva siitä muistuttelu antaa sinusta vain typerän ja ilkeän ihmisen kuvan.
Mitähän tarvettasi tyydytät jatkuvalla Kidexeen kohdistuvalla negatiivisella huomauttelulla, voisikin kysyä mitä sinun elämästäsi puuttuu kun olet noin synkkä ja katkerankin oloinen.
Ei normaali aikuinen ihminen halua olla kiusantekijä. Ehkä sinulla on sitten jotain henkilökohtaista kaunaa jotain Kidexen työntekijää kohtaan tai oletko joskus hakenut sieltä töitä ja sinua ei valittu.
Katkeroitua kun voi niin monesta asiasta, jos on luonteeltaan ihan kaikesta mielensä pahoittava.Töitä jos tehtäisiin ahkerammin niin tekisi myös firma tulosta, kyllä jokainen tietää oikean syyllisen ahdinkoon eikä se aina ole johtoporras.
- Anonyymi00103
Anonyymi00102 kirjoitti:
Töitä jos tehtäisiin ahkerammin niin tekisi myös firma tulosta, kyllä jokainen tietää oikean syyllisen ahdinkoon eikä se aina ole johtoporras.
Asia selvä, jätkä on joku katkera inssi joka ei ole saanut töitä Kidexiltä. Siksi tekee mieli huudella ahkerammin tekemisestä, kun mielestäs ite oisit hoitanut hommat paremmin.😄
Et sitten ole saanut töitä muualtakaan.. kun on joutoaikaa katkerana kärvistellä ja yötkin jaksat valvoa Suomi24 kommentoinnin parissa ahkeroiden, tottakai kun sinähän oot niin ahkera. Ahkerista ahkerin ja insseistä parhain, omasta mielestäsi ainakin..😄 - Anonyymi00104
Anonyymi00101 kirjoitti:
Jäätkö sinäkin pysyvästi etelään asumaan jos käyt vaikkapa Tenerifalla tai Kreikassa? Kyllä jotkut haluaa käydä Venäjällä ihan turistina, ei sinne mikään pakko ole jäädä. Hieno maa.
🤮
- Anonyymi00106
Anonyymi00100 kirjoitti:
Ei ole sitten sinulle tullut mieleen, että eiköhän Kidexen työntekijät itsekin tiedä haasteellisista ajoista alalla. Varmasti tietävät tilanteen ja siksi sinun jatkuva siitä muistuttelu antaa sinusta vain typerän ja ilkeän ihmisen kuvan.
Mitähän tarvettasi tyydytät jatkuvalla Kidexeen kohdistuvalla negatiivisella huomauttelulla, voisikin kysyä mitä sinun elämästäsi puuttuu kun olet noin synkkä ja katkerankin oloinen.
Ei normaali aikuinen ihminen halua olla kiusantekijä. Ehkä sinulla on sitten jotain henkilökohtaista kaunaa jotain Kidexen työntekijää kohtaan tai oletko joskus hakenut sieltä töitä ja sinua ei valittu.
Katkeroitua kun voi niin monesta asiasta, jos on luonteeltaan ihan kaikesta mielensä pahoittava.Sinä itse väännät keskustelua Kidexin työntekijöihin, kun aloitus koski sitä tyhmää päätöstä ostaa halli.
- Anonyymi00107
Anonyymi00106 kirjoitti:
Sinä itse väännät keskustelua Kidexin työntekijöihin, kun aloitus koski sitä tyhmää päätöstä ostaa halli.
Hyvä se on sinua jonkun muistutella, että tehtaalla on nelisenkymmentä työntekijää ja koskee nämä sinun jatkuvat pessimisti jorinat siksi heitäkin.
- Anonyymi00112
Anonyymi00104 kirjoitti:
🤮
Loppui tsuhnalla argumentit heti alkuun 😁
- Anonyymi00113
Anonyymi00107 kirjoitti:
Hyvä se on sinua jonkun muistutella, että tehtaalla on nelisenkymmentä työntekijää ja koskee nämä sinun jatkuvat pessimisti jorinat siksi heitäkin.
Neljäkymmentä työntekijää jos jää työttömäksi ei sillä ole kärpäsen pas… merkitystä melkein 10 000 ihmisen kaupungissa, puhutaan 0,4% vaikutuksesta 😁
- Anonyymi00115
Anonyymi00112 kirjoitti:
Loppui tsuhnalla argumentit heti alkuun 😁
Venäjä on oksettava maa, ei mulla muuta.
