Dacian penkki.

Anonyymi-ap

Halpuus näkyy kun huomasin, että kuskin penkki tuntui jotenkin liian pehmeältä ja lässähtänneeltä.Loan Stepway on ajettu runsaat 50 tuhatta.
Katoin alle ja penkki oli sellaisten 3 millisten rautalankojen varassa, niitä oli noin neljä tai viisi. Ja päällä tavallista superlonia, yksi rautalanka oli istumisesta ja nousemisesta johtuvan elämisen takia painunut superlonin sisään ja siitä penkin takaosan lässähtäminen johtui. Kyllä on ollut typerä ratkaisu. Olisivat tukemiseen laittaneet vaikka 3-4 senttiä leveää metallilattaa mikä ei söisi superlonia.

Huomasin senkin että penkin lämmitysjohto roikkui penkin alla vapaana kuin aikoinaan puhelinlangat tolppien varassa olematta kiinni missään paitsi päistään tietenkin. Autohan ei ollut kallis ostaessa ja on hyvännäköinen mutta halpuus on piilotettu katseilta. Paljon ei ole rahaa kiinni autossa mutta en suosittele jos haluaa auton pitempään omistukseen. Muitakin tyhmiä ratkaisuja autossa on juuri säästämisen kustannuksella että auto on saatu ostohinnaltaan halvaksi. Halvalla ei saa hyvää pitää paikkansa.
En tiedä uusista Dacia malleista, ovat varmaan parempia mutta hinnatkin ovat nousseet tietenkin.

9

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

KÖPI TÄSSÄ. OLEN SAMAA MIELTÄ. SIKSI TOYOTA. VAIN JA AINOASTAAN. KÖPI

• Anonyymi00002

Voihan penkin alle väsätä itse jotain superlonin tueksi noiden rautalankojen päälle?

• Anonyymi00003

Aloitus vaikuttaa taas tahalliselta mustamaalamiselta. Yhdeksän vuotta Dacialla ajaneena voin sanoa, että ei sen penkki noin huono ole, vaikka ehkä ole paras mahdollinen. Hyvä auto, toiminut ilman ylimääräisiä korjaamokäyntejä.

• Anonyymi00004

Millä Dacia mallilla? Ei ole tahallista mustamaalausta, mistä minä muuten tietäisin mitä Dacia Logan Stepwayn kuskin penkin alla olevista asioista noin tarkasti. Enkä halua mustamaalata muuten autoani, hintaansa nähden aina kuljettanut perille ja siinä on paljon hyvääkin. Hyvä maavara, isot tilat, pieni kulutus jne.

Enkä nyt väitäkään, että penkki ihan lässähtänyt ole, kyllä siinä nyt istuu, mutta totesin vain kun perstuntuma alkoi kertoa että on sellainen jamäkkyys jonkun verran kadonnut.
        Kerron vain huonosta ratkaisusta miten penkki on sunniteltu altapäin, päällymateriaali on kyllä hyvää ja kestävän tuntuista mutta senalla on se superloni ja se makaa
        noiden ns rautalankojen varassa joita on noin 10 sentin välein ja jos superloni ei ole hyvin leikattua se alkaa väleistä tursuamaan. Minulle on sattunut vain sellainen tapaus ja yksilö.
        Autolla olen ajanut 5 v. edellinen omistaja 3 vuotta, eli 8 vuotta ajoa ja istumista.
        Sanoisin niinkuin aiemmin, että hintaansa nähden ihan ok kulkine. Suht varma ja yksinketainen tekniikka,

• Anonyymi00005

No näkyyhän se väkisinkin ja tuntuukin jopa välillä.
      Itselläni on Duster vuosimaliia 2016, ja kyllä siinä ainakin penkit ovat vielä ihan jämäkät, vaikka kilsoja on jo melki 160000. On enemmänkin kovat kuin pehmeät, mutta mun mielestä se on parempi noin päin.
      Ja ohjaus on jämäkkä, yllätyin oikein, kun selvisi että se on sähköisesti tehostettu. Tuntuma on kuin hydraulisessa tehostajassa.
      Niin ja ostin tuon 2v ikäisenä eli vähän käytettynä. Ihan hyvin on pelannut, itse asiassa paljon paremmin kuin luulin, odotin jotenkin juuri tuosta halpuudestakin johtuen, että ongelmia olisi, mutta eipä isompia ole ollut.
      Sellainen räminäkotterohan se on, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Mutta toisaalta, auto on mulle ainakin kulkemista varten, sen ei ole tarkoituskaan sinänsä olla mitään korvakarkkia tm..
      Saranat pitää aika ääntä jo, toisen takaoven saranat varsinkin rääkäisevät niin hiton pahasti, mutta rasvaamalla ne hoituu.
      Ja konepellin lukossa on hieman väljää, on ihan ominaisuus kaiketi. Niin se klonksuttaa hieman maantieajossa. Ja mitä näitä puutteita/"puutteita" on..
      Mutta tosiaan, hinta-laatusuhde on kyllä kohdillaan, eli enemmän tuossa on hyvää kuin huonoa.
      Mun Duster on vielä nelivetoinen diesel, muutettiin vielä 2-paikkaiseksi "pakuksi". Toki siitä nyt on paras rahallinen hyöty sulanut pois polttoaineiden hinnannousun vuoksi, mutta on edullinen silti pitää tuonkin puolesta.
      Ja sillä pääsee vaikka mihin, lisäksi tuo 1,5-litrainen dci-kone on yllättävänkin vääntävä jne ja on kuulemma todella luotettava.
      Ja toisaalta, aika pienestä se autonpito on kiinni, jos vähän tussahtanut kuskin penkki on syy haukkua koko merkki lyttyyn...

