Degerö 28 ms, mitä mieltä?

poiu

Olen vähän ihastunut tuohon veneeseen ja kiinnostaisi tietää että kuinka hyvin tuolla varsinaisesti purjehtii? Eri yhteyksissä siitä puhutaan moottoripurjehtijana ja vene näyttää olevankin raskaamman puoleinen. Itse kuitenkin käytän moottoria mahdollisimman vähän, niin osaakohan kukaan sanoa kulkeeko vene kuinka hyvin myös kevyilläkin tuulilla? Minkälaisia kokemuksia veneestä noin muutenkin?

7

5881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uuno

      Kyllä se enemmän moottorivene on. Varmaan sillä pärjäilee myötäisillä tuulilla purjeillakin, joskin myötäaallokossa voi ajaminen olla melko raskasta pienehköstä peräsimestä johtuen.

      • Degerö

        Olen toista kesää Degerö28:n omistaja. Aiemmin oli Finn26. Ei Degerö mikään luovikone ole, mutta hieman reippaamillia tuulilla sekin onnistuu. Sisätiloiltaan vene on tilava. Kaiken kaikkiaan olen ollut erittäin tyytyväinen. Kannattaa hankkia.


    • aito

      Osta oikea purjevene jos haluat purjehtia

    • olen ollut

      Itse yli kymmenen vuotta Degeröllä purjehtineena olen edelleenkin erittäin tyytyväinen veneeseen. Avotuulilla se kulkee ihan kivasti, mutta vaatii jonkin verran tuulta. Jostain 4-5 m/s jälkeen alkaa kulkemaan. Kryssillä vene on pitkän kölinsä takia melko onneton, mutta merellä silläkin pärjää, joskin nousukulmasta tinkien ja vendassa vauhin melkein loppuen. Saimaan kapeissa salmissa kyllä kryssiminen saa jäädä ja Volvo jyrähtää käyntiin. Purjeensa vene kantaa todella hyvin, reivausta kannattaa alkaa harkita vasta selvästi yli 10 m/s tuulilla.
      Sisätiloiltaan Degerö on todella tilava, etenkin 90-luvun puolivälin jälkeen tehdyt veneet, jossa on pentteriä muutettu. Myös sisäohjaamo on räntäsateessa luksusta.
      90-luvun puolivälissä tuli myös syvempi köli ja pitempi masto, joten sellaista kannattaa etenkin harkita.
      80-luvun veneistä moni on myyty puolivalmisteena, joten sellaisissa kannattaa tarkoin perehtyä itse rakennettujen kohteiden laatuun. 80-luvun rungoissa oli myös kuuleman mukaan ollut joissain yksilöissä ongelmia lasikuituruton (osmoosin) kanssa, joten jos vanhaa etsit, niin tarkasta runko kunnolla.

    • Sir BB

      harmi ettei omia purjehduskilpailuja luokassa kuten NC 33

    • purjehtija

      Hyvä mies. Osta Linjett

    • Anonyymi

      Pelkkää hyvää, ei nopea purjehtijs, mutta meille aikoinaan sopi. Hyvät sisätilat. Kiva pentteri hyllyineen Hyvin ehti määränpäähän kun pidimme sitä matkaveneenä, eli paikasta toiseen

      Lapsen lapsemme usein mukana. Kiva makuusoppi, leikki usein siinä ja nukkui. Nosti, laski purjeita, turvallista liikkua kannella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe