Maailmassa on noin 2000 seurakuntaa jotka ajattelevat olevansa ainoa oikea Kristuksen seurakunta. Ne ovat kaikki väärässä. Vain Jumala tietää seurakuntansa jäsenten nimet. Tällainen aivan vääristynyt ajattelutapa on todella sokeaa ja itselleen valehtelemista. Valittujen joukossa kun tulee olemaan ihmisiä joiden ei olisi uskonut kuuluvan sinne. Kourallinen Esikoislestadiolaisten saarnaajiakin uskoo ettei he ole ainoa oikea seurakunta mutta he eivät uskalla puhua asiasta. Ne hyllytettäis kaikki.
Ainoa oikea
31
391
Vastaukset
Mieleeni tulee asioita aina 40-50-lukujen taitteesta. Vakuudeksi voin kertoa asioita Lapin lähetyksestä 1948 muunmuassa seurat olivat Porissa. Siellä oli sellainen keltainen puurakennus, joka sittemmin koki uomattavan muodon muutoksen. Teuvan Perälässä ne olivat Nuorisoseuran talolla Silläkin oli hankittu omakotitalo rukoushuoneeksi. Ruokaa keitettiin ns rehukeittimilla sen talon pihalla. Aina muistan, miten vakuutettiin, että tämä on ainoa oikea seurakunta, kun Jeesus perusti sen lukittujen ovien takana. Isäni joskus kertoi miten oli joitakin, jotka eivät uskoneet niin, mutta olivat oman turvallisuutensa takia vaiti. Heistä sanottiin, etteivä olleet vielä rakentuneet niin pitkälle! Vanhanajan Esikoislestadiolaisuudessa oli yhtenäisyyden aikana kaksi ehdotonta faktaa. Ehdoton pelastus ehdotonta kuuliaisuutta vastaan. Mutta se kuuliaisuus olikin sitten kinkkinen juttu. Jos joku laittoi liike toimiensa takia solmion ja joku näki sen, niin heti laitettiin juttu liikkeelle: Ootko kuullu sekin niin uskovana pidetty on mennyt maailmaan. Sen parempia Raamatun todisteita ei tarvinnut olla kuin, että se on näin eikä ole syytä epäillä. Lukitut ovet olivat kulmakivi vaikka siellä sisäpuolella tapahtuneista asioista ei juuri tarvinnut puhua. Oliko syy, ettei ollut kokemusta mitä puhua, ajattele itse. Vaikka raja oli niin jyrkkä, kuitenkin sakramentit olivat tiukasti kirkossa, vaikka siitä laitoksesta nähtiin lähinnä vikoja. En ota tällä kantaa viimeiseen hajannukseen. Kun näin ahtaalla pidetty lauma saa vapautta, tatoo toinen laita olla kovin kaukana j tässä olisi paimenilla peiliin katsomisen paikka!
- Anonyymi00001
En ole esikoisissa käynyt. Mutta yleensä metsään siinä kun perustetaan saarnaaja vetoinen seurakunta. Sillä ei ole siunausta.
Tiedätkö...tietää hän..muistatko lauri mitä apostoli teki kun kansa alkoi palvomaan paavalia jumalana apt löytyy muistaakseni..?
Hän repäisi vaatteensa...koska on vain yksi Isä yksi jumala..
Tiedätkö mitä käy kun tänäpäivänä arvostelet saarnaajaa vaikka paavali arvosteli Pietaria vääryydeestä eli jätti esikuvan että vääryys pitää tuomita? No hänet poisleikataan seurakunnasta. Mutta tiedätkö mitä tapahtuu kun tarttuu saarnaajaa vaatteesta ja ylistää häntä? No hän saa orgasmin luonnollisestikin hän nauttii siitä.
Paavali repäisi vaatteensa kun ihmistä yllennettiin..
Vapaamuurarit, juutalaiset. Kääntymättömät...tykkäävät korkeista sijoista ihmiskunniasta..totuudes viis hällä väliä. Kunhan kalpeassa naamassa on vain jakaus eli tukka hyvin.
Mitä kravatti asiaan tulee. Niin kuin olen aikaisemmin sanonut se viestii arvoista..johannes käveli kamelin nahka vaatteissa..kääntymätön rakastaa prameilua ja jotakin olla jotakin ihmisten edessä viedä vähän jumalan kunniaa ja ottaa sitä itselle..kuitenkaan lapin vanhimmalla eikä lestaadiolaiselle ole mitenkään oikeutta siihen nuhteluun katso lauri minä voin nuhdella kravatista minä pukeudun kuin kerjäläinen, mutta tämä lapinvanhin ja lestaadiolais saarnaaja pukeutuu puvun takkiin hän on valkeuden enkeli...hän nuhtelee kravatista ja kävelee itse puvun takissa sellainen pelle hän on itse. - Anonyymi00002
Anonyymi00001 kirjoitti:
En ole esikoisissa käynyt. Mutta yleensä metsään siinä kun perustetaan saarnaaja vetoinen seurakunta. Sillä ei ole siunausta.
Tiedätkö...tietää hän..muistatko lauri mitä apostoli teki kun kansa alkoi palvomaan paavalia jumalana apt löytyy muistaakseni..?
Hän repäisi vaatteensa...koska on vain yksi Isä yksi jumala..
Tiedätkö mitä käy kun tänäpäivänä arvostelet saarnaajaa vaikka paavali arvosteli Pietaria vääryydeestä eli jätti esikuvan että vääryys pitää tuomita? No hänet poisleikataan seurakunnasta. Mutta tiedätkö mitä tapahtuu kun tarttuu saarnaajaa vaatteesta ja ylistää häntä? No hän saa orgasmin luonnollisestikin hän nauttii siitä.
