Minä olin asepalveluksessa vuosien 2004-2005 välisen ajan Parolan Panssariprikaatissa.
Aliupseerikoulussa loukkasin selkäni todella pahasti ja jouduin yli puolen vuoden ajan syömään Tizanid-nimistä lihasrelaksanttilääkettä, jotta sain edes nukuttua. Selkäongelmat jatkuivat vielä vakavina ainakin 10 vuotta kotiutumisen jälkeen.
Minä kävin varmaankin 15 kertaa varuskuntasairaalassa hakemassa lisää lääkkeitä selkääni varten sekä olin vuoden 2005 keväällä myös kerran sotilassairaala Tilkassa tutkittavana selkäni vuoksi.
Nyt kun olen tilannut Puolustusvoimilta kaikki lääkäripaperit tuon selkäni vaurioitumisen vuoksi niin niissä ei mainita sanallakaan noista selkäongelmista ja niissä on vain murto-osa niistä varuskuntasairaalassa käynneistä. Minne nuo tiedot voivat olla kadonneet?
Sotilassairaala Tilkasta minun pitää tilata paperit Kansallisarkistosta. Tätä minä en ole vielä tehnyt. Saa nähdä mitä sieltä tulee.
Parolan Panssariprikaati
37
672
Vastaukset
- Anonyymi00001
Varmaan armeijan suojatyöpaikkalääkäreiden, hehe onko lääkäreillä muita työpaikkoja, mukaan sopeutumattomuutta armeijan raskaaseen munkkien syömiseen.
- Anonyymi00002
Parolassa paukahti liian lähellä ,
liian kovaa. ( 20 kg tnt:tä Hätilässä)
Ja Tilkkaan.
Toista viikoa selvittivät, tutkivat.
Professori-merkkinen johti menoa.
Vielä 1 vko ennen kotiutusta 1 päivän
mittauksia samassa paikkaa. Erinomaista
hoitoa - taisi siinä olla mukana räjähdys-
onnettomuuksiin liittyvää tutkimustyötäkin.
- Anonyymi00003
Ei niitä kirjata mihinkään intissä
- Anonyymi00004
Kyllä jokainen varuskuntasairaalassa käynti pitäisi kirjata tietokoneelle muistiin hoitopäiväkirjaan tietokoneelle.. siis johonkin potilasrekisteriin tai mikä niiden nimi nyt sitten onkaan: potilastietojärjestelmä?
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kyllä jokainen varuskuntasairaalassa käynti pitäisi kirjata tietokoneelle muistiin hoitopäiväkirjaan tietokoneelle.. siis johonkin potilasrekisteriin tai mikä niiden nimi nyt sitten onkaan: potilastietojärjestelmä?
Joo mut ei oo saatavissa reservin terveystiedot on arvokasta tiedustelumateriaalia.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Joo mut ei oo saatavissa reservin terveystiedot on arvokasta tiedustelumateriaalia.
Paskapuhetta! Lääkäreillä on velvollisuus pitää potilaasta hoitopäiväkirjaa. Tämä lukee ihan lainsäädännössä. En muista lakia missä näin lukee, mutta kuitenkin siellä lukee näin. Potilaasta on pidettävä hoitopäiväkirjaa. Piste.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Paskapuhetta! Lääkäreillä on velvollisuus pitää potilaasta hoitopäiväkirjaa. Tämä lukee ihan lainsäädännössä. En muista lakia missä näin lukee, mutta kuitenkin siellä lukee näin. Potilaasta on pidettävä hoitopäiväkirjaa. Piste.
Jos näin on miksi kukaan ei saa niitä?
- Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Jos näin on miksi kukaan ei saa niitä?
Sähän olit komppaniassakin oikein kuuluisa vempula eli oikein vemppojen venmppa. Ei niitä sinun turhia VKS:ssa käyntejä kukaan mihinkään kirjannut kun vastaanoton pöytäkirjaasakin luki aina aiheeton käynti
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Sähän olit komppaniassakin oikein kuuluisa vempula eli oikein vemppojen venmppa. Ei niitä sinun turhia VKS:ssa käyntejä kukaan mihinkään kirjannut kun vastaanoton pöytäkirjaasakin luki aina aiheeton käynti
Noin ei voida toimia vaan lääkärillä on velvollisuus pitää potilaspäiväkirjaa. Onko se nyt nimeltään hoitopäiväkirja.
Aiheeton käynti? Kuka tuon ratkaisun on tehnyt?
- Anonyymi00011
Kirjasiko Ravaja mitään? tosin siitä on aikaa kun toimi Lääkärinä.
- Anonyymi00012
Vuosina 2004-2005 päällikkölääkärinä Parolan Panssariprikaatissa toimi lääkintäeverstiluutnantti Oikarainen. En muista muiden lääkäreiden nimiä.
- Anonyymi00013
Itse olin Parolannummella palveluksessa n 2kk kunnes minulle tapahtui onnettomuus kun olin menossa komppaniassa siivousvälineiden kanssa ja vastaani käveli sotilas arvoltaan Majuri joka ryhtyi vaatimaan minulta tervehdystä , jolloin kädessäni ollut n 1,5 pitkä lattiamoppi tippui kädestäni johon myös tämä Majuri kompastui ja itse liukastuin juuri vahaamallani lattialla jolloin löin isovarpaani kompastuneen Majurin polvilumpioon , tuon episodin jälkeen vietin yöni päävartiossa ja aamulla sieltä minut vietiin vartiomiehen saattelemana lääkärinvastaan otolle ja kipeytynyttä varvastani tutkiessa tuo p....rkeleen puoskari huomasi että minulla on lättäjalat ,no minun sotilasurani päättyi siihen
- Anonyymi00016
Eikö ole noloa olla noin heikko mies. Miehen irvikuva.
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Eikö ole noloa olla noin heikko mies. Miehen irvikuva.
Minkä kuva itse olet?
Paavon "poika"..
- Anonyymi00014
Valhe homoseksuaalisuudesta: Armeijan lääkärinraporttien ja elämäkertojen mukaan Hendrix halusi epätoivoisesti pois armeijasta ja käytti hyväkseen sen aikaista tiukkaa säännöstöä. Hän väitti armeijan psykiatrille ja lääkärille olevansa homoseksuaali ja rakastunut tupakaveriinsa. Koska homoseksuaalisuus oli tuolloin armeijassa ehdottomasti kiellettyä, hänet vapautettiin palveluksesta kunniallisin ehdoin heinäkuussa 1962.
Tarina nilkkavammasta: Hendrix itse väitti myöhemmin ystävilleen ja julkisuudessa, että hänet vapautettiin laskuvarjohypyssä tapahtuneen nilkan murtumisen tai loukkaantumisen vuoksi. Armeijan virallisista potilaskirjoista ei kuitenkaan ole löydetty näyttöä siitä, että loukkaantuminen olisi ollut todellinen syy palveluksen päättymiseen.
Noin ne potilastiedot katoilee ympäri maailmaa, ja maailma jää totuutta vaille.- Anonyymi00017
Aseen liipaisimen vetämiseen ei tarvita kuin sormen koukistus.
Mutta miten käy sotamiehiltä rock'n'rolli.
Kumpi on parempi Jimi vai Stevie?
https://www.youtube.com/watch?v=0pESbcr5CBg
https://www.youtube.com/watch?v=rb53-sDII0o
𝄞 Cause I'm a Voodoo Child Voodoo Child
𝄞 Lord knows I'm a Voodoo Child - Anonyymi00019
Ilmankos aloittajan sairauskertomuksia ei löydy
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Minkä epäilet olevan siihen syynä?
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Minkä epäilet olevan siihen syynä?
Vaaleanpunainen kolmio
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Vaaleanpunainen kolmio
Eli mitä tarkoitat?
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Eli mitä tarkoitat?
HVG
- Anonyymi00024
Anonyymi00019 kirjoitti:
Mikä sinun mielestäsi on syynä siihen, että näitä sairauskertomuksia ei löydy?
