En halua kirjoittaa tästä somen puolella, mutta lapsellani oli yksi luottoystävä, ja nyt heidät laitettiin eri luokille. Lapseni ei harrasta mitään missään seurassa eikä hän ole koskaan ollut kovin sosiaalinen. Ystävän kanssa on hyvä tasapaino, luotto ja turva.
Koululla on selvästi jonkinlainen ajatus, että uusi luokka ja ympäristö tai harrastukset tuo automaattisesti uusia ystäviä, mutta näin meillä ei ole tapahtunut. Kysymys kuuluu myös, onko ne uudet "ystävät" välttämättä lapselle hyväksi?
Luokkajaot on ilmeisesti arvottu, eikä niihin voi vaikuttaa. Ei tunnu reilulta tämä, ihan kuin oltaisiin erottaminen tehty tarkoituksella.
Tulevien 7lk luokkajaot
5
218
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ota yhteyttä rehtoriin ja keskustele asiasta.
- Anonyymi00002
Toisaalta voi ajatella niinkin, että ihmisen on tultava toimeen muiden kanssa kuin yhden ystävän. Jos turvautuu yhteen, niin siinä voi lopulta käydä ohraisesti.
- Anonyymi00003
Ystäväasiat ei ole peruste luokan vaihtoon. En ymmärrä, mitä haittaa siinä on, että samalla luokalla on vanha kaveri entuudestaan. Ei se sulje pois uusien ystävyyksien muodostumista, vaan saattaa jopa helpottaa sitä.
- Anonyymi00004
Kyllä ennen ainakin toiveita kuunneltiin ketkä haluaa samalle luokalle
- Anonyymi00005
Ennen oli kaikki paremmin . Yläasteelle kun siirryttiin niin saman kylän pojat ja tytöt laitettiin samaan luokkaan ja näin meni 7-9 luokat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2663338Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.791435- 661213
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991039Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:48943- 63941
- 49855
- 42787
- 47772
- 113716