Paavali repäisi vaatteensa kun ihmistä yllennettiin..
Vapaamuurarit, juutalaiset. Kääntymättömät...tykkäävät korkeista sijoista ihmiskunniasta..totuudes viis hällä väliä. Kunhan kalpeassa naamassa on vain jakaus eli tukka hyvin.
Mitä kravatti asiaan tulee. Niin kuin olen aikaisemmin sanonut se viestii arvoista..johannes käveli kamelin nahka vaatteissa..kääntymätön rakastaa prameilua ja jotakin olla jotakin ihmisten edessä viedä vähän jumalan kunniaa ja ottaa sitä itselle..kuitenkaan lapin vanhimmalla eikä lestaadiolaiselle ole mitenkään oikeutta siihen nuhteluun katso lauri minä voin nuhdella kravatista minä pukeudun kuin kerjäläinen, mutta tämä lapinvanhin ja lestaadiolais saarnaaja pukeutuu puvun takkiin hän on valkeuden enkeli...hän nuhtelee kravatista ja kävelee itse puvun takissa sellainen pelle hän on itse.Yhtä härski tämä valkeuden enkeli oli tämän parta asian kanssa kun tarvittiin ruotsin maalta saarnaja suomeen sanomaan että "silloin kuin me oltiin nuoria niin me kyllä jaksettiin aamulla ajaa parta" ja perään "eeh eeh nyyh, en minä mitenkään tarkoittanut tuomita.." muuten vaan tuomitsi löi mutta ei ollut tarkoitus satuttaa muuten vaan katsokaas kun minä olin lapsi minä NÄIN Parvisaisen Seppo Helsingin esikoislestaadiolaisten rukoushuoneella sama paikka missä ruotsin mies saarnasi minä NÄIN Sepolla oli parta. Ajamaton parta. Minä näin sen katsoin tarkkaan.
Aiai lapin mies tai ruotsin mies kuinkas selität sinä nuhtelet seurakuntaa parrasta ja johtavilla saarnaajilla on itsellä parta rukoushuoneella? Sinä nuhtelet kravatista ja pukeudut itse puvuntakkiin kumpi on enemmän prameilua ja ihmiakunnian tavoittelua? Sinä vaadit vanhurskautta nuhteettomuuteen muilta ja olet itse mahdottoman kalpia kasvoinen? Kuinkas siis? Vanhurskaus tulee uskosta ettei yksikään LIHA kerskaisi. Aamen. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Yhtä härski tämä valkeuden enkeli oli tämän parta asian kanssa kun tarvittiin ruotsin maalta saarnaja suomeen sanomaan että "silloin kuin me oltiin nuoria niin me kyllä jaksettiin aamulla ajaa parta" ja perään "eeh eeh nyyh, en minä mitenkään tarkoittanut tuomita.." muuten vaan tuomitsi löi mutta ei ollut tarkoitus satuttaa muuten vaan katsokaas kun minä olin lapsi minä NÄIN Parvisaisen Seppo Helsingin esikoislestaadiolaisten rukoushuoneella sama paikka missä ruotsin mies saarnasi minä NÄIN Sepolla oli parta. Ajamaton parta. Minä näin sen katsoin tarkkaan.
Aiai lapin mies tai ruotsin mies kuinkas selität sinä nuhtelet seurakuntaa parrasta ja johtavilla saarnaajilla on itsellä parta rukoushuoneella? Sinä nuhtelet kravatista ja pukeudut itse puvuntakkiin kumpi on enemmän prameilua ja ihmiakunnian tavoittelua? Sinä vaadit vanhurskautta nuhteettomuuteen muilta ja olet itse mahdottoman kalpia kasvoinen? Kuinkas siis? Vanhurskaus tulee uskosta ettei yksikään LIHA kerskaisi. Aamen.Tai jos minä puhuisin välillä näille tumma ihoisille kaikella kunnioituksella koska minä en riitele Jumalaa vastaan vaan minä riitelen lihaa ja verta vastaan kun minä näin sen tumma ihoisen miehen parkki hallissa polvistuneena maahan minä kunnioitin hänen Jumalaansa ja sanoin mielessä hänen jumalansa on oikea. Mutta minä tahdon muistuttaa lihaa ja verta siitä että jos te tumma ihoiset ja ei jos vaan kun te niin suurella hartaudella ja kiivaudella tunnustatte elävän Jumalan kunniaata niin ettekö te veljet huomaa siinä mitään ristiriitaa että te aina pukeudutte viimeisen muodin päälle että teillä on tämän maailman muoto eli KUNNIA päällänne että te verhootte itsenne tämän maailman kunnialla ja niin varastatte teidän Jumalanne kunnian teille itselle? Kuinkas siis sinä sanot Allah on suuri ja samaan aikaan sinä korot itse itsesi Hänen kunniansa istuimelle tehden itsestäsi jonkun suuren eli kunniakkaan kaltaisen vaikka kirjoitettu on että Jumalan on kaikki kunnia?
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Tai jos minä puhuisin välillä näille tumma ihoisille kaikella kunnioituksella koska minä en riitele Jumalaa vastaan vaan minä riitelen lihaa ja verta vastaan kun minä näin sen tumma ihoisen miehen parkki hallissa polvistuneena maahan minä kunnioitin hänen Jumalaansa ja sanoin mielessä hänen jumalansa on oikea. Mutta minä tahdon muistuttaa lihaa ja verta siitä että jos te tumma ihoiset ja ei jos vaan kun te niin suurella hartaudella ja kiivaudella tunnustatte elävän Jumalan kunniaata niin ettekö te veljet huomaa siinä mitään ristiriitaa että te aina pukeudutte viimeisen muodin päälle että teillä on tämän maailman muoto eli KUNNIA päällänne että te verhootte itsenne tämän maailman kunnialla ja niin varastatte teidän Jumalanne kunnian teille itselle? Kuinkas siis sinä sanot Allah on suuri ja samaan aikaan sinä korot itse itsesi Hänen kunniansa istuimelle tehden itsestäsi jonkun suuren eli kunniakkaan kaltaisen vaikka kirjoitettu on että Jumalan on kaikki kunnia?
