Rakastunut sinuun
Ehkä vähän
63
1745
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mieheen?
- Anonyymi00002
Eiköhän tämä aloitus ole just siltä palstaäijältä, normandian maihinnousija. T
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Tiiänpä pariskunnan joka käynyt tuolla Normandiassa 🙂
- Anonyymi00008
Anonyymi00004 kirjoitti:
Onko taas aloittajaäijä näitä sinun apaattisia palstapareja mitä olet tänne rakentanut- oli se joku hallu ja pöhkö eiku
- Anonyymi00010
Anonyymi00004 kirjoitti:
Missä päin on Normandia, tuskin on kuitenkaan Suomessa?
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Missä päin on Normandia, tuskin on kuitenkaan Suomessa?
Ranskassa. Toisen Maailmansodan aikaan liittoutuneet nousi siellä maihin.
- Anonyymi00015
Anonyymi00002 kirjoitti:
Valitettavasti lanaan yli itsekin kun katson sen oikeaksi ratkaisuksi ”todella rakastettavana” ihmisenä. Lisäys
- Anonyymi00020
Anonyymi00008 kirjoitti:
Onko taas aloittajaäijä näitä sinun apaattisia palstapareja mitä olet tänne rakentanut- oli se joku hallu ja pöhkö eiku
Itse asiassa ovat ihan reaalimaailmassa tavanneet ja onhan tuosta jo 21 vuotta kun häämatkan tekivät tuonne 😊👍 H&M-L 👍
- Anonyymi00025
Anonyymi00020 kirjoitti:
Itse asiassa ovat ihan reaalimaailmassa tavanneet ja onhan tuosta jo 21 vuotta kun häämatkan tekivät tuonne 😊👍 H&M-L 👍
U! Tanssii kihtien kanssa.
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Paljonkin...
- Anonyymi00028
Anonyymi00025 kirjoitti:
Voihan hiisi! Kihti on kyllä ikävä juttu 🥺
- Anonyymi00052
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ranskassa. Toisen Maailmansodan aikaan liittoutuneet nousi siellä maihin.
135 000 sotilasta saapui Normandiaan.
D- Day aamunkoitteessa 6.6.1944 liittoutuneiden maihinnousualukset lähestyivät Ranskan rannikkoa, missä saksalaissotilaat odottivat bunkkereissaan. Alkoi historian laajin maihinnousuoperaatio.
Sotilaat taistelivat sankarillisesti saadakseen sillanpääaseman Saksan miehittämästä Euroopasta. Tappiot olivat suuret, mutta saksalaiset joutuivat ahtaalle. Taistelut koodinimen Omaha Beach saaneella rannalla äityivät paljon odotettua kiivaammiksi. 2400 yhdysvaltaista sai surmansa. " kun luoti osuu, meneekö se kokonaan läpi ruumiista ? " nuori sotilas kysyi toveriltaan hieman ennen kuin maihinnousualuksen ramppi avattiin. Omahaksi nimetty hyökkäysalue oli n. 7 km pituinen kaareva poukama, jonka molemmissa päissä oli jyrkkiä kallioita. Hiekkarannan takana kohosi 30 - 50 metrin korkuinen törmä, jonka laelle rakennetuista konekivääriasemista saksalaisilla oli erinomainen näkyvyys alas rannalle.
19v. Harold Baumgarten oli kotoisin Bronxin kaupunginosasta New Yorkista. Oli juutalainen ja oli piirtänyt asepukunsa takkiin Daavidin tähden natsien kiusaksi. Kun häntä kuljettanut alus kello 6.30 lähestyi Omaha - rannan länsipäätä, viereiseen veneeseen osui kranaatti ja Baumgartenin ja hänen tovereidensa päälle ropisi puun- ja metallinkappaleita ja verisiä ihmisruumiin kappaleita. Baumgartenin venettä kuljettänut nuori brittisotilas ei uskaltanut ajaa lähemmäksi rantaa ja valmistui avaamaan rampin kuuden metrin syvyisessä vedessä päästäkseen itse pian pois rannan läheisyydestä. Ryhmän luutnantti tarttui raivoissaan pistooliinsa ja osoitti sillä kuljettajaa.
