Sinne menee pankkisalaisuus. Toki pörssijättien veronkiertoon ei pahemmin puututa.
"Esityksessä ehdotetaan muutettavaksi työvoimapalveluiden järjestämisestä annettua lakia siten, että työvoimaviranomaisella olisi nykyistä laajempi oikeus saada ja käsitellä asiakkaidensa tulotietojärjestelmään tallennettuja tulotietoja työvoimapalveluiden ja niihin liittyvien tehtävien toimeenpanemiseksi."
https://tem.fi/paatos?decisionId=6288
Hallitus haluaa kelalle ja jopa TYÖKKÄRILLE pääsyn työttömien pankkitileille
140
1644
Vastaukset
- Anonyymi00001
Höpö höpö. Tuo ei liity mitenkään pankkitileihin. Miksi valehtelet?
- Anonyymi00002
Hyvä vaan. Mitä laajemmat oikeudet viranomaisilla, niin sen parempi. Lisää vain läpinäkyvyyttä koko systeemin.
- Anonyymi00004
Uteliaat sosiaalitantat saavat massiivisen orgasmin kun pääsevät selaamaan kaikkia mahdollisia ihmisen tietoja, juoruamaan ja ennen kaikkea jakamaan niitä!
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Uteliaat sosiaalitantat saavat massiivisen orgasmin kun pääsevät selaamaan kaikkia mahdollisia ihmisen tietoja, juoruamaan ja ennen kaikkea jakamaan niitä!
Keinoäly nuo hoitaisi kun olisi pääsy kaikkiin tietoihin suoraan. Ei siinä silloin Kelan laardiperseitä enää tarvita.
- Anonyymi00018
Se vaan on niin, ettei työttömyys oikeuta työttömyysturvan maksajaa, ja toimeentulotuen maksajaa, kohtelemaan eriarvoisesti kansalaisia. Joko viranomaisille vapaa pääsy jokaisen pankkitileille, tai ei kenenkään.
Onko mitään oikeusturvaa enää osalla kansalaisia, jos tilitietoja pääsee jokainen esim. Kelan työntekijä, katselemaan? - Anonyymi00076
Anonyymi00018 kirjoitti:
Se vaan on niin, ettei työttömyys oikeuta työttömyysturvan maksajaa, ja toimeentulotuen maksajaa, kohtelemaan eriarvoisesti kansalaisia. Joko viranomaisille vapaa pääsy jokaisen pankkitileille, tai ei kenenkään.
Onko mitään oikeusturvaa enää osalla kansalaisia, jos tilitietoja pääsee jokainen esim. Kelan työntekijä, katselemaan?Stubbi ajoi vuonna 2015 valtiovarainministerinä ollessaan hallintorekisteriä maahamme jotta rikkaat sijoittajat saivat salattua omistuksiaan.
Kun kerran yritystukia jaetaan valtion varoista niin nämäkin pitää julkistaa. - Anonyymi00080
Ei nyt sentään KOKO systeemiin, hassu. Vain siihen osaan systeemistä joka koskettaa pienituloisia
- Anonyymi00135
Tietenkin, mutta mitä sanoo TIETOTURVA? Tätä voi kysyä EUsta?
- Anonyymi00148
Anonyymi00018 kirjoitti:
Se vaan on niin, ettei työttömyys oikeuta työttömyysturvan maksajaa, ja toimeentulotuen maksajaa, kohtelemaan eriarvoisesti kansalaisia. Joko viranomaisille vapaa pääsy jokaisen pankkitileille, tai ei kenenkään.
Onko mitään oikeusturvaa enää osalla kansalaisia, jos tilitietoja pääsee jokainen esim. Kelan työntekijä, katselemaan?Kelalle tulee oikeus tarkastaa pankkitilejä mihin ne rahansa käyttää esim. järjestöt johon maksetaan jäsenmaksua onko tärkeää että pitää olla jäsen että saa etuja-. esim. S ryhmän jäsenyydellä ei ole merkitystä kun maksetut bonukset otetaan huomioon toimeentulotuen laskennassa
- Anonyymi00151
Anonyymi00006 kirjoitti:
Keinoäly nuo hoitaisi kun olisi pääsy kaikkiin tietoihin suoraan. Ei siinä silloin Kelan laardiperseitä enää tarvita.
Tekoäly helpottaa myös huijarin pääsyn tietoihin että sellaista on öyhän elämä viimeiset roposet viedään tileiltä
- Anonyymi00154
Anonyymi00004 kirjoitti:
Uteliaat sosiaalitantat saavat massiivisen orgasmin kun pääsevät selaamaan kaikkia mahdollisia ihmisen tietoja, juoruamaan ja ennen kaikkea jakamaan niitä!
sosiaalitukien väärinkäyttäjille voi tulla kotitarkastus yleinen asumistuki ja käteisvarat koskevat toimeentulotuki asiakkaita moni huijarit voi käyttää hyväkseen haavoittumassa olevia vähävaraisia huijari voi kurkistaa ovesi takana kyttäämässä
- Anonyymi00003
Kyseiset lakihimmelit ei tuollaisenaan tule ikinä menemään läpi, ehkä jossakin muodossa mutta ei noin mitä nyt esitetty.
- Anonyymi00005
Jos kerran valtiolta avustuksia pyytää ja ruinaa, niin viranomaisilla pitää olla pääsy ihan joka paikkaan ja rekisteriin.
- Anonyymi00009
Jep. Eli suorat yritystuet vaan mikroskoopin alle.
- Anonyymi00015
Rekisterit ovat toinen juttu ja pankkitili toinen .Rekitereihin tallennetaan tulot ,pankkitilillä näkyy maksuliikenne ja sen kautta voi myös suorittaa tilisiirtoja. Toisen tilille meno oikeuden antaminen on hiukka kuin tilikäyttö oikeuden antaminen ja vähintäänkin holhouksen alle asettamista.
- Anonyymi00019
Johan on tulorekusteri.
- Anonyymi00056
Anonyymi00015 kirjoitti:
Rekisterit ovat toinen juttu ja pankkitili toinen .Rekitereihin tallennetaan tulot ,pankkitilillä näkyy maksuliikenne ja sen kautta voi myös suorittaa tilisiirtoja. Toisen tilille meno oikeuden antaminen on hiukka kuin tilikäyttö oikeuden antaminen ja vähintäänkin holhouksen alle asettamista.
Siinä näkyisi isän lähettämä satanen. Näkyisi jokainen kortilla osto.
Ollaan jo pitkällä kohti pedon merkkisysteemiä, jossa ei voi ilman merkkiä ostaa eikä myydä.
Ensin alistetaan työttömät, sen jälkeen koko kansa. - Anonyymi00062
Anonyymi00056 kirjoitti:
Siinä näkyisi isän lähettämä satanen. Näkyisi jokainen kortilla osto.
Ollaan jo pitkällä kohti pedon merkkisysteemiä, jossa ei voi ilman merkkiä ostaa eikä myydä.
Ensin alistetaan työttömät, sen jälkeen koko kansa.Raha kannattaa antaa käteisellä . työttömien tulevaisuutta ulosottoon
- Anonyymi00007
Vain kusettajat ja huijarit ovat tuosta huolissaan. Kumma kun juuri nämä pitävät asiasta suurta meteliä.
- Anonyymi00016
Tai sittén köyhät tai sellaiset jotka ostaa vaikka kondomeja tai pornolehti
- Anonyymi00057
Anonyymi00016 kirjoitti:
Tai sittén köyhät tai sellaiset jotka ostaa vaikka kondomeja tai pornolehti
Tililtä näkyy puolueet, uskonnolliset yhteisöt ja organisaatiot, joille maksaa jäsenmaksua. Jo se on vakava yksityisyyden loukkaus. Näkyy ulkomaanmatkat, lemmikit, ruokavalio, autot, kaikki kortilla tai netissä tehdyt ostokset.
Työttömyysteollisuus tietää jo sijaintisi kännykkäsi avulla, näkee naamasi valvontakameroista, tietää kaikki tulosi, sairautesi, lääkkeesi. Monelta näkevät koko geenikartankin. Mitä vielä pitäisi heille esitellä? Tuleeko seuraavaksi oikeus tulla tarkastuskäynnille milloin vaan ja ilman syytä? Kohdella kuin rikollista, kunnes toisin todistat, ja ehkä sen jälkeenkin?
Entä kun tuon sorretun kansanosan jäsen löytääkin töitä ja hänestä tulee taas 'normaali' kansalainen, mahdollisesti työttömyystoimiston tai Kelan virkailija, onko se oikein, että kollegat ovat nähneet hänen pankkitilinsä, mutta hän ei heidän? - Anonyymi00066
Totta
- Anonyymi00008
Olet käynyt Alkossa = Ihmisellä on automaattisesti elämänhallinta ongelma & on alkoholisti.
Olet pelannut Veikkauksen peliä tekemällä Loton = Ihmisellä on automaattisesti elämänhallinta ongelma & peliongelma.
Sosiaaliseen toimenpiteeseen karenssin uhalla, johon sisältyy automaattisesti palkatonta työtä.
Noin Kela päättelee ihmisen elämää tilitiedoista.- Anonyymi00010
🍌🐵🙈🙊🙉
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
🍌🐵🙈🙊🙉
Kokoomuksen vajakki vauhdissa
- Anonyymi00020
Olet ostanut 3 kerää villalankaa, ja 2 metriä kangasta. Olet ostanut hapankaalia. Olet ostanut suklaalevyn. Olet ostanut kaksi nukenkaulys- kukkaa. Olet ostanut ompelukoneneuloja ja kuminauhaa. Olet ostanut bambupuikot..
- Anonyymi00023
Anonyymi00020 kirjoitti:
Olet ostanut 3 kerää villalankaa, ja 2 metriä kangasta. Olet ostanut hapankaalia. Olet ostanut suklaalevyn. Olet ostanut kaksi nukenkaulys- kukkaa. Olet ostanut ompelukoneneuloja ja kuminauhaa. Olet ostanut bambupuikot..
Et ole työtön koska harrastaa kutomista ja neulomista, kaikki yhteiskunnan maksamat tuet loppuu koska yrittäjä tai et ole työmarkkinoiden käytettävissä.
- Anonyymi00047
Anonyymi00023 kirjoitti:
Et ole työtön koska harrastaa kutomista ja neulomista, kaikki yhteiskunnan maksamat tuet loppuu koska yrittäjä tai et ole työmarkkinoiden käytettävissä.
Missä kirjoitin olevani työtön? Vapaapäivä. Huomenna toinen. Kyllä minä vaikka käyn työssä, joskus ihan itte ompelen. Ja neulon. Lämpimimmät pipot saa itse tehden. Samoin lapaset. Ja villapaitakin on hyödyllinen talvisin.
Ompelen mm kesämekot itse, ja jopa keittovillasta ompelen, ja omat verhot, jne. Kaavat, kun tarvitsee, teen itse omilla mitoilla, niin vaate istuu eikä ole säkki, tai kiristä. - Anonyymi00058
Anonyymi00047 kirjoitti:
Missä kirjoitin olevani työtön? Vapaapäivä. Huomenna toinen. Kyllä minä vaikka käyn työssä, joskus ihan itte ompelen. Ja neulon. Lämpimimmät pipot saa itse tehden. Samoin lapaset. Ja villapaitakin on hyödyllinen talvisin.
Ompelen mm kesämekot itse, ja jopa keittovillasta ompelen, ja omat verhot, jne. Kaavat, kun tarvitsee, teen itse omilla mitoilla, niin vaate istuu eikä ole säkki, tai kiristä.Mitä on keittovilla? Käsityöalan ammattilaisena kyselen, kun ei ole tullut tuollaista termiä koskaan vastaan. Varmaan löytyy hakukoneellakin.
- Anonyymi00067
Anonyymi00023 kirjoitti:
Et ole työtön koska harrastaa kutomista ja neulomista, kaikki yhteiskunnan maksamat tuet loppuu koska yrittäjä tai et ole työmarkkinoiden käytettävissä.
Ekan kerran kuulin, että jos ompelee/kutoo, onkin sitten yrittäjä?!! Haloo nyt pahvi! Mä tunnen monta naista, jotka ompelee ja kutoo. Ne tekee itselleen vaatteita, verhoja ym. Ne käy töissä, ko hommeli on harrastys. Tajuatko? Voi jessudperkele, et joku on täys saapas!
- Anonyymi00099
Anonyymi00058 kirjoitti:
Mitä on keittovilla? Käsityöalan ammattilaisena kyselen, kun ei ole tullut tuollaista termiä koskaan vastaan. Varmaan löytyy hakukoneellakin.
Keittovilla on esim Myllymuksuilla myytävää, huokoista, mutta lämmittävää ensin kudottua, sitten huovutettua ja neulakoneella neulottua humalaista materiaalia. Siitä saa päärmäämättä tehtyä villatakkeja, viittoja, huppuja, jne. Ns menee läpi jopa halpis Singeristäkin, kaksinkertaisena.
Kiva materiaali. - Anonyymi00100
Anonyymi00067 kirjoitti:
Ekan kerran kuulin, että jos ompelee/kutoo, onkin sitten yrittäjä?!! Haloo nyt pahvi! Mä tunnen monta naista, jotka ompelee ja kutoo. Ne tekee itselleen vaatteita, verhoja ym. Ne käy töissä, ko hommeli on harrastys. Tajuatko? Voi jessudperkele, et joku on täys saapas!
Joo, eihän ite mitään harrastamattomat ymmärrä. Ei sillä mitään pienestä tule, mutta itselle. Käsityö vie aikaa. Ja työläisellä sitä on vapaapäivinä, ja lomilla. Joskin muutakin pitää tehdä.
Onko kotona ruokaa laittava työtön kokki? Onko lemmikinlenkittäjä eläinpuolwn yrittäjä. Ei, ei..
- Anonyymi00011
Ei EU:ssa ole missään enää mitään pankkisalaisuutta olemassa. Viranomaisilla on pääsy kaikkien tileille. Suurrikolliset ja päättäjät ovat jo tilinsä siirtäneet ajat sitten parempaan talteen paratiisisaarille.
- Anonyymi00014
Suomessa on ja Eu ei ole Suomen valtion hallinnollisessa suhteessa .Suomi on autonominenmaa jossa eduskunnalla on ylin valta .
Haluta saa mitä vain mutta tuollaista valtaa ei voi laillisesti siirtää ulkoiselle taholle jolla ihminen asetetaan holhouksen alle ja häneltä viedään yksityisyyden suoja, Työttömyys ei anna holhousoikeutta millekkään taholle . Toiseksi aikuisilla ei ole tilivelvollisuutta rahan käytöstä ja heidän rahankäyttöään suojaa pankkisalaisuus. Silloin jos on syytä epäillä vilppiä on edettävä virallista tietä. Petos on Poliisi asia ja silloin virkavalta on se taho joka tutkii asiaa ja toteaa tilanteen .Tilin esittäminen tuen saamiseksi on riittävä näyttö tilanteen toteamiseksi ,tilille meno oikeutta ei ole kellään ulkopuolisella taholla kuin henkilöllä itsellään ja pankki virkailijalla työnsä puitteissa ja häntä sitoo vaitiolo velvollisuus. Tuollaisen valtuuden antaminen virkamiestasolle on myös huomattava riskitekijä pankkitoiminnan suhteen. - Anonyymi00059
Anonyymi00014 kirjoitti:
Suomessa on ja Eu ei ole Suomen valtion hallinnollisessa suhteessa .Suomi on autonominenmaa jossa eduskunnalla on ylin valta .