Sinä siis polvistuit Jumalan eteen, se on oikein Jumalan edessä tulee kaikkien polvien taipua, aamen!
Mutta sinulla oli tämän maailman muoti vaatteet päälläsi kuinkas siis, kumpi teistä on suuri sinä vai sinun Jumalasi?
Jos sinun Jumalasi on suuri, alenna itsesi ja pue itsellesi halvan miehen vaatteet että sinä teksit kunniaa sinun Jumalallesi etkä sinulle itsellesi koska Jumalan on kaikki kunnia! - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sinä siis polvistuit Jumalan eteen, se on oikein Jumalan edessä tulee kaikkien polvien taipua, aamen!
Mutta sinulla oli tämän maailman muoti vaatteet päälläsi kuinkas siis, kumpi teistä on suuri sinä vai sinun Jumalasi?
Jos sinun Jumalasi on suuri, alenna itsesi ja pue itsellesi halvan miehen vaatteet että sinä teksit kunniaa sinun Jumalallesi etkä sinulle itsellesi koska Jumalan on kaikki kunnia!Mitä sitten tulee siihen kysymykseen kun Allahin uskoinen Allah on siis toinen nimi Jumalalle kun hän kysyy onko Jeesus todella Jumalan poika.
Te ihmiset mielellään riitelette kärpäsistä ja kannatte selässänne muuleja.
Ensimmäinen asia on tunnustaa elävä Jumala joka on yksi. Ja niin kauan kun ihminen luulee taikka ajattelee olevansa itse jotakin ja tavoittelee tämän maailman kunniaa, rikkauksia ja kaikkea mikä noudattaa ihmisen pyrkimystä päästä Jumalan vertaiseksi niin ei ole mitään merkitystä sillä uskotko allahiin taikka uskotko jeesukseen. Kun sinä et tunne kumpaakaan veljeni. Ensin sinun pitää tuntea Allah taikka Jeesus ja keskustellaan sen jälkeen siitä onko Jeesus Jumalan poika niin kauan kun minä näen sinun päälläsi tämän maailman muoti vaatteet niin Allah on sinun suussasi mutta ei sinun sydämessäsi. Kuinkas siis me keskustelisimme muusta kristillisyyden asiasta? Että vanhurskaus uskosta tulisi että syntisillekin on vielä sija Jumalan tykönä vanhurskauden kirkas auringon paiste ettei syntistä ole tuomittu ankaran lain kiivauden jälkeen joka osoitti Jumalan pyhyyden. Kun te ette tunne Jumalaa ensinkään niin teille ei kuulu silloin puhua Jumalan armostakaan. Tuntekaa ensin Jumala, sitten puhutaan armosta joka uskosta tulee niin kuin Johannes sanoo ilmestyskirjassa lukee jotka Jumalan käskyt* ja Jeesuksen uskon pitävät. Että teillä olisi kaiken totuuden* tunto ensisti sitten vanhurskaus eli puhtaus uskon kautta Jeesuksen Kristuksen nimen päälle ette pyhittäin toista Jumalaa koska yksi on Jumala jonka esikuvan Jeesus teille jätti polvistuessaan Isänsä edessä rukoukseen. Ettei taivaan alla ole toista Jumalaa.
Sentähden me saarnaamme Aabelin ajoilta asti että vanhurskaus on luettu uhri lampaan* kautta, sekä vihan lapsi on ilmoitettu siitä päivästä asti että se vihasi vanhurskautta ja rakasti itseänsä ettei siinä asunut Isän Jumalan rakkaus! Sentähden kääntykää ja tehkää parannus, käännä silmäsi pois itsestäsi pois sinun kunniastasi ja katso iankaikkisen ja elävän Jumalan kunniaa sitä katoamatonta vanhurskauden ja kirkkauden kuvaa että sinä perisit iankaikkisen elämän kruunun uskon kautta uhri karitsan* kautta joka on vanhurskaan aabelin veri koska hän uhrasi Jumalalle kelpaavan uhrin, niin myös Marian poika on uhrattu ja koska uhri kelpasi Jumalalle niin myöskin oikeat kristityt ovat sen uhrikaritsan kautta vainotut ja pilkatut vereen asti Kainin vihan kautta. Vaan olkaa te paremmin kaiken vamhurakauden ja totuuden palvelijoilta ja palvelkaa Pyhää, yhtä Isää iankaikkista Jumalaa ja antakaa Hänen Poikansa veren vihmoittaa teitä puhtaaksi kaikesta teidän synnistänne* ette tehden itsellenne toista Jumalaa vaan että teillä olis Jumala sekä synninpäästö* että teillä olisi Isä Jumala ja Rauha* eli puhdas omatunto iankaikkinen liitto Jumalan kanssa uhriveren kautta hamasta Aabelista* ja aimoisista ajoista asti. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Mitä sitten tulee siihen kysymykseen kun Allahin uskoinen Allah on siis toinen nimi Jumalalle kun hän kysyy onko Jeesus todella Jumalan poika.
Te ihmiset mielellään riitelette kärpäsistä ja kannatte selässänne muuleja.