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Mikä sinun mielestäsi on syynä siihen, että näitä sairauskertomuksia ei löydy?
Ne kirjataan vihollisen varalta niin monimutkaisien salasanojen taakse että sinne ne jää
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Ne kirjataan vihollisen varalta niin monimutkaisien salasanojen taakse että sinne ne jää
Brähhäh! Joopa joo..
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Brähhäh! Joopa joo..
Kestovemppa ihan selvästi eli palveluksen välttäjä
- Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Kestovemppa ihan selvästi eli palveluksen välttäjä
Joo ei oo vaan jaksettu kirjata sen jokaista turhaa ulinaa
- Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
Joo ei oo vaan jaksettu kirjata sen jokaista turhaa ulinaa
Kirjurit ei tietenkään tehneet hommiaan. Sama päiväraha silti tuli
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Kirjurit ei tietenkään tehneet hommiaan. Sama päiväraha silti tuli
Minä sain pionk pspr :ssä kovat ilmavaivat.
Jatkuvat vielä eläkeiässäkin. Se jatkuva trotyylillä
paukuttelu vein jotenkin tunnon noihin pamauksiin.
Itse en niin kärsi, vaimo vähän nukkumaan menessä
kehottaa hillitsemään - siis niitä ilmavaivoja. - Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Minä sain pionk pspr :ssä kovat ilmavaivat.
Jatkuvat vielä eläkeiässäkin. Se jatkuva trotyylillä
paukuttelu vein jotenkin tunnon noihin pamauksiin.
Itse en niin kärsi, vaimo vähän nukkumaan menessä
kehottaa hillitsemään - siis niitä ilmavaivoja.Kunnon ilmavaiva täräyttää kuin 60 g tnt:tä metrin päässä paukautettuna.
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Kunnon ilmavaiva täräyttää kuin 60 g tnt:tä metrin päässä paukautettuna.
Armeija on miesten koulu,
siellä oppii paljon paukuttelustakin.
Naisilla se jää pitkäkti kotiopetuksen
varaan. - Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Armeija on miesten koulu,
siellä oppii paljon paukuttelustakin.
Naisilla se jää pitkäkti kotiopetuksen
varaan.Lapsen tasolle jäänyt palstavanhus kiihoittuu pieruista
- Anonyymi00035
50 vuotta sitten alokasaika aukoi silmiäni,
vaikka luulin paljon jo nähneeni, kokeneeni.
Ylioppilas, viimeiset kesä rakennuksilla aputöissä.
Urheilutouhuissa tutustunut moniin ihmisiin
eri puolilta maatamne.
Samassa tupaan tuli kaverit Hki:n Kalliosta, tuore ylioppilas
ja toinen nuori maanviljelijä, joka oli juuri isänsä kuoltua
joutunut vanhimpana lapsena vastaamaan monesta asiasta.
Varusmiespalvelu on suomalaisuutta,
opettaa ja kertoo meille mitä se on.
Sekin on maamme ja kulttuurimme
puolustamista. Ruotsalaisia emme ole,
venäläisiksi emme halua.- Anonyymi00036
En mene inttiin se on homojen hommaa
- Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
En mene inttiin se on homojen hommaa
70-luvulla lääkärintarkastuksessa, jos ennakkoon täytettävään kuponkiin kirjoitti olevansa homo, sai vapautuksen rauhanajan asepalvelusta - meni sivari hommiksi.
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
70-luvulla lääkärintarkastuksessa, jos ennakkoon täytettävään kuponkiin kirjoitti olevansa homo, sai vapautuksen rauhanajan asepalvelusta - meni sivari hommiksi.
Jos saa vaputuksen ei mene sivarihommiksi. Pyydän faktoja kiitos
- Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Jos saa vaputuksen ei mene sivarihommiksi. Pyydän faktoja kiitos
Millainenkahan intissä on tuo vaputus?
- Anonyymi00040
Tupapillut on nykyisin myös naisia
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad901456- 541013
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että379854- 153824
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 55709
- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 57631
- 76622