arvoton ihminen tuhlattiin rahaa

Anonyymi-ap

Kaikki ihmiset eivät todellakaan ole samanarvoisia tai yhtä arvokasta.

Toisten elämä on alusta asti ollut täysin turhaa ja turhaan vanhemmat ovat tuhlanneet lapseen parhaimmat elämän vuotensa.

Mitä hyötyä vanhemmille oli kasvattaa tai tuhlata rahaa minuun, josta ei ikinä tullut yhtään mitään? Olen täysin epäonnistunut koko elämässä ja olen suvun musta lammas.

En ole saanut kunnon työtä.
En ole saanut puolisoa.
En ole saanut lapsia.
En ole saanut omaa perhettä.
En edes kunnollista ja arvokasta harrastuksia?

En edes ystäviä tai kavereita ole saanut, joita edes joskus lomalla näkisi ja viikonloppuisin.

Sukulaiseni eivät kehtaa minua nähdä ja kutsua häihin ja ristiäisiin tai kun heidän lapsensa pääsevät ripille.

Töissä kyllä käyn, mutta työ on sellaista arvotonta ja enkä ole uralla päässyt eteenpäin.

Aivan turhaan vanhempani tuhlasivat oman nuoruutensa ja parhaat vuodet minuun!!!

Olisivat voineet saada paremman lapsen, jota heidän ei tarvitse hävetä kuten minua.

Olisivat tehneet abortin tai antaneet minut pois. pilaamasta perheeni ja sukuni maineen.

Mitä hyötyä minusta on ikinä heille? Tai mitä hötyä minusta ikinä edes yhteiskunnalle, kun ein ole tehnyt elämässäni mitään arvokasta.

Turhaan yhteiskunnan rahoja ja veroja minuun tuhlattiin lapsena ja nuorena!!!

Turhaan minut pidettiin lapsena hengissä ja sain usein sairaalahoitoa. Turhaan minuun käytettiin yhteiskunnan resursseja tai mitään palveluita! Ikinä en voi korvata yhteiskunnalle sitä velkaa, että lapsena sain paljon sairaalahoitoa tai mitään muutakaan mitä lapsena ja nuorena sain!!!

Ihan turhaan minuun käytettiin yhteiskunnan varoja!!!

Koska en ikinä ole saanut mitään aikaiseksi ja enkä tule puolisoa saamaan ja pääse avioon ja emmekä tee lapsia. Tai ikinä en tule tekemään kunnon työtä ja arvokasta työtä, jolla voin korvata kaiken sen sairaalahoidon ja avun jonka sain lapsena. Tai sen avun jonka sain nuorena.

Yhteiskunta käytti turhaan minuun rahaa, koska enemmän hyötyä olisi ollut, jos en olisi jäänyt lapsena eloon, kun tehohoitoja sain turhaan minua elvytettiin ja tehohoitoja sain tai fysioterapiaa tai puheterapiaa tai mitään muutakaan!!!

Rahan tuhlausta yhteiskunnalle ja vanhemmilleni on ollut minun elämäni!!

Se raha, jota vanhempani ja yhteiskunta on minuun käyttänyt. Olisi voitu käyttää paljon paremmin.

Kaikkia lapsia ei kannata pelastaa ja antaa tehohoitoa!!!

Joskus on parempi, ettei lapsi jää henkiin.

Koska aikuisena on täysin hyödytön ja arvoton yhteiskunnalle.

Eikä saa elämässä mitään arvokasta aikaiseksi!!

Terveisin aikuinen johon turhaan tuhlattiin rahaa

24

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ai vähän kuin talitintti hautoo munat ruokkii poikaset, että saa lisää jyvän syöjiä? Mitäs järkee siinäkään?

• Anonyymi00002

Ei se mitä sinä voit tehdä yhteiskunnalle, vaan se, mitä yhteiskunta voi tehdä sinulle. Etsi Jeesusta. 🙂

• Anonyymi00003

Huomaan että ap et ole ollut yhteiskuntaopin tunneilla hereillä.

• Anonyymi00008

Olen ollut.

Yhteiskunnan ja vanhempieni rahoja tuhlattiin aivan turhaan!!

Sairaalajaksot ja kuntoutusta olisi pitänyt lopettaa ja minun omaa mielipidettä kysyä!!!

Että haluanko elää lapsuuden ja nuoruuden sairaalajaksoja ja kuntoutusta vaan olisinko mielummin ollut kotona vanhempani ja sisarusten luona ja käynyt omaa koulua. Saanut ystäviä ja kavereita. Saanut tuntea, että olen rakas ja tärkeä ja Saan nukkua omassa sängyssä ja ikiomassa huoneessa.
        Olla siellä missä oikeasti lapsena ja nuorena olisin halunnut olla. Olla rakkaiden ihmisten lähellä eikä hoitajien ja lääkäreiden ja ventovieraiden potilaiden lähellä.

En kelvannut omana itsenäni vanhemmilleni vaan he halusivat korjata minut ja tehdä täydellisen ihmisen!!!
        En kelvannut sellaisena kuin olin!!

Ei lapsi tai nuori saa ihmissuhdetta taitoja ja sosiaalisia taitoja, jos ei saa keskittyä olemaan omaa itseensä!!

Sairaalassa ja kuntoutuksessa ei voi olla samanlainen kuin kotona rakkaiden luona. Vaan joutuu sietää hoitajia ja lääkäreitä ja kaikinkeinon olla helppo ja kiltti tapaus. Joutuu todellisen olotilan piilottaa, kun eivät hoitajat ja lääkärit ja muut potilaat ikinä korvaa sitä mitä omassa kotona vanhempien ja sisarusten kanssa kokee ja eikä samanlaista rakkautta voi saada!!

Lääkärit ja hoitajat olivat vain töissä! He tekivät Hyvää työtä, muttei he voineet antaa sitä rakkautta mitä olisin vanhempieni ja sisarruksilta saanut!!

• Anonyymi00006

Sinä käyt sentään töissä, maksat veroja ja mm. siten osallistut yhteiskunnan ylläpitoon ja rakentamiseen. Toisin kuin nämä moniosaavat tulokkaat.

• Anonyymi00007

Kaikki työ on arvokasta. Kaikki eivät syystä tai toisesta pysty saamaan lapsia tai eivät halua= ei tee sen arvokkaampaa ihmisestä onko lapsia,kaikki ei löydä sitä oikeaa,kemiat ei kohtaa. Silti on arvokas. Ei pidä väheksyä itseä.

• Anonyymi00013

Lue koko ketju. Niin tiedät miksei minun elämä voi olla yhtä arvokas ja tärkeä kuin muitten.

Aikuinen johon turhaan tuhlattiin rahaa

• Anonyymi00009

Minun lapseni kuuluu autismin kirjon ryhmään, eikä hän ole koskaan ajatellut noin! Hänellä on työ josta hän pitää todella paljon.

• Anonyymi00015

Minäpä olen!!! Kiitos kuuluu lapsuuden ja nuoruuden

Jonka tuhlasin sairaalajaksossa ja kuntoutuksessa.

Ihan turhaan kestin niitä sairaalajaksoja ja kuntoutusta!!

Ihan turhaan olin pois omasta kotoa vanhempani ja sisarrusten luota.

Aivan turhaan, kun menetin paljon aikaa ja hetkiä olla vanhempieni ja sisarusten luona!!!!!!

En saanut kasvaa omana itsenäni, kun ei sairaala jaksolla ja kuntouksessa voi olla täysin oma itsensä vaan joutuu sietää kaiken mikä kuntoutukseen ja sairaala jaksoon liittyi.

Aina piti jaksaa ja jaksaa yhä uudestaan ja uudestaan sairaala jaksoja ja kuntoutusta!!!

Nähdään liikaa lääkäreitä ja hoitajia lapsena ja nuorena!!

Kun olin tarpeeksi vanha lopetin kaikki kuntoukset täysin koska olin täysin kyllästynyt näkemään hoitajia ja lääkäreitä.

Nykyään vihaan ja inhoan sairaalaa yli kaiken!! Edes poli klinikkalla en mielelläni käy.

Minulta varastettiin oikeus olla täysin oma itseni!!

• Anonyymi00018

Aikuisena olen katkera ja vihaan osia lapsuudestani ja nuoruudestani!!!

Ne rahat jotka minuun turhaan tuhlattiin olisi voitu käyttää johonkin toiseen lapseen, joka haluaa sairaala jaksoja ja kuntoutusta ja haluaa elää elämää joka ei ole samanlaista kuin muilla. Jota ei haittaa, kun ei ole täysin terve ja normaali...

Kuuntelee määrätyissä tilanteessa lapsen ja nuoren omaa toivetta, että sairaalajaksoja ja kuntoutusta vähennetään!!!

Jotta lapsi ja nuori kokee olevansa rakastettu ja arvokas, kun saa olla omien vanhempien ja sisarusten luona. Saa käydä enemmän omaa koulua ja enemmän ehtii nähdä ystäviä ja kavereita ja olla mukana arki elämässä. Enemmän nukkua omassa huoneessa ja sängyssä. Saa elää oikeaa arkielämää kotona!

Sairaala jaksot ja kuntoutukset katkaisee mahdollisuuden olla arkielämässä mukana vanhempien ja sisarrusten elämässä!!

Sairaala jakso katkaisee myös väliaikaisesti täysin yhteyden pidon kaverereihin ja ystäviin ja omaan koulun luokkakavereihin ja kaikkiin, jotka kuuluvat lapsen ja nuoren kotona olon aikana elämään.

Sairaala jakson aikana käy niin, että kaverit ja ystävät ovat löytäneet uusia ja koska olin sairaala jaksossa ja kuntoutuksessa ja emme nähneet toisia ja voineet pitää yhteyttä, että ne häviää minun elämästäni joko kokonaan tai niin, että vain harvoin enää toisiamme nähdään, vaikka ennen sairaala jaksoja lapsena leikittiin usein yhdessä ja meillä oli yhdessä kivaa olla..

Sairaala jakso ja kuntoutus katkaisee oikeaan elämään olemisen. Kaikki ystävät ja kaverit ja koko oikea elämä jää tauolle...

Mitä jää kaikista sairaala jaksosta ja kuntouksesta käteen? Nuori joka menetti ystävät ja kaverit. Menetti monet hetket vanhempien ja sisarrusten kanssa. Huono itse tunto, kun en kelvannut täysin omana itsenäni. Menetti oikeuden leikkiä ja olla vain lapsi. Menetti oikeuden näyttää tunteensa sairaala jakson ja kuntouksen aikana! Menetti oikeuden sanoa, ettei jaksa yhtään enempää sairaala jaksoja ja kuntoutusta!!
        Menetti mahdollisuuden pysyä oman koulun Luokkakavereiden mukana opiskelussa ja jäin jälkeen heistä, kun ei sairaalakoulu ole yhtä tasokasta kuin normaali koulu.

Kun pääsen takaisin oikeaan elämään ja sairaala jaksot ja kuntoukset ovat ohi. Olen jäänyt pahasti jälkeen ihmissuhde taidoissa ja sosiaalisissa taidossa!! Sillä lääkärit ja hoitajat ja muut potilaat eivät mitenkään korvaa sitä mitä kotona ja arkielämän ihmiset antaa.
        Lääkäreitä ja hoitajia ja kuntoutuksessa pitää aina totella ja heillä on auktoriteettia ja heidän pyyntöä pitää totella eikä saa kieltäytyä ja sanoa, etten jaksa ja omaa tahtoa ei saa näyttää eikä omaa mielipidettä!!

Sitä oppii aina muita miellyttää ja yrittää sina, ettei toinen rasitu sinun takia tai sinusta ei ole vaivaa ja opit että pitää olla näkymätön ja totella aina auktoriteetti ihmistä!

Se niistä sairaala jaksosta ja kuntoutuksesta jää käteen.

Terveisiin aikuinen johon tuhlattiin turhaan rahaa.

• Anonyymi00024

Hän ei pettänyt sinua!!!

Minä petin vanhempieni toiveet siitä, että minusta tulisi täysin terve ja normaali ja olisin samanlainen kuin muut. Tekisin arvokasta työtä. Saisin puolison ja tekisimme lapsia ja menisin avioon. Saisin arvokasta työn . Saisin ystäviä ja kavereita!!! Heidän ei tarvitsisi minua hävetä eikä minun sisarrusten! Enkä olisi perheen ja suvun musta lammas!! Turhaan minuun käytettiin rahaa!!! Kun mitä vanhempieni saivat täysin epäonnistunut aikuinen, joka ei onnistu elämässä yhtään... Enkä tule ikinä saavuttamaan sitä elämässäni minkä takia he uhrasivat oman nuoruuden ja parhaat elinvuotensa minuun!!!!!!!!!!!!!!

En kelvannut täysin omana itsenäni ikinä lapsena ja nuorena. Siksi ne sairaala jaksot ja kuntoukset yhä uudestaan ja uudestaan!!

Kunnes minä itse halusin täysin lopettaa sairaala jaksot ja kuntoutukset ja täysin kieltäydyin kaikesta sairaala jaksosta ja kuntoutuksesta! Minä lopetin ne, koska vihasin ja inhosin täysin sairaala jaksoja ja kuntoutuksia. Olin aivan täysin kyllästynyt näkemään lääkäreitä ja hoitajia. Olemaan pois kotoa!!! Ja omasta koulusta ja omasta elämästäni. Täysin kyllästynyt Olemaan se joka aina tottelee lääkäreitä ja hoitajia, kun pyysivät kuntoutuksia tekemään. Täysin loppu siihen, etten saanut olla täysin oma itseeni. Olla erossa heistä, jotka ovat lapsen ja nuoren hyvinvoinnin suhteen kaikista tärkeimmät ihmiset!!!!!!

Lopetin täysin sairaala jaksot ja kuntoutukset.
        Petin heidän odotukset aivan täysin, kun en jaksanut yhtää enempää sairaala jaksoja tai kuntoutuksessa olla!

JOTEN MINÄ PETIN MINUN VANHEMPIANI TÄYSIN
        JA HEIDÄN ODOTUKSET JA HAAVEET JA UNELMAT,
        ETTÄ MILLAINEN MINUN ELÄMÄNI ON AIKUISENA!!!!!

Minusta ei koskaan tullut eikä tule sellaista mistä he olisivat ylpeitä ja eikä häpeäisi minua.

• Anonyymi00010

Minulta varastettiin lapsuus ja nuoruus!!

• Anonyymi00011

Siksi olen sellainen kuin olen

Ikinä ei kysytty minun mielipiteeni!!

Missä haluan olla.
      Haluanko olla sairaalajaksoja ja kuntoutusta.
      Missä minulla on hyvä olla.
      Missä voin olla täysin oma itseni.

Vai olisinko lopettanut kuntouksen ja keskittynyt olemaan täysin oma itseni.

Sairaalassa ei voi olla samanlainen kuin kotona rakkaiden ihmisten lähellä, jotka rakastavat sinua!!

Hoitajat ja lääkärit tekivät Hyvää työtä, mutta olin heille tietenkin pelkkä potilas ja asiakas.

Heiltä en voinut oppia, että olen rakas ja tärkeä ja arvokas ihminen, kun olin vain heille työ, josta saa palkkaa. En tietenkään mitään muuta!!

Terveisin aikuinen johon tuhlattiin turhaan rahaa

• Anonyymi00012

Ei minun arvoni ole riippunut koskaan siitä että mitä olen saanut yhteiskunta odotusten mukaan aikaiseksi.

• Anonyymi00014

sä olet helvetin tyhmä ja yksinkertainen ihminen. luultavasti joku konservatiivi persu, jonka maailmankuva on todella suppea. Ruma totuus on myös se, että ei ole mitään luonnontieteellistä todistetta että joku Jeesus on ollut koskaan olemassa, johon sinä uskot. Ehkä juuri tämä että kyseenalaistaa kulttuurin pyhimpiä arvoja on se syy tähän kehitykseen.

• Anonyymi00016

On teistä moneen, mutta jos pääsee näyttelijän lahjoilla pois harhaopeista saavutatte kaiken, mitä ihmiset tarvitsee. Katsokaa taivaan lintuja...

• Anonyymi00017

Toisekseen haet pelastusta. Se tulee automaattisesti ylhäältä.

• Anonyymi00021

Mun yläpuolella on katto, sieltäkö se pelastus tulee?

• Anonyymi00019

Tämän takia olen nykyään sellainen kuin on ja enkä pidä itseäni samaan arvoisena kuin muut ovat!!

Ja halveksin omaa elämää ja kaikkea mitä olen tehnyt!!

Koska olen täysin epäonnistunut siinä mikä oli minun ja vanhempien ja yhteiskunnan tavoitteena, kun minuun rahaa tuhlattiin lapsena ja nuorena !!

Minä Tyhmä luulin, että sairaala jaksot ja kuntoutukset tekevät minusta täysin terveen ja normaalin aikuisen!!

Ja että aikuisena pääsen tekemään arvokasta ja tärkeää työtä. Saan kaiken sen miksi lapsena ja nuorena jaksoin sairaala jaksot ja kuntoutukset.
      Saisin normaalin ja tavallisen elämän kuten muilla on.