Ensimmäinen asia on tunnustaa elävä Jumala joka on yksi. Ja niin kauan kun ihminen luulee taikka ajattelee olevansa itse jotakin ja tavoittelee tämän maailman kunniaa, rikkauksia ja kaikkea mikä noudattaa ihmisen pyrkimystä päästä Jumalan vertaiseksi niin ei ole mitään merkitystä sillä uskotko allahiin taikka uskotko jeesukseen. Kun sinä et tunne kumpaakaan veljeni. Ensin sinun pitää tuntea Allah taikka Jeesus ja keskustellaan sen jälkeen siitä onko Jeesus Jumalan poika niin kauan kun minä näen sinun päälläsi tämän maailman muoti vaatteet niin Allah on sinun suussasi mutta ei sinun sydämessäsi. Kuinkas siis me keskustelisimme muusta kristillisyyden asiasta? Että vanhurskaus uskosta tulisi että syntisillekin on vielä sija Jumalan tykönä vanhurskauden kirkas auringon paiste ettei syntistä ole tuomittu ankaran lain kiivauden jälkeen joka osoitti Jumalan pyhyyden. Kun te ette tunne Jumalaa ensinkään niin teille ei kuulu silloin puhua Jumalan armostakaan. Tuntekaa ensin Jumala, sitten puhutaan armosta joka uskosta tulee niin kuin Johannes sanoo ilmestyskirjassa lukee jotka Jumalan käskyt* ja Jeesuksen uskon pitävät. Että teillä olisi kaiken totuuden* tunto ensisti sitten vanhurskaus eli puhtaus uskon kautta Jeesuksen Kristuksen nimen päälle ette pyhittäin toista Jumalaa koska yksi on Jumala jonka esikuvan Jeesus teille jätti polvistuessaan Isänsä edessä rukoukseen. Ettei taivaan alla ole toista Jumalaa.
Sentähden me saarnaamme Aabelin ajoilta asti että vanhurskaus on luettu uhri lampaan* kautta, sekä vihan lapsi on ilmoitettu siitä päivästä asti että se vihasi vanhurskautta ja rakasti itseänsä ettei siinä asunut Isän Jumalan rakkaus! Sentähden kääntykää ja tehkää parannus, käännä silmäsi pois itsestäsi pois sinun kunniastasi ja katso iankaikkisen ja elävän Jumalan kunniaa sitä katoamatonta vanhurskauden ja kirkkauden kuvaa että sinä perisit iankaikkisen elämän kruunun uskon kautta uhri karitsan* kautta joka on vanhurskaan aabelin veri koska hän uhrasi Jumalalle kelpaavan uhrin, niin myös Marian poika on uhrattu ja koska uhri kelpasi Jumalalle niin myöskin oikeat kristityt ovat sen uhrikaritsan kautta vainotut ja pilkatut vereen asti Kainin vihan kautta. Vaan olkaa te paremmin kaiken vamhurakauden ja totuuden palvelijoilta ja palvelkaa Pyhää, yhtä Isää iankaikkista Jumalaa ja antakaa Hänen Poikansa veren vihmoittaa teitä puhtaaksi kaikesta teidän synnistänne* ette tehden itsellenne toista Jumalaa vaan että teillä olis Jumala sekä synninpäästö* että teillä olisi Isä Jumala ja Rauha* eli puhdas omatunto iankaikkinen liitto Jumalan kanssa uhriveren kautta hamasta Aabelista* ja aimoisista ajoista asti.Sinä saat ymmärtää tämän viestin niin kuin sinä haluat koska siinä saattoi olla hieman sellaistakin että sana tuli suuhun ja ehkä en itsekään voi sanoa kaikesta se menee juurikin näin vaikka ajattelen kuitenkin asian niin että ymmärrän ensin ja puhun sitten niille sanoilla kuin tulee suuhun mene ja tiedä. Kuka tietää?
Kuitenkin minä tiivistän oman ajatukseni, ajattele sinä henkilökohtaisesti niin kuin haluat tämä on minun tiivistelmäni;
Kun sinä tunnet Allahin eli Jumalan sydämestäsi etkä niin kuin suusta että Allah on suussa ja sydämessä on tämän maailman muoti vaatteet ja hienot autot ja kauniit naiset jne...niin silloin se tarkoittaa sitä että sinä tulet syntiseksi. Ja tähän synnin haavaan* on lääke Poika Jeesus Kristus täydellinen syntien anteeksi antamus! LIITON* veri syntien anteeksi antamukseksi. EI* toinen Jumala, yksi on Jumala, mutta Hän on niille jotka ovat tulleet totuuden tuntoon* syntien anteeksi antamukseksi uskon* kautta ettei yksikään liha kerskaisi! - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Sinä saat ymmärtää tämän viestin niin kuin sinä haluat koska siinä saattoi olla hieman sellaistakin että sana tuli suuhun ja ehkä en itsekään voi sanoa kaikesta se menee juurikin näin vaikka ajattelen kuitenkin asian niin että ymmärrän ensin ja puhun sitten niille sanoilla kuin tulee suuhun mene ja tiedä. Kuka tietää?
Kuitenkin minä tiivistän oman ajatukseni, ajattele sinä henkilökohtaisesti niin kuin haluat tämä on minun tiivistelmäni;
Kun sinä tunnet Allahin eli Jumalan sydämestäsi etkä niin kuin suusta että Allah on suussa ja sydämessä on tämän maailman muoti vaatteet ja hienot autot ja kauniit naiset jne...niin silloin se tarkoittaa sitä että sinä tulet syntiseksi. Ja tähän synnin haavaan* on lääke Poika Jeesus Kristus täydellinen syntien anteeksi antamus! LIITON* veri syntien anteeksi antamukseksi. EI* toinen Jumala, yksi on Jumala, mutta Hän on niille jotka ovat tulleet totuuden tuntoon* syntien anteeksi antamukseksi uskon* kautta ettei yksikään liha kerskaisi!Siinä tulee tietenkin teologinen pohdinta imaamien keskuudessa ja Allahin uskoisten keskuudessa että pitääkö siis erikseen uskoa Jumalan ja Jeesuksen päälle ikään kuin kantaa kahta uskoa samaan aikaan?
