ylinopeus

Anonyymi-ap

Ylinopeudella töhöttäjät jahtaa useimmiten sekunteja. Itsekkin täällä kertoen et päivittäinen ajo on usein suht lyhyt työmatka, joku 10-20 km suuntaansa
.
Jos kuljettaja ajaa kymmenen kilometrin matkan 80 km/h:n sijaan 90 km/h:n vauhdilla, ajansäästö on vain noin 50 sekuntia..Siinäpä se.
Kertokaas nyt uteliaalle : Mitä teet tuolla 50 sekunnilla jonka säästit ajassa . Kulutit
todennäköisesti polttoaineessa. Ja ei se sähköautokaan ilmaiseksi kulje . toki käyttövoima halvempaa ehkä mut kokonaisuutena ei kauhean paljon halvempaa kuitenkaan.
Eli sama myös sähkövatkaajille. mitä teet sillä säästyneellä 50 sekunnilla tai ajatellaan että ajatkin 20 km ja säästät sen 1minuutti 40 sekuntia. Mitä teet sillä.
Mistä tulee tarve tuohon säästöön.
Minä sanoisin et se on asennekysymys koka tulee korvien välistä. Mitään hyötyä en ole henkilökohtaisesti koskaan tuossa nähnyt vaikka melkoinen määrä kilometrejä onkin takana. Nyt joku alkkaa siitä kiireestä . Se on siellä korvien välissä ei muualla.
Kiire on vain perustelu itselle miksi pitää koettaa ajaa ylinopeutta.
Olen itse liikkunut pohjoismaissa paljon ja mm yli 2000 km.n matkalle kerroin koska olen perillä. yllätys kyllä suht tarkaan rajoitusten mukaan eli n 4-6 km yli mittarin mukaan olin perillä n 14 minuuttia ennen laskettua aikaa. Korvien välissä ei ollut kiirettä.Eli tuohon sanoisin että oikein ajoitetut liikkumiset ja aina ehtii eikä ole kiire.
On ollut niitä seli seli teiden kingejä joilla muka kiire. Useimmiten ei kiire minnekkään. Ja ylinopeus myös ohitellessa on kielletty. Ajelkaapa Norjassa. Lähtee kortti helposti . Ja kiireestä saa mukavan viemisen kotiin. usein useammilla nollilla koristeltu summa. Sitä on hyvä katsella kiireessä.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
        Maailman menoa
        160
        2108
      2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
        Luterilaisuus
        310
        1793
      3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
        Maailman menoa
        93
        1587
      4. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
        Maailman menoa
        81
        1254
      5. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
        Ikävä
        200
        1220
      6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
        Ikävä
        67
        1170
      7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
        Ikävä
        25
        1091
      8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
        Ikävä
        48
        1027
      9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
        Ikävä
        73
        986
      10. Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea

Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei
        Maatila ja metsä
        24
        972
      Aihe