Olen yksi Heistä

Mummunen

joilla mtv3, mtvSub, MtvAva eivät ole katsottavissa, suorina lähetyksinä. Meillä on taloyhtiön kaapeli.Elisalta.
ElisaViihde-pakettia tarjotaan maksutta kuukaudeksi, näkisin peliT muutaman minuutin viiveellä. *hymy*
Sen kuukauden jälkeen kustannus olisi, 10,99€. Voi minua parkaa *hymy*
En tiedä lohduttaako se että " Muutos koskee noin 800 000 kotitaloutta."

Tulkoon valo! 💡🌟 ja viisaus
---> Maikkari on mun lempparikanava vielä :)

29

328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Selvä, älä sure, pärjäät ilmankin hyvin.
      P.S. Olen yksi heistä joilla ei ole vuosiin ollut telkkaria ja en ottaisi sellaista vaikka maksettais, tai ottaisin, mut myisin pois...! hehhe.

• Sull on pakko olla joku "näyttö" . toiset käyttää tähän televisioo:)

• Anonyymi00003
        Mummunen kirjoitti:

Sull on pakko olla joku "näyttö" . toiset käyttää tähän televisioo:)

Tämä pöytäkone on ainut mikä on, ja vanha näppäinkännykkä.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Tämä pöytäkone on ainut mikä on, ja vanha näppäinkännykkä.

Minä olen niin vanhanaikainen, tai sitten vain fiksu, etten yhtäkään elokuvaa tai sarjaa tule tihrustamaan tietokoneen näytöltä vaan tarvitsen siihen kunnon kokoisen television ja äänentoiston.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Minä olen niin vanhanaikainen, tai sitten vain fiksu, etten yhtäkään elokuvaa tai sarjaa tule tihrustamaan tietokoneen näytöltä vaan tarvitsen siihen kunnon kokoisen television ja äänentoiston.

En minäkään tihrusta, näen ihan hyvin, silmissä ei vikaa, paitsi normaalia iän tuomaa, et lukulaseja käytän.

• Anonyymi00002

Hallituksen homma.

Purkaa soppari elisan kans ja tehdä uus jonkin toisen operaattorin kans. Mun käsittääkseni siihen ei tarvita yhtiökokouksen päätöstä, jos tarvii niin sitten ylimääräinen yhtiökokous.

Ota yhteyttä hallitukseen, tai isännöitsijään.

=DW=

• Loistava taloyhtiö meillä :D
        Suomen pelit ja muutama muukin ohjelma katselematta.

Mutt enemmän mä ihmettelen =) Elisaa ja Mtv-yhtiöö,
        eikö ne sitä sopua löydä?

• Anonyymi00011

Saako toisen operaattorin järkevää yhteyttä taloyhtiöön, onkin sitten eri seikka. Meidän taloyhtiöön tulee Elisan piuhat ja nopea yhteys.

• Anonyymi00004

Meillä on myös, mutta enpä ole yhtään kys kanavia kaivannut. Joka päivä en edes avaa telkkaria kun on muutakin ajankulua.

• Anonyymi00020

Järjen ääni....!

• Anonyymi00005

Jokohan nuo muut operaattorit ovat lähettäneet taloyhtiöille kaapelitarjouksiaan? Olettaisi, että kiinnostaa loistava tilaisuus.

• Anonyymi00006

Joop

Mulle tuli aiheesta kännyoperaattoriltani tekstari.

Ei tarvetta. Pöndellä antenni ja tsadissa taloyhtiön kaapeli on muulta toimijalta.

Tossa tiedonvälityksessä yleensäkin tulossa ongelmia. Tämä kaapeliasia oli jo odotettavissa. Toinen samanlainen tulee valokaapeleista. Niitä kun hankalampi kilpailuttaa kumpaakin, koska joku omistaa johdot. Ja se joka omistaa johdot, se ninkuin saa ihan ite määritellä hintansa.

=DW=

• Anonyymi00007

Kaapelit on muisto vain:)

Jokainen asukas hankkii oman ''digipurkin'' ja haluamansa kanavat.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Kaapelit on muisto vain:)

Jokainen asukas hankkii oman ''digipurkin'' ja haluamansa kanavat.

Nojoo

Noin käytännössä nykyisin pärjää ilman kaapeliakin. Mutta esim. meitin yhtiössä kaapelissa myös nettiyhteys. Tarkoitus pikapuoliin siirtyä valokuituun.