Usko on yksi. Ja Jumala on yksi.
Kuinkas siis?
Jeesus Kristus on se synninpäästö* josta profeetta jesaias puhuu ei Hän ole toinen usko, yksi on usko* ja yksi on Jumala.
Mutta yksi on myöskin synninpäästö* Jeesus Kristus.
Mitä siis et ymmärrä?
Tänäpäivänä sinä kurottelet käsilläsi taivaaseen, äsken sinä uskoit elävään Jumalaan ja huomen päivin sinä palat pätsissä O missä sinä syntiseksi löydettin, minä toivon että se pätsi olisi sinun päällesi tullut jo sinun eläessäsi, silloin sinussa olisi herännyt Pojan tarve syntien anteeksi antamukseen josta profeetta Jesaja kirjoittaa että kansalla joka siellä asuu pitää oleman synteinpäästö.
Meillä ei pidä olla kahta uskoa eikä kahta Jumalaa, mutta yksi on Jumala, yksi on usko ja yksi on kaste* yksi synninpäästö yhden miehen kautta yhden veren kautta yhden uhrilampaan kautta kaiken lihan päälle.
Mutta kun me palaamme tähän yhteen Jumalaan yksi Allah. Niin me saarnaamme ensin että te tuntisitte Allahin. Kun te ette tunne häntä sydämeltä vaan huulilta että teidän sydän puhuu allahista ja teidän sydämenne vihaa häntä niin ei teillä ole tarvetta saada syntejänne anteeksi sentähden me sanomme käänny ja te parannus ystäväni minun veljeni istu alas mene sydämeesi ja sano itsellesi minä tahdon rakastaa Jumalaa enemmän kuin tätä katoavaa maailmaa, ei mene kauan aikaa kun sinä luet Jumalan ankaran lain, että sinä tulet syntiseksi ,ja tähän synnin haavaan on lääke eli synninpäästö oikeastaan siinä mainitaan kaksi asiaa usko ja avain* eli todistus , koska synninpäästö ei tarvitse toista uskoa sinä joka uskot jo tarvitset enään kuulla sen YHDEN SANAN että sinun kaikki syntisi ovat annettu anteeksi että se tarvitsee uskon* joka sinulla jo on ja evankeliumin sanan* että ihminen vanhurskautetaan uskosta* ja sanan* kautta hänet pestään puhtaaksi koska siis usko tulee kuulosta* ja kuulo jumalansanan* kautta*.
Sentähden teille on saarnattu. - Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Siinä tulee tietenkin teologinen pohdinta imaamien keskuudessa ja Allahin uskoisten keskuudessa että pitääkö siis erikseen uskoa Jumalan ja Jeesuksen päälle ikään kuin kantaa kahta uskoa samaan aikaan?
Kuinkas siis?
Jeesus Kristus on se synninpäästö* josta profeetta jesaias puhuu ei Hän ole toinen usko, yksi on usko* ja yksi on Jumala.
Mitä siis et ymmärrä?
Tänäpäivänä sinä kurottelet käsilläsi taivaaseen, äsken sinä uskoit elävään Jumalaan ja huomen päivin sinä palat pätsissä O missä sinä syntiseksi löydettin, minä toivon että se pätsi olisi sinun päällesi tullut jo sinun eläessäsi, silloin sinussa olisi herännyt Pojan tarve syntien anteeksi antamukseen josta profeetta Jesaja kirjoittaa että kansalla joka siellä asuu pitää oleman synteinpäästö.
Meillä ei pidä olla kahta uskoa eikä kahta Jumalaa, mutta yksi on Jumala, yksi on usko ja yksi on kaste* yksi synninpäästö yhden miehen kautta yhden veren kautta yhden uhrilampaan kautta kaiken lihan päälle.
Mutta kun me palaamme tähän yhteen Jumalaan yksi Allah. Niin me saarnaamme ensin että te tuntisitte Allahin. Kun te ette tunne häntä sydämeltä vaan huulilta että teidän sydän puhuu allahista ja teidän sydämenne vihaa häntä niin ei teillä ole tarvetta saada syntejänne anteeksi sentähden me sanomme käänny ja te parannus ystäväni minun veljeni istu alas mene sydämeesi ja sano itsellesi minä tahdon rakastaa Jumalaa enemmän kuin tätä katoavaa maailmaa, ei mene kauan aikaa kun sinä luet Jumalan ankaran lain, että sinä tulet syntiseksi ,ja tähän synnin haavaan on lääke eli synninpäästö oikeastaan siinä mainitaan kaksi asiaa usko ja avain* eli todistus , koska synninpäästö ei tarvitse toista uskoa sinä joka uskot jo tarvitset enään kuulla sen YHDEN SANAN että sinun kaikki syntisi ovat annettu anteeksi että se tarvitsee uskon* joka sinulla jo on ja evankeliumin sanan* että ihminen vanhurskautetaan uskosta* ja sanan* kautta hänet pestään puhtaaksi koska siis usko tulee kuulosta* ja kuulo jumalansanan* kautta*.
Sentähden teille on saarnattu.Että suu puhuu ja sydän vihaa...
Korjatkaa se.
Että se on ristiriitaista.