- Anonyymi00121
Anonyymi00113 kirjoitti:
Neljäkymmentä työntekijää jos jää työttömäksi ei sillä ole kärpäsen pas… merkitystä melkein 10 000 ihmisen kaupungissa, puhutaan 0,4% vaikutuksesta 😁
Ei ole nykyään noin paljon asukkaita ja työttömiä kun on jo ennestäänkin liikaa niin ei enää lisää tarvitsisi tulla.
- Anonyymi00123
Anonyymi00115 kirjoitti:
Venäjä on oksettava maa, ei mulla muuta.
Ilman Venäjää Suomella menee huonosti, talousluvut sen kertoo.
- Anonyymi00105
Sillä hiertää ne kalsarit edelleen persvaossa ja sekin sitä jurppii kun eikös ne hiertäneet jo tuolla toisessakin Martela ketjussa.
- Anonyymi00108
Pitäisköhän ostaa sitten uudet kalsarit niin ei aina olis ankea mieliala kun alakertaa hiertää.
- Anonyymi00109
Martela antanut kenkää toimitusjohtajalle! Viimeinen tanssi alkamassa.
- Anonyymi00110
Nytkö tuon vasta huomasit. Toimariksi ja Hallituksen puheenjohtajiksi vaihtui niin kovat ammattilaiset, että selvästi on tarkoitus Martela nostaa uuteen kukoistukseen eikä suinkaan sinun narisemisien tahdissa tanssahdella. Ehditkö reppana jo innostua ja uuden uutisen ensimmäisenä luulit löytäneesi.
- Anonyymi00114
Anonyymi00110 kirjoitti:
Nytkö tuon vasta huomasit. Toimariksi ja Hallituksen puheenjohtajiksi vaihtui niin kovat ammattilaiset, että selvästi on tarkoitus Martela nostaa uuteen kukoistukseen eikä suinkaan sinun narisemisien tahdissa tanssahdella. Ehditkö reppana jo innostua ja uuden uutisen ensimmäisenä luulit löytäneesi.
Änkyrä oli ihan into piukeena ja meni päivä pilalle kun ei uusi uutinen ollutkaan.. ehkä huoltoasemilla ei vielä tiedetä niin sinne vaan kipin kapin juoksujalkaa uutista munamartoille kertomaan.. voitte sitten yhdessä analysoida Martela konsernin johtaja valinnat..😄
- Anonyymi00116
Anonyymi00110 kirjoitti:
Nytkö tuon vasta huomasit. Toimariksi ja Hallituksen puheenjohtajiksi vaihtui niin kovat ammattilaiset, että selvästi on tarkoitus Martela nostaa uuteen kukoistukseen eikä suinkaan sinun narisemisien tahdissa tanssahdella. Ehditkö reppana jo innostua ja uuden uutisen ensimmäisenä luulit löytäneesi.
"On tarkoitus" 🙏🤭
- Anonyymi00118
Anonyymi00114 kirjoitti:
Änkyrä oli ihan into piukeena ja meni päivä pilalle kun ei uusi uutinen ollutkaan.. ehkä huoltoasemilla ei vielä tiedetä niin sinne vaan kipin kapin juoksujalkaa uutista munamartoille kertomaan.. voitte sitten yhdessä analysoida Martela konsernin johtaja valinnat..😄
Kallista työaikaa menee sinullakin täällä voukaamiseen. Käy joku koppi välillä tekemässä...
- Anonyymi00119
Anonyymi00118 kirjoitti:
Kallista työaikaa menee sinullakin täällä voukaamiseen. Käy joku koppi välillä tekemässä...
No, pääsitkö munamartoille kertomaan ja saitko päiväkahviseuraakin..😄 Minkä kopin tekisin, pesäpallonko kopiksi ottaisin..🤔
- Anonyymi00120
Anonyymi00116 kirjoitti:
"On tarkoitus" 🙏🤭
Miksi neiti punastelee? Tarkoitus ei ole tuhma sana, olisiko aikomus sopivampi vai tavoitteena tai miten olisi päämääränä.
