KAKSI PÄIVÄN TÄRKEINTÄ.

Anonyymi-ap

Kaksi on ylitse muiden.
===========================================================================================
Vetelin (rahasta) NumBallia hanukkaan, sillä itsellään ei nokkapyörä keulinut.

> Puppe <
==============================
Jälleen kerran on todettava ettei ole yhtä ja oikeaa tapaa lomailla, eikä ole olemassa lomakohdetta, joka on kaikkien makuun.

Pattayan ja Thaimaan matkailun suosion salaisuus koostuu omasta mielestäni monesta asiasta. Luettelen muutamia tärkeimpiä.

-Valtava valikoima erihintaisia ja tasoisia majoituksia.
-Helppo ja erittäin edullinen sisäinen liikkuminen.
-Ilmasto josta aurinkolomailijat tykkää, vähän viileämmälläkin pärjäisi.

-Valtava valikoima ravintoloita jokaisesta kulttuurista paikalliseen.
-Edullisia ja laadukkaita kesävaatteita piraattina. Merkkituotteet eivät ole halpoja.
-Edulliset räätälipalvelut.

-Monipuoliset mahdollisuudet kesäisiin liikuntaharrastuksiin. Valtavan kasvun on kokenut pyöräily ja juoksu.
-Terveys- ja kauneushoidot, terveyskylpylät ja hieromot erittäin edullisia.

-Showtapahtumat, juhlapyhät, konsertit, musabaarit, livebändit, trubaduurit ja sen
sellaiset voi valita mieltymysten ja fiiliksen mukaan. Romanttiset illalliset taitavan laulajan ja pianistin kera on olleet hienoja iltoja.

-Valtava valikoima aktiviteettaja joita riittää moneksi lomaksi vaikka kävisi joka päivä jossakin. Ne kokee sitten uudelleen kun menee lasten kanssa. Esim mainitussa Nong Nooch- puistossa olen käynyt kavereiden kanssa ja lasten kanssa noin seitsemän kertaa.

-Seafood Thaimaassa on huippuluokkaa. Ei nyt ihan Japanin tasoa, mutta kuitenkin.
-Nykyään Pattayalla on erittäin laadukkaita farangien pitämiä pihviravintoloita hyvinkin vaativaan makuun maailman parhaista lihoista. Bangkokissa vielä laadukkaampia.

-Varsinkin nuoret harjoittaa aktiivisia yhdistelmälomia, joissa yhdistyy rantaloma, sportti, bilettäminen, rentoutuminen ja aktiviteetit kuten saariretket, snorklaus, kansallispuistot, vesihiihto ja erilaisilla nykyaikaisille vehkeillä leikkiminen.

Kun poikani oli morsiamensa kanssa viimeksi Thaimaassa, he puristivat kahteen viikkoon noin 12 eri actionia / retkeä. Hotellinsa altaalla ehtivät löhötä vain muutaman tunnin. Se oli heidän valintansa, itse en ihan niin aktiivinen ole koskaan ollut.

Norsut olen itse jättänyt väliin eettisistä syistä. Niin upeat eläimet eivät kuulu ihmisten palvelijoiksi. Koirat ja hevoset kuuluu, mutta ei elefantit, hämähäkit eikä käärmeet.

Tosin Thaimaa on panostanut paljon siihen, ettei norsuja kouluteta pieksemällä vaan palkitsemalla, mutta kaikkialla se ei toteudu.

Poikamiehenä aikoinaan Pattayalla ei tullut sen ihmeellisempää mitään tehtyä. Nautti vapaa-ajasta ilman kelloon tuijottamista, nautti rauhasta ja nautti moottoripyöräilyn tuomasta vapaudesta. Se on voimaannuttavaa, kun alla murisee suuri määrä hevosia.

Yksin ei mikään nähtävyys ole mistään kotoisin, eikä huonossa seurassa. Sosiaalinen kanssakäyminen on kaikki kaikessa, eli ihmiset. Ei ne paikat eikä tekemiset, vaan ihmiset.

Kukaan ei voi sanoa mikä ruoka on parasta Thaimaassa, mutta sen verran voin sanoa että halvin ei koskaan milloinkaan missään ole parasta, ellei ainoa kriteeri ole ruoan hinta ja kuten olen tuhannesti sanonut niin ravintolakokemus on aivan eri asia kuin ruokailu.

Ravintolakokemusta / elämystä ei saa ruokalassa. Mahan saa täyteen molemmissa. Kauhulla kuuntelin viimeksi Pattayalla, kun eräs viinaan rankemmin menevä kaveri mainosti keltanokalle löytäneensä 18 bahtin ravintola-annoksen ja suositteli sitä.

Tulee mieleen että miten se ensinnäkin on mahdollista ja toiseksi se että mitä se sisältää? Tähteitäkö vai koirien syöttöpaikalta varastettua? Ei kiitos. 8)

Piti sanomani että "perinteisillä nähtävyyksillä" Posso tarkoittanee Hua Hinin juna-asemaa.
Vastaavia lautavuorattuja tötteröitä löytyy Suomestakin joka kaupungin laidalta, eikä niissä ole mitään nähtävää.

Sitten esimerkiksi vaikka Buddha- hill on "betoniviihdettä", niin siinä paikassa on kuitenkin henki ja näköalat. Sinne ei mennä vain pöljistelemään patsaita, vaan nauttimaan ilmapiiristä ja henkistymään.

Se on surullista että on ihmisiä jotka eivät ymmärrä henkimaailmasta mitään, vaan ajattelevat ihmisen olevan vain läjä alkuaineita. Se on se henki joka antaa niille alkuaineille elämän. Sielu ja ruumis kulkevat käsi kädessä.

2010

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
        Maailman menoa
        225
        2530
      2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
        Maailman menoa
        3
        2109
      3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
        Uskonnot ja uskomukset
        321
        1860
      4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
        Maailman menoa
        102
        1624
      5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
        Maailman menoa
        83
        1505
      6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
        Ikävä
        200
        1240
      7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
        Ikävä
        67
        1180
      8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
        Ikävä
        25
        1121
      9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
        Ikävä
        50
        1053
      10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
        Ikävä
        73
        1006
      Aihe