Siksi te ette tarvitse synninpäästöä vaan nyt teille on totuus kirkastettu muotoon ja ihon väriin katsomatta. Tehkää siis parannus ja palatkaa siihen mistä te lankesitte kun te tallasitte vanhurskaan aabelin veren ja katsoitte uhrilampaan ylön te itseenne rakastuneet tämän maailman muodin perässä juoksijat jotka suullanne tunnustatte allahia mutta Allah ei asu teidän sydämissänne, niin ympärileikatkaa miehet ja rakkaat veljet teidän sydämenne että Allah asuisi teidän sydämissänne eikä teidän suussanne! Ja ottakaa vastaan synnin päästä Jeesuksen Kristuksen uskon kautta. Ja antakaa kastaa teitä kätten päälle panemiseen ja Pyhien yhteyteen yhden Hengen kautta Pyhän Hengen kautta! Koska Israelista tulee se väkevä haarniskoitu ja hän on lyövä teidät rikki aivan murskaksi ja hajoittava käärmeen pään murskaksi. Sentähden me sanomme palatkaa. Kain ottakoon lapsensa ja pyhittäköön veljensä haudan* ja sanokoon tulkoon tämä veri pistimeksi minun rintaani.aamen. - Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Että suu puhuu ja sydän vihaa...
Korjatkaa se.
Että se on ristiriitaista.
Siksi te ette tarvitse synninpäästöä vaan nyt teille on totuus kirkastettu muotoon ja ihon väriin katsomatta. Tehkää siis parannus ja palatkaa siihen mistä te lankesitte kun te tallasitte vanhurskaan aabelin veren ja katsoitte uhrilampaan ylön te itseenne rakastuneet tämän maailman muodin perässä juoksijat jotka suullanne tunnustatte allahia mutta Allah ei asu teidän sydämissänne, niin ympärileikatkaa miehet ja rakkaat veljet teidän sydämenne että Allah asuisi teidän sydämissänne eikä teidän suussanne! Ja ottakaa vastaan synnin päästä Jeesuksen Kristuksen uskon kautta. Ja antakaa kastaa teitä kätten päälle panemiseen ja Pyhien yhteyteen yhden Hengen kautta Pyhän Hengen kautta! Koska Israelista tulee se väkevä haarniskoitu ja hän on lyövä teidät rikki aivan murskaksi ja hajoittava käärmeen pään murskaksi. Sentähden me sanomme palatkaa. Kain ottakoon lapsensa ja pyhittäköön veljensä haudan* ja sanokoon tulkoon tämä veri pistimeksi minun rintaani.aamen."Kain ottakoon lapsensa ja pyhittäköön veljensä haudan* ja sanokoon tulkoon tämä veri pistimeksi minun rintaani.aamen."
.....
????
Että siinä oli synninpäästö ei toista uskoa. Miksi te vihaatte sitä joka tahtoo sovintoon* Jumalan kanssa että rauha* käsittäisi teitä?
Miksi kain vihan sijaan ei myös itse teurastais syötettyä vasikkaa? Miksi hän tahtoo riidellä eikä sovintoon* Jumalan kanssa? Kain! Palaa takaisin! Tulee ja uhraa itses Jumalalle palaja murhaajan* teiltä, ja teurasta syötetty vasikka* syntien anteeksi saamiseksi! Koska se on jo teurastettu Jeesus Kristus ja anna Hänen verensä pestä sinua synnistä puhtaaksi evankeliumin sanan* kautta joka on saarnattu Pyhällä Hengellä!
Ei Aabel uskonut toiseen Jumalaan mihin Kain uskoi mutta Aabel tahtoi kuulkaa sovintoon* Jumalan kanssa miksis Israel häpeet Jumalaasi miksis Kain vainoot veljeäsi joka tahtoi Jumalansa tuntea? - Anonyymi00012
Anonyymi00007 kirjoitti:
Siinä tulee tietenkin teologinen pohdinta imaamien keskuudessa ja Allahin uskoisten keskuudessa että pitääkö siis erikseen uskoa Jumalan ja Jeesuksen päälle ikään kuin kantaa kahta uskoa samaan aikaan?
Kuinkas siis?
Mitä siis et ymmärrä?
Sentähden teille on saarnattu.Minä tervehdin Islamin uskoisia pyhällä suun annolla ja minä luulen että se löysi maaliin asti. Katsokaas kun ei Jumala vaadi toista uskoa, uskovalta joka uskoo jo Jumalaan mutta Hän vaatii puhtautta yhden uhrin kautta josta aabel teille todistaa että nuorimmainen laumasta joka kutsuttaa karitsa pitää uhrata jumalalle että se on Jumalalle mieluisa uhri syntien anteeksi antamukseksi. Ja niin Kain joka on murhannut veljensä, palatkoon aabelin haudalla ja lyökööt rintaansa ja sanokoon minun uhrini joka rakastin itseäni enemmän kuin Jumalaa ei kelpaa, mutta minun veljeni uhri* oli oikea ja niin Islamin uskoisetkin saavat katsella Jeesuksen ristin puulle että kaikki synnit ovat annettu anteeksi kaikille uskovaisille jotka uskovat elävän ja ainoan Jumalan päälle. Katsele ristin puulle siellä on sinun syntivelkasi maksettu ei missään omanvanhurskauden rääsyissä että sinä yrittäisit itse itseäsi kainin tavoin sovittaa jumalalle jotakin omaa uhria tehdä jumalalle yksi on uhri aabelin uhri sinun veljesi uhri sinä olet veljesi murhannut mutta palaa nyt vanhurskaan veljesi haudan tykö ja katsele ristiinnaulittua joka tuli tapetuksi hänen omiltansa*. Se ei saarnaa sinulle uutta uskoa vaan vanhaa uskoa mutta se saarnaa syntien anteeksi antamusta kaikille katuville ja kaikille murheellisille kaikille alaspainetuille ja kaikille Israelin* lapsille jotka uskovat elävän Jumalan päälle sen Jumalan päälle joka oli jo ennen kuin Kristus uhrattiin joka oli jo ennen kuin Aabel uhras nuorimmaisen laumasta, tämä uhrattu ei ole uusi Jumala eikä uusi usko mutta Hän on syntinsä tunteville syntien anteeksi antamukseksi uskon kautta armosta ilman lain vaadetta ilman rahaa ja ilman hintaa!