" vie meidät rantaan asti " määräsi luutnantti.
Jos sotilaat joutuisivat hyppäämään syvään veteen täydessä taisteluvarustuksessa, he hukkuisivat varmasti. Kun kuljettaja viimein avasi rampin, luutnantti ja moni muukin Baumgartenin edessä seisonut mies kuoli välittömästi saksalaisten luoteihin.
Meri värjäytyi nopeasti punaiseksi kun Baumgarten hyppäsi veteen, luoti raapaisi hänen kypäräänsä. Hän seisoi kaulaansa myöten vedessä ja piteli kiväriään päänsä yläpuolella, jotta se ei kastuisi. Sitten hän alkoi pyrkiä kohti rantahietikkoa saksalaisten luotien piiskatessa vedenpintaa ympärillään.
Liittoutuneiden laivat tulittivat Omaha rantaa ennen maihinnousua mutta ammukset eivät osuneet kohteisiinsa. Liittoutuneet rakensivat maihinnousua varten siirrettäviä satamia jotka kuljetettiin Englannin kanaalin yli Normandiaan. Mulberry sataman kautta kulki miljoonia tonneja ruokaa ja varusteita.
Maihinnoususta tuli verilöyly.
Kuuluisa, maailmanhistorian ilmiö Normandian maihinnousu - Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
D- Day aamunkoitteessa 6.6.1944 liittoutuneiden maihinnousualukset lähestyivät Ranskan rannikkoa, missä saksalaissotilaat odottivat bunkkereissaan. Alkoi historian laajin maihinnousuoperaatio.
Sotilaat taistelivat sankarillisesti saadakseen sillanpääaseman Saksan miehittämästä Euroopasta. Tappiot olivat suuret, mutta saksalaiset joutuivat ahtaalle. Taistelut koodinimen Omaha Beach saaneella rannalla äityivät paljon odotettua kiivaammiksi. 2400 yhdysvaltaista sai surmansa. " kun luoti osuu, meneekö se kokonaan läpi ruumiista ? " nuori sotilas kysyi toveriltaan hieman ennen kuin maihinnousualuksen ramppi avattiin. Omahaksi nimetty hyökkäysalue oli n. 7 km pituinen kaareva poukama, jonka molemmissa päissä oli jyrkkiä kallioita. Hiekkarannan takana kohosi 30 - 50 metrin korkuinen törmä, jonka laelle rakennetuista konekivääriasemista saksalaisilla oli erinomainen näkyvyys alas rannalle.
19v. Harold Baumgarten oli kotoisin Bronxin kaupunginosasta New Yorkista. Oli juutalainen ja oli piirtänyt asepukunsa takkiin Daavidin tähden natsien kiusaksi. Kun häntä kuljettanut alus kello 6.30 lähestyi Omaha - rannan länsipäätä, viereiseen veneeseen osui kranaatti ja Baumgartenin ja hänen tovereidensa päälle ropisi puun- ja metallinkappaleita ja verisiä ihmisruumiin kappaleita. Baumgartenin venettä kuljettänut nuori brittisotilas ei uskaltanut ajaa lähemmäksi rantaa ja valmistui avaamaan rampin kuuden metrin syvyisessä vedessä päästäkseen itse pian pois rannan läheisyydestä. Ryhmän luutnantti tarttui raivoissaan pistooliinsa ja osoitti sillä kuljettajaa.
Jos sotilaat joutuisivat hyppäämään syvään veteen täydessä taisteluvarustuksessa, he hukkuisivat varmasti. Kun kuljettaja viimein avasi rampin, luutnantti ja moni muukin Baumgartenin edessä seisonut mies kuoli välittömästi saksalaisten luoteihin.
Meri värjäytyi nopeasti punaiseksi kun Baumgarten hyppäsi veteen, luoti raapaisi hänen kypäräänsä. Hän seisoi kaulaansa myöten vedessä ja piteli kiväriään päänsä yläpuolella, jotta se ei kastuisi. Sitten hän alkoi pyrkiä kohti rantahietikkoa saksalaisten luotien piiskatessa vedenpintaa ympärillään.
Liittoutuneiden laivat tulittivat Omaha rantaa ennen maihinnousua mutta ammukset eivät osuneet kohteisiinsa. Liittoutuneet rakensivat maihinnousua varten siirrettäviä satamia jotka kuljetettiin Englannin kanaalin yli Normandiaan. Mulberry sataman kautta kulki miljoonia tonneja ruokaa ja varusteita.
Kuuluisa, maailmanhistorian ilmiö Normandian maihinnousuYhdysvaltalaisten erikoisjoukko sotilaat, rangereita yli 200 alkuvaiheessa hyökkäsivät jyrkkää kallioseinämää pitkin saksalaiseen tykkiasemaan. Päästäkseen sinne joukot ampuivat köysiin kiinnitettyjä hakoja kallion huipulle ja kiipesivät köysiä pitkin jyrkkää seinämää ylös. Yhdysvaltojen laivaston hävittäjä oli valmistellut hyökkäystä tulittamalla asemaa ja pakottanut saksalaiset vetäytymään bunkkereihin suojaan, uumeniin.
Rangerit valloittivat Pointe du Hocin ja pitivät sitä halussa useita päiviä, kunnes taistelut laantuivat. Kun yhdysvaltalainen kenraali Norman Cota maihinnousupäivän aamuna tapasi ranger sotilaita Omaha rannan kaaoksessa, hän totesi voivansa luottaa heihin ja käski näiden johtaa rannalle tulitukseen jumiutuneet jenkit suojaan rantatörmän juureen. Tuosta kohtaamisesta on peräisin rangerien yhä käytössä oleva motto
" Rangers lead the way " - Anonyymi00055
Anonyymi00052 kirjoitti:
Kuuluisa, maailmanhistorian ilmiö Normandian maihinnousuKiitos näistä kirjoituksista. Arvostan. Haluan kertoa, että kävin katsomassa 1998 syksyllä Pelastakaa Sotamies Ryanin elokuvateatterissa ja vieressäni istui oletettavasti kaljakassin kanssa joku n. ehkä 30-vuotias heppu. Elokuva alkaa vaikuttavalla n. 30 minuutin kestoisella maihinnousukohtauksella ja siinä on sitten verta ja ruumiinkappaleita oletettavasti, mutta siis se on hyvin realistisesti tehty. Tämä heppu sitten naureskeli siinä ja kyllä muuten minua suututti, koska en todellakaan nähnyt siinä mitään hauskaa. Nykyään varmaan kysyisin suoraan mikä naurattaa. Myöhemmin olen Episodin sivuilta facessa lukenut, että tämä alkukohtaus on/oli niin realistinen veteraanien mielestä etteivät edes pysty sitä katsomaan. Että se siitä nauramisesta sitten. :/
- Anonyymi00058
Anonyymi00055 kirjoitti:
Kiitos näistä kirjoituksista. Arvostan. Haluan kertoa, että kävin katsomassa 1998 syksyllä Pelastakaa Sotamies Ryanin elokuvateatterissa ja vieressäni istui oletettavasti kaljakassin kanssa joku n. ehkä 30-vuotias heppu. Elokuva alkaa vaikuttavalla n. 30 minuutin kestoisella maihinnousukohtauksella ja siinä on sitten verta ja ruumiinkappaleita oletettavasti, mutta siis se on hyvin realistisesti tehty. Tämä heppu sitten naureskeli siinä ja kyllä muuten minua suututti, koska en todellakaan nähnyt siinä mitään hauskaa. Nykyään varmaan kysyisin suoraan mikä naurattaa. Myöhemmin olen Episodin sivuilta facessa lukenut, että tämä alkukohtaus on/oli niin realistinen veteraanien mielestä etteivät edes pysty sitä katsomaan. Että se siitä nauramisesta sitten. :/
Menkää nyt fantasoimaan niitä sotajuttuja johonkin muualle, teille nauraa kaikki :DDD
- Anonyymi00060
Anonyymi00058 kirjoitti:
Menkää nyt fantasoimaan niitä sotajuttuja johonkin muualle, teille nauraa kaikki :DDD
Ei naureta. Nämä on tietäjiä.