Se tämä valokuitu on tärkee asia. Vaikkakin mobiili toimii ok yleensä, se on hyvin herkkä häiriöille. Kuitua hankala häiritä muuten, kuin mekaanisesti katkaisemalla. Elämme näitä levottomia aikoja nääs.

Toisekseen tällä hetkellä nopeus ja kapasiteetti ylivoimaiset. Sitä en tiedä, paljonko 6G sitten tehostaa mobiilia. Varmastikin paljon ja mutta häiriöherkkä se se sekin on.

Yks juttu muuten. Jos mobiili kaadetaan massiivisesti, kusessa ollaan. Kuparikaapelit on liki kaikki rullattu jo romumetalliksi. Loppuu koko infra, jäljelle jää vain radio, jota sitäkin voi häiritä.

Eli juu, käytännössä pärjää halpasen rasiankin kans. Asiaan vaan liittyy muutakin.

=DW=

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Nojoo

Noin käytännössä nykyisin pärjää ilman kaapeliakin. Mutta esim. meitin yhtiössä kaapelissa myös nettiyhteys. Tarkoitus pikapuoliin siirtyä valokuituun.

Se tämä valokuitu on tärkee asia. Vaikkakin mobiili toimii ok yleensä, se on hyvin herkkä häiriöille. Kuitua hankala häiritä muuten, kuin mekaanisesti katkaisemalla. Elämme näitä levottomia aikoja nääs.

Toisekseen tällä hetkellä nopeus ja kapasiteetti ylivoimaiset. Sitä en tiedä, paljonko 6G sitten tehostaa mobiilia. Varmastikin paljon ja mutta häiriöherkkä se se sekin on.

Yks juttu muuten. Jos mobiili kaadetaan massiivisesti, kusessa ollaan. Kuparikaapelit on liki kaikki rullattu jo romumetalliksi. Loppuu koko infra, jäljelle jää vain radio, jota sitäkin voi häiritä.

Eli juu, käytännössä pärjää halpasen rasiankin kans. Asiaan vaan liittyy muutakin.

=DW=

Olin just tulossa kommentoimaan tuota tukiasemien kautta tulevia mutta ehditkin ennen. Häiriöherkkiä ja tosiaan lapsellisen helppo tehdä toimimattomaksi puhelimet ja digipurkit.
        Kuparikaapeleitahan ei enää taida olla, mutta koaksaalikaapelit toimivat edelleen. Sieltä tulevat televisioon omilla pistokkeillaan tv-ohjelmat, ja talonetti omalla pistokkeellaan.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Nojoo

=DW=

Valokuitu on aika arvokas ratkaisu....

https://valokuitunen.fi/paljonko-valokuitu-maksaa-kerrostalossa-asuvalle/

• Anonyymi00014
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Nojoo

=DW=

DW miten Elisa toimii
        onko sinulla jokin digiboxi eli käytännössä sen on oltava päällä että
        näkee edes peruskanavat kuten TV1

voiko Elisassa katsella avaamatta edes reititintä eli siis

android-televisiossa kaapeli seinään
        mitä kanavia sieltä näkyy ILMAN nettiyhteyttä siis wifi-verkkoa päällä

voiko otta televisioon elisa-applikaation ja sieltä sitten näkyy MAKSUKANAVIA
        tms
        onko silloin jokin maksukortti oltava televisiossa?

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

DW miten Elisa toimii
        onko sinulla jokin digiboxi eli käytännössä sen on oltava päällä että
        näkee edes peruskanavat kuten TV1

voiko Elisassa katsella avaamatta edes reititintä eli siis

android-televisiossa kaapeli seinään
        mitä kanavia sieltä näkyy ILMAN nettiyhteyttä siis wifi-verkkoa päällä

voiko otta televisioon elisa-applikaation ja sieltä sitten näkyy MAKSUKANAVIA
        tms
        onko silloin jokin maksukortti oltava televisiossa?

Tiedä elisasta.

Mun käsittääkseni operaattori vaan sulkee linjan, jos niin haluaa. Siis karsii maksamattomat kanavat pois. Tässä tapauksessa net lopetti maikkarin kanavat kaikilta asiakkailtaan, koska eivät päässeet sopimukseen keskenään. Muut kanavat näkyy.