Paljon jauhantaa, mutta pitäisikö kysyä miksi kaikkivaltias epäjumala ei oikaise noita väärin uskovia?
Vastaus on ilmeinen, olemattomuuttaan ei pysty!- Anonyymi00008
Kiitos kysymästä. Koska Hän ei tahdo taivaaseen enemmän langenneita enkeleitä niin Hän koettelee ensin uskolliset ja sitten Hän sulkee taivaan ovet niin että saatana ja epäuskoiset heitetään tuliseen järveen ja kaikki ne joiden nimiä ei oltu kirjoitettu elämän kirjaan.
Sano jos tarvitset parempaa selitystä. Selitän mielelläni. - Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kiitos kysymästä. Koska Hän ei tahdo taivaaseen enemmän langenneita enkeleitä niin Hän koettelee ensin uskolliset ja sitten Hän sulkee taivaan ovet niin että saatana ja epäuskoiset heitetään tuliseen järveen ja kaikki ne joiden nimiä ei oltu kirjoitettu elämän kirjaan.
Sano jos tarvitset parempaa selitystä. Selitän mielelläni.Mutta me voisimme myöskin keskustella siitä miksi muutamia ärsyttää se että kirjoittaa anonyymisti ja he sanovat vielä päällekkin että kyllä uskovainen mies puhuu omilla kasvoillaan ei hänen tarvitse paeta minnekkään tällä en siis viittaa kehenkään tällä palstalla.
Heitä tietenkin ärsyttää se kun he ovat noin 5000-.....vuotta rakentaneet kristillisyyttä tai uskon elämää jossa ihminen näyttelee jotakin osaa ja Jumala on siinä sivussa. Niin heitä ärsyttää todella paljon se että Jumala onkin siinä ykkös paikalla ja ihminen sivussa. Sitä he eivät siedä. Anonyymi00008 kirjoitti:
Sano jos tarvitset parempaa selitystä. Selitän mielelläni.Kuvaamasi tilanne on uskonharhaisten kannalta ikävä, koska he eivät voi tietää mihin lahkoon ja kulttiin tulisi kuulua. Sinäkin suurella todennäköisyydellä kuulut noihin helvetin tuleen joutuviin, koska et tuhansista seurakunnista onnistunut sitä oikeaa valitsemaan.
Jos jumala olisi olemassa antaisi hän tietenkin ohjeet selkeästi kaikilla kielillä eikä jättäisi tahtoaan raamattua kirjoittaneiden maan matosten vastuulle.- Anonyymi00013
he-ma kirjoitti:
Kuvaamasi tilanne on uskonharhaisten kannalta ikävä, koska he eivät voi tietää mihin lahkoon ja kulttiin tulisi kuulua. Sinäkin suurella todennäköisyydellä kuulut noihin helvetin tuleen joutuviin, koska et tuhansista seurakunnista onnistunut sitä oikeaa valitsemaan.
Jos jumala olisi olemassa antaisi hän tietenkin ohjeet selkeästi kaikilla kielillä eikä jättäisi tahtoaan raamattua kirjoittaneiden maan matosten vastuulle.Kiitos ajatuksesta. Mutta Raamattu ei vaadi uuudestisyntymistä eli jumalansana.
Matteuksen 5 luku autuuden ensimmäinen tuntomerkki kertoo että he jotka vaikutetaan pyhältä hengeltä ovat JO taivaan perillisiä.
Ajatuksesi oli kuitenkin hyvä vaikka se ei pohjautunutkaan kirjoitettuun jumalansanaan. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kiitos ajatuksesta. Mutta Raamattu ei vaadi uuudestisyntymistä eli jumalansana.
Matteuksen 5 luku autuuden ensimmäinen tuntomerkki kertoo että he jotka vaikutetaan pyhältä hengeltä ovat JO taivaan perillisiä.
Ajatuksesi oli kuitenkin hyvä vaikka se ei pohjautunutkaan kirjoitettuun jumalansanaan.Uudestisyntymistä iloon asti ja seurakuntaan kuulumiseen asti.
Jeesus sanoo kyllä ne sanat uudestisyntymisestä.
Mutta se mitä minä sanoin on loppuun asti. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Uudestisyntymistä iloon asti ja seurakuntaan kuulumiseen asti.
Jeesus sanoo kyllä ne sanat uudestisyntymisestä.
Mutta se mitä minä sanoin on loppuun asti.Koska se joka vaikutetaan pyhältä hengeltä joka on hengellisesti vaivainen hän on jo uudestisyntynyt eli kuollut tälle maailmalle.
Joten he ma sinä leikit vähän liian viisasta.
Kun sinä et ymmärrä Jumalan mieltä. Kysy lisää minä vastaan mielelläni. - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Koska se joka vaikutetaan pyhältä hengeltä joka on hengellisesti vaivainen hän on jo uudestisyntynyt eli kuollut tälle maailmalle.
Joten he ma sinä leikit vähän liian viisasta.
Kun sinä et ymmärrä Jumalan mieltä. Kysy lisää minä vastaan mielelläni.Eli minä tiivistän he malle nämä kaikki 3 viestiä.
Se jota pyhä henki tekee raskaaksi on jo uudestisyntynyt..katso Jumala teki sen. Ei hän tarvitse seurakuntaa hän on jo lunastettu armosta Jumalan kautta niin kuin Johannes kastaja ei hänkään ehtinyt liittyä Kristuksen seurakuntaan. Anonyymi00016 kirjoitti:
Eli minä tiivistän he malle nämä kaikki 3 viestiä.
Se jota pyhä henki tekee raskaaksi on jo uudestisyntynyt..katso Jumala teki sen. Ei hän tarvitse seurakuntaa hän on jo lunastettu armosta Jumalan kautta niin kuin Johannes kastaja ei hänkään ehtinyt liittyä Kristuksen seurakuntaan.Ehdottaisin kuitenkin että te vähämieliset pidätte taikauskonne omana tietonanne.
Jos epätodennäköinen oikea jumala on olemassa, on teillä edessä epäjumalanpalvontatuomio. Moninkertainen tuomio tietysti voi odottaa niitä, jotka levittävät epäjumalan jumalvalhetta.- Anonyymi00019
he-ma kirjoitti:
Ehdottaisin kuitenkin että te vähämieliset pidätte taikauskonne omana tietonanne.
Jos epätodennäköinen oikea jumala on olemassa, on teillä edessä epäjumalanpalvontatuomio. Moninkertainen tuomio tietysti voi odottaa niitä, jotka levittävät epäjumalan jumalvalhetta.Jumalan armolla ja rauhalla tervehdin sinuakin he ma. Ja palatakseni edelliseen viestiini niin että sinä ymmärtäisit kristillisyydestä sen verran että raha ja kunnia sekä Jumala eivät mahdu kovin hyvin eli ei ollenkaan samaa sydämeen.
Ja sitten kun sinä ymmärrät sen mitä tarkoittaa uudestisyntyä että se ei ole ainoastaan vedessä Hengessä eli ainoastaan vedessä mutta se on myöskin hengessä ja kun Henki ympärileikkaa yhden ihmisen sydämen niin ettei hän saa enään iloa tästä maailmasta koska maailma kuolee hänestä pois niin hän on jo uudestisyntynyt sentähden Jumalalla ei ole velvolllisuus osoittaa lapsilaumaa vaan jerikon tien kulkijoilla on velvollisuus sitoa haavoitettu evankeliumin saarnan kautta että he ovat koetin kiviä* ohitse kävelijöille että he perivät taivaan autuuden ensimmöisen tuntomerkin mukaan ei sen mukaan armahtiko kukaan heitä mutta ohitse kävelijät sitä vastoin tuomitaan kaksinkertaisesti. Aamen. - Anonyymi00021
he-ma kirjoitti:
Kuvaamasi tilanne on uskonharhaisten kannalta ikävä, koska he eivät voi tietää mihin lahkoon ja kulttiin tulisi kuulua. Sinäkin suurella todennäköisyydellä kuulut noihin helvetin tuleen joutuviin, koska et tuhansista seurakunnista onnistunut sitä oikeaa valitsemaan.
Jos jumala olisi olemassa antaisi hän tietenkin ohjeet selkeästi kaikilla kielillä eikä jättäisi tahtoaan raamattua kirjoittaneiden maan matosten vastuulle.Edelleen on maan päällä Kristuksen perustama seurakunta.
Toiseksi, JumalanSanan ohjeet on kaikilla kielillä,
siis Hän ei jätä ketään kutsumatta!
- Anonyymi00017
Esitetäänhän sellaista että kaikki pelastuvat ja siitä kiistellään.
Mutta outoa miksi siitä pitää kiistellä jos kaikki pelastuvat. Eihän se kiistely sitä miksikään muuta eikä kenenkäån tarvitse muuttaa mielipidettään ja silti pelastuu.- Anonyymi00022
’Monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut’!
- Anonyymi00018
Uskon
YHDEN
Pyhän
Katolisen
Apostolisen
Seurakunnan.
Jotkut uskoo YHDEN , mutta kolme muuta pitäisi myös uskoa. Siihen on vaikea rakkaudessa kaiken uskoen päästä. Siksi YHTEEN uskova saattaa jäädä helisemään ja kilisemään vailla vastakaikua. Lestadiolaisilla ja itsellänikin on paha tapa kieltää muiden edustavan jotakin neljästä. Tulee kohdeltua muiden seurakuntien pappeja kuin kadun lokaa kun on itse käyty Roomassa tai Jerusalemissa asti.
Se on jotenkin voitettava asia. Kuitenkin Jeesus sanoo PIDÄ KIINNI VOITTAJAN PALKINNOSTA, ÄLÄ ANNA SITÄ POIS......- Anonyymi00020
Mää en tiedä kuka nää olet mutta asiasta toiseen eli vastaan toiselle henkilölle..
Rakkauden apostoli ridtolle meinaan...
Rakkaus ei petä edes puoli kuun aikana..
Jos mietitte mikä on oikea rakkaus..
Niin.
- Anonyymi00023
Ei seurakunnilla niiden nimillä tai muulla ole mitään merkitystä, vaan ainoastaan Pyhäll Hengellä. Se luo yhteisen siteen taivaan kotiin.
- Anonyymi00024
Alkuseurakunta oii hajallaan siellä täällä.
Ainut yhdistävä ja pelastava tekijä oli Jumalan lähettämä Pyhä Henki.Meidän pitää sen lisäksi muistaa, että muuta nimeä ei ole taivaan alla, jossa pelastutaan, kuin Jeesuksen nimi! Siihen ei kelpaa kukaan muu eikä mikään muu!
- Anonyymi00025
lauri.lahtinen kirjoitti:
Meidän pitää