• Anonyymi00006

Enhän olekaan haukkunut koko autoa tai merkkiä pystyyn. Luitko näitä seuraavia lauseita minulta?

""Enkä halua mustamaalata muuten autoani, hintaansa nähden aina kuljettanut perille ja siinä on paljon hyvääkin. Hyvä maavara, isot tilat, pieni kulutus jne.""

Ja vielä..

"Sanoisin niinkuin aiemmin, että hintaansa nähden ihan ok kulkine. Suht varma ja yksinkertainen tekniikka."

Ja toisaalta en mitään "volvoa" odottanutkaan kun tämä ostin. Halusin vähällä rahalla vähän ajetun ja suht luotettavan ajokin. Autossa olevat säästöratkaisut tuli kaupan päälle.
        Kun sanoin, että halvalla ei saa hyvää, tarkoitin laatua vailla säästämistä sieltä täältä.

Lopuksi kevennys, ehkä ennen minua auton kuski on painanut 120 kiloa ja penkki joutunut hiukan lujille.
        En silti aio hävittää autoa, laitetaan sitten vaikka vanerinpala p, seen alle ja siihen pehmike jos penkki vielä huononee, pääasia että se kuljettaa perille, tähän asti on.

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Enhän olekaan haukkunut koko autoa tai merkkiä pystyyn. Luitko näitä seuraavia lauseita minulta?

""Enkä halua mustamaalata muuten autoani, hintaansa nähden aina kuljettanut perille ja siinä on paljon hyvääkin. Hyvä maavara, isot tilat, pieni kulutus jne.""

Ja vielä..

"Sanoisin niinkuin aiemmin, että hintaansa nähden ihan ok kulkine. Suht varma ja yksinkertainen tekniikka."

Ja toisaalta en mitään "volvoa" odottanutkaan kun tämä ostin. Halusin vähällä rahalla vähän ajetun ja suht luotettavan ajokin. Autossa olevat säästöratkaisut tuli kaupan päälle.
        Kun sanoin, että halvalla ei saa hyvää, tarkoitin laatua vailla säästämistä sieltä täältä.

Lopuksi kevennys, ehkä ennen minua auton kuski on painanut 120 kiloa ja penkki joutunut hiukan lujille.
        En silti aio hävittää autoa, laitetaan sitten vaikka vanerinpala p, seen alle ja siihen pehmike jos penkki vielä huononee, pääasia että se kuljettaa perille, tähän asti on.

Voipi olla tai hänellä on ollut vain niin erikoinen perse, kuten Kummelissa sanotaan, että on painanut penkin lysyyn😆
        Itse painan reilu 130kg, mutta ryhti on pysynyt viä ihan hyvänä. Autossa siis😆
        Mutta jos tuo autosi penkki häiritsee oikein kovasti, ja onhan huonoryhtinen penkki pitkässä ajossa varsinkin todella huono, niin kannattaisiko ehkä kysyä ja katsella uutta penkkiä siihen..? Tietty ihan uutena voi maksaa paljonkin+asennustyöt päälle, mut purkuosana voi ehkä löytää aika edullisestikin jonkun hyväkuntoisen ja ryhdissään olevan penkin tilalle.
        T: Tuon 2-paikkaisen omistava Duster-kuski

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ja vielä..

Niin ja sen verran unohtui taas omasta miinuksena mainita, että tuossa omassa Dusterissa ainakin omadta mielestä ajovalot oli vähän alakanttiin tehoiltaan. Ei pahat mutta kaipasin niihin lisätehoa silti. Niin ostin siihen lisävalo-setin ja hyvä tuli. Motonetista ostin tällaien "led-palkin", pirun tehokas eikä ollut kallis. Oli vielä helppo asennettava. Vaikka varuksi asennutin sen yhden tutun pyörittämässä autosähköliikkeessä.

• Anonyymi00009
      UUSI

Penkki on oleellinen asia autossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      114
      2758
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      29
      1341
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      102
      1197
    4. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1007
    5. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      997
    6. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      133
      958
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      56
      855
    8. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      22
      683
    9. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      40
      678
    10. Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja

Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      632
    Aihe