Nyky-Suomi (eurooppa)on ihan hanurista verrattuna 70-80-90-lukuihin.
Minulla oli 80 luvulla 36 työpaikkaa. vaihtelin niitä aivan huvikseni ja kokeillakseni.
Rahaa oli että meinasi tulla ryhtivikoja.
Minun ei tarvinnut edes hakea uuteen duuniin kun headhunterit laukkasivat ovella kyselemässä työhaastatteluun. Eräskin pomo sanoi, että "ilmoita sihteerille palkkasi, minua se ei kiinnosta". Oli se sellaista aikaa!
Helsinki(kin) oli täynnä hyviä ravintoloita ja fiksuja ihmisiä.vasemmiston tatuoituja narkomaaanejakaan ei näkynyt ja muita väkivaltaisia kasvattamattomia hörhöjä. pc zombeja ja älyluuri orjia.
Tappelut olivat tosi harvinaisia. Musa hyvää ja ihmiset kauniita. Naiset eivät olleet tuollaisia turbohuulia ja jumbotissejä. Pieni peppu oli tavoiteltava ja seksikäs.
80 luvulla usein pankista lähdettyäni juoksi pankinjohtaja perääni ja tunki setelinippuja takataskuihini. oli tunnin hieronta pankkitytöiltä meille rikkaille ja köyhille kakkukahvia konjakkiryypyt.
Meillä ei ollut monikulttuurista, monimuotoista kulttuuririkasta kehitysmaataustaista islampaskaa Suomessa! Miten ihmeessä me olemme pärjänneet ilman näitä holtittomasti lisääntyviä elättejä ja islampaskan mukaisia rinnakkaisyhteiskuntia Suomessa!
Silloin lainaa sai pankeista niin paljon kuin halusi. Riitti että puliukko takasi toista puliukkoa. Pankit suorastaan tyrkyttivät lainaa ilman rajoja. Tavallinen Jormakin saattoi ostaa urheiluauton.
Musiikki ei niin hyvää kuin 70-luvulla, mutta parempaa kuin nykyinen mustien monotoninen puhe musiikki ilman melodioita tai kunnon rytmiä.
Yökerhot kukoisti ja jupit antoi rahan palaa. Discot,antavaiset naiset ja upeat autot kukoisti ja drinkit elivät kulta-aikaa tyyliin sininen enkeli ja ampiainen. Miami Vice tyyliin miehet kääri pikkutakin hihat rullalle ja kenkiä pidettiin ilman sukkia.
Työtä ja hyvinvointia riitti ennen
22
209
Vastaukset 22
- Anonyymi00001
Tämä fiktiivinen tarina on ollut muistaakseni ainakin myös köyhyys palstalla. :DD
- Anonyymi00002
Lopetin tuohon 36työpaikkaa, höpö höpö.
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Lopetin tuohon 36työpaikkaa, höpö höpö.
Tarinahan on hieman liioiteltu mutta sen takana piilee kyllä totuus. Itsekkin aloitin työt heti peruskoulun jälkeen. EI ollut koulutusta, ei mitään. Soitellen sotaan vaan ja töitä riitti. Edes laman aikana minula ei ollut mitään ongelmaa löytää töitä. Tein määräaikaisia ja pätkätöitä ja kysyntää oli. Aina tein duunit huolella ja lomat otin rahana. Siihen aikaan sekin oli mahdollista. Sitten matkustelin ja reissasin ja taas takaisin sorvin ääreen. Tämä sopi hyvin liikkuvalle luonteelleni eikä tarvinnut pelätä että työt loppuisi. Tätä mallia olen toteuttanut aina näihin päiviin saakka. Nyt vain on niin että ainakin minun paikkakunnalla työt loppui kuin seinään niillä aloilla missä itse olen työskennellyt. Jossain vaiheessa opiskelin itselleni kaksikin ammattia ja pystyn tekemään kolmea eri ammattia. Tämä nykyinen hallitus on vienyt pohjan monelta eri alalta. Töitä ei enää ole ja elämä on kurjaa aika monilla. Eniten harmittaa nämä vasta valmistuneet nuoret joilla ei ole työ kokemusta ja jotka jäävän nyt tuuleen makaamaan. Olisi tärkeää päästä heti valmistuttua työn syrjään kiinni koska vuosikin työttömyyttä tekee koulutuksesta hyödyttömät tietyillä aloilla.
- Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Tarinahan on hieman liioiteltu mutta sen takana piilee kyllä totuus. Itsekkin aloitin työt heti peruskoulun jälkeen. EI ollut koulutusta, ei mitään. Soitellen sotaan vaan ja töitä riitti. Edes laman aikana minula ei ollut mitään ongelmaa löytää töitä. Tein määräaikaisia ja pätkätöitä ja kysyntää oli. Aina tein duunit huolella ja lomat otin rahana. Siihen aikaan sekin oli mahdollista. Sitten matkustelin ja reissasin ja taas takaisin sorvin ääreen. Tämä sopi hyvin liikkuvalle luonteelleni eikä tarvinnut pelätä että työt loppuisi. Tätä mallia olen toteuttanut aina näihin päiviin saakka. Nyt vain on niin että ainakin minun paikkakunnalla työt loppui kuin seinään niillä aloilla missä itse olen työskennellyt. Jossain vaiheessa opiskelin itselleni kaksikin ammattia ja pystyn tekemään kolmea eri ammattia. Tämä nykyinen hallitus on vienyt pohjan monelta eri alalta. Töitä ei enää ole ja elämä on kurjaa aika monilla. Eniten harmittaa nämä vasta valmistuneet nuoret joilla ei ole työ kokemusta ja jotka jäävän nyt tuuleen makaamaan. Olisi tärkeää päästä heti valmistuttua työn syrjään kiinni koska vuosikin työttömyyttä tekee koulutuksesta hyödyttömät tietyillä aloilla.