Haluta saa mitä vain mutta tuollaista valtaa ei voi laillisesti siirtää ulkoiselle taholle jolla ihminen asetetaan holhouksen alle ja häneltä viedään yksityisyyden suoja, Työttömyys ei anna holhousoikeutta millekkään taholle . Toiseksi aikuisilla ei ole tilivelvollisuutta rahan käytöstä ja heidän rahankäyttöään suojaa pankkisalaisuus. Silloin jos on syytä epäillä vilppiä on edettävä virallista tietä. Petos on Poliisi asia ja silloin virkavalta on se taho joka tutkii asiaa ja toteaa tilanteen .Tilin esittäminen tuen saamiseksi on riittävä näyttö tilanteen toteamiseksi ,tilille meno oikeutta ei ole kellään ulkopuolisella taholla kuin henkilöllä itsellään ja pankki virkailijalla työnsä puitteissa ja häntä sitoo vaitiolo velvollisuus. Tuollaisen valtuuden antaminen virkamiestasolle on myös huomattava riskitekijä pankkitoiminnan suhteen.Niin. Työttömyystoimistossa ja Kelassa ja sosiaalitoimistossa varmaan työskentelee paljon varkaita.
- Anonyymi00017
Mites vtussa työkkärille kuuluu kenenkään pankin saldo? Työkkäri alkaa kuulostamaan oikeiston Gestapolta
- Anonyymi00024
Työllisyyspalvelu on suora kopio Itä-Saksa Stasista
- Anonyymi00038
Kun nimi muutettiin yleistueksi niin syy on juuri tämä että sille aletaan asettaa monia ehtoja eikä se liity enää "työnhakuun".
Muistatteko kun foorumilla muutama vuosi sitten jo alettiin ehdottaa yleistukea. Oliko se jo etukäteen pedattua propagandaa niiden taholta jotka ymmärsi että lakia ja ehtoja voidaan sitten muuttaa samassa yhteydessä?
- Anonyymi00021
Asia ei liity pätkääkään pankkitileihin. Alan vähitellen uskomaan, että työttömät ovat työttömiä tyhmyytensä takia, jopa enemmän kuin laiskuuden.
- Anonyymi00022
Tuskin . Työelämä on murroksessa johon on vaikuttanut automatisointi ,sekä tietoliikenteen tuleminen joka on saattanut monet työ palvelun tarvitsijan tehtäviksi. Perinteisiä työpaikkoja on kadonnut suunnatonmäärä ja tekoäly Tulee vauhdittamaan tuota kehitystä entisestään. Tilannetta ei ole helpottanut Euroopan tilanne jonka johdota Suomi on metänyt kilpailukykyä ratkaisevassa määrin ja joka on saattanut yrityksiä sen myötä vaikeuksiin .
https://yle.fi/a/74-20203092
https://www.iltalehti.fi/talous/a/6a2dc193-4fa7-4cb8-91aa-6000c0977d20
Työtä tulevaisuudessa tuskin tulee olemaan enää samoin kuin ennen, joten työttömyyteen on suhtauduttava uudella tavalla ja pyrittävä uudistamaan veropohja vastaamaan vallitsevaa tilannetta kansalaisten viimesijainen toimeentulo turvaten. Tuossa suhteessa eduskuntamme on avain asemassa.
Työvoiman hallitsemisessa ja huolehtimisessa siitä, että olemassa oleva työ ja tekijät kohtaavat on oleellisessa asemassa työvoimaviranomaiset, jotka ovat tehtäviinsä varta vasten sitä varten valittu. Heidän tehtäväkenttäänsä ei millään muotoa kuulu valvoa työttömien raha liikennettä saati kartoittaa omaisuutta. Se ei liity millään lailla heidän tehtäväkenttäänsä. - Anonyymi00025
Anonyymi00022 kirjoitti:
Tuskin . Työelämä on murroksessa johon on vaikuttanut automatisointi ,sekä tietoliikenteen tuleminen joka on saattanut monet työ palvelun tarvitsijan tehtäviksi. Perinteisiä työpaikkoja on kadonnut suunnatonmäärä ja tekoäly Tulee vauhdittamaan tuota kehitystä entisestään. Tilannetta ei ole helpottanut Euroopan tilanne jonka johdota Suomi on metänyt kilpailukykyä ratkaisevassa määrin ja joka on saattanut yrityksiä sen myötä vaikeuksiin .
https://yle.fi/a/74-20203092
https://www.iltalehti.fi/talous/a/6a2dc193-4fa7-4cb8-91aa-6000c0977d20
Työtä tulevaisuudessa tuskin tulee olemaan enää samoin kuin ennen, joten työttömyyteen on suhtauduttava uudella tavalla ja pyrittävä uudistamaan veropohja vastaamaan vallitsevaa tilannetta kansalaisten viimesijainen toimeentulo turvaten. Tuossa suhteessa eduskuntamme on avain asemassa.
Työvoiman hallitsemisessa ja huolehtimisessa siitä, että olemassa oleva työ ja tekijät kohtaavat on oleellisessa asemassa työvoimaviranomaiset, jotka ovat tehtäviinsä varta vasten sitä varten valittu. Heidän tehtäväkenttäänsä ei millään muotoa kuulu valvoa työttömien raha liikennettä saati kartoittaa omaisuutta. Se ei liity millään lailla heidän tehtäväkenttäänsä.SIlti suurin osa on nykyään vielä töissä - mitkä tekijät yhdistävät henkilöitä, jotka ovat valinneet työttömyyden?
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
SIlti suurin osa on nykyään vielä töissä - mitkä tekijät yhdistävät henkilöitä, jotka ovat valinneet työttömyyden?
Työttömän omien valintojen lisäksi seikat kuten työnantajien prefeferenssit mitä tulee hakijan ikään ja muihin ominaisuuksiin vaikuttavat työllistymiseen. Eikä vaatisi kovin suurta aivokapasiteettia ymmärtää, että työpaikkoja on aina rajallinen määrä.
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Työttömän omien valintojen lisäksi seikat kuten työnantajien prefeferenssit mitä tulee hakijan ikään ja muihin ominaisuuksiin vaikuttavat työllistymiseen. Eikä vaatisi kovin suurta aivokapasiteettia ymmärtää, että työpaikkoja on aina rajallinen määrä.
Rajallinen määrä on potentiaalisia työntekijöitäkin.
- Anonyymi00028
Tuo aloitus olisi voinut sisältää tämänkin uutisen. Ainakin Kelalle kaavaillaan pääsyä esim asumistuen hakijoiden pankkitileille.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/80f922b0-0a0d-40d2-a5a8-984e86b6ba81?ref=twitter:7a44 - Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Rajallinen määrä on potentiaalisia työntekijöitäkin.
Aivan. Täystyöllisyys olisi sitä paitsi kommunismia. Kapitalismissa iso työttömien reservi kuuluu asiaan aina.
- Anonyymi00033
Anonyymi00026 kirjoitti:
Työttömän omien valintojen lisäksi seikat kuten työnantajien prefeferenssit mitä tulee hakijan ikään ja muihin ominaisuuksiin vaikuttavat työllistymiseen. Eikä vaatisi kovin suurta aivokapasiteettia ymmärtää, että työpaikkoja on aina rajallinen määrä.
Suhteilla suhmuroiden, hyvä veli verkoston kautta ja nepotismilla Suomessa menevät työpaikat. Stubbilta voi kysyä lisätietoa.
- Anonyymi00035
Anonyymi00033 kirjoitti:
Suhteilla suhmuroiden, hyvä veli verkoston kautta ja nepotismilla Suomessa menevät työpaikat. Stubbilta voi kysyä lisätietoa.
Eli usemmilla suomalaisilla on sukulaisia ja ystäviä, jotka auttavat elämässä. Miksi sinun eivät auta? Tuntevat sinut liian hyvin?
- Anonyymi00036
Anonyymi00033 kirjoitti:
Suhteilla suhmuroiden, hyvä veli verkoston kautta ja nepotismilla Suomessa menevät työpaikat. Stubbilta voi kysyä lisätietoa.
Höpsistä, työttömyys on ihmisen oma valinta.
