Juhannusta kohti

Mummunen

Nuoruuden juhannukset on mielessä - vähän niinkuin festareiden mukaan. Sinä vuonna esiintyjä oli se ja se - sinä vuonna kokkoa poltettiin aamuun asti, sinä vuonna taas - olikin telttamajoitus, eräänä vuonna juhannus meni sukuloimassa.jne.

Mutt nykyisin juhannus on vaan viikonloppu. Ihan tavallinen, ei mitään ihmeellistä aiheuttava, sitä se ikä saa aikaan,
juhlistakin tulee arkea.

61

619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi00036

        Toivotaan ettei kukaan ahdasmielinen uhriudu juhanneksen perinteistä, kuten Suvivirrestä.


      • Anonyymi00036 kirjoitti:

        Toivotaan ettei kukaan ahdasmielinen uhriudu juhanneksen perinteistä, kuten Suvivirrestä.

        Onks Suvivirsi juhannuksen perinteitä )=) _
        kysyy tietämätönnä!?


    • Anonyymi00001

      Miksi mummunen kirjoitat itsestään selvyyksiä?

      • Mikä sun mielestä on itsestään selvyys ?, se ei ole mulle selvää :) ?


      • Anonyymi00004

        MIten niin itsestään selvää, ei todellakaan ole esim. tuo juhlimattomuus tai "sitä se ikä tekee", ei tee kaikille!


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        MIten niin itsestään selvää, ei todellakaan ole esim. tuo juhlimattomuus tai "sitä se ikä tekee", ei tee kaikille!

        Totta turiset- ei minunkanaa mielestä mitään itsestään selvyyksiiii, kelle on Kelle toiselle ei.


    • Anonyymi00002

      Olimme isolla nuorison suosimalla leirintäalueella telttailemassa 1970. Teimme ruokaa teltan sisällä spriikeittimellä. Se kaatui ja teltanpohja syttyi tuleen. Saatiin omin avuin sammutetuksi. Ei siinä ole paljon järki päätä pakottanut meillä kolmella.

      • OI OI OI MIKÄ muisto! nuoruudesta!


    • Anonyymi00003

      Ei tule meillä juhlista arkea, näin arkikin pysyy kivana kun juhlapäivät erottuvat.

      Meillä juhlitaan Juhannusta, ei tosin niin kuin nuorempana mutta kuitenkin: tehdään saunavastat, saunotaan, tehdään hyvää ruokaa ja istutaan iltaa omalla mökkiterassilla. Ehkä käydään kylätalollakin.

      Kaikki isommat juhlapyhät kuten pääsiäinen, joulu, halloween, juhlitaan joko kahdestaan tai sitten ystävien kanssa. Kodinkin sisustan teeman mukaisesti. Tykkään ja vaatii vain vähän vaivaa ja iloa on pitkälti. Arkeen on aina kiva palata.

      • Hienoa, että kunnioitatte perinteitä ja pidätte hauskaa kalenterin mukaisesti. Niin mäkin tekisin, jos olis yhteisöö ympärillä. =) Kuulostaa tosi hyvälle ja mukavalle :)


    • Anonyymi00005

      Vajaa kk enää valon juhlaan.

    • Anonyymi00006

      Jos ei vielä Juhannukseen. Ensi viikonloppuna on ilmaiset festarit Tikkurilan urheilupuistossa. La paljon esiintyjiä ja Su dementiakuoro, se minkä pappa ja lapsenlapsi saivat aikaan tv-ohjelmassa. Katsoin silloin, oli kiva ohjelma, siitä oli täälläkin aloitus.

      • Joo mä seuraan heitä Facebookissa, ihana Pappa ja Lotta! Upee konsepti.
        💕💞💕
        Vai semmoiset pileet, Tikkurilassa. Kivoja säitä sinne vaan

        paanlinkin tähän uusix:
        Yle järjestää Tikkurilan urheilupuistossa, Vantaalla 29.-31.5.
        Yle Kesäfestivaalin.
        https://yle.fi/a/74-20226000


      • Anonyymi00032
        Mummunen kirjoitti:

        Joo mä seuraan heitä Facebookissa, ihana Pappa ja Lotta! Upee konsepti.
        💕💞💕
        Vai semmoiset pileet, Tikkurilassa. Kivoja säitä sinne vaan

        paanlinkin tähän uusix:
        Yle järjestää Tikkurilan urheilupuistossa, Vantaalla 29.-31.5.
        Yle Kesäfestivaalin.
        https://yle.fi/a/74-20226000

        pileita kesäisin...joo.


    • Anonyymi00007

      Eipä ole juhannusfestarit koskaan kiinnostaneet, ei muutkaan festarit. Humpalla kyllä olen käynyt monestikin juhannusaattona, tosin en enää vuosiin kun kuljetukset lopetettu. Yhdelle lavalle olisi vielä kuljetukset, mutta on turhan kaukana eikä orkesterit mun makuun kumpanakaan iltana.

