Katsaus kaupungin tilanteeseen: jälleen on liikkeellä ideoita, joilla verorahoja haalivat tahot yrittävät edistää hankkeitaan. Konepajarannan datakeskushanketta halutaan nyt vauhdittaa suurilla projekteilla. Mutta onko mitään järkeä haaveilla datakeskuksista Suomessa, kun ne aiheuttavat suuria ongelmia myös paikallisille asukkaille? Sähkönkuluttajina herää kysymys, riittääkö sähkönjakelu, ja onko varaa nostaa kuluja, kun datakeskukset vievät merkittävästi sähköä. Tämä lisää energiapulaa ja nostaa sähkön hinnat yleisesti pilviin. Päättäjien tulisi ensin selvittää, mitä ovat tekemässä, sillä työpaikkoja ei kuitenkaan jää juurikaan.
Työttömät Duunari
Porin konepajaranta
3
201
Vastaukset 3
- Anonyymi00001
Mihin datakeskuksia sitten muka tarvitaan? Teko-älyyn, sanoi joku. Meillä ON JO teko-äly, mutta kysymys kuuluu mihin datakeskusta tarvitaan kun teko-älyyn sitä ei tarvita vaikka se verukkeena onkin?
Yli 100 datakeskusta ympäri Suomen, miksi? Vievät kaiken sähkön ja niiden omistajat eivät ole halukkaita maksamaan juuri muusta kuin sähköstä, ja vaativat Suomen veronmaksajilta TUKEA näiden rakentamiseen.
On tultava erittäin tarkka selvitys siitä, mihin näitä datakeskuksia OIKEASTI tarvitaan ja miten ne hyödyttävät veronmaksajaa.
Jos hyötyä ei veronmaksajalle ole, Suomeen ei tule rakentaa ainoatakaan datakeskusta millekään firmalle. On oltava konkreettiset TULOT eli rahaa keskusten omistamilta firmoilta Suomen valtiolle.- Anonyymi00002
verokorttityöläisen selkänahasta lähtee taas iso siivu, sellasta se on kun psykopaatit ovat päättämässä
- Anonyymi00003
Sama juttu on toistumassa Satalinnan aleella, jossa yksityinen pyrkii hyötymään sairaalan kustannuksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1651750Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1541320Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset220955- 71887
- 55786
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus63747- 46735
- 89711
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt199654Martinan alamäki jatkuu
Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”144603