Samanlainen asia, kuin maksukanavien kans tavallisella kuluttajalla. Jos ei maksa niitten näkymisestä, ei ne näy.

Kaapelissa voi olla myös netti. Jos sen maksaa erikseen. Meillä taloyhtiö teki samalla nettisopparin, kun liityttiin kaapeliverkkoon. Eli mä yksin en voi vaihtaa nettioperaattoria kiinteeseen yhteyteen, se on koko yhtiöllä käytössä oleva yhteys. Hyvä yhteys kyllä onkin. Voin ostaa lisää nopeutta jos haluan. Mutta nykyisin käytän kyllä laiskuuttani mobiilidataa, koska 5G toimii hienosti. Mulla yhtiökiittymä enenpi varaliittymä, jos mobiiliin tulee häiriöitä.

Mun mielestä netti on tärkeämpi inframedia, kuin tekevisio. Ei tule uutissulkua, jos telkkari sabotoidaan. Toki on myös radio, vaikken sitä juuri käytäkkään. Toki radiolähetyksiä voi häiritä, mutta hyvällä radiolla kuulee vaikka mitä ulkomaisia kanavia.

Mulla kokemusta aiheesta. Olin neuvostoliitossa, kun se hajosi. Telkkarista alkoi näkyyn balettia, puhelimet poikki ulkomaille. Rajat poikki, ei saanut ulkomaisia lehtiäkään. Kännyköitä ei ollut, ne ois katkaistu kuitenkin jos ois ollut. Sama netin kans. Mediassa nyt ollut, itänaapurin nettiyhteyksiä sensuroidaan ja katkotaan.

Mutta radio oli. Kuuntelin bbc:tä ja muita ulkomaisia kanavia, että pysyin kärryllä, mitä tapahtuu. Radiota voi kyllä häiritä, mutta koko radioliikennettä ei.

Sori tuli paasattua, mutta nämät asiat on mulle ihan henkilökohtaisesti tärkeitä.

=DW=

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Tiedä elisasta.

Mun käsittääkseni operaattori vaan sulkee linjan, jos niin haluaa. Siis karsii maksamattomat kanavat pois. Tässä tapauksessa net lopetti maikkarin kanavat kaikilta asiakkailtaan, koska eivät päässeet sopimukseen keskenään. Muut kanavat näkyy.

Samanlainen asia, kuin maksukanavien kans tavallisella kuluttajalla. Jos ei maksa niitten näkymisestä, ei ne näy.

Kaapelissa voi olla myös netti. Jos sen maksaa erikseen. Meillä taloyhtiö teki samalla nettisopparin, kun liityttiin kaapeliverkkoon. Eli mä yksin en voi vaihtaa nettioperaattoria kiinteeseen yhteyteen, se on koko yhtiöllä käytössä oleva yhteys. Hyvä yhteys kyllä onkin. Voin ostaa lisää nopeutta jos haluan. Mutta nykyisin käytän kyllä laiskuuttani mobiilidataa, koska 5G toimii hienosti. Mulla yhtiökiittymä enenpi varaliittymä, jos mobiiliin tulee häiriöitä.

Mun mielestä netti on tärkeämpi inframedia, kuin tekevisio. Ei tule uutissulkua, jos telkkari sabotoidaan. Toki on myös radio, vaikken sitä juuri käytäkkään. Toki radiolähetyksiä voi häiritä, mutta hyvällä radiolla kuulee vaikka mitä ulkomaisia kanavia.

Mulla kokemusta aiheesta. Olin neuvostoliitossa, kun se hajosi. Telkkarista alkoi näkyyn balettia, puhelimet poikki ulkomaille. Rajat poikki, ei saanut ulkomaisia lehtiäkään. Kännyköitä ei ollut, ne ois katkaistu kuitenkin jos ois ollut. Sama netin kans. Mediassa nyt ollut, itänaapurin nettiyhteyksiä sensuroidaan ja katkotaan.

Mutta radio oli. Kuuntelin bbc:tä ja muita ulkomaisia kanavia, että pysyin kärryllä, mitä tapahtuu. Radiota voi kyllä häiritä, mutta koko radioliikennettä ei.

Sori tuli paasattua, mutta nämät asiat on mulle ihan henkilökohtaisesti tärkeitä.

