Oleteko käyttänyt tetveyspalveluja?

Anonyymi-ap

Yllättäen, kun tarvin. Olikin palveluja lopetettu ihan tänävuona. Paras vitsi. Kipuun tilasin lääkäriajan! Saa melkein 3kk päästä???

39

443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Olen ja todella tyytyväinen palveluun.

• Anonyymi00003

Kaikki, jotka odottavat pitkään lääkäriaikaa voivat kiittää Orpon
      persuhallitusta, joka pidensi takuuajan lääkärillepääsyyn kolmeksi
      kuukaudeksi.

• Anonyymi00012

"Kaikki, jotka odottavat pitkään lääkäriaikaa voivat kiittää Orpon
        persuhallitusta,,,,,,,,,,,,,,"

Ota asioista selvää, kullä siinä täysin syyllinen on Marin ja SDP.
        Tekivät raakilelain, sanoivatkin jotain että kulut nousee ja ajat pitenee, mutta sitä pitää hioa vielä monta vuotta.

Keskeneräisen lain sai Oman puolueen edustaja Krista Kiero läpi.

• Anonyymi00004

Vuosittain yksityinen hammaslääkäri, silmälääkäri, laboratoriotutkimukset, ja muutaman päivän kuluttua kaihioperaatio yksityisellä.

• Anonyymi00013

Olin muuten yksityisellä ja "ylistin hänen ammattitaitoaan" mutta yksi vika, korjasi sellaisia pieniä hampaan reuna lohkeamia. Sanoi että niihin kertyy likaa , mutta rahastus oli kait tärkeintä Eräänkin korjasi vaimolta, joka oli ollut lohjennut jo 30v sitten.

Nyt olen käynyt julkisella, voi että, ovat parempia. Otettiin poiskin takahampaat, ei todella yhtään vielä varmuutta, ottiko pois. Asia selviää kun peilistä varmistan. Koskaan ei ollut edes puudutusaineen tuntua,
        Yksityinen käytti puudutusainetta joka tuntui vielä 1-2 tunnin jälkeenpäin.

• Anonyymi00018

Olin kerran 40v silmälääkärin tarkastuksessa ja hän mainitsi , näkikö että olen kitupiikki, että ei sitten tarvi koskaa tulla/mennä silmälääkäriin. Kirjoitan sinulle loppuiän lasit.

Lisäsi kyllä että jos silmäongelmaa tulee, kyllä sen huomaa, Ei ole tarvetta käydä mitenkään säännöllisesti 10 v välein.

Sanoi myös että ne marketin lasit on oikein hyviä , erilaisilla laseilla on hyvä jumpata silmää. Kaikki on terveellisiä, jos silmä ei tunne ikävää.

No 70 vuotiaaseen käytin silmälaseja kun olikortissa merkintä.
        Nyt kortti ilman laseja ja näkö oikeuttaisi ammattimaiseen rekka-ajoon, kortti ei.

Ehkä kirkkaita kodin valoja kannattaa välttää, meillä on aina ollut hämärää.

• Anonyymi00025

...jatkan tästä vielä: Kaihioperaatio on tehty, ja viikko on siitä jo toivuttu ja hyvältä näyttää, ihan kirjaimellisesti.

• Lähinnä vuosi/ kaksivuotistarkastukset julkisella jonon kautta. Akuuteimmat 65+ - kokeilun kautta sillä riskillä että itse joutuu maksamaan pääosin tutkimuksista. Muut akuuteimmat erikoisalaan kuuluvat yksityisellä.

• Anonyymi00006

Reilun vuoden olen nyt olut julkisen terveydenhuollon hoidettavana ja loistavaa hoitoa olen saanut maamme suurimmassa terv.hoito.yksikössä.
        Kokonaisia vuorokausihoitoja tuohon kuuluu 14 vrk/yötä.

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Reilun vuoden olen nyt olut julkisen terveydenhuollon hoidettavana ja loistavaa hoitoa olen saanut maamme suurimmassa terv.hoito.yksikössä.

Näinpä se menee monesti kun julkisten palveluiden piiriin pääsee portin läpi. Myös yksityinen lääkäri voi laittaa lähetteen julkisen puolen erikoissairaanhoitoon.

Itse olen tarvinnut tähän asti vain poli- tai päiväsairaalakäyntejä.

Tietenkin oma valinta minkä erikoisalan asioissa menee teeveyskeskuslääkärille.