- Anonyymi00003
Vähän rakastunut versus rakastunut,
miten ne eroaa/erottaa toisistaan?- Anonyymi00005
Ja vielä ”ehkä”
- Anonyymi00006
Oot naisia vihaavaksi misigyyniksi harvinaisen optimistinen näissä merkeissä. sivusta rupesit taas tukottamaan kysymyslause kommenttia kun haluat kävellä yli
- Anonyymi00009
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ja vielä ”ehkä”
No siinäkin ois juusto sulle ns puolet liikaa
- Anonyymi00007
Kunpa olisikin edes vähän ♥️
- Anonyymi00011
Voiks rakkauteen kuolla
- Anonyymi00013
Ei, mut vitutukseen voi. Ja onhan se särkyneen sydämen oireyhtymä
- Anonyymi00014
Voi, leikisti ja oikeasti!
- Anonyymi00018
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ei, mut vitutukseen voi. Ja onhan se särkyneen sydämen oireyhtymä
mmm
- Anonyymi00048
Anonyymi00018 kirjoitti:
mmm
Myynnissä myös muualla?
- Anonyymi00016
Sekin usein lämmittää mieltä aika tavalla, ja siinä on pilkahdus toivoa, ehkä siitä tulee vielä joskus totta ja istumme katselemassa maisemaa vailla muita kiireitä?
- Anonyymi00017
😍😍 jo yhtä paljon lämmittää mieltä kun jotain sinusta miehestä näkee jossain
- Anonyymi00021
Anonyymi00017 kirjoitti:
Missä näit viimeksi?😌
- Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Missä näit viimeksi?😌
No täältä näen jotain mikä on sun.. mut aamuisin useimmiten sinutkin..
- Anonyymi00024
Anonyymi00017 kirjoitti:
Lisäys, nytkö ei ole kiireitä?
- Anonyymi00027
Anonyymi00021 kirjoitti:
Missä näit viimeksi?😌
Siellä näin mä ainakin viimeksi ja olin vähän outo. Mutta kyllä se tästä on helpottanut 🫢🤭
- Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Siellä näin mä ainakin viimeksi ja olin vähän outo. Mutta kyllä se tästä on helpottanut 🫢🤭
Toivon niin ;)
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Toivon niin ;)
Luota siihen 😉
- Anonyymi00031
Anonyymi00027 kirjoitti:
Ei haittaa mua lainkaan.. kyllähän minäkin olin outo ..meinasin sydäntä näyttää sulle .. mäkin toivonmukaan normalisoidun 🤭 mukavaa päivänjatkoa 😍
- Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Ei haittaa mua lainkaan.. kyllähän minäkin olin outo ..meinasin sydäntä näyttää sulle .. mäkin toivonmukaan normalisoidun 🤭 mukavaa päivänjatkoa 😍
Olisit vaan näyttänyt 🤭 varmaan tästä edes hieman normalisoidutaan ♥️ olet muuten- pakko sanoa- ihana 😍 mukavaa päivänjatkoa myös sulle 🥰
- Anonyymi00037
Anonyymi00033 kirjoitti:
Olisit vaan näyttänyt 🤭 varmaan tästä edes hieman normalisoidutaan ♥️ olet muuten- pakko sanoa- ihana 😍 mukavaa päivänjatkoa myös sulle 🥰
Ehkä ensi kerralla... 🥰
- Anonyymi00039
Anonyymi00037 kirjoitti:
Ehkä ensi kerralla... 🥰
Lisäys, siis ensi kerralla ehkä rohkenen 🫶
Sinä edelleen komee kuten olin viesteissä numeroosi suoraan laittanut. 🤭 ❤️ - Anonyymi00059
Anonyymi00039 kirjoitti:
Lisäys, siis ensi kerralla ehkä rohkenen 🫶
Sinä edelleen komee kuten olin viesteissä numeroosi suoraan laittanut. 🤭 ❤️Vai enkö sulle suoraan numeroosi laittanut viestiä? 🫢
- Anonyymi00067
Anonyymi00059 kirjoitti:
Vai enkö sulle suoraan numeroosi laittanut viestiä? 🫢
Uudemman kerran varmistaisin, vaikka taidat olla kiireinen mies, oletko sama jolle olin reilu vuosi sitten laittanut suoraan puh.numeroosi viestiä? Sinun aloitukseen ( ehkei ap kuitenkaan ) tartuin koska siinä oli joitai tuttuja ajatuksia mitä vuosi sitten viesteissäsi mainitsit. Olemmeko siis "tuttuja"? Nyt ei olla näkyilty missään, viimeksi 🤭keskiviikkona. Toivottavasti sinulla kaikki hyvin?
