Tarvitsen tunkkia polttomoottoriauton renkaanvaihtoon ja muihin vähäissn huoltotöihin.
Tarjolla on tunkkeja alkaen 30€...300€.
Kaikilla varmaan nousee.
Kaikki ovat CE hyväksyttyjä.
Nostovoimaksi riittää 2,5t eihän sitä isoakaan autoa kokonaan nosteta.
Hallitunkista on kyse, mutta joskus tarvitaan pihallakin
Pikanosto, tarvittava vipuvoima, paino, pyörien koko?
Onko noista halvoista tunkeista mihinkään?
Ovatko peltirihveleitä?
Ainakin pieni paino ja suuret pyörät ovat hyödyksi.
Monissa on pakko käyttää kumitallaa koska nostokohta on pienikokoinen ja se rikkoo maalipintaa.
Paras tunkki
15
228
Vastaukset 15
- Anonyymi00001
Kaikissa hallinostimissa tulee käyttää kumitallaa.
Kunnollinen hallitunkki on ensinäkin riittävän iso, jotta se on tukeva ja materiaaliksi ei halpisten tyypillinen peltirakenne riitä.- Anonyymi00002
Kunnollinen hallitunkki painaa 50 kg eikä sitä jaksa siirtää ulos, vaikka ois tarvetta.
Kun peltitunkilla (8 kg) saa ylös voi alle laittaa pöllinpätkät turvaksi. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Kunnollinen hallitunkki painaa 50 kg eikä sitä jaksa siirtää ulos, vaikka ois tarvetta.
Kun peltitunkilla (8 kg) saa ylös voi alle laittaa pöllinpätkät turvaksi.Kyllä sellainen 20-30 kg painavalla tunkilla renkaan saa vaihdettua jos ei ole ihan hölmö.
Itse ole hiekkapihalla tehnyt tuota vuosia ja vuosia ja tunkki on sellainen suht halpa, mutta todella paksua plootua ja mies jaksaa sen nostaa varastosta pihalla ja siirtää nostokohtiin. - Anonyymi00008
Bilteman tunkilla olen 11 vuotta rengashommat tehnyt . Hiekkapiha 10 mm filmivanerin pala tunkin alle ja hyvin toimii . Tunkki painaa melko paljon.
- Anonyymi00004
Ylernsä noi hajoo siinä vaiheessa kun laskee liian nopeasti alas ni tulee öljyt pihalle...eli varovasti laskee ni kestää pidempään...
- Anonyymi00005
Älä ainakaan niitä kaikkein halvimpia tunkkeja osta! Niissä oleva CE -merkintä tarkoittaa China Export ja niitä paskoja myydään eri merkkisinä. Minulla on yksi sellainenkin ja sen laskuventtiili vuotaa hiljalleen eli tunkki laskeutuu hi-taas-ti ja äänettömästi. Ja AINA jos menet vähänkään auton alle, niin AINA pitää olla joku mekaaninen laskeutumisen este oli tunkin hintaluokka mitä tahansa!
Itse olen 64 v vaihtanut pyörät kahdesti vuodessa auton oman tunkin varassa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ja AINA pitänyt huolen, että JOS se tunkki kuitenkin pettää, niin en taatusti jää alle. Ei ole vielä pettänyt.- Anonyymi00009
Auton omaa tunkkia ei ole tarkoitettu pyörien kausivaihtoihin .
- Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
Mistä sinä luulet sen tietäväsi?
Hyvin on pelittänyt kaikissa autoissani. Tässä nykyisessäkin jo 37 vuotta. - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Mistä sinä luulet sen tietäväsi?
Hyvin on pelittänyt kaikissa autoissani. Tässä nykyisessäkin jo 37 vuotta.Autonvalmistajien ohjeissa tuo on . Ehkä museoikäisissä oli paremmat tunkit .
- Anonyymi00015
Anonyymi00009 kirjoitti:
Tarkoitettu tai ei, niin hyvin se toimii kovalla tasaisella alustalla. Eikä renkaita vaihdeta menemällä makaamaan auton alle.
Se Hyvä puoli on auton omassa tunkissa, että se on muotoiltu oikein nostokohtaan. Hallitunkki pelkällä kumitallalla ei yleensä sovellu niistä merkityistä nostokohdista nostamiseen.
- Anonyymi00006
Tuksu🤣🤣
- Anonyymi00007
Jos etsii kunnollista tunkkia, niin kannattaa tutkia niitä kalliita tunkkeja.
- Anonyymi00010
Lainaa naapurilta se tunkki.
- Anonyymi00011
Kyllä huomaa
että ylläpidon mummut kirjoittaa taas.- Anonyymi00013
Mummu bottejako Suoli on hankkinut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 45950
- 95933
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19785- 116731
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t80688Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔34624- 43621
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45610- 19596
- 46568
Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke21554- 33543
- 36522
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.66519- 25502
Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok107493Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast44486Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka133474- 44464
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi7437