- Anonyymi00122
Turha teidän on täällä kinastella. Asia tullut jo selväksi, että kenenkään mielipide ei muuksi muutu vaikka kuinka vääntäisitte. Harmi kun oman kylän väki riitelee milloin mistäkin ja kaiken huipuksi viimeisin valtuuston kokouskin näytti olevan pelkkää syyttelyä.
Ei ole enää ilo elää Karjalassa, Kiteestä on tullut kinastelevien aikuislapsien leikkikenttä.- Anonyymi00124
Äläs nyt, tämähän se parasta viihdettä onkin kun ihmiset kinastelevat keskenään ja ovat toisilleen kateellisia. Siinä se jokaisen oikea luonne paljastuu!
- Anonyymi00127
Anonyymi00124 kirjoitti:
Äläs nyt, tämähän se parasta viihdettä onkin kun ihmiset kinastelevat keskenään ja ovat toisilleen kateellisia. Siinä se jokaisen oikea luonne paljastuu!
Eipä tällä tosiaan enää muuta arvoa ole kuin viihdearvo. Naurakaa siis hyvät ihmiset!
- Anonyymi00128
Martela/Kidex maalitus jutut on jo niin moneen kertaan nähty, nyt on Kiteen kylillä uudet puheenaiheet. Viimeisin valtuuston kokous joka meni ihan pelkäksi syyttelyksi ja siitähän ei ole kiteeläiset tykänneet, paitsi tietysti yritysvastaiset änkyrät innostuivat kun ainakin Puhoksen alueen uusia yrityksiä on joutumassa valitusten kohteiksi.
- Anonyymi00129
Martelan ja Kidexin tulisi antaa kaatua suosiolla, koska sellainen on ns. luovan tuhon mukaista.
- Anonyymi00130
Elä sie peräkammarinpoika murehi, eiköhän nuo kohtapuoleen kaikki kaupungin kanssa tekemisissä olleet firmat lähe täältä muualle kun kaikista taitaapi olla valituksia tehty. Päästään sitten eroon yrityksistä ja työpaikoistakin, kun mitäpä myö ukon juntturat niillä tehtäs. Sie työtön ja mie eläkeläinen sekä kaikki muut meijän kaltaset vain tänne jäähään. Sitten siekin oot tyytyväinen elämääs. Pittää toivoa että ees huoltoasema säilys ja meijän oma kerho siellä, muuta et sinäkään tarvihe.
- Anonyymi00131
Ei ne tuohon meidän lupaa kysy eikä tarvitse.
- Anonyymi00132
Luovan tuhon mukainen ajattelu ei käy oikein järkeen näissä pienissä kuihtuvissa kylissä, kun eihän kaatuneiden yritysten tilalle olisi tulossa mitään uutta ja parempaa. Kidex on kuitenkin Kiteen suurimpia työllistäjiä, joten mistä tänne ilmestyisi uusi yritys joka pystyisi työllistämään enemmän porukkaa kuin Kidex.
Pitää kyllä olla jollain tavalla sairas ihminen kun toivot yritysten kaatumista ja ihmisten menettävän työpaikkansa. - Anonyymi00133
Kyllä meillä Kiteellä osataan ainakin luovasti tuhoa yrityksille aiheuttaa.. Valituksia tehdessäkin on luovuus ollut huipussaan, luovuutta käytetty suorastaan runsain määrin..😄
- Anonyymi00134
Pörssiyhtiö Martela pitää Kiteen kaupunkia näpeissään ja liekanarussa painostamalla Kidexin avulla. Tiristää kaupungilta valtavat rahat.
Ne nimet, jotka äänestivät Martelan puolesta, visusti mieleen. Sanonta kuuluu, että äänestäjät voi pettää joko ennen tai jälkeen vaalien.- Anonyymi00137
Ihan omiasi höperehdit, kaikenlaiset liekanaru jutut on vain sinun omia kuvitelmiasi. Ihmetellä täytyy, miksi sinua ei harmita Aistiin menneet yli kymmenen miljoonaa yhtään, mutta kylläpäs kovasti riepoo Martela ja Kidex. Katkeruus paistaa jutuistasi niin selvästi, että takuulla olet joku joka ei ole Kidexelle töihin päässyt tai sitten jostain muusta henkilökohtaisesta syystä kannat kaunaa.