• Anonyymi00008
        Siili25 kirjoitti:

Näinpä se menee monesti kun julkisten palveluiden piiriin pääsee portin läpi. Myös yksityinen lääkäri voi laittaa lähetteen julkisen puolen erikoissairaanhoitoon.

Itse olen tarvinnut tähän asti vain poli- tai päiväsairaalakäyntejä.

Tietenkin oma valinta minkä erikoisalan asioissa menee teeveyskeskuslääkärille.

Minulta ei kysytty, että mihin, vaan lanssi vei pillit huutaen lääkärin seuratessa mukana.
        Itse en tiedä tuosta mitään.

Anonyymi00006

• Anonyymi00008 kirjoitti:

Minulta ei kysytty, että mihin, vaan lanssi vei pillit huutaen lääkärin seuratessa mukana.
        Itse en tiedä tuosta mitään.

Anonyymi00006

Hätätapauksissa hoito toimii. Suomessa on korkealaatuinen ensihoito.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00006 kirjoitti:

"Kokonaisia vuorokausihoitoja tuohon kuuluu 14 vrk/yöt"

missä sellainen paikka on. varmaan Helsingissä.

• Anonyymi00014 kirjoitti:

"Kokonaisia vuorokausihoitoja tuohon kuuluu 14 vrk/yöt"

missä sellainen paikka on. varmaan Helsingissä.

Jokainenhan saanee tarvitsemansa vuorokausihoidot julkisen puolen sairaalassa kun on tarvis. Joskun kotisairaalahoitoa on useilla hyvinvointialueilla lisätty säästösyistä.

• Siili25 kirjoitti:

Hätätapauksissa hoito toimii. Suomessa on korkealaatuinen ensihoito.

Se suomalaisen ensihoidon taso näköjään tiedetään Ruotsissakin.

Keväällä luin/kuulin, että Tukholman alueelle on värvätty kesäksi Suomesta ensihoitajia, kun joka kesäinen ongelma täällä, että ambulansseja seisoo tyhjillään toimettomina, kun niihin puuttuu henkilökuntaa.

• Anonyymi00029
        Tellukka kirjoitti:

Keväällä luin/kuulin, että Tukholman alueelle on värvätty kesäksi Suomesta ensihoitajia, kun joka kesäinen ongelma täällä, että ambulansseja seisoo tyhjillään toimettomina, kun niihin puuttuu henkilökuntaa.

Ruotsissa voitaisiin maahanmuuttajista kehittää kantajia, jotka
        palankineissa kantavat potilaat turvaan sairaalaan

https://eu.wikipedia.org/wiki/Palankin

• Tellukka kirjoitti:

Täälläpäin ensihoitajia seisoo yyöyöttöminä kun yksiköitä tietyillä alueilla lakkautetaan. Hyvä kun työllustyvät tarvittaessa ruattiin

• Siili25 kirjoitti:

Täälläpäin ensihoitajia seisoo yyöyöttöminä kun yksiköitä tietyillä alueilla lakkautetaan. Hyvä kun työllustyvät tarvittaessa ruattiin

Siis seisoo työttöminä....:).

• Anonyymi00005

En kovin usein tarvitse näitä palveluja mutta on toiminut kun olen tarvinnut. Tuohon kipukysymykseen ajattelisin, ehkä riippuu paikasta jossa kipu on. Jos sydämessä, pääsisin heti, siitä olen jokseenkin varma. Minusta näkee jo päällepäin, että jos tähän trimmattuun kroppaan tulee sydänkipu, kyse on jostakin vakavasta.
      Jos jalassa tai olkapäässä (molemmissa on ollut), kokeilisin ensin jumppaa, lepoa, mobilaattia, että voisin kolmen kuukauden päästä sitten kertoa, mitä olen jo itse tehnyt jalan hyväksi, milloin on kipeimmillään, mikä helpottaa, mikä rasittaa enemmän jne.

• Anonyymi00007

Minusta vitsi! Selkä kipeä ja aika lääkärille 2, 5 kk päästä???

• Mene fysioterapeutille tai jis kovin kipeä akuuttiin.

• Anonyymi00009

Kiitä Orpon hallitusta. Se muutti takuuajan. Marinin hallitiksen aikana takuuaika hoitoonpääsylle oli kaksi viikkoa ja nopeamminkin pääsi.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Kiitä Orpon hallitusta. Se muutti takuuajan. Marinin hallitiksen aikana takuuaika hoitoonpääsylle oli kaksi viikkoa ja nopeamminkin pääsi.