=DW=

Kerro vielä siis se, että kun teillä on Elisa
        niin
        ja on tämä valkoinen koaksiaalikaapeli televisoon seinästä

niin
        maksukavat joita tilaat onko sinulla LISÄKSI oltava wifi-verkko pääll

vai
        saatko maksukanavat android-televisoon ottamalla latamalla siihen elisan applikaation television google playsta
        onko elisalla jokin maksukortti jne

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Kerro vielä siis se, että kun teillä on Elisa
        niin
        ja on tämä valkoinen koaksiaalikaapeli televisoon seinästä

niin
        maksukavat joita tilaat onko sinulla LISÄKSI oltava wifi-verkko pääll

vai
        saatko maksukanavat android-televisoon ottamalla latamalla siihen elisan applikaation television google playsta
        onko elisalla jokin maksukortti jne

Ei ole elisa.

=DW=

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Ei ole elisa.

=DW=

Mutta siis.

Telkkari näkyy koaksiaalikaapelista. Nettiä varten pitää olla rasia.

=DW=

• Anonyymi00019

• Anonyymi00021
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Ei ole elisa.

=DW=

DW onko sinulla DNA taloverkkona?
        Ja Android- televisio? Oletko löytänyt jotain käyttöä DNA- applikaatiolle ( jonka saa GooglePlaysta)

• Anonyymi00022
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Joop

Mulle tuli aiheesta kännyoperaattoriltani tekstari.

Ei tarvetta. Pöndellä antenni ja tsadissa taloyhtiön kaapeli on muulta toimijalta.

Tossa tiedonvälityksessä yleensäkin tulossa ongelmia. Tämä kaapeliasia oli jo odotettavissa. Toinen samanlainen tulee valokaapeleista. Niitä kun hankalampi kilpailuttaa kumpaakin, koska joku omistaa johdot. Ja se joka omistaa johdot, se ninkuin saa ihan ite määritellä hintansa.

=DW=

Minulle tuli myös omalta puhelinoperaattorilta viesti, mutta jätin sen huomiotta kun olen taloyhtiössä vain vuokralaisena yksityisen omistamassa kämpässä. Pärjään loistavasti ilman maikkarin kanavia

• Anonyymi00025
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Tiedä elisasta.

=DW=

Tässä tapauksessa maikkari lopetti yhteistyön Elisan kanssa kyseisessä asiassa. Elisa olisi ollut valmis edelleenkin ilmaiseksi lähettämään maikkarin kanavat kaapeli-tv-verkkoonsa. Se ei maikkarille sopinut, vaan maikkari haluaa rahaa.

• Anonyymi00026

"Mediayhtiö MTV on irtisanonut jakelusopimukset Elisan kanssa. Sen seurauksena MTV:n maksuttomat kanavat eli MTV3, Sub ja Ava sammuvat Elisan kaapeliverkossa ja Elisa Viihde -palvelussa keskiviikkona 13. toukokuuta."

Eliisa on lähettänyt MTV:n ilmaiskanavat kaapeliverkkoon ja kuulemma ilman maksua tähän asti. Se ei enää MTV:lle kelvannut.

• Anonyymi00010

Useimmissa uusissa telkkareissa on myös antennivirittimet, eli voi katsoa antennin kautta lähetyksiä.

Jos asuu suht lähellä mastoa, niin voi hankkia sisäantennin. On myös suht litteitä ulkoantenneja, joita voi käyttää sisällä. Joissakin niissä on pidempi kantama, kuin sisäkäyttöön tarkoitetuissa antenneissa. Kaikki ulkoantennit eivät siis ole "harava" -antenneja, vaan löytyy siis täysin neliömallisia malleja.

• Anonyymi00013

siis valitat kypän kuukautismaksua täällä
      eikö sulla ole kuukautisia

onko eliisalla systeemi sellainen
      että siinä pitää olla reititin eli tietokoneyhteys ennen kuin voi katsoa
      sen maksullista tarjontaa?

voiko jotain kanavia katsella pelkällä antennikaapelilla ja android-televisiolla
      https://elisa.fi/asiakaspalvelu/tv-palvelut/viihde-sovellus/

• Mä en mitään kympistä valita.
        Vaan siitä että
        kanavat mtv3, mtvsub ja mtvAva eivät näy Elisan kaapeli.tvssä :)
        Toki voin tietty valittaa kympistäkin, ja kahdestakin!
        (jos hinnoista sovitaan)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1242
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      911
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      338
      709
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      112
      659
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56