- Anonyymi00039
Anonyymi00022 kirjoitti:
Tuskin . Työelämä on murroksessa johon on vaikuttanut automatisointi ,sekä tietoliikenteen tuleminen joka on saattanut monet työ palvelun tarvitsijan tehtäviksi. Perinteisiä työpaikkoja on kadonnut suunnatonmäärä ja tekoäly Tulee vauhdittamaan tuota kehitystä entisestään. Tilannetta ei ole helpottanut Euroopan tilanne jonka johdota Suomi on metänyt kilpailukykyä ratkaisevassa määrin ja joka on saattanut yrityksiä sen myötä vaikeuksiin .
https://yle.fi/a/74-20203092
https://www.iltalehti.fi/talous/a/6a2dc193-4fa7-4cb8-91aa-6000c0977d20
Työtä tulevaisuudessa tuskin tulee olemaan enää samoin kuin ennen, joten työttömyyteen on suhtauduttava uudella tavalla ja pyrittävä uudistamaan veropohja vastaamaan vallitsevaa tilannetta kansalaisten viimesijainen toimeentulo turvaten. Tuossa suhteessa eduskuntamme on avain asemassa.
Työvoiman hallitsemisessa ja huolehtimisessa siitä, että olemassa oleva työ ja tekijät kohtaavat on oleellisessa asemassa työvoimaviranomaiset, jotka ovat tehtäviinsä varta vasten sitä varten valittu. Heidän tehtäväkenttäänsä ei millään muotoa kuulu valvoa työttömien raha liikennettä saati kartoittaa omaisuutta. Se ei liity millään lailla heidän tehtäväkenttäänsä.Kyllä bildenberg kokouksessa kerrottiin mihin suuntaan maailmaa pedatataan ja sen mukaisesti on hallitusten toimittava.
Pedon valtakunta on maailman laajuinen ja siinä saa ostaa ja myydä vain kun ottaa orjan merkin käteensä tai otsaansa.
Mutta se on sielunsa myymistä saatanalle ja siksi Jumala varoittaa siitä ANKARASTI ilmestyskirjassa. - Anonyymi00043
Anonyymi00039 kirjoitti:
Kyllä bildenberg kokouksessa kerrottiin mihin suuntaan maailmaa pedatataan ja sen mukaisesti on hallitusten toimittava.
Pedon valtakunta on maailman laajuinen ja siinä saa ostaa ja myydä vain kun ottaa orjan merkin käteensä tai otsaansa.
Mutta se on sielunsa myymistä saatanalle ja siksi Jumala varoittaa siitä ANKARASTI ilmestyskirjassa.Minkä takia sitten menit tuohon kokoukseen?
- Anonyymi00060
Sitä on taas nielty kaikki propaganda!
Mietipä, haluatko nähdä työttömät kansanryhmänä, joka on 'normaalista' ihmisestä poikkeavia huonolaatuisia yksilöitä? Entä työtön, joka löytää työpaikan; onko hän mielestäsi edelleen huonompilaatuinen yksilö, jolle on vain kokeeksi annettu hiukan töitä?
Hajota ja hallitse on toimiva keino lahottaa kansan yhteishenkeä. Kaikki sorto on tehokkainta aloittaa ensin niistä kansanryhmistä, joilla on vähiten resursseja puolustautua. Jos et vielä kuulu siihen ensimmäiseen porukkaan, älä kuvittele, ettetkö pian joutuisi mukaan. Et ole immuuni sorrolle. Taistele siis sortoa vastaan silloinkin, kun se ei vielä näyttäisi koskevan sinua. - Anonyymi00061
Anonyymi00025 kirjoitti:
SIlti suurin osa on nykyään vielä töissä - mitkä tekijät yhdistävät henkilöitä, jotka ovat valinneet työttömyyden?
Suurin osa ihmisistä on joskus työttöminä. Tekeekö se mielestäsi ihmisestä pohjasakkaa, jos joku päävammainen irtisanoo hänet, tai hänen pitkäaikainen työnantajansa menee konkkaan?
- Anonyymi00030
Pelkkä Työttömyys näköjään vie Suomessa ihmiseltä perustusoikeudet, yksityisyyden ja kunnian.
- Anonyymi00031
Mollamaija kainaloon ja takaisin nukkumaan
- Anonyymi00074
Kyllä näin se on. Tänään työllinen: kaikki kunnossa, verommaksaja, verkostoitunut, osaaja.
Täysin sama ihminen ensimmäistä päivää työttömänä työnhakijana: syrjäytymisvaarassa, elämänhallintaongelmallinen, osaaminen vaatii päivitystä. - Anonyymi00075
Anonyymi00074 kirjoitti:
Kyllä näin se on. Tänään työllinen: kaikki kunnossa, verommaksaja, verkostoitunut, osaaja.
Täysin sama ihminen ensimmäistä päivää työttömänä työnhakijana: syrjäytymisvaarassa, elämänhallintaongelmallinen, osaaminen vaatii päivitystä.Yhteiskunnan on pakko järjestää Stasimainen sosiaalitoimen kuulustelu automaattisesti, jossa ei ole yksityisyyttä ja karenssin, sanktioiden uhalla palkattomaan työhön erilaisia nimikkeitä käyttäen.
- Anonyymi00078
Kuten kaikki Kokoomusta kannattajat
- Anonyymi00032
Varallisuus on asumistuen ehtona ja varallisuus lasketaan tuloiksi...
Yleistuen myötä syynäys koskee kaikkia...
Tällä on vain toinenkin tavoite kun vain kela asiakkaiden syynäys tukiin...
Hallitus haluaa keinot päästä ja salaisten varallisuuteen käsiksi ja ne haluaa kartoittaa varakkaat kansalaiset jotka pisteytetään varallisuuden perusteella- Anonyymi00034
Tämä on sosiaalisen pisteytyksen perusta & Digitaalisen identiteetin pakollisuus, joka on linkitetty kaikkiin mahdollisiin ihmisen tietoihin. Omakela, Omakanta, Omavero ym
- Anonyymi00040
Anonyymi00034 kirjoitti:
Tämä on sosiaalisen pisteytyksen perusta & Digitaalisen identiteetin pakollisuus, joka on linkitetty kaikkiin mahdollisiin ihmisen tietoihin. Omakela, Omakanta, Omavero ym
Äärimmäisen sairasta kuten olen joskus maininnut ja ideat tulee suoraan helvetin syvyydestä.
Pahuus selviää ihmisille laajemmin vasta kun se on myöhästä.
Silloin jää enää vaihtoehdoksi ottaa pedonmerkki ja päätyä ikuiseen tuleen tai elää metsän antimilla jossain korvessa.
Mutta ikuisuus kestää kauemmin kuin pedonvalta joka kestää vain 3,5vuotta.
Joten harkitkaa tarkoin kumpi on tärkeämpää? Elää 3,5 vuotta vai kitua ikuisesti? - Anonyymi00063
Anonyymi00040 kirjoitti:
Äärimmäisen sairasta kuten olen joskus maininnut ja ideat tulee suoraan helvetin syvyydestä.
Pahuus selviää ihmisille laajemmin vasta kun se on myöhästä.
Silloin jää enää vaihtoehdoksi ottaa pedonmerkki ja päätyä ikuiseen tuleen tai elää metsän antimilla jossain korvessa.
Mutta ikuisuus kestää kauemmin kuin pedonvalta joka kestää vain 3,5vuotta.
Joten harkitkaa tarkoin kumpi on tärkeämpää? Elää 3,5 vuotta vai kitua ikuisesti?Antikristuksen aika kestää seitsemän vuotta. Juudaksena kuvattu antikristus kuolee tuon vuosiviikon puolivälissä, mutta herää saman tien henkiin, mutta ei enää Juudaksena (kadotuksen poika), vaan sisällään on silloin itse paholainen.
- Anonyymi00037
Nämä kaikki sadistisen valvonnat syyt on matuissa joiden tiedetään tekevän rikoksia ja rahastavan valheilla tukia. Mutta miksi suomalaisten pitää aina kärsiä rikollisten pahuudesta?
Nynnyministerit ei uskalla suoraan puuttua ulkomaalaisten rikoksiin vaan täytyy suvaita ja keksiä yleisiä rangaistuksia rikosten lopettamiseksi.
Eli kollektiivistä tuomitsemista koska syyllisiä yksilöitä ei haluta tuomita.
Oikeastaan valtio jo nyt tekee itse sitä minkä Jumala tekee maailman lopussa ja josta kukaan ei halua kuulla : Kollektiivinen tuho.- Anonyymi00046
Suomalaiset tekevät suurimman osan rikoksista tässä maassa.
- Anonyymi00064
Anonyymi00046 kirjoitti:
Suomalaiset tekevät suurimman osan rikoksista tässä maassa.
Suhteutettuina määräänsä, eivät.
- Anonyymi00048
Liittyy pankkitileihin miten? Tulotietojärjestelmä eli tulorekisteri on eri asia, ja siihen on jo nyt pääsy monilla tahoilla kuten kelalla ja työttömyyskassoilla.
- Anonyymi00050
Keskustelun aloittanut ei ymmärrä lukemaansa !
- Anonyymi00068
Kelan ja te toimistojen tilien ja arkaluoteisen tiedot ei kuulu virkailioille muuten laitetaan päät paskaksi ja vainotaan
- Anonyymi00049
Milloin, miksi käsitys että ihmisillä ei ole mitään oikeutta yksityisyyden nykyisin tuli uusi normaali tilanne? Jos pidät kiinni yksityisyydestä olet hankala ihminen
- Anonyymi00051
Kannattaisi opetella lukemaan ennen keskustelun aloitusta,
- Anonyymi00052
Olen tavannut TE-toimiston työntekijän joka kyseli omaisuudestani tulojen näkökulmasta. Omaisuuden laatu oli kylläkin sellaista että se olisi vaatinut työntekemistä. Siitä huolimatta hän ylitti rajan TE-palvelun ja Kelan välillä. Mehän annamme Kelalle tiedot tuloistamme ja työpäivistä. TE-toimistolle kuuluu tietää vain onko asiakas työtön ja hakeeko kokoaikaista työtä tai onko sille esteitä. TE-palvelu on työnvälitystä ja työnhakua. lausunnot sitä varten.
- Anonyymi00053
Hallintokantelu utelemisesta
- Anonyymi00072
Sama kokemus näin ei pitäis toimia
- Anonyymi00054
no lol! ei tietenkään tuollaista tule heheh, ainaostaan pankkitilin omistajalla ja sillä jolle tilin omistaja on antanut valtakirjan, on mahdollisuus nähdä pankkitilin tietoja, ja poliisilla rikostapauksissa, eli ei siis minkäänlaista mahdollisuutta et tollainen tulisi vain tietylle kansanosalle. edes kiinassa ei ole moista dystopiaa
sekin vielä et jos tollainen diktatuuri dystopia tulisi, niin entäs jos olet työttömänä vain yhden kuukauden ja saat vain yhden kuukauden työttömyystukea, niin silti kela edelleen pääsisi sinun tilillesi vaikka et enää koskaan olisi työtön heheh, eli se tilillesi pääsy ei tietenkään päättyisi vaikka et saisikaan mitään kelan tukia enää hehehe- Anonyymi00055
Kelalla on nykyäänkin oikeus päästä pankkitilin tietoihin, jos on epäilys väärinkäytöksestä.
"Kansaneläkelaitoksella ja erityislaeissa määritellyllä muutoksenhakuelimellä on oikeus
saada salassapitosäännösten ja muiden tiedon saantia koskevien rajoitusten estämättä käsiteltävän asian kannalta välttämättömiä tietoja pankilta tuen hakijasta tai saajasta sekä
muun muassa tämän avio- ja aviopuolisosta, jollei riittäviä tietoja ja selvityksiä muutoin
saada ja on perusteltua syytä epäillä tuen hakijan tai saajan antamien tietojen riittävyyttä tai
luotettavuutta."
https://www.finanssiala.fi/wp-content/uploads/2021/03/FA_Pankkisalaisuusohjeet_2021_lopullinen.pdf - Anonyymi00070
Anonyymi00055 kirjoitti:
Kelalla on nykyäänkin oikeus päästä pankkitilin tietoihin, jos on epäilys väärinkäytöksestä.
"Kansaneläkelaitoksella ja erityislaeissa määritellyllä muutoksenhakuelimellä on oikeus
saada salassapitosäännösten ja muiden tiedon saantia koskevien rajoitusten estämättä käsiteltävän asian kannalta välttämättömiä tietoja pankilta tuen hakijasta tai saajasta sekä
muun muassa tämän avio- ja aviopuolisosta, jollei riittäviä tietoja ja selvityksiä muutoin
saada ja on perusteltua syytä epäillä tuen hakijan tai saajan antamien tietojen riittävyyttä tai
luotettavuutta."
https://www.finanssiala.fi/wp-content/uploads/2021/03/FA_Pankkisalaisuusohjeet_2021_lopullinen.pdfKyllä mutta tiedot toimittaa poliisi tai myös kela itse jos tuen hakija antaa siihen luvan
- Anonyymi00082
Anonyymi00070 kirjoitti:
Kyllä mutta tiedot toimittaa poliisi tai myös kela itse jos tuen hakija antaa siihen luvan
Ei muuten tarvita lupaa, jos epäillään, että on salannut tietoja.
- Anonyymi00085
Anonyymi00082 kirjoitti:
Ei muuten tarvita lupaa, jos epäillään, että on salannut tietoja.
Siinä tapauksessa tänä päivänä homma hoitaa poliisi
- Anonyymi00065
Mikä mättää? Anna niitten kaikessa rauhassa syynätä tyhjää tiliäsi, muista sanoo niille kyylille, et kertokaa mullekkin, jos sinne on ilmaantunut rahaa.
Ei kai kukaan niin tyhmä ole enää, että pyytää rahat tilille esim äidiltä, isältä? Käteisellä käteen, kiitos- Anonyymi00069
Kuka aikuinen ihminen ylipäänsä kehtaa pyytää rahaa vanhemmiltaan? Ja sitten ihmettelette miksi yhteiskuntakin suhtautuu teihin isoina lapsina.
- Anonyymi00071
Järkevä ihminen käyttää muita palveluita kuin kotimaisia pankkeja esim n26, revolut jne
- Anonyymi00079
Anonyymi00071 kirjoitti:
Järkevä ihminen käyttää muita palveluita kuin kotimaisia pankkeja esim n26, revolut jne
Järkevällä ihmiselle ei ole mitään syytä salata pankkitilejään.
- Anonyymi00081
Anonyymi00079 kirjoitti:
Järkevällä ihmiselle ei ole mitään syytä salata pankkitilejään.
Kenenkään raha asiat ei kuulu kellekkään. On olemassa sellainen kuin pankkisalaisuus ja myös yksityisyyden suoja. Työttömyys ei ole syy mennä kenenkään tilejä tonkimaan . Viimesijaisia tukia saadakseen on tilanne esitettävä ja silloin on oltava riittävä näyttö siihen että on oikeutus tukeen. Jos ilmenee jotakin joka antaa syyn epäillä epärehellisyyttä on se silloin virkavallan asia selvittää asia, ei minkään tahon tai tason virkailijoiden.
- Anonyymi00083
Anonyymi00069 kirjoitti:
Kuka aikuinen ihminen ylipäänsä kehtaa pyytää rahaa vanhemmiltaan? Ja sitten ihmettelette miksi yhteiskuntakin suhtautuu teihin isoina lapsina.
Kateutta ja kaikki mikä toisella on pitäisi saada pois häneltä .Suomalaiset on perin juurin kateellista kansaa ja jos joku on onnistunut hankkimaan jotakin itselleen ,unohdetaan se että hän on tehnyt sen eteen työtä ja se pitäisi saada myös itselle tekemättä mitään .Tuo asenne on iskostunut tämän kansan selkä ytimeen ja se on sieltä syytä kitkeä pois. Usein on tullut kuultua ,sulla on ei kellään ooo, vittu mitä paska sakkia.
Valtio tehtävä on tukea kansalaisten toimeentuloa ja edistää sitä. Ihan lakiin on kirjattu niin,eikä suinkaan tyhjentää kansalaisten taskuja nurin ja varmistaa että kellään ei oo mitään. - Anonyymi00086
Anonyymi00083 kirjoitti:
Kateutta ja kaikki mikä toisella on pitäisi saada pois häneltä .Suomalaiset on perin juurin kateellista kansaa ja jos joku on onnistunut hankkimaan jotakin itselleen ,unohdetaan se että hän on tehnyt sen eteen työtä ja se pitäisi saada myös itselle tekemättä mitään .Tuo asenne on iskostunut tämän kansan selkä ytimeen ja se on sieltä syytä kitkeä pois. Usein on tullut kuultua ,sulla on ei kellään ooo, vittu mitä paska sakkia.
Valtio tehtävä on tukea kansalaisten toimeentuloa ja edistää sitä. Ihan lakiin on kirjattu niin,eikä suinkaan tyhjentää kansalaisten taskuja nurin ja varmistaa että kellään ei oo mitään.Ikävä kyllä, jos joutuu hakemaan toimeentulotukea tai asumistukea nuo tilit ja talletukset on selvitettävä.. Tuo on kirjattu lakiin,, se on pakko tehdä. Toimeentulotuki varsinkin on se viimesijaisin etuus, jota voi saada, jos hakijalla ei ole tilillä suurin piirtein centtiäkään rahaa eikä muuta omaisuutta. Jos noita talletuksia ei tarvitsisi selvittää, niin senhän vois periaatteessa jokainen pienituloinen Suomalainen saada, olisiko se sitten oikeudenmukaista, ja mistä valtion varat noihin riittäisi.
- Anonyymi00094
Anonyymi00069 kirjoitti:
Kuka aikuinen ihminen ylipäänsä kehtaa pyytää rahaa vanhemmiltaan? Ja sitten ihmettelette miksi yhteiskuntakin suhtautuu teihin isoina lapsina.
Ilman heidän rahallista apua olisin jo kuollut nälkään.
- Anonyymi00084
Jos etuuksien ehtona on omaisuus, se on viranomaisen selvitettävä eikä siihen asianomaisen ilmoitus riitä. Hallitus ja Eduskunta on päättänyt esimerkiksi asumistuesta niin. Omaisuutta on kuitenkin monessa muodossa ja pankkitilille säästänyt kärsii oikeanlaisen omaisuuteen sijoittaneeseen nähden.
Työttömyys johtaa usein alimman sosiaaliturvan hakemiseen. Se tuottaa ongelmia ja byrokratiaa, vaikka summa on hyvin pieni. En usko että valtio hyötyy työttömyysturvan ja asumistuen ehtojen tutkimisesta varsinkin kun tulot ja omaisuus muuttuvat. Pankkitilitietojen tutkiminen tai esittäminen ei tuo sosiaaliturvaan parannusta eikä helpota päätöksen tekemistä.- Anonyymi00087
Huh huh..Meinaatko tosiaan että henkilön esittämänä pankkitiedot ja selvitykset ei riitä ? Voi mennä melkosen vaikeaksi jos lähdetään selvittämään pohjata jossa luottamuta so on puhdas 0:lla autorekisterikeskukset ,kiinteistörekiterit ,verotiedot ja lopuksi tekemään kotitarkastukset mitä sieltä löytyy .Jokaiselle kun tehdään tuo on melkosen hintavaa touhua ja lopputulemana mekoinen koneisto .Miten pitkälle tuollainen sitten kantaa ja millaisessa valvonta yhteiskunnassa tullaan elämään?
- Anonyymi00090
Anonyymi00087 kirjoitti:
Huh huh..Meinaatko tosiaan että henkilön esittämänä pankkitiedot ja selvitykset ei riitä ? Voi mennä melkosen vaikeaksi jos lähdetään selvittämään pohjata jossa luottamuta so on puhdas 0:lla autorekisterikeskukset ,kiinteistörekiterit ,verotiedot ja lopuksi tekemään kotitarkastukset mitä sieltä löytyy .Jokaiselle kun tehdään tuo on melkosen hintavaa touhua ja lopputulemana mekoinen koneisto .Miten pitkälle tuollainen sitten kantaa ja millaisessa valvonta yhteiskunnassa tullaan elämään?
Se viranomaistyö on siis automatisoitava. Ja niinhän nykyään tapahtuukin.
Mutta osuit oikeaan. Ei se ole niin yksinkertainen asia selvittää onko työtön ilmoittanut oikeat luvut. Pankkikin joutuisi töihin. Ja työttömiä on paljon.
Järkevintä olisi Perustulo alimman sosiaaliturvan korvaajana. Ehkä Yleistuki on askel siihen suuntaan. Perustulo tarkoittaisi ettei siihen omaisuus vaikuta, eikä ilmoituksia omaisuudesta tarvita eikä kysellä. - Anonyymi00092
Anonyymi00090 kirjoitti:
Se viranomaistyö on siis automatisoitava. Ja niinhän nykyään tapahtuukin.
Mutta osuit oikeaan. Ei se ole niin yksinkertainen asia selvittää onko työtön ilmoittanut oikeat luvut. Pankkikin joutuisi töihin. Ja työttömiä on paljon.
Järkevintä olisi Perustulo alimman sosiaaliturvan korvaajana. Ehkä Yleistuki on askel siihen suuntaan. Perustulo tarkoittaisi ettei siihen omaisuus vaikuta, eikä ilmoituksia omaisuudesta tarvita eikä kysellä.No sehän nyt on jo automatisoitu niin pitkälle, kun tässä vaiheessa on mahdollista, eli omaisuus tiedot saa verottajalta, tulotiedot tulorekisteri stä vain nappia painamalla, varmaan automaatio hoitaa nuokin työt jatkossa ilman sitä napinkaan painallusta.
Kun ja jos noi tilitiedotkin saa jatkossa pankista sähköisesti, ei sekään ole kuin yksi napin painallus, niin tiedot ovat käytettävissä vai luuletko, että ne pyydettäisiin jollain kirjeellä, joka vielä kirjoitetaan vanhanaikaisella kirjoituskoneella ja lähetetään postissa la sitten odotetaan vähintään 2 viikkoa vastausta, ei todellakaan. Homma hoituu sekunnissa.
- Anonyymi00088
On tainnu ny noissa hommissa mopo karata käsitä pahemman kerran.
- Anonyymi00089
Milloin kansalaisille suodaan pääsy alaistensa eli hallituksen ja kansanedustajien tileille?
- Anonyymi00091
Eivät he ole sinun palvelijoita. Ethän sinä hallitse edes oman peräsuolesi toimintaa vaan löysät housussa koko ajan!
- Anonyymi00093
Anonyymi00091 kirjoitti:
Eivät he ole sinun palvelijoita. Ethän sinä hallitse edes oman peräsuolesi toimintaa vaan löysät housussa koko ajan!
Ei hallituksen ja kansanedustajien tilejä tarvi kukaan, koska he eivät hae Kelan tukia.
- Anonyymi00101
Anonyymi00093 kirjoitti:
Ei hallituksen ja kansanedustajien tilejä tarvi kukaan, koska he eivät hae Kelan tukia.
Löyhä Moraali
Sidokkeisuuksien kannata on oleellista avoimuus jossa äänestäjän kykenevät arvioimaan mitä kannattavat antaessaan äänensä. Tuossa sen nyt näkee .Vaatimassa ollaan muilta ,mutta itsellä ei ole valmioiutta, eikä haluja omiin toimiin osallitua. - Anonyymi00102
Anonyymi00091 kirjoitti:
Eivät he ole sinun palvelijoita. Ethän sinä hallitse edes oman peräsuolesi toimintaa vaan löysät housussa koko ajan!
Kansa valitsee edustajat ja myöntää toimivaltuudet kaudeksi kerrallaan. Kyllä ovat kansalla töissä. Politiikot eivät omaa valtaa valta on kansan. Suomi on kansanvaltainen demokratia.
- Anonyymi00103
Anonyymi00102 kirjoitti:
Kansa valitsee edustajat ja myöntää toimivaltuudet kaudeksi kerrallaan. Kyllä ovat kansalla töissä. Politiikot eivät omaa valtaa valta on kansan. Suomi on kansanvaltainen demokratia.
Mutta sinä et ole kansa.
- Anonyymi00095
Hyvä!
- Anonyymi00108
Aloittajalla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä? Ei liity mitenkään pankkitileihin.
- Anonyymi00109
"Mittava uudistus päästämässä Kelan käsiksi tilitietoihin
Kela päässee jatkossa sähköisesti katsomaan tukia hakevan pankki- ja tilitietoja.
Muutos koskee toimeentulotukea, asumistukea ja eläkkeensaajan asumistukea.
Finanssiala vastustaa esitystä, ja eduskunnan sote-valiokunta jatkaa esityksen käsittelyä syksyllä."
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012056083.html- Anonyymi00118
Tilitapahtumatiedot Kela saa, jos henkilö ei erikseen kiellä niiden luovuttamista. Jos hakija kieltää tilitietojen luovuttamisen, hänen pitää toimittaa tiedot nykyiseen tapaan itse Kelalle.
- Anonyymi00119
Anonyymi00118 kirjoitti:
Tilitapahtumatiedot Kela saa, jos henkilö ei erikseen kiellä niiden luovuttamista. Jos hakija kieltää tilitietojen luovuttamisen, hänen pitää toimittaa tiedot nykyiseen tapaan itse Kelalle.
Eli mikää ei muutu jos kieltää tietojen automaattisen haun...vai onko hakija silloin heti epäilty väärinkäytöksistä. Kuka tässä tapauskessa hoitaa tietojen haun, poliisi ?
- Anonyymi00120
`Miltä ajalta automaattinen haku tapahtuu, nykyäänhän kela vaatii 2-3kk tiliotteet ? Kai tuohonkin joku rajaus tulee...eivät voisi hakea vuoden tilitietoja ??
- Anonyymi00110
TEHKÄÄ TYÖTTÖMÄT PIMEITÄ HOMMIA RAHAT KÄTEEN TEHYSTÄ TYÖSTÄ .
- Anonyymi00111
Mahdollisimman paljon haittaa tälle sadistiselle hallitukselle, sitä saa mitä tilaa!
- Anonyymi00141
Anonyymi00111 kirjoitti:
Mahdollisimman paljon haittaa tälle sadistiselle hallitukselle, sitä saa mitä tilaa!
Rosvo joukko joka rustaa lakeja laittomuuksiin menne, toimien laillisuus lähtökohdista piittaamatta. Putkaa linnaa ja vankeutta ja avain pitää heittää jonkkaa .Mädätköön siellä.
- Anonyymi00112
Moni joutuu nyt vielä suurempiin ongelmiin kun tiliä syynätää on mahdollista että koko omaisuus voidaan vielä takavarikoida mikäli henkilöllä on varoja enemmän kuin työttömät. Sosiaalitapauksella odottaisi olevan.
- Anonyymi00113
Lait on tarkoitettu tulemaan voimaan 1.11.2026.
- Anonyymi00114
Lain perustelut:
KEHA-keskus on kehittänyt tulorekisteritietoon perustuvia seurantamittareita, jotka tulivat käyttöön vuoden 2026 keväällä.
Myös työvoimaviranomaiset voisivat hyödyntää seurantamittareita päätöksenteon tukena, palveluiden kehittämisessä sekä resurssien tehokkaammassa kohdentamisessa. Mittarit ovat seuraavat:
1. Työttömän työnhakijan keskimääräinen työllistymisaika työnhaun ja työttömyyden alusta;
2. Työnhakunsa aloittaneiden virta avoimille työmarkkinoille kolme, kuusi ja 12 kuukautta työnhaun aloituksen jälkeen;
3. Kuinka moni työllistynyt palaa työnhakijaksi kolmen tai kuuden kuukauden työllistymisen jälkeen (työllistymisen pysyvyys);
4. Työnhakijan sijoittuminen avoimille työmarkkinoille aktiivitoimenpiteisiin kuuluvien työvoimapalveluiden (työvoimakoulutukset, valmennukset, kuntouttava työtoiminta... - Anonyymi00115
Anonyymi00114 kirjoitti:
Lain perustelut:
KEHA-keskus on kehittänyt tulorekisteritietoon perustuvia seurantamittareita, jotka tulivat käyttöön vuoden 2026 keväällä.
Myös työvoimaviranomaiset voisivat hyödyntää seurantamittareita päätöksenteon tukena, palveluiden kehittämisessä sekä resurssien tehokkaammassa kohdentamisessa. Mittarit ovat seuraavat:
1. Työttömän työnhakijan keskimääräinen työllistymisaika työnhaun ja työttömyyden alusta;
2. Työnhakunsa aloittaneiden virta avoimille työmarkkinoille kolme, kuusi ja 12 kuukautta työnhaun aloituksen jälkeen;
3. Kuinka moni työllistynyt palaa työnhakijaksi kolmen tai kuuden kuukauden työllistymisen jälkeen (työllistymisen pysyvyys);
4. Työnhakijan sijoittuminen avoimille työmarkkinoille aktiivitoimenpiteisiin kuuluvien työvoimapalveluiden (työvoimakoulutukset, valmennukset, kuntouttava työtoiminta......kotoutumiskoulutus, palkkatuki, starttiraha, omaehtoinen työttömyysetuudella tuettu opiskelu, työkokeilu) päättymisen jälkeen kolmen, kuuden ja 12 kuukauden aikana;
5. Sijoittuminen avoimille työmarkkinoille yhdestä kahteen vuotta viimeisen kotoutumissuunnitelman päättymisen jälkeen;
6. Aktiivitoimenpiteisiin osallistuneet henkilöt, joiden työnhaku on päättynyt työllistymiseen ja palveluun kohdistunut euromäärä (keskiarvo);
7. Työllistyneen työnhakijan tulotason euromääräinen kehitys työnhaun päättymisen jälkeen verrattuna työnhakua edeltävään tulotilanteeseen (optio);
(Lähde HE 94/2026 vp) - Anonyymi00140
Anonyymi00114 kirjoitti:
Lain perustelut:
KEHA-keskus on kehittänyt tulorekisteritietoon perustuvia seurantamittareita, jotka tulivat käyttöön vuoden 2026 keväällä.
Myös työvoimaviranomaiset voisivat hyödyntää seurantamittareita päätöksenteon tukena, palveluiden kehittämisessä sekä resurssien tehokkaammassa kohdentamisessa. Mittarit ovat seuraavat:
1. Työttömän työnhakijan keskimääräinen työllistymisaika työnhaun ja työttömyyden alusta;
2. Työnhakunsa aloittaneiden virta avoimille työmarkkinoille kolme, kuusi ja 12 kuukautta työnhaun aloituksen jälkeen;
3. Kuinka moni työllistynyt palaa työnhakijaksi kolmen tai kuuden kuukauden työllistymisen jälkeen (työllistymisen pysyvyys);
4. Työnhakijan sijoittuminen avoimille työmarkkinoille aktiivitoimenpiteisiin kuuluvien työvoimapalveluiden (työvoimakoulutukset, valmennukset, kuntouttava työtoiminta...Tavallisella virkamiehellä ei ole mitään asiaa toisten tileille.Jo nyt on perkele,eikö noita hulluja saa millään kuriin.
- Anonyymi00116
Mihin tulorekisterin tietoja käytettäisiin?
- palveluiden ja palvelupolkujen toimivuuden
- vaikutuksien seurannassa
- työvoimapalvelujen tuloksellisuuden arvioinnissa
- henkilöasiakkaiden palvelutarpeiden arvioinnissa
- asiakkaiden segmentoinnissa ja palveluohjauksessa.
- henkilöasiakkaiden työttömyysturvan maksupäiväkertymien mahdollisimman reaaliaikainen seuranta
- vaativien työttömyysturva-asioiden selvittelyssä ja käsittelyn nopeuttamisessa
- työssäoloehdon täyttymisen tarkistamisessa
- etuuksia, kuten starttirahaa, koskevan päätöksenteon tukena.
- mitä työnhakijalle tapahtuu työnhaun päätyttyä.
" Työnhakijan työnhaku voi päättyä monenlaisista muista syistä kuin kokoaikatyöhön työllistymisen vuoksi. Tällaisia syitä voivat olla esimerkiksi osa-aikatyö, yritystoiminta tai työnhakijaan liittyvä muu syy tai muu ilmoitus, jonka todenmukaisuutta ei voida luotettavasti arvioida."- Anonyymi00142
Työvoimaviran omainen ei ole yhdenkään maksun maksaja taho. Kela on .Työllisyys toimet eivät liity mitenkään henkilöiden varallisuuteen.
- Anonyymi00143
Apina
- Anonyymi00117
Tämä kohta lain perusteluissa on todella arveluttava.
"työllisyyspalveluiden asiakkaiden tarpeita vastaavat, vaikuttavat palvelukokonaisuudet ja -polut voivat tyypillisesti muodostua sekä lakisääteisistä että muista palveluista."
"Työnhakijan kannalta palvelun oikeusperusta ei olisi merkityksellinen ja siksi tietojen käsittelyn tulisi kattaa laaja
kokonaisuus."
Mitä muita kuin lakisääteisiä palveluita työkkäri tarjoaa?
Velvoitetaanko työtön myös palveluihin lain ulkopuolelta? - Anonyymi00121
Kelalle tulee tiedon saanti pankki ja tilitiedoista ja huijarille eli työtöntä käytetään mielivaltiasesti hyväksi. Kela on viranomainen myös huijarit pääsevät tilitietoihin tulevaisuudessa tilejä saa tutkia kuka vaan Kela tiedostoja kannattaa tarkastella ja petosta huijarit käyttää hyväksi pääsyn osoitteisiin vaikka mihin se on taitavaa ja vahvaa osaamista työtön ei voi tehdä mitään ja vaikuttaa
- Anonyymi00122
Kela ja Te toimistolle pankkisalaisuuden murtamiseen ja huijareille köyhien pankki ja tilitiedot tulee olemaan väärissä käsissä
- Anonyymi00123
Jos näin, säästyis tiliotteen lähettäminen.
- Anonyymi00124
Ei työttömyysturvaa (yleistuki ja ansioisdonnainen päiväraha) hakiessa ole koskaan tarvinnut tiliotetta lähettää. Eikä tarvi tulevaisuudessakaan. Koskee vain toimeentulotukea ja asumistukea, jos sellaisia hakee.
- Anonyymi00125
Anonyymi00124 kirjoitti:
Ei työttömyysturvaa (yleistuki ja ansioisdonnainen päiväraha) hakiessa ole koskaan tarvinnut tiliotetta lähettää. Eikä tarvi tulevaisuudessakaan. Koskee vain toimeentulotukea ja asumistukea, jos sellaisia hakee.
...ja eläkeläisen asumistukea...ja erittäin todennäköisesti tulevaisuudessa jotain muitakin tukia.
- Anonyymi00126
Juu, eikä tarvitsisi tiliotteita väärentää ja muokata mieleisekseen.
https://www.ksml.fi/paikalliset/9514488 - Anonyymi00127
Anonyymi00126 kirjoitti:
Juu, eikä tarvitsisi tiliotteita väärentää ja muokata mieleisekseen.
https://www.ksml.fi/paikalliset/9514488Mitä lie saanu sanktioksi ?
- Anonyymi00128
Anonyymi00127 kirjoitti:
Mitä lie saanu sanktioksi ?
Mies tuomittiin neljän kuukauden vankeuteen. Vankeus tuomittiin ehdottomana miehen aiemman rikollisuuden vuoksi. Kelalle mies velvoitettiin maksamaan takaisin hänelle perusteetta maksetut rahat.
- Anonyymi00130
Ja minä haluan käyttöoikeuden Riikka Purran ja Petteri Orpon tilille.
- Anonyymi00131
Kun elää oman työnsä tuloksilla, ei moisesta ole huolta.
- Anonyymi00134
LAITON TOIMI!
- Anonyymi00136
Toimeentulotukien huijaus? Niin on.
- Anonyymi00137
Itse kannatan verohallinnolle vapaata pääsyä ihmisten ja yritysten tileihin ja omistuksiin jotta voidaan kitkeä veronkiertoa joka aiheuttaa Suomen julkistaloudelle arvioiden mukaan jopa 10 miljardin euron tappiot, joka vuosi.
- Anonyymi00144
Eikö se Kela jo tutki tuenhakijoiden pankkitilit? Mistä ne muutoin tietäisi mitä hakijan tilin saldo on, koska sen mukaanhan sitä toimeentuloturvaa voi saadakkaan.
- Anonyymi00145
Juu hakijan pitää toimittaa 2-3kk tiliotteet, se on sitten hakijan vastuulla toimittaako kaikki tai kaikkien pankkien otteet, tähän halutaan muutos että Kela saa kaikki tiedot suorana pankeilta...mikäli hakija antaa siihen luvan.
- Anonyymi00146
Itse ne tiliotteet pitää Kelalle toimittaa esim. jos hakee toimeentulotukea. Tällä hetkellä Kelan ja pankkien välillä ei ole suoraa sähköistä tiedonsaantijärjestelmää, vaan tilannetta säätelee pankkisalaisuus.
- Anonyymi00149
Anonyymi00146 kirjoitti:
Itse ne tiliotteet pitää Kelalle toimittaa esim. jos hakee toimeentulotukea. Tällä hetkellä Kelan ja pankkien välillä ei ole suoraa sähköistä tiedonsaantijärjestelmää, vaan tilannetta säätelee pankkisalaisuus.
Ja niin tulee olla jatkossakin
- Anonyymi00150
Anonyymi00149 kirjoitti:
Ja niin tulee olla jatkossakin
Ja niinhän se tulee olemaan, ei ole pakko suostua tekniseen tilien nuuskintaan
- Anonyymi00147
Hämärää näkeekö mukamas ?
Oli niin tai näin, mutta on niitä tilejä ja kortteja muuallakin kuin ahdasmielisessä Suomessa. Eikä tarvitse edes olla EU alueella.
- Anonyymi00152
Sossuministeri eli sosiaali ja terveysministeri antaa huijarille kehittää tekoälyn avulla huijareiden pääsyn pankkitilitietoihin näin vähävarainen köyhä on heikoimmassa asemassa kaikki tietojärjestelmien tutkimiseen Kelan tietoja kannattaa seurata huijarin. Huijarit on ovelia ja ammattitaitoisia huijaamaa työttömät
- Anonyymi00153
Ja työttömät eivät ole ihan yhteiskunnan älykkäin osa, joten heitä on helppo huijata. Toisaalta ovat myös yhteiskunna persaukisin osa, joten miksi kukaan viitsisi?
- Anonyymi00155
Tarkoittaako tämä sitä ettei työtön saa säästää ja sijoittaa mitään. Työttömällä ei saa olla pääomatuloja eikä osinkotuloja. Jos on, silloin ei saa mitään palkkaa siitä ettei tee mitään eikä myöskään saa palkkaa siitä jos erehtyy tekemään jotain. Ei sitä pääomatuloa kovin monella niin paljon ole että sillä pärjäisi.
- Anonyymi00157
Saa säästää mutta pitää siirtää säästettävät jonnekin nettilompakkoon vaikka kaverin tilin kautta...
Ydintuho lopettaa tään paskan.☢️⚛️💥☠️
Sitä odotellessa...⏳️⌛️☠️⚰️🪦🇫🇮👎
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511497
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16585ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412