"Marinin hallitiksen aikana takuuaika hoitoonpääsylle oli kaksi viikkoa"

Omatunto kolkutti niin hurjasti, joka toinen sana sianSaksaa.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Jaa missä moinen 2 viikkoa oli? Ei meillä ainakaan.

• Anonyymi00010

Henkilökunta tekee parhaansa vähillä resursseilla.
      Aina saa heti vastauksen, kun soittaa. Hoitaja vastaa.
      Hoitaja arvioi hoidon tarpeen ja voi konsultoida lääkäriä
      ja välittää tietoa lääkärille. Melko hyvin on toiminut,
      vaikka olen lääkärin tavannut viimeksi 1,5 vuotta sitten.
      Lääkäri-hoitajapari toimii suht'koht hyvin.
      Pitäisi kyllä olla resursseja (rahaa) parempaan.

• Anonyymi00011

Toissapäivänä otin yhteyttä julkiseen hammasterveydenhuoltoon. Tänään menen palvelusetelin saaneena yksityiselle.
      Viime vuonna kävin +65 valinnanvapauslääkärilöä. Maksoin alehintaisen ikääntyneen normilabrapaketin. Ei mitään uutta, mutta sain mielenrauhan ja menen ensivuonna taas, jos elän.

• Anonyymi00031

Palveluseteli ei toimi.Kyllä paikataan hammas mutta huonosti, paikkausainetta säästäen.

• Anonyymi00017

Meillä toimii hienosti. Mutta kaikkialla on eritasoisia lääkäreitä. Itse pitää pyytää nimeltä sopiva lääkäri.

Näin kun kesä tulee saa parempaa hoitoa, tuuraajat lähettää heti erikoislääkärille kun jokin veriarvo ylittää normin.

Minuakin on turhaan tutkittu ja ohjeetta ja lääkkeettä olen lähtenyt.
      Mutta aina jotain uutta jota voisi huomioida mm. ruokailun suhteen on löydetty.
      Hukka reissuja, mutta aina kyllä on kiva tietää tarkempaa tietoa. ja huvittavaa, aivan samalla ajalla on kaksi kertaa sattunut entinen 10 v nuoremmat lääkäritkin samoihin tutkimuksiin.

• Anonyymi00019

Miten voi itse pyytää nimeltä sopivan lääkärin ? En minä ainakaan tunne
        terveyskeskukseni lääkäreitä. En onneksi kovin usein joudu lääkärille menemään,
        mutta lääkärit vaihtuvat, joka kerran on ollut uusi lääkäri.

Kaksi viimeistä vuotta on ollut lääkäri, joka ilmeisesti hoitaa eläkeikäisiä,
        enemmän palveluita tarvitsevia asiakkaita. Häneen olen yhteydessä hoitajan kautta.
        En häntä ole tavannut kuin kerran.

• Ai.
        Ei meillä vaan voi lääkäriään valit. Otettava aika hälke jolle tarjotaan. Omalääkärikin kuulemma on nimetty mutta hän ei kuitenkaan ole varsinainen omalääkäri siinä mielessä että hälle ois mahdollista tarvittaessa saada aika. Erikoista

Itse olen parikin kertaa suostunut kysyttäessä vuosikontrollin tekijäksi kandin/opiskelijanjonka toimintaa sitten valvoo seniorilääkäri. Pitäähän heidän saada harjoitella :).

Itse olen eri mieltä noista kesälääkäreistä. Kyllä heille on noottia annettu tutkimusten määräämisistä ja erikoissairaanhoitoon lähettämisistä. Itse en lomakuukausina mielellään erikoissaiaanhoitoonkaan menisi ellei ole hätätilanne. Kaikki pötevimmät lääkärit ja toimenpiteiden tekijät ovat kesälomilla. Erikoistuvat siellä pääosin häärää.

• Anonyymi00020

Menen aina terveyskeskukseen. Siellä hoito on pitkäjänteistä.
      En suurin surminkaan kanna rahojani yksityisille veroparaatiiseihin
      rantautettavaksi. Käynti niissä maksaa todellisuudessa veronmaksajille
      ainakin 150 euroa kerta. Omavastuu on alle 30 euroa vain.

Hallitus yrittää nyt saada 65 täyttäneitä käymään yksityisillä,
      että kun me "suuret massat" eli eläkeläiset kävisimme yksityisillä
      julkisesta terveydenhoidosta voisi leikata lisää ja lakkauttaa sen kokonaan.

• Anonyymi00021

Olin tänään terveyskeskuksen hammaslääkärillä ja kiitollinen siitä.
      Tosi osaavia ja ystävällisiä hammaslääkäreitä on ollut,
      myös ne kaksi etnistaustaista.

• Anonyymi00027

etnisillä on vikkelät taustat

• Anonyymi00022

Meillä terveyskeskus pelaa aika hyvin.
      Joskus olisi tarve tavat useammin lääkäriä,
      mutta asia menee useimmiten hoitajan kautta.
      Siinä on se kelju juttu, että asia voi muuttua,
      kun ei pääse itse suoraan lääkärin juttusille.

Joskus kun luen omakannasta mitä hoitaja on kirjoittanut se ei vastaa
      sitä mitä olen sanonut.

Viimeksi hoitaja kysyi mitä kipu- tai särkylääkettä käytän, käytänkö Panadolia.

Kerroin, etten n juuri ikinä käytä kipulääkkeitä ja että
      Panadolia en ole koskaan käyttänyt.
      Joskus otan 15 mg Arcoxiaa kerran päivässä, kun lonkan nivelrikko on
      oikein pahana.

Kun luin omakantaa hoitaja oli kirjoittanut:
      "Käyttää Panadolia kipuun".

Eipä se niin vaarallista ole, mutta pahempiakin virheellisiä tietoja on kirjoitettu.

• Anonyymi00023

Teke on turvani. En ruoki rikkaita osakkeenomistajia, jotka riistävät rahat
      sairailta yksit. terveysjäteissä.
      "Sisäänpääsymaksu" on alle 30 euroa, mutta loppupeleisssä käynnin hinta
      lienee 150 euron paikkeilla meille veronmaksajille.

• Anonyymi00024

Hallituksen yksi todellinen tavoite on saada yksityisille lisää asiakkaita, koska niillä
        menee heikosti. Terveystalokin joutuu sanomaan henkilökuntaa irti.

• Anonyymi00028

Köyhiä osakkeenomistajia kannattaa tukea, ne vetävät rahaa ja maksavat veroja

SAK esim. on veroparasiitti eikä maksa osaketuotoista veroja
        Eläkkeet nostat eläkeyhtiöstä esim. Elo tai Varma taI ... ja NEKIN OLET JA SITEN SINÄ
        VEROPARASIITTI joka et maksa veroa eläkkeittesi pohjana olevista osaketuotoista

Näin se vain etenee veroparasiitissa istuminen taviksilla jotka ovat paitsi köhiä laitosriippuvaisilla SAK, työeläkelaitokset ...
        veroja pääomatuloistaan maksamattomia parasiitteja

• Anonyymi00026

Terveystalo saattoi ostaa itsensä kipeäksi?

sitten Silmäasema- ja ensin Hohde-yrityskauppa

varmaan kilpailuvirasto kvv hyväksyy kaiken?

Harkitsin jo kerran T ostamista mutta lindtmannilaiset voivat sotkea koko soten
      joten jätin
      nyt ei T kiinnosta enää Silmäasemn oston jälkeen

Siinä on kova liudennos T:n osakearvoon. Entisistä omistajista tulee rikkaita
      kauppahinta 574 miljoonaa euroa kattaa 275 miljoonan euron käteisvastikkeen ja 36,5 miljoonaa Terveystalon uutta osaketta

Osakeosuus laimentaa aiempien omistajien osakekohtaista tulosta ja äänivaltaa, sillä Silmäaseman myyjästä Coronaria tulee Terveystalon suurin omistaja noin 15 prosentin osuudella

Onnittelut - eivät tarvitse minulta - voittajan on helppo lymyillä
      https://www.coronaria.fi/cor-group-konserni-sai-valtakunnallisen-yrittajapalkinnon/

• Anonyymi00030

Oletko selvinnut olematta #käyttänyt# ?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      94
      2553
    2. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      196
      970
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      55
      762
    4. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      672
    5. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      49
      572
    6. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      15
      506
    7. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      49
      503
    8. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      52
      484
    9. Mitä nainen tekisit J-miehen kanssa?

Jos saisit juoksemalla kiinni?
      Ikävä
      55
      465
    10. Auto katolleen Huhtalantiellä

Iso poliisioperaatio Lapualla, 7 poliisipartiota ajoi rosvoja takaa,loppu tuli kun rosvot osuivat pihlajaan lentäen siit
      Lapua
      11
      450
    Aihe