      • Anonyymi00009

        Joskus muistan telttajuhannuksen Hirvensalmelta=) kaunis oli järvi ja leirintäalue.
        Siihen aikaan vielä hukkumiskuolemat oli runsaita. juhannuksena.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Joskus muistan telttajuhannuksen Hirvensalmelta=) kaunis oli järvi ja leirintäalue.
        Siihen aikaan vielä hukkumiskuolemat oli runsaita. juhannuksena.

        Sadettakin on saatu telttaillessa jussina.


    • Anonyymi00010

      hitto vie tuo aika juoksee niin nopiata kun tuntui ettei kauan ole aikaa pääsiäisestä ja joka vuosi tuntuu menevän niin nopiaa että jo pitempään on tuntunut siltä että ihan kuin aika juoksisi nopeampaa kun mitä enemmän mittariin tulee ikävuosia.

      • Anonyymi00017

        Tuo on totta, aika kiitää ettei mukaan ehdi, ja enää 2 viikkoa juhannukseenkin, vaikka juuri äsken oli vappu!


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Tuo on totta, aika kiitää ettei mukaan ehdi, ja enää 2 viikkoa juhannukseenkin, vaikka juuri äsken oli vappu!

        Jee!


    • Anonyymi00011

      Itselleni Juhannus ei ole koskaan ollut jokin suuri ja erityisen juhlittava päivä. Juhlin sitä kyllä, kotona, rauhassa: kerään kukkia ja koivunlehtiä ja poltan kynttilää pöydällä.

      Jos taloyhtiön pihagrilli sytytetään ja sinne kokoontuu porukkaa, vien sinne myös oman makkaranpätkäni paistumaan, istun ja juttelen naapurien kanssa.

      Muistan lapsena 1960-luvulla, äiti puki päälleni (sinisen Munsalan) kansallispuvun ja menimme katsomaan Hgin Seurasaaren juhannusta. Siinä jotain "ikimuistettavaa juhannusta".

      Tjaa, tosin, joo...: 1970-luvun lopuilla, kaverien kesämökillä pelastin kahdesti poikaystäväni hukkumasta, sukelsin pohjaan ja hain hänet sieltä. Sattui myös muuta romanttista... Tuo ehkä oli ikimuistettavin jussini. 🌿🔥🌿🌾🫠🌿

      • Anonyymi00012

        Onhan niitä juovuksissa hukkuneita monia, kyllä.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Onhan niitä juovuksissa hukkuneita monia, kyllä.

        Muistan tuon / nuo kaksi tapahtumasarjaa hetki hetkeltä. Jäi mieleen. Jätin hänet sitten melko pian, en jaksanut olla aikuisen miehen jatkuvana pelastajana, milloin mistäkin tilanteesta (kaatumasta auton eteen, jne...).

        Kaveri eli vielä päälle 10 vuotta mutta kuoli sitten alkoholistina, kaikkialle levinneeseen syöpään.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Muistan tuon / nuo kaksi tapahtumasarjaa hetki hetkeltä. Jäi mieleen. Jätin hänet sitten melko pian, en jaksanut olla aikuisen miehen jatkuvana pelastajana, milloin mistäkin tilanteesta (kaatumasta auton eteen, jne...).

        Kaveri eli vielä päälle 10 vuotta mutta kuoli sitten alkoholistina, kaikkialle levinneeseen syöpään.

        Jotkut elää hervottomasti.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Jotkut elää hervottomasti.

        Onko "hervottomasti" yhtä kuin vailla järkeä?


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Onko "hervottomasti" yhtä kuin vailla järkeä?

        Sitäkin se on...kyllä.


    • Anonyymi00014

      Ylihuomenna se kesäkuu sitten alkaa, juhannuskuukausi, koululaisille kesä alkaa kai tänään, muistelen et siltä se tuntui kun ei tarvinnut mennä vaan oli vapaa.

    • Anonyymi00015

      Juhannusta kohti ja nyt alkoi Kesä, yli +20 pitkästi jo aamulla, muistaa nestetasapainon niin pärjää.

    • Anonyymi00021

      Ennen juhannusta tpaan siivota kunnolla, pitää kerätä voimia vielä viikko, niin sit jaksaa.

    • Kesän ainoa juhlittava juhla jollei sitten jollain läheisellå satu olemaan pyöreät synttärit.

      Perinteisesti jos kaikki menee suunnitelmien mukaan menemme sisareni kanssa paikalliselle juhannusjuhlapaikalle. Siellä järjestetään oikeaa juhannusohjelmaa luonnon keskellä.

      Yöksi sitten kotiin omaan sänkyyn nukkumaan.
      Duomen kesä parhaimmillaan❤️.

      • Siis Suomen.


      • Anonyymi00022

        Onhan juhannuksessa jotain tosi hienoa, niin luonnollista luontoon kuuluvaa, toisin kuin joulu.


      • Anonyymi00022 kirjoitti:

        Onhan juhannuksessa jotain tosi hienoa, niin luonnollista luontoon kuuluvaa, toisin kuin joulu.

        Kyllä. Suomen kesä parhaimmillaan.


    • Anonyymi00023

      Valoisuus on ihmeellistä, taianomaista. Vieläkin, vaikka sitä on jo kestänyt tovin, ei meinaa tajuta, ettei tule pimeää. Yöttömään yöhön se sitten huipentuu, juhlalla tai ilman.

      • Yötön yö, mull kokematta! Varmasti upeeta! *hymy*
        ☀😎🌞🌻


      • Anonyymi00024
        Mummunen kirjoitti:

        Yötön yö, mull kokematta! Varmasti upeeta! *hymy*
        ☀😎🌞🌻

        En itsekään sitä ole ylhäällä - Lapissa - kokenut. Kyllä se yö on valoisa etelässäkin, ellei ole pilvistä. Terveisin etelän hetelmä. :)


      • Anonyymi00025

        Nyt sataa ja vain +14, toivotaan parempaa juhannukseksi.


    • Anonyymi00026

      Kohta aletaan jynssätä kämppä siisitiks juhannukseksi.

      • Anonyymi00027

        Minä en jynssää, normi viikko siivous riittää


      • Onko sulle tulossa vieraita jussiksi:)
        vai onko se vaan peruskesäsiisteyttä ??


      • Anonyymi00028
        Mummunen kirjoitti:

        Onko sulle tulossa vieraita jussiksi:)
        vai onko se vaan peruskesäsiisteyttä ??

        Tapa siitä on tullut, kai ens viikolla alkaan, tosin en pese lattioita tms. imuria ja pölynpyyhkimistä vaan.


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Tapa siitä on tullut, kai ens viikolla alkaan, tosin en pese lattioita tms. imuria ja pölynpyyhkimistä vaan.

        Ne eivät ole jynssäystä, jonka ilmoitit aloittavasi "kohta".


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Ne eivät ole jynssäystä, jonka ilmoitit aloittavasi "kohta".

        Mulle se on jynssäystä, kyllä.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Ne eivät ole jynssäystä, jonka ilmoitit aloittavasi "kohta".

        Kevytsiivousta suoritat. Jynssääminen tehdään juuriharjalla ja / tai rätillä hartiavoimin.


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Kevytsiivousta suoritat. Jynssääminen tehdään juuriharjalla ja / tai rätillä hartiavoimin.

        Voimattomalle se on kyllä jynssäystä.


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Voimattomalle se on kyllä jynssäystä.

        Voimia voi harjoittaa vaikka salilla. Ehkä jotenkin muutenkin. Ja kannattaa syödä kunnolla, sekin vaikuttaa voimavaroihin.


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Voimia voi harjoittaa vaikka salilla. Ehkä jotenkin muutenkin. Ja kannattaa syödä kunnolla, sekin vaikuttaa voimavaroihin.

        Ei rehkiminen ole järkevää, saa sairaskohtauksen helposti.


    • Anonyymi00030

      Nautinnollisia valoisia aikoja, talvi on kaukana takana, helteet edessä, elämä hymyilee auringon lapsille.

    • Anonyymi00038

      Muuttoliikenne maalle on alkanut! Kaikki, joilla järki liikkuu ja on auto, haluavat pois betonikylistä ja tukkivat tiet. Tästä se Suomen nousu alkaa, kun maalaisjärki otetaan uudelleen käyttöön muutenkin kuin vain sanallisesti.

      • Anonyymi00039

        Tulevat takas sunnuntaina...


      • Onko jossain sumaa =) pullonkaulaa?
        Miten liikenne sujuu =) Joko se on ohitse?


      • Anonyymi00041

        Eilen illalla oli jo normaalia hiljaisempaa kun lenkillä kävin ja nyt ei tarvitse kun parkkipaikkaa katsoa niin taidan olla lähes ainoa asukas tässä kerrostaloyhtiössä tänäkin juhannuksena :)


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Eilen illalla oli jo normaalia hiljaisempaa kun lenkillä kävin ja nyt ei tarvitse kun parkkipaikkaa katsoa niin taidan olla lähes ainoa asukas tässä kerrostaloyhtiössä tänäkin juhannuksena :)

        Pois katoaa väki, maalle ja merelle, nauttimaan.


    • Anonyymi00040
      • oi ku ihana ! isokiitos =) videosta !


    • Anonyymi00043

      JUHLAA !

    • Anonyymi00045

      Olin illalla kirkon järjestämässä juhannustapahtumassa. Sitten saunassa ja uimassa. Talviturkki lensi Suomenlahteen. Vesi oli n. 19°.

      Mukavaa oli. 🌸🌿

    • Anonyymi00046

      Ohi on, ohi on, ohi o-o-oon, tämä juhannuskin pian ohi on...

    • Anonyymi00048

      Tänään on kesäpäivän seisaus, vuoden pisin päivä menossa, on sunnuntain raukea laiskahko tunnelma, ihmiselon ihanuus ja kurjuus.

      • jooh, kesäpäivän seisaus=) ... mielenkiintoinen päivä =)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe