Se rakkaus on?
Kuvaile sitten mitä
43
533
Vastaukset
- Anonyymi00002
Se on kuin laittaisi kasvin ruukkuun.
- Anonyymi00003
Rakkautta on niin montaa erilaista, joten ihan yksiselitteinen asia se ei ole.
On lähimmäisen rakkautta.
On esim siskon rakkautta.
Äidin.
Isän.
Serkun, sukulaisen.
Eläinrakkaus.
Sitten on vielä ainakin se, mikä on sellaista sisäistä kutinaa, mitä ei voi raapia. Jotain, minkä puolesta olet valmis vaikka kuolemaan.
Jotain, mikä saa kaiken tuntumaan paremmalta.
Ja jos sen menettää, ei mikään tunnu miltään.
Lyhyesti, toki pitkä versio olisi parempi. - Anonyymi00004
Sen sitä että hyväksyy toisen sellaisena kuin se on. Se on syvää ja se on pysyvää. Sitä ei tuuli vie mennessään. Se on. Se on niin suuri että se jatkuu iäti
- Anonyymi00005
Hellyyttä, lempeyttä, kiihkeyttä, huumoria, hyvän toivomista, arvostamista, puolustamista, toisesta iloitsemista, kiitollisuutta, omista haluista luopumista toisen hyväksi.
- Anonyymi00010
Tätä juuri❤
Rakkaus on sitä, kun katsoessaan toista silmiin, välittyy tuo kaikki sanattomasti.
- Anonyymi00006
Ja taas meni roskii silmiin 😭
- Anonyymi00007
Tyhmyyttä.
- Anonyymi00009
Sitäkin välillä.
- Anonyymi00008
Kun sielunkumppanin on löytänyt niin toinen ei paikkaansa voi viedä. Silti antaa tilaa ja aikaa rakkaimmalle vaikka särkyy oma sydän. Rakkaudesta odottaa sen palaavan mikä jäi kesken, uskoo siihen. Näkee hänet itsensä lähellä.
- Anonyymi00011
Se on aivan päinvastaista miten ihmiset yleensä elävät. Nyky-yheiskunnassa jopa arvostetaan sellaisia ihmisiä, jotka vain ottavat toisilta ihmisiltä saadakseen jotain hyvää itselleen ja tälläiset ovat muka yhteiskunnan arvostettuja yksilöitä. Rakkaus on antamista. Rakkaus on sydämen ja sielun sopukoista nousevaa ja ihmisestä toisiin ihmisiin leviävää positiivista energiaa, joka aiheuttaa toisissa ihmisissä iloa, lämpöä, läheisyyden, tuttuuden ja samaistumisen tunnetta, jotain joka jokaisen ihmisen sisimmässä huutaa jo geeniperintönä, antakaa sitä minulle. Niin koko luonnon järjestelmä toimii. Kun ihminen huokuu rakkautta, siihen vastataan, syntyy suhteita, lapsia ja elämä jatkuu, aivan kuin luonto on sen tarkoittanut. Tietenkin ihmisessä pitää olla rakkautta ennenkuin se voi säteillä ulospäin. Sitä on tai sitä ei ole, sitäkään ei rahalla saa hankittua. Rakkaus on antamista jos on jotain annettavaa, it is life.
- Anonyymi00020
Ruo on empatiaa muita kohtaan. Yhteisöllisyyttä. Ei välttis rakkautta. Sitä tehdään yhteisestä hyvästä. Mutta toivottavasti myös sinä annat sille apua joka sinullekkin antaa.
- Anonyymi00024
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ruo on empatiaa muita kohtaan. Yhteisöllisyyttä. Ei välttis rakkautta. Sitä tehdään yhteisestä hyvästä. Mutta toivottavasti myös sinä annat sille apua joka sinullekkin antaa.
Hetkinen, nyt et kyllä erota asioita. Rakkaus ei ole joku pinnallinen asia, rakastan sinua kun katson sinua silmiin, rakkaus on TODELLISESTI tapahtuvaa energian välittymistä toiseen ihmiseen, se on todellisesti tapahtuvaa, ei mitään teoreettista sanojen höpinää.
- Anonyymi00012
Se loppu jo ku ei sust ollu mihinkään. Ikävä vain jäi.
- Anonyymi00013
Minulla oli ihan päinvastainen käsitys.
- Anonyymi00014
en oikeastaan tiedä. mitään tuollaista pskaakaan en ennään harrasta!
