Asumistuet - Elämä kuin vankina.

Anonyymi-ap

Petteri Orpon hallitus jossa persut oleellisen isosti mukana vaikuttamassa, on asuntopolitiikalla ja heikompiosaisten kohdalla ankara.
Me olemme tilanteessa jossa olemme kuin vankilassa, jossa vankilanjohtaja pienentää sellejä. Pienet sellit alkavat loppua ja vankeja pitäisi ripotella pitkin suomen maaseutua, täysin kuoleviin kuntiin yksiöihin, pellonreunamille.
Autottomat ja ajokortittomat vangit, eivät voi muuttaa 5-20km etäisyydelle lähimmästä kaupasta, jossa pitäisi matkan pituuden vuoksi käydä monta kertaa viikossa, kun kauppakasseihin tai reppuun saa kenties 2-3 päivän ruoat kerrallaan, kun ne pitää kantaa tai kuljettaa polkupyöränsarvessa kotiin. Vangit eivät pysty maksaa edestakaisia taksimatkoja vaikkapa TK käynnille, eivätkä saa kelakorvausta ilman painavaa syytä, taksimatkojen korvaamiseen. Bussiliikennettä ei ole.

Perussuomalaiset ovat vankilanjohtajankin yläpuolella, he komentavat vartijaa, olkoon hän vaikkapa kokoomustaustainen, luopumaan ulkomaalaisista vangeista, ottamaan heiltä sen pois mikä on ensin avokätisesti annettu, kun heidät on yhteiskuntaan oiken pyydetty ja kinuttu mukaan.

Nyt suomalaiset ovat ottaneet vankilanosaston haltuunsa, "iso osa" ulkomaalaisvangeista sijoitettiin muualle.

Vasemmistopuolueet, keskemmällä demarit, ja keskusta varovaisen hallitusmyönteinen. Ovat kuin jonkin euroopan tuomioistuimen lausunnonlaatijoita, jotka ovat vanhan sananlaskun mukaan, paperitiikereitä. Mitään konkreettista apua, vangit eivät osastoilleen saa. He kamppailevat vanginvartijoiden kanssa (Asuntovuokraajat-kaupunkien työllisyyspalvelut jne kanssa) Vanginvartijat kertovat miten käskyt tulevat ylempää, mutta he haluaisivat vangeille vilpittömästi parempaa.

Vangeilta ollaan ottamassa kaikki pois, mitä osa heistä on saanut rakennettua. Kenties mieleinen selli on saatu tuntumaan kodilta, kenties kaksi vankia rakastui ja tälle parille vankilaan, syntyi tyttö tai poikalapsi.

Jokainen suomalainen joka asuu vuokralla, on hän työssäkäyvä tai lähes täysin yhteiskunnan ulkopuolella, pelkää varmasti väristen sitä miten asuntojen vuokrat kohoavat vuosi vuodelta hurjempaa vauhtia.

Oma sellivuokrani on noussut suhteellisen lyhyessä ajassa 80 euroa. En tiedä, mistä saisin uuden sellin.

Toivottavasti monilla oli railakas ja bileidentäyteinen viikonloppu, mutta työttömillä ja vaivaisilla, nämä ajatukset ja ahdistus on suhteettoman monelle, arkipäivää maanantaista-sunnuntaihin, ellei peitä tätä ahdistuksen täyteistä pelokkuutta, viihteellä, uppoutumalla elokuviin tai sarjoihin, mitä lie kukakin keksii.

Minulla, ei ole mitään tulevaisuutta. Minulla, ei ole mitään mihin luottaa ja turvautua. Milloin ja mistä, saan sen yksiösellin, joihin asuntohakemus on ollut kaupungille kaksi vuotta voimassa, jolloin joudun lopettaa harrastukset ja joudun tilan puutteen vuoksi luopua lähes kaikista tavaroistani?

20

461

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Minä en ymmärtänyt tuosta muuta, kuin että olet vankilassa. Miten sieltä nettiin pääsee? Pitäisi sääntöjä tiukentaa.

• Anonyymi00003

OK. Oot tosi hauska ja hupaisa. Toivottavasti tuli hyvä mieli ja aamu alkoi tai on alkanut hyvin. Moikka kaikille, jääkää tänne aloitukseeni riekkaamaan ja purkamaan pahaa oloanne. Menen muualle netinpyörteisiin surffailemaan sekä mietin että mitä h*lvettiä mä tekisin muuta kuin nojailisin päivät pitkät polviini.

• Anonyymi00002

Itsesääli on sairaus mutta masennuslääkeet saattavat auttaa. Maksusitoumus apteekkin sinulla on jo ole kerrankin mies ja ota yhteys lääkäriin.

• Anonyymi00004

Mitä varten sinä olet netissä, tälläisessä aiheosiossa kommentoimassa tuollaisia juttuja? Ei tuokaan aivan tervettä ole. Tuskin on oma tilanteesi paljoa kummempi. Ei täälä kukaan hyvinvoiva tai edes kohtuullisen toimeentuleva ole 10-11 aikana aamulla tuollaisia kirjoittelemassa. Samanlainen tilanne varmaan sinulla, mutta purat oloasi kiusaamalla.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Mitä varten sinä olet netissä, tälläisessä aiheosiossa kommentoimassa tuollaisia juttuja? Ei tuokaan aivan tervettä ole. Tuskin on oma tilanteesi paljoa kummempi. Ei täälä kukaan hyvinvoiva tai edes kohtuullisen toimeentuleva ole 10-11 aikana aamulla tuollaisia kirjoittelemassa. Samanlainen tilanne varmaan sinulla, mutta purat oloasi kiusaamalla.

Älä itke, iines. Juu en ole kohtuullisesti toimeentuleva mutta kuntakohtaiseen hyväksyttyyn vuokrarajaan on matkaa vielä 120€ joten sen suhteen ei huolta kun en hölmöyksissäni asu ylikalliissa asunnossa päinvastoin kuin sinä.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Älä itke, iines. Juu en ole kohtuullisesti toimeentuleva mutta kuntakohtaiseen hyväksyttyyn vuokrarajaan on matkaa vielä 120€ joten sen suhteen ei huolta kun en hölmöyksissäni asu ylikalliissa asunnossa päinvastoin kuin sinä.

Kun muutin nykyiseen asuntoon, oli asumiskustannukset montakymmentä euroa alle kuntakohtaisen rajan, vuokrien nopea nousu ajanut tähän tilanteeseen. Sekin olisi sulle selvinnyt kun olisit edes lukenut mitä kirjoitin. Pitäiskö meidän sopia aika ja paikka, niin ei tarvi pelkästään kirjoitella?

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Kun muutin nykyiseen asuntoon, oli asumiskustannukset montakymmentä euroa alle kuntakohtaisen rajan, vuokrien nopea nousu ajanut tähän tilanteeseen. Sekin olisi sulle selvinnyt kun olisit edes lukenut mitä kirjoitin. Pitäiskö meidän sopia aika ja paikka, niin ei tarvi pelkästään kirjoitella?

Minulla ei ole mitään aikomusta reissata itäsuomeen ja sinulla taas ei ole matkarahaa saapua länteen.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Minulla ei ole mitään aikomusta reissata itäsuomeen ja sinulla taas ei ole matkarahaa saapua länteen.

Eipä tullut aikaa ja paikkaa. Lapuan shell, ensi keskiviikkona 02.41, oo sitten minuutilleen paikalla. Muista vetää kaurapuuro ja hauistreeni sitä ennen.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Eipä tullut aikaa ja paikkaa. Lapuan shell, ensi keskiviikkona 02.41, oo sitten minuutilleen paikalla. Muista vetää kaurapuuro ja hauistreeni sitä ennen.

Muistan. Muista sinä ottaa Peukkusi niin et tunne iskuja kuin vasta myöhemmin.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Muistan. Muista sinä ottaa Peukkusi niin et tunne iskuja kuin vasta myöhemmin.

Joo eikun, mä en iskuista tiedä. Jos et osaa kasvotusten paikan päällä keskustella vaan olet päälle käymässä, käyttäen väkivaltaa niin en mä sitten paikalle tuu. Korkeintaan teen uhkauksesta rikosilmoituksen.

• Anonyymi00006

Asumistuki kurjistaa yhteiskuntaa, hyödyttää kiinteistösioittajia.

• Anonyymi00012

Apina

• Anonyymi00013

Ongelma poistuu helposti, kun lähdet johonkin TÖIHIN!

• Anonyymi00014

A-P-I-N-A!

• Anonyymi00015

🙉🙊🙈🐵💩

• Anonyymi00016

Apina

• Anonyymi00018

TYÖ on loistava ratkaisu lukuisiin talouden ongelmiin.
      Kun maksetaan kymmeniä vuosia palkkaa niin siitä on seurauksena vielä
      ihan hyvä eläke eikä tarvitse tehdä muuta kuin odotella sitä, että
      raha ropisee tilille. Elämä on pelkkää mannaa.

• Anonyymi00020

asumistuki-korruptio on suuri menoerä Suomessa !!
      Ja asumistuki väärentää todellisuutta !
      - Ulkomailta tuodaan väkeä asumistukien siirtoon asuntokeinotteluun.
      Ja miksi näitä täysin jouten Suomessa oleskelvia ihmis massoja, ilmais asutettuja asumistukien siirtäjiä,,,
      kela-lomalaisia ei käsketä töihin.
      Siis aikuisia ja nuoria lepääjiä.

Miksi näillä ei ole työ- ja sopeutumis velvollisuutta ?
      Vaan useat ryhmät elää elätteinä koko elämänsä...
      Ja eläkkeetkin on järjestetty lepääjille, miksi ?
      Outo tilanne, ja väärin veronmaksajia kohtaan.
      E-Suomen kaupungit, lähiöt on täytetty jo näillä oleskelijoilla !
      Valtava massa jouten.

• Anonyymi00021

Paskiainen

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      176
      1530
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      98
      740
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      725
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      588
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      536
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      126
      536
    7. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      518
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      500
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      483
    Aihe