Tere!
Onko teillä kokemusta näistä ruohonleikkureista tai lumilingousta tai ylipäätänsä yli 3 hp nelitahtimoottorin valmistus menetelmästä jossa on sylinteriputki alumiinia(coolbore) tai metallinen (sleeve)
Kumpi parempi vai onko eroa?
Meillä on yamahan lumilinko jossa alumiinisylinteri vm1983 ja nyt hiukan tuprauttaa sinistä, ja taas 12 hp 1980 brigsin valurautaputkella oleva sylinteri ruohonleikkurissa sekin tuprauttaa .
Miten teillä ollut nämä?
Alumiini vs teräs sylinteriputki
23
476
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kaikki tuprauttaa kun renkaat kuluu. Putki tietysti kestää kauemmin.
- Anonyymi00002
Mikä olisi hyvä aihe seuraavaksi turhaksi aktivoinniksi ??
- Anonyymi00003
Eiköhän ne ole kuluneet männänrenkaat jotka ennen kulunutta sylinteriä alkaa tupruttaa.
- Anonyymi00004
Mulla on 10 hp alumiinisylinterillä oleva brigsin kone. Siitä oli kulunut sylinteri paljon enemmän kuin itse renkaat tai mäntä.
Se oli nyt jo koossa lähes 80 mm vaikka mäntä 78 mm.mäntä klonkkas reiässä kuin...... - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mulla on 10 hp alumiinisylinterillä oleva brigsin kone. Siitä oli kulunut sylinteri paljon enemmän kuin itse renkaat tai mäntä.
Se oli nyt jo koossa lähes 80 mm vaikka mäntä 78 mm.mäntä klonkkas reiässä kuin......2 mm kuluma ei oikein ole mahdollinen, sellaista konetta ei saisi enää edes käyntiin.
Mäntä ei ole täydellinen lieriö. Männän yläosa altistuu kuumuudelle ja laajenee huomattavasti enemmän kuin helma. Siksi yläosa on valmistettu helmaa kapeammaksi. Jos mittaat männän päältä, saat aivan liian pienen lukeman.
- Anonyymi00005
Alumiinikin on metallia.
- Anonyymi00007
Vuoden 1983 Yamahan lumilingoissa sylinteri ei ole pinnoitettua alumiinia, vaan siinä on perinteinen valurautaputki alumiinilohkon sisällä.
- Anonyymi00017
Ei kyllä ole teräsputkea 5 hp yamaha ys624 moottorissa vaan alumiinipinta.
Nimittäin otin kannen pois ja tarkastin. - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Ei kyllä ole teräsputkea 5 hp yamaha ys624 moottorissa vaan alumiinipinta.
Nimittäin otin kannen pois ja tarkastin.Yamaha YS624 -lumilingon moottorissa on alumiininen moottorilohko, mutta siinä on valurautainen sylinteriputki. Jos et vieläkään usko,niin koita vaikka magneetilla.
- Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
Yamaha YS624 -lumilingon moottorissa on alumiininen moottorilohko, mutta siinä on valurautainen sylinteriputki. Jos et vieläkään usko,niin koita vaikka magneetilla.
Mulla on 2 kpl 624 1983 ja 85 mallisia niin molemmissa on alumiinia sisäpinta,ei tartu magneetti. Liekkö uudemmissa sitten rautainen.
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Mulla on 2 kpl 624 1983 ja 85 mallisia niin molemmissa on alumiinia sisäpinta,ei tartu magneetti. Liekkö uudemmissa sitten rautainen.
Ok, kuitenkin sylinterissä on joku pinnoite, varmaankin kovakromi, joka ei ole magneettista.
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ok, kuitenkin sylinterissä on joku pinnoite, varmaankin kovakromi, joka ei ole magneettista.
Niitä on putken lisäksi kahdenlaisia pinnotteita.
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Niitä on putken lisäksi kahdenlaisia pinnotteita.
Joo, niinku Nikasiliä. Se on uudempaa sukupolvea kuin kovakromi.
Alumiini on liian pehmeää kestääkseen männänrenkaiden hankausta. Ilman pinnoitusta tai seostusta männänrenkaat kuluttaisivat alumiinisylinterin pilalle varmaan minuuteissa. - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Alumiini on liian pehmeää kestääkseen männänrenkaiden hankausta. Ilman pinnoitusta tai seostusta männänrenkaat kuluttaisivat alumiinisylinterin pilalle varmaan minuuteissa.Jamaha oli alumiinilohkojen spesialisti. Kyllä ne kestää oli putket eli ei.
- Anonyymi00025
Anonyymi00023 kirjoitti:
Alumiini on liian pehmeää kestääkseen männänrenkaiden hankausta. Ilman pinnoitusta tai seostusta männänrenkaat kuluttaisivat alumiinisylinterin pilalle varmaan minuuteissa.Mahtaako kiinalaisissa olla pinnoitetta ollenkaan?
- Anonyymi00008
Koska tulee tuplamoottori yamaha vuodelta kirves aktivointi?
- Anonyymi00011
Nyt!
Mul oli tuplamoottorinen yamahan "twinboss" ruohonleikkuri,se veti alhaalta kun 2 konetta oli. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Nyt!
Mul oli tuplamoottorinen yamahan "twinboss" ruohonleikkuri,se veti alhaalta kun 2 konetta oli.Oli jo korkea aika!
- Anonyymi00009
Joihinkin Saa ylikoon mäntiä esim ruohonleikkuri rikkes rattoni.ebays on ollut myynnissä..
- Anonyymi00013
Mitähän seuraavaksi ?
- Anonyymi00014
Alumiinisylinterin käyttöaika ilman kulumista on n.200 tuntia,rautaputkinen n.2000 tuntia.
Siinä on kymmenkertainen ero - Anonyymi00015
Siinäpä on syytä kerrakseen palstan aktivointiin !!
- Anonyymi00016
Alumiinia ei voi käyttää, koska voitelu puuttuu, mutta Nikasil imee öljyä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad951503- 541043
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että399905- 163880
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124737- 56733
- 51678
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 57641
- 76632