- Anonyymi00015
Sen kyllä huomaa 😄
- Anonyymi00021
Mene pois
- Anonyymi00016
Olen kuullut että se on kuin sisäinen kutina jota ei voi raapia ❤️
- Anonyymi00017
Voihan sitä raapia; kutisee silti ja sormet ovat ihan tahmaiset.
- Anonyymi00018
minulla niin ei ole siis tällä hetkellä mitäänmuuuta te3h5ävääkuin odotusaikaa, ja yritän jos käyttää senkin jotern jos..huvitan nuoria nisia hassuilla jutuilla.
- Anonyymi00019
Ei epäilystäkään etteikö nuoret naiset pidä sinua hassuna.
- Anonyymi00022
Halua olla toisen kanssa hyvinä ja huonoina aikoina. Omalla kohdalla myös tunne, että hänen kanssaan voisi perustaa perheenkin.
- Anonyymi00023
Tää on kiva ketju.
- Anonyymi00025
Luukas 7:41-43 FB38
[41] "Lainanantajalla oli kaksi velallista; toinen oli velkaa viisisataa denaria, toinen viisikymmentä. [42] Kun heillä ei ollut, millä maksaa, antoi hän molemmille velan anteeksi. Kumpi heistä siis rakastaa häntä enemmän?" [43] Simon vastasi ja sanoi: "Minun mielestäni se, jolle hän antoi enemmän anteeksi". Hän sanoi hänelle: "Oikein sinä ratkaisit".- Anonyymi00027
Mielestäni väärin ajateltu. Riippumatta velan määrästä, kumpikin oli yhtä rakkaudellinen teko. Tärkeintä on aina luonteen laatu, ei määrä. Jos teet yhdelläkin ihmiselle jotain pahaa ja miljoonalle ihmiselle hyvää, sinun ihmisyyden tasosi on sen pahan tekosi tasolla ja koska se paha teko on jo kerran tapahtunut ja se voi tapahtua uudelleen samalle tai eri ihmiselle.
- Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Mielestäni väärin ajateltu. Riippumatta velan määrästä, kumpikin oli yhtä rakkaudellinen teko. Tärkeintä on aina luonteen laatu, ei määrä. Jos teet yhdelläkin ihmiselle jotain pahaa ja miljoonalle ihmiselle hyvää, sinun ihmisyyden tasosi on sen pahan tekosi tasolla ja koska se paha teko on jo kerran tapahtunut ja se voi tapahtua uudelleen samalle tai eri ihmiselle.
Kyllä se on yksinkertaisesti niin, että se joka saa paljon anteeksi myös rakastaa enemmän. Jos antaa toiselle anteeksi, kun tätä harmittaa tai katuu, niin se saa aikaan rakkautta. Itserakkaat ja häpeilemättömät eivät anteeksiantoa kaipaa.
- Anonyymi00031
Anonyymi00029 kirjoitti:
Kyllä se on yksinkertaisesti niin, että se joka saa paljon anteeksi myös rakastaa enemmän. Jos antaa toiselle anteeksi, kun tätä harmittaa tai katuu, niin se saa aikaan rakkautta. Itserakkaat ja häpeilemättömät eivät anteeksiantoa kaipaa.
Ikinä kyse ei ole määrästä vaan luonteen laadusta. Jos joku on tehnyt niin paljon pahaa että on paljon anteeksiannettavaa, niin hänen pitäisi kehittää itseään niin, ettei olisi niin paljon anteeksi annettavaa.
- Anonyymi00032
Anonyymi00029 kirjoitti:
....
1. Korinttilaiskirje 13:1-7 FB38
[1] Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. [2] Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. [3] Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi. [4] Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, [5] ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, [6] ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; [7] kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
Jokainen tarvitsee anteeksiannon:
Roomalaiskirje 3:9-16, 18 FB38
[9] Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla, [10] niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, [11] ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa; [12] kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään. [13] Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla; [14] heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta. [15] Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta, [16] hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
[18] Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä." - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
....
1. Korinttilaiskirje 13:1-7 FB38
[1] Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. [2] Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. [3] Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi. [4] Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, [5] ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, [6] ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; [7] kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
Jokainen tarvitsee anteeksiannon:
Roomalaiskirje 3:9-16, 18 FB38
[9] Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla, [10] niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, [11] ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa; [12] kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään. [13] Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla; [14] heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta. [15] Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta, [16] hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
[18] Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."Huomaan että raamatussa on varmaan paljon tavallisten ihmisten pohdintaa elämästä. Vaikka ne onkin pyhässä kirjassa, silti ne ovat ihmisten ajattelua ja kirjoitusta ja voi olla todella kaukana ”jumalan” tahtomasta sanomasta.
