Kello on jo yli ½2 ja tässä sitä vaan valvotaan. On kurjaa kun ei saa unenpäästä kiinni ja sitten iltapäivällä väsyttää valtavasti ja nukahtaa ihan väkisin vaikka tuoliin. Monta kertaa on kirja pudonnut kädestä kun olen kesken lukemisen nukahtanut, kerran meinasi läppäri livetä sylistä, mutta onneksi heräsin ja ehdin tarttua kiinni. Olen kokeillut melatoniinit ja lääkkeet joiden pitäisi pitää unessa, mutta eivät auta. Lääkäri ei suostu varsinaista unilääkettä minulle reseptillä antamaan, eikä edes selvästi selitä miksei. Olen koko ikäni ollut illanvirkku, mutta nyt eläkkeellä tilanne vaan pahenee. Toki eläkkeellä on aikaa nukkua mihin vuorokaudenaikaan tahansa, mutta haluaisin kuitenkin elää ns. normaalissa rytmissä, tai edes lähes siinä, mutta tällä menolla ei tule onnistumaan. Onko täällä muita samanlaisia?
Hankalaa kun ei nukuta
10
90
Vastaukset
- Anonyymi00001
mä olen samanlainen
valvon joskus jopa klo3 asti mutta aamulla herää kuin enenki ja sitten torkuu pitkin päivää ja taas valvoo yli puolen yöhön,
onneksi on vanhus, ei enään työ-elämä vaadi aamu herätyksiä
saa nukku niin pitkään kuin unta piisaa, - Anonyymi00002UUSI
Rauhaton mieli pitää hereillä, on opittava rauhoittamaan itsensä, ja myös olemaan aktiivinen päivisin, et iltamyöhällä on väsy, ei sinne sänkyyn kannata mennä pirteenä ku peippoinen.
- Anonyymi00003UUSI
Itseäni auttaa melatoniini-spray (Sleep Aid Strong), ei ole reseptillä ja on kallis lääke, mutta kun uni ei aina ilmankaan tule. Otan niitä useita suihkeita koska toleranssini on niin korkea.
https://www.yliopistonapteekki.fi/nordaid-sleep-aid-strong-melatoniinisuihke-1-95-mg-30-ml-98313
Usein lisänä vielä n. 1 dl kahvia, ja peitto korviin. - Anonyymi00004UUSI
Koittakaapa nukkua silloin kun nukuttaa, ja katsotte mihin se oikeasti johtaa. Siirtyykö nukkuminen kokonaan päiväsaikaan, vai onko se vain jotain tressiä koko epämääräinen uneliaisuus.
- Anonyymi00005UUSI
Jos haluaa säännöllisen yöunen on noudatettava säännöllisiä
nukkumaanmenoaikoja.
Lakkaa nukkumasta päivällä niin eiköhän uni ala tulla helpommin illalla
aikaisemmin. - Anonyymi00006UUSI
Melatoniini ei auta jos ei ole sen puute.
- Anonyymi00007UUSI
MInulla on joskun öitä, jolloin ei nukuta ja silloin en nuku vaan lueskelen sängyssä ja uni tulee sitten jossain vaiheessa 2 - 3 maissa. Nukun aamulla pidempään, olen eläkkeellä, ja sitten seuraavana yönä uni jo maistuukin
Minä (ja mieheni) olen myös iltavirkku ja yökukkuja; aamulla nukun mielelläni noin 9:ään menimpä mihin aikaa tahansa nukkumaan. Olen eläkkeellä joten ei ole niin nuukaa noiden aikataulujen kanssa.
Älä stressaa nukkumisesta sillä se vain lisää mahdollisia nukahtamisongelmia. Eläkkeellä ei ole aikatauluja eikä nukkumaanmenoaikoja. Voi ilman oman tunnontuskia nukkua juuri silloin kun nukuttaa ja valvoa silloin kun siltä tuntuu - Anonyymi00008UUSI
Terv keskuslääkäri ei uusinut D paria joku vuosi sitten ja sen jålkeen en ole nukkunutvain kuutaman tunnin yössä jajoskus valvonut kokonaan. Sairaudet pahentune3t ja olen väsynyt joka päivä ja verensokeri liian korkea siinä fiabetes rahajalla.
Uusia vaivoja tullut.
Ne aiheuttavat tahallaan lääke kiellolla kärsimyksiä ja kuolemia! - Anonyymi00009UUSI
Onko sillä niin väliä koska nukkuu?
- Anonyymi00010UUSI
Miten asia on aina vain epäselvä? Aikuisille (?) ihmisille! Ei withun varmasti nukuta, jos kukkuu keskellä yötä netissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1163005EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje341392- 1031247
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621017Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661007Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi133998- 59911
- 41727
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22713Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja
Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta111664