Nuokin huruamiset valtavista rahoista on vaan sinun katkeran urpon tapa mustamaalata Martelaa, yksi miljoona isosta tehdaskiinteistöstä tontteineen ei ole valtava raha kun isoissa kaupungeissa jo tavallisten perheiden talot maksaa saman summan. Eikähän kiinteistöstä ole kauppaa edes vielä tehty, joten mitään rahoja kukaan ei ole tiristänyt muuta kuin sinun mielikuvituksessa.
Äläkä ole huolissasi kiteeläisten muistista, kyllä on visusti mielessä ketkä äänestivät Kidexin hallikiinteistön kaupan puolesta koska melkein kaikki, eli selvä enemmistö niin teki. Näille järkeville ja yhteistyökykyisille ihmisille menevät äänet sitten kuntavaaleissa, koska kiteeläiset muistavat vielä silloinkin myös viimeisimmän valtuuston kokouksen. Ikimuistoinen kokous jossa yksi valtuutettu syytti kaupunkia, viranhaltijoita, valtuutettuja ja ties ketä kaikkia muitakin kaikesta ja syyttelyiden lomassa vielä loukkasi monen kunniaakin.
Epäasiallinen käytös kokouksessa ja iso kasa valituksia on se, mitä moni pistää visusti mieleen ja muistaa kyllä sitten takuulla kuntavaalien aikaankin.
- Anonyymi00135
Mä en aineskaan mitään valittajainssejä äänestä, jämpti on niin.
- Anonyymi00136
Iso peukku Sinulle !
Olette varmaan kuullut tuon vanhan sanonnan, jota jotkut kutsui vitsiksi:
Mitä eroa on Aizilla ja insinöörillä ?
Aiz kehittyy. - Anonyymi00138
Valittajat luulee, että kiteeläiset on kaikesta samaa mieltä heidän kanssa…No, eivät todellakaan ole paitsi tietty niiden oma kaveripiiri voi olla… mutta, noin yleisesti ottaen kiteeläiset ei tykkää jos joku joka asiasta valittaa ja siks sillä tyylillä jää ääniä saamatta.
- Anonyymi00139
Anonyymi00138 kirjoitti:
Valittajat luulee, että kiteeläiset on kaikesta samaa mieltä heidän kanssa…No, eivät todellakaan ole paitsi tietty niiden oma kaveripiiri voi olla… mutta, noin yleisesti ottaen kiteeläiset ei tykkää jos joku joka asiasta valittaa ja siks sillä tyylillä jää ääniä saamatta.
Ähtärissä ei uskottu ettei kannata ottaa pandoja. Nyt eläinpuisto ja sen yhteydessä toimiva hotelli konkurssissa ja kaupunki määrätty pakkoliitokseen Alavuden kanssa. Pakolla siksi, ettei mikään lähialueen kaupunki halunnut ylivelkaista Ähtäriä vapaaehtoisesti riesakseen.
- Anonyymi00140
Anonyymi00139 kirjoitti:
Ähtärissä ei uskottu ettei kannata ottaa pandoja. Nyt eläinpuisto ja sen yhteydessä toimiva hotelli konkurssissa ja kaupunki määrätty pakkoliitokseen Alavuden kanssa. Pakolla siksi, ettei mikään lähialueen kaupunki halunnut ylivelkaista Ähtäriä vapaaehtoisesti riesakseen.
Ootko Ähtäristä kotosin kun panda juttujasi monet kerrat olet tuputtanut. Ähtärin asiat on Ähtärin asioita, muuta sinne takas jos niitä tahdot vatvoa. Outo jankkaaja oot kun varsin hyvin panda asiantuntijana tiedät, että se panda homma maksoi Ähtärille ainakin 10 miljoonaa, niin ei rahallisesti eikä muutenkaan voi verrata Kidex hallin kauppaan.