Tarinahan on valehtelua.
- Anonyymi00003
Nykyään kun menee hakemaan työpaikkaa paikanpäältä. "Onko teillä töitä täällä"
Saa ihmettelevät katseet, vartijan paikalle, poliisit ja sitten soitetaan ambulanssi ja hetkeksi piirille lepäämään.- Anonyymi00005
Mene ensi kerralla selvin päin. Vaan et mene.
- Anonyymi00014
Anonyymi00005 kirjoitti:
Mene ensi kerralla selvin päin. Vaan et mene.
kävin kerran kiljupäissäni kysymässä töitä kirjastosta, tuli vartia ja väitti että haisen. loukkaannuin vaikka kyllähän minä haisen.
- Anonyymi00020UUSI
Monissa työhakemuksissakin jo huomautetaan että ei vastata puhelimessa edes kyselyihin. Nykyään on niin hektistä joka alalla ettei siellä ole yksinkertaisesti aikaa piipertää tälläisiä asioita.
- Anonyymi00004
oksit
- Anonyymi00006
Meidän yliopistolaitoksemme tuottaa suuret määrät ihmisiä suoraan elinikäiseen työttömyyskortistoon.
Taloutemme suurin ongelma on lähes 400 000 työtöntä ja 600 000 ihmistä jollakin erilailla sairausperukkeilla jättäytynyt työelämästä ulos. Tämän yli miljoonan ihmisen ruokkiminen elättäminen lainarahalla on tuhoamassa suomalaisen talouden. Ja tämä samainen porukka on aktiivisia vasemmiston äänestäjiä jotka mahdollistaa vasemmiston valtaan pääsyn ja tuhoamaan lopullisesti suomalaisten ihmisten elämän. Meidän yliopistolaitoksemme kouluttamat punaiset talouselämän asiantuntija ovat täysin ulkona tästä todellisesta ongelmasta niin kuin lumiukot.
Myös meidän punainen ylemme on tehokkaasti mukana suomalaisen ihmisen elintason tuhoamisessa. Aikoinaan Neuvostoliiton vaatimuksesta yleen sain ottaa vain Marxin teoria tuntevat toimittajat töihin, ja sitä kautta yle on edelleen erittäin punainen. Kannattee vielä muistaa että vasemmistolaiset ovat murhanneet maapallolla yli 100 miljoonaa ihmistä, vanhan Neuvostoliiton alueella on valtavia hautoja täynnä ammuttuja ihmisten luurankoja, tavallisia ihmisiä jotka olivat politiikkaa täysin syyttömiä. Aina kun vasemmisto on päässyt valtaan jossakin päin maapalloa siitä on seurannut paikallisille ihmisille maanpäällinen helvetti.- Anonyymi00007
Ja oikeisto ei ole ikinä tappanut ketään vai?
- Anonyymi00008
Ennen olivat asiat tosiaan paremmin vähän joka sektorilla.
- Anonyymi00009
Siis sata vuotta sitten vai koska?
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ennen
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
1970- ja 1980-luvuilla.
- Anonyymi00015
Anonyymi00011 kirjoitti:
1970- ja 1980-luvuilla.
toukokuussa 2026 oli paremmin kuin nyt, oli kesä vielä edessä ja poikaystävä vielä kuvioissa mukana
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ei tarvitse mennä kuin lama aikaan. Silloinkin oli töitä vaikka ajat oli surkeat. Itse en lamaa edes huomannut omassa taloudessa.
- Anonyymi00012
Ysärillä rottailukin onnistui paremmin...6kk kunnan sekatyömies hommissa ja sitten 500 päivää ansiosidonnaisella...sitten taas 6kk lapioon nojailua jne, anssille...jne
- Anonyymi00013
Nyt ei ole tarjolla muuta kuin heltypallia ja hallintokanteluita.
- Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Nyt ei ole tarjolla muuta kuin heltypallia ja hallintokanteluita.
nykyisin ei jaksa enää riehua kuten 90-luvulla, juoda kyllä jaksaa jopa enemmän muttei riehua, asiat oli paremmin ennen
- Anonyymi00017
Juu, anssille pääsi helposti takaisin. 6 kuukautta duunia. Itse olin kesät töissä ja talvet aina ansiosidonnaisella.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Juu, anssille pääsi helposti takaisin. 6 kuukautta duunia. Itse olin kesät töissä ja talvet aina ansiosidonnaisella.
et tainnut olla ihan viisas, töissä kesät joka on parasta aikaa juoda ja iskeä miehiä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.368848- 100842
- 76630
- 50625
- 65605
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 30576
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei133556Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48547En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25540