Mutta ikinä en tule sitä saamaan, joten turhaa ne oli!

Olisin ehkä huononmassa kunnossa ja tilanteessa ilman niitä, mutta arvostaisin ja rakastaisin itseäni ja olisin itsestäni ylpeä ja tyytyväinen elämääni. Minulla olisi kavereita ja ystäviä ja kaikenpuolen elämäni olisi paljon parempaa, kun en tietäisi miten todella lähellä olin onnistua ja tulla täysin terveeksi ja normaaliksi ja saada sen elämän minkä halusin ja haluan.

Mikä oli kaiken hinta?? Ihminen joka ei saanut lapsena ja nuorena ystäviä ja kavereita, jotka kestävät koko elämäni ajan!!!

Terveisin aikuinen johon tuhlattiin turhaan rahaa

• Anonyymi00020

Siksi sanon että olisi ollut parempi että vanhempieni tehdä aborti tai adoptioon laittaa minut!!

Minä tuhoan perheeni ja suvun maineen ja olen mustalammas.

Turhaan minuun yhteiskunta ja vanhempieni käyttivät rahaa!!!

Aivan Turhaan.

Ei minusta tullut täysin terve ja normaali

Eikä koskaan tule!!!

Halvemmalla ja rahaa olisi säästynyt yhteiskunta ja vanhempieni jos eivät olisi Turhaan sairaala jaksoja ja kuntoutuksia.

Ne rahat olisi voitu käyttää köyhien ihmisten elämän parantamiseen!!!

Siitä olisi ollut jotain hyötyä...

Minuun laittaa rahaa yhteiskunta ja vanhempieni oli aivan hölmöläisten touhua!!!

En ikinä voi yhteiskunnalle tai vanhempielle korvata sitä velkaa, jonka olen turhasta sairaala jaksosta ja kuntoutuksesta velkaa!!

Se oli ollut vain hyödyllinen, jos olisin saanut sen elämän kun halusin ja olla samanlainen kuin muut
      Elää normaalia ja tavallista elämäå kuten muut elää!
      Olen ollut koko elämäni yhteiskunnan loinen ja olen sitä myös koko loppuelämäni!

• Anonyymi00022

Mitä olet sairastanut lapsena?

• Anonyymi00023

Älä mieti rahaa tai menneitä. Katso tulevaan. Olet yhtä arvokas kuin muutkin. Sulla on sama sielu kuin muillakin.
      Et ole enää lapsi, olet aikuinen. Ne asiat on olleet vaikeita, mutta olet hienosti selvinnyt niistä. 🫂
      Ja koskaan ei ole myöhäistä löytää rakkautta. Katsoin just tiktokista neliraajahalvaantuneen miehen tarinaa, joka 10 vuotta sitten oli rakastunut sairaanhoitajaan ja ovat yhdessä.
      Olet yhtä tärkeä kuin me muut.
      Elämä on lyhyt, tee siitä matkasta niin hyvä kuin pystyt.

• Anonyymi00025

Meillä ois paljon puhuttavaa. Sun tekis hyvää kuulla asioita. Vois resonoida aika paljon.

• Anonyymi00026

"Koska aikuisena on täysin hyödytön ja arvoton yhteiskunnalle."

Tämä lause paljastaa mikä on suomalaisten ongelma. Sen nimi on "valtio riippuvuus". Sen on todennut monet asiantuntijat. Suomen julkiset menot suhteessa BKT:hen on maailman suurimmat.

Suomalainen ajattelee, että mitä hyötyä ihmisestä on valtiolle. Ikään kuin ihminen olisi vain joku valtion hyödyke ja orja.

Jari Sarasvuo yrittäjä ja liikemies - Suomalaiset ovat varttislaaveja ja putinisteja. Ei ihminen tee työtä valtiolle, vaan itselle. Suomalaiset maksavat eniten veroja, eivätkä saa mitään palveluja. Sarasvuon mielestä ruotsalaiset ovat merkittävästi älykkäämpiä. Näkyyhän se kaikessa. Suomalaiset eivät saa edes yhtä olympiamitalia siinä missä ruotsalaisille olympiamitalin saaminen on kuin aamukusella käynti.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      261
      3175
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      74
      1234
    3. 66
      1163
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      180
      968
    5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      47
      866
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      60
      819
    7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      47
      799
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      40
      711
    9. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      45
      692
    10. Minkä alan

Ihmisiä kaivattunne on🤔
      Ikävä
      39