Kaupunki jos ostaa hallikiinteistön miljoonalla ja siellä toimii tehdas jossa työskentelee nelisenkymmentä ihmistä, niin onhan tuo kaupungille hyvä asia. Hallista saa kaupunki Kidexiltä hyvää vuokratuloa ja kun 40 ihmistä on töissä, eikä työttömänä niin eipähän tartte heistä kaupungin maksella niitä työttömyyssakkoja, niihin kun menee jo muutenkin Kiteellä rutkasti rahaa. - Anonyymi00141
Anonyymi00139 kirjoitti:
Ähtärissä ei uskottu ettei kannata ottaa pandoja. Nyt eläinpuisto ja sen yhteydessä toimiva hotelli konkurssissa ja kaupunki määrätty pakkoliitokseen Alavuden kanssa. Pakolla siksi, ettei mikään lähialueen kaupunki halunnut ylivelkaista Ähtäriä vapaaehtoisesti riesakseen.
Kuntien tehtävänä on hoitaa lakisääteiset palvelut ja kuntalaisten edut on muistettava toiminnassa. Rikkaiden kuntien rahoille on aina kaikenlaista, epätervettäkin kysyntää. Kunnan on noudatettava lakeja, sijoitettaessa kunnan varat on turvattava hoidettava tuottavasti kuntalaisten eduksi.
Markkinataloudessa vain kysyntä ja tulos ratkaisee, tuossakin se nähtiin. Ulkopuolinen miljardikaan ei kauan lämmitä, jos ostajia ei ole. - Anonyymi00148
Anonyymi00141 kirjoitti:
Kuntien tehtävänä on hoitaa lakisääteiset palvelut ja kuntalaisten edut on muistettava toiminnassa. Rikkaiden kuntien rahoille on aina kaikenlaista, epätervettäkin kysyntää. Kunnan on noudatettava lakeja, sijoitettaessa kunnan varat on turvattava hoidettava tuottavasti kuntalaisten eduksi.
Markkinataloudessa vain kysyntä ja tulos ratkaisee, tuossakin se nähtiin. Ulkopuolinen miljardikaan ei kauan lämmitä, jos ostajia ei ole.Sekö ei sitten siun mielestä olis kuntalaisten etu että täällä säilys Martelan tehdas ja siellä nelkyt henkee kävis töissä. Siun mielestäkö parempi vaan olis noihenkin työttömiksi jäähä ja kaupungin saaha lissää niitä työttömistä napsahtavia sakkoja, niitähän Kiteellä on jo ennestään reippaasti yli miljoonan makseltavana. Epätervettä taitaa kyllä olla siun ajatusmaailma jos siusta tuo olis hyvä homma ja kuntalaisten etuko muka?
Veronmaksajien lompakoista maksettaviahan ne on nekin sakkorahat ja joka vuosi sen puoltoista miljoonaa niille sakoille tullee hintaa.
Kuntalaisten etu on jos uusia työpaikkoja jostain ilmestyisi ja työttömät sais töitä, eikä ainakaan enempää entisten lisäks työttömäksi kiteeläisiä joutusi.
- Anonyymi00142
Osaisko joka sanoa miks panda jankuttajia ja muita änkyröitä ottaa päähän vain Kidexin hallin kauppa ja miksi Aistiin kaupungin laittamat tosi isot summat ei heitä haittaa ollenkaan. Aistilla homma on vasta lähdössä käyntiin ja Kidexen tehdas puolestaan on pyörinyt jo yli viiskyt vuotta, Kidexin viime tilikausi oli voitollinen kun taas Aistista ei vielä tiedä mihin suuntaan lähtee. Eiköhän kuitenkin Aistin kanssa kaupunki ota huomattavasti isomman riskin, mutta riskejä on myös otettava kun tavoitteena on että meillä kiteeläisillä olis työpaikkoja.
- Anonyymi00147
Samaa oon itekkin miettinyt. Miksi se Kidex on ajojahdin kohteena kun onhan Puhoksessa kaupungilta usean yrityksen tilojen remppoihin isot rahat uponnut ja työllistää ne ei taida yhteensäkään niin montaa kuin tuo Kidexen tehdas.
Eipä ole Aistia paljoa remontteihin menneistä rahoista syyllistetty tai esim. vaikka sitä Narskuttelu firmaakaan. Hyvä tietysti kun ei ole, mutta miksi lienee juuri Kidex tietyn porukan silmätikuksi valikoitunut.
Näin maalaisjärjellä ajateltuna ja tavallisen kiteeläisen mielestä onhan tuollainen yhteen yritykseen kohdistettu maalitus vähintäänkin epäreilua ja parasta tietysti olisi kun ei Kiteellä mikään yritys joutuisi kenenkään maalitauluksi.