- Anonyymi00022
Ehkä vähän, ehkä paljon...
- Anonyymi00032
Rakkautta hyvinkin
- Anonyymi00034
Rakastan. Kumpa kaikki kääntyisi vielä tässä toisinpäin. Haluaisin toimia hänelle ns maksumiehenä.
- Anonyymi00065
Oot se 59v ja kiikarissa 17vee.
- Anonyymi00035
Saisi tehdä rahoillani mitä haluaa. Kunhan lupaisi rakastaa minua myös vastamäessä.
- Anonyymi00036
Tuota? Kuka haluaa ja kenen rahat?
- Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
Tuota? Kuka haluaa ja kenen rahat?
Emergengy Room, hihihi 😂 ku rahat on kyseessä.
- Anonyymi00040
mullaki on joskus tot tunnetta se on hyvä mu si mä muistan mite mä joskus oon kummiski ollu silleen eg mä enniinko tavallaan kummiskaan jksa tai silleen:F tiedätteks ko jonku NAAMA saa aikaan semmosen miksi
- Anonyymi00041
Kuinka vähän, tarkoitan että mihin asti se saa sinut menemään.
- Anonyymi00042
Varmaan liian pitkälle
- Anonyymi00043
Hieman romantiikkaa , se piristää . Kokeilkaapa se ei tapa
- Anonyymi00045
Tiesin sen!!
- Anonyymi00046
Hän on upean kaunis ja ihana nainen, luulen että pidän hänestä kovin paljon. Hänessä on valo, sydän ja rakkauden tunnetaajuus.
https://www.youtube.com/watch?v=679GJc3Z1ik&list=RD679GJc3Z1ik&start_radio=1- Anonyymi00057
Koskettavasti kirjoitettu. Koen erään komean, ihanan miehen samalla tavoin, meillä on uskomaton yhteys.
- Anonyymi00049
Tomiin joo ❤️
- Anonyymi00051
Aijaa. No sepä mukavaa.
- Anonyymi00054
Kuka keneen nopeiten siinä on onnistunu katja rakustamaan yhdessä yössä mistä tiedän mä en käytä omia tunteitani siksi mulla ei ole omalletunnolle edes tuska kohdella toista samoin kuin tämä kohtelee mua omantunnon ääni on muutoin mahdotonta vaientaa edes jos sellaisen omaa (toinen on itse ansainnut sen kohtelun minkä minulta saa) taustoista on hyvä tietää siksi että tietää miksi toisesta on tullut sellainen kuin mikä on mulla on sen perusteella oma tulkintani onko toinen ansainnu edes vähän armoa itse opittuna jokainenhan meistä päättää ymmärtääkseni itse millainen haluaa olla "saatujen mallien mukaan" käyttäytymisen jouduin opettelemaan itse (kuinka aikuinen käyttäytyy) ei ollu oikein malleja siihen
- Anonyymi00056
XXX
- Anonyymi00061
k🥰💛
- Anonyymi00062
❤️❤️❤️
- Anonyymi00063
mä inhoan kaikkia melkeempä koska en jaksa mitään ylimääräistä pskaa erokin otti koville ja liikaa asioita selvisi toinen täys idiootti gullipää no onneksi on aivan hyvä yksinkin.
- Anonyymi00064
To. ❤️
- Anonyymi00066
Kuinka vähän?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama907512Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1216247Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604377Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2333014Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902608Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh221838Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1681362- 1111358
Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21741"Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen
Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi19676