Datakeskusjumppa (se todempi, riimitetty tarina)
Hallissa humisee kylmä tuuli,
sininen valo, hiljainen luuli.
Räksyttää tuuletin, tasainen rumppa,
siinä se alkaa: datakeskusjumppa.
Kyykky ja nousu, selkä jo jäässä,
askeleet kaikaa tyhjässä päässä.
Johto kuin köysi, katse kuin sumu —
taas painaa rintaan datakeskusjumppu.
Serverit valvoo, ihmiset väsyy,
ajatus harhailee, sydänkö läsyy.
Päivitys pyörii, mutta ei huomaa,
miten se pieni ilo pois luhistuu omaa.
Hyppy ja venytys, tauko on lyhyt,
kahvi on haalea, silmät on nyhyt.
Lokit katolla kertoo: “kaikki on kunnossa” —
vaikka sisällä on myrskyä, unossa.
Kun työvuoro päättyy, ovi käy,
yön yli humina edelleen jäi.
Minäkin lähden, otan mukaan sen sumpun:
sen hiljaisen, suruisen datakeskusjumpun.
Datakekusjumppaa
Anonyymi-ap
5
143
Vastaukset
- Anonyymi00001
Datan hyrinä aika ajoin kuuluu kirkolle!
- Anonyymi00002
Kilowatista se hurina tulee. Datat on hiljasia.
- Anonyymi00003
Vaikea jumppa ei onnistu monelta!
- Anonyymi00004
Täytyy olla vahvasti Putinuskovainen, että tajuaa miten vaarallisia laitoksia ne ovat.
- Anonyymi00005
Moi! Milloin se alkaa raksuttaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62915
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp80698Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm44649- 39636
- 87571
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111543- 38492
- 41481
- 72463