- Anonyymi00143
Onhan se jo monella kuten on meikäläiselläkin hyvin tiedossa ketkä on näitä Kidex ja Kiteen kaupunki vastasia jatkuvasti urputtajia ja jos nimet voisi pistää tänne kommentteihin näkyville niin niistä oiskin tosi helppo tämän kylän väen päätellä mikä on kenenkin katkeruuden aihe tai ketkä haluaa päästä jopa kaupunkia määräilemään, oman edun tavoittelijoitakin löytyy ja sitten on vaan räksyttäjä lapasia jotka säestää ja mielistelee näitä kaikkia.
Olishan siinä hämmästelyn aihetta jos kommentissa lukisi keitä kaikkia Kidex taikka kaupunki närästää ja sitten onhan niitä semmosiakin tuttuja nimiä jotka ei kyllä yllätä yhtään. Kyllä nuo nimet ja syyt kyläläisten keskuudessa puheissa vähitellen leviää, pieni kylä ja juorut liikkuu aina aika nopsaan ja tästä asiastahan puhetta riittää kun tottahan toki se uteliaisuutta herättää.- Anonyymi00145
Kuulin minäkin uuden mehevän juorun änkyröistä ja siis ihan kaupassa käydessä, en huoltsikalla kerhon seurassa ole notkunut..😄 Ei hyvää päivää mitä juttua, nehän änkyrät luulee nyt olevansa ihan Kiteen kunkkuja.. Oiskohan pikkasen pissiä noussut päähän tai oikeastaan aika paljonkin, piripintaan täyttynyt..🤔
- Anonyymi00144
Pörssiyhtiön omistaman Kidex-hallin ostopäätöksen valmistelussa oli kohtia, jotka eivät täytä hyvän hallinnon vaatimuksia. On paljon syitä epäillä päätöksen lainmukaisuutta.
- Anonyymi00146
Voisikohan meille veronmaksajille avata myös valituksista aiheutuvia selvittely kuluja, kun nyt kaikesta avoimuutta kaupungilta valtuuston kokouksessakin äänekkäästi vaadittiin, niin Kiteen kaupunkia koskevien valitusten määrät ja kaikki niistä syntyneet kulut olisi hyvä tuoda myös esille.
Tiedämme lukuisten valituksien tulevan kaupungille varmasti kalliiksi, mutta kuinka kalliiksi? - Anonyymi00149
Anonyymi00146 kirjoitti:
Voisikohan meille veronmaksajille avata myös valituksista aiheutuvia selvittely kuluja, kun nyt kaikesta avoimuutta kaupungilta valtuuston kokouksessakin äänekkäästi vaadittiin, niin Kiteen kaupunkia koskevien valitusten määrät ja kaikki niistä syntyneet kulut olisi hyvä tuoda myös esille.
Tiedämme lukuisten valituksien tulevan kaupungille varmasti kalliiksi, mutta kuinka kalliiksi?Ollkkonen vaan, sekä lintu, joka mäkeen lähti. Siinä se on pari parhaasta persuusta.
- Anonyymi00150
Anonyymi00146 kirjoitti:
Voisikohan meille veronmaksajille avata myös valituksista aiheutuvia selvittely kuluja, kun nyt kaikesta avoimuutta kaupungilta valtuuston kokouksessakin äänekkäästi vaadittiin, niin Kiteen kaupunkia koskevien valitusten määrät ja kaikki niistä syntyneet kulut olisi hyvä tuoda myös esille.
Tiedämme lukuisten valituksien tulevan kaupungille varmasti kalliiksi, mutta kuinka kalliiksi?Jos ja kun valituksiin on aihetta, niin ei siinä silloin ole kyse hinnasta.
- Anonyymi00151
Anonyymi00150 kirjoitti:
Jos ja kun valituksiin on aihetta, niin ei siinä silloin ole kyse hinnasta.
Kyllä ne valituksiin menneet eurot pitäis saada veronmaksajien tietoon ja mistä kaikesta on valitettu. Sekin olis hyvä tietää kuinka moni valitus on ollut turha ja paljonko sillä tavoin on tuhlattu kaupungin rahoja. Ihan on kyllä aiheellista valitus asioista kysellä.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1992094
- 1341168
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21815- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34741ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46557- 9532