Alumiini vs teräs sylinteriputki

Anonyymi-ap

Tere!
Onko teillä kokemusta näistä ruohonleikkureista tai lumilingousta tai ylipäätänsä yli 3 hp nelitahtimoottorin valmistus menetelmästä jossa on sylinteriputki alumiinia(coolbore) tai metallinen (sleeve)
Kumpi parempi vai onko eroa?
Meillä on yamahan lumilinko jossa alumiinisylinteri vm1983 ja nyt hiukan tuprauttaa sinistä, ja taas 12 hp 1980 brigsin valurautaputkella oleva sylinteri ruohonleikkurissa sekin tuprauttaa .
Miten teillä ollut nämä?

11

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kaikki tuprauttaa kun renkaat kuluu. Putki tietysti kestää kauemmin.

• Anonyymi00002

Mikä olisi hyvä aihe seuraavaksi turhaksi aktivoinniksi ??

• Anonyymi00003

Eiköhän ne ole kuluneet männänrenkaat jotka ennen kulunutta sylinteriä alkaa tupruttaa.

• Anonyymi00004

Mulla on 10 hp alumiinisylinterillä oleva brigsin kone. Siitä oli kulunut sylinteri paljon enemmän kuin itse renkaat tai mäntä.
        Se oli nyt jo koossa lähes 80 mm vaikka mäntä 78 mm.mäntä klonkkas reiässä kuin......

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Mulla on 10 hp alumiinisylinterillä oleva brigsin kone. Siitä oli kulunut sylinteri paljon enemmän kuin itse renkaat tai mäntä.
        Se oli nyt jo koossa lähes 80 mm vaikka mäntä 78 mm.mäntä klonkkas reiässä kuin......

2 mm kuluma ei oikein ole mahdollinen, sellaista konetta ei saisi enää edes käyntiin.
        Mäntä ei ole täydellinen lieriö. Männän yläosa altistuu kuumuudelle ja laajenee huomattavasti enemmän kuin helma. Siksi yläosa on valmistettu helmaa kapeammaksi. Jos mittaat männän päältä, saat aivan liian pienen lukeman.

• Anonyymi00005
      UUSI

Alumiinikin on metallia.

• Anonyymi00007
      UUSI

Vuoden 1983 Yamahan lumilingoissa sylinteri ei ole pinnoitettua alumiinia, vaan siinä on perinteinen valurautaputki alumiinilohkon sisällä.

• Anonyymi00008
      UUSI

Koska tulee tuplamoottori yamaha vuodelta kirves aktivointi?

• Anonyymi00011
        UUSI

Nyt!
        Mul oli tuplamoottorinen yamahan "twinboss" ruohonleikkuri,se veti alhaalta kun 2 konetta oli.

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Nyt!
        Mul oli tuplamoottorinen yamahan "twinboss" ruohonleikkuri,se veti alhaalta kun 2 konetta oli.

Oli jo korkea aika!

• Anonyymi00009
      UUSI

Joihinkin Saa ylikoon mäntiä esim ruohonleikkuri rikkes rattoni.ebays on ollut myynnissä..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      78
      1386
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      112
      1325
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      18
      1100
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      21
      996
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      863
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      114
      858
    7. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      17
      793
    8. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      65
      777
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      40
      667
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      652
    Aihe