Dacia Logan MCV 1,6. 16V pikäaikais testi tuli valmiiksi. Kun ostin Dacian Vm. 2010 käytettynä (,entinen firman auto ) ja uteliaisuuttani rupesin seurailemaan kuinka paljon tässä olis autoa pitemmällekkin kun mittarissa jo oli 266000km alkaessa. Huomasin heti kun näin tämän Dacia palstan että täällää ei kellään ole Dacioista mitään käsitystä ja olevat omastamielestä jotain testaajia mutta muuta ei kuin suu käy kuin helppoheikillä. Silloin tajusin että piru vie testataan kunnolla kun muita testaajia ei palstalla ole eikäpä se maksakkaan mulle mitään,autohan mulla täytyy olla kuitenkin. Auto oli mulla melkein 10 v. ja mittariin tuli jonkin verran vaille 500000km ennen kuin peltiä kolisteltiin. Testin tulos =kestävä kori ,,hyvät sähkölaitteet ,sisustusmateriaalit kulutusta kestävää ja myös istuimet joita joku jo ehti täällä epäilemäänkin ,Moottori,voimansiirto,vetoakselit kestävää tavaraa , aikalailla ruosteeton paitsi takaovissa oli jo ruostetta, jääddytys ja lämmitys järjestelmä oli vielä moitteeton, AC.n kaasut eivät enää pysyneet kauuaa kun tehot hävisivät,olisikohan silloin ollut mittarissa 330000km,, ensimmäinen Rombat akku kesti 8v. Jarrut , rataslaakerit,,ABS systeemit kestivät samalla alilla kuin keskiverto muissa,, Vikavalot ei paljoa häirinneet, etu ja takajousiakaan ei ainakaan minun aikana tarvinnut vaihtaa. yksi pakoputki uusittiin ,kesti kuitenkin yli 300000km. Alapallot ja raidetangon päät jouduin vaihtamaan aina 100000- 130000km välein ja aiemmatkin oli jo minulle auton tullessa Lem Fördereitä,,minä taas käytin jos ei samoja aina niin Stark, ja TRW.tä tavarat oli halpoja ja itse kun korjailen niin ei ollut mitään kipurajaa. Logan sai etupäähään parannuksia alapalloihin vuonna 1017-2018. Ihan hyvä käyttöauto ,hyvän maavaran omaava , tarpeeksi hyvä ajettava ,ja talvella riittävä lämpökin. Onneksi yksi meistä kuienkin testasi tuotteen. JUSTUS
Dacian kestotesti
12
112
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
KÖPI TÄSSÄ. TAKATUKKAAN GEELIÄ JA OSTOHOUSUT JALKOIHIN. MENNÄÄN TILAAMAAN TOYOTA. KÖPI
https://youtu.be/BQNMBYSvFVQ?si=I6JYDiy-YnEvLIJi- Anonyymi00002UUSI
MENNÄÄN TILAAMAAN TOYOTA. KÖPI...............Et saa minua mukaan ...Justus
- Anonyymi00003UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
MENNÄÄN TILAAMAAN TOYOTA. KÖPI...............Et saa minua mukaan ...Justus
KÖPI TÄSSÄ. MIKÄ SIINÄ MÄTTÄÄ. TOYOTA ON HYVÄ. LUOTTOMYYJÄ HYVÄ. KÖPI
- Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
KÖPI TÄSSÄ. MIKÄ SIINÄ MÄTTÄÄ. TOYOTA ON HYVÄ. LUOTTOMYYJÄ HYVÄ. KÖPI
Dacia on vielä parempi ja myös ilman rasvakampaustakin
- Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Dacia on vielä parempi ja myös ilman rasvakampaustakin
Ja ilman ruostetta.
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ja ilman ruostetta.
Ja sähkövioilla maustettuna!
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Jos tarkoitat että sähkövikoja Dacioissa..? Minulla on varmaan siitä parempaa tietoa 230000 km ajon ajalta,, sinä menet trollien perässä ja toistelet samaa. Juuri tuollaisten tarinoitten takia tein tämän testin
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ja sähkövioilla maustettuna!......jos kyse olisi ollut Renaultista varsinkin Megane 2 niin olisin voinut olla tuossa paikassa melko joustava mielipiteissäni mutta Daciassa ovat nuo asiat paremmin. olen ollut Megane 2 mallien kanssa paljonkin ja jotkut ovat aivan normaalia kauraa mutta ostin puolitoista vuotta sitten sellaisen Meganen jonka verstaat olivat siunanneet haudattavaksi. siellä oli sähkövikaa vaikka mulle jakaa mutta kuitenkin olen ajellut suurimman osan talvesta sillä. Onneksi nykyään pystyy ostamaan sähköä johtavaa rasvaa jolla saa hunot kontaktit johtamaan sähköä ettei tarvitse ostaa kokonaisia kaapelisarjoja autoon
- Anonyymi00009UUSI
Dacia pärjäsi hienosti tyytyväisyyskyselyssä!
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/2e91800e-1e96-46d3-bdf3-ee561e7013e3- Anonyymi00011UUSI
Jos mennään katsastustilastojen mukaan niin Dacian sijoitus ole häävi kun nykyään mennään ensin katsastukseen ja sitten vasta korjataan eikä merkkiverstaskaan kutsu Dacioita syyniin ennen katsastusta. Kun tehdastakuut ovat loppuneet niin etupään lonksuminen alkaa piakkoin sellaisella joka ajaa paljon kilometrejä vuodessa. No tuo ei kuitenkaan autosta tee epäluotettavaa,, Minun entisellä Loganilla tuli aina puhtaat paperit katsastuksessa mutta minä pidän autoistani huolta oli merkki sitten vaikka Trabant
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Jos mennään katsastustilastojen mukaan niin Dacian sijoitus ole häävi kun nykyään mennään ensin katsastukseen ja sitten vasta korjataan eikä merkkiverstaskaan kutsu Dacioita syyniin ennen katsastusta. Kun tehdastakuut ovat loppuneet niin etupään lonksuminen alkaa piakkoin sellaisella joka ajaa paljon kilometrejä vuodessa. No tuo ei kuitenkaan autosta tee epäluotettavaa,, Minun entisellä Loganilla tuli aina puhtaat paperit katsastuksessa mutta minä pidän autoistani huolta oli merkki sitten vaikka Trabant
Hehee. Taisi tulla juttuihisi lapin lisää. Hahaha
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Hehee. Taisi tulla juttuihisi lapin lisää. Hahaha
Hehee. Taisi tulla juttuihisi lapin lisää. Hahaha.......No perustele !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911607
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1191472Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras711309- 301222
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1181040Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks422991Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet46968- 21940
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n66828- 46753