- Anonyymi00035
Anonyymi00033 kirjoitti:
Huomaan että raamatussa on varmaan paljon tavallisten ihmisten pohdintaa elämästä. Vaikka ne onkin pyhässä kirjassa, silti ne ovat ihmisten ajattelua ja kirjoitusta ja voi olla todella kaukana ”jumalan” tahtomasta sanomasta.
Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille. Huomaan että sinä et halua sitä ottaa vastaan, koska luulet olevasi parempi kuin muut.
"9] Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,"
Jotta ihminen voi rakastaa muita, hänen pitää tulla rehelliseksi oman luonteensa pahuudesta. Muuten ihminen on sokea omille virheilleen ja ylenkatsoo muita eikä osaa olla anteeksiantavainen. Rakkaus ilman totuutta on turhuutta. Elämä menee hukkaan ilman tosiasioiden tunnustamista. - Anonyymi00036
Anonyymi00035 kirjoitti:
Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille. Huomaan että sinä et halua sitä ottaa vastaan, koska luulet olevasi parempi kuin muut.
"9] Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,"
Jotta ihminen voi rakastaa muita, hänen pitää tulla rehelliseksi oman luonteensa pahuudesta. Muuten ihminen on sokea omille virheilleen ja ylenkatsoo muita eikä osaa olla anteeksiantavainen. Rakkaus ilman totuutta on turhuutta. Elämä menee hukkaan ilman tosiasioiden tunnustamista.Ihminen ei ole millään tasolla ”jumalan” tasolla. Sama kuin jumalan kirjoittamasta tekstistä otettaisiin joka kolmas sana pois, ihmisten kirjoittamana ja ajateltuna, merkitys voi muuttua totaalisesti alkuperäisestä sanomasta.
- Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Ihminen ei ole millään tasolla ”jumalan” tasolla. Sama kuin jumalan kirjoittamasta tekstistä otettaisiin joka kolmas sana pois, ihmisten kirjoittamana ja ajateltuna, merkitys voi muuttua totaalisesti alkuperäisestä sanomasta.
Jatkan vielä. Miksi jumala olisi ihmisen kaltainen. Ihminen kuvittelee jumalan jopa ihmisen muotoon, ikäänkuin ihminen olisi jotain niin parempaa kuin muut eläimet. Lisäksi todennäköisesti on muita meille näkymättömiä maailmoja, joissa voi olla meitä huomattavasti kehittyneempiä otuksia. Uskon silti, kaikkia yhdistää sama voima. Nimenomaan voima ja energia, jumala ei ole mitenkään yksinkertaisen ihmisen muodossa.
- Anonyymi00026
Sitä, että auttaa vanhana vaihtamaan toisellekin sen vaipan.
- Anonyymi00030
☝️ Oma vaippa pitää vaihtaa aina ensin!
- Anonyymi00040
Anonyymi00030 kirjoitti:
☝️ Oma vaippa pitää vaihtaa aina ensin!
Riippunee kummalla polttelee enemmän, ettei tarvitse kärsiä turhaan epämukavuutta.
- Anonyymi00045UUSI
Anonyymi00040 kirjoitti:
Riippunee kummalla polttelee enemmän, ettei tarvitse kärsiä turhaan epämukavuutta.
Ei, vaan aina pätee, että itsestä huolehditaan ensin.
- Anonyymi00034
Tiedän mitä tarkotat vaikka olisit hiljaa.
- Anonyymi00038
Kun me ollaan kaksin sun kanssa mies.
- Anonyymi00039
Sun silmät, sun ajatukset.
- Anonyymi00041
Kenen silmät?
- Anonyymi00042
Yksinkertainen vastaus omalta kohdalta. Rakkaus on sitä kun uhraisin oman henkeni toisen puolesta jos hän saisi elää sen seurauksena.
Parisuhteissa yhden kerran on ollut sellainen henkilö jonka puolesta olisin voinut. Ja nykyisin ainoastaan lapseni on siinä asemassa. - Anonyymi00043
en toistaiseksi tiedä muuta kun sen että jos tunteet on aitoja niin ne pysyy vaikka toinen olisi hirviö!
- Anonyymi00044UUSI
Ensin ihastutaan, sitten tunteet syvenevät, koska toisessa on jotain piirteitä, jotka tuntuvat omilta. Tulee tunne, että haluaa auttaa toista, olla tukena, aina. Haluaa tehdä tousen eteen asioita, koska toinen on tärkeä ja koska siitä tulee hyvä mieli.
n->m
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2663333Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell211843Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.271512- 821359
- 1371038
- 81994
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.63817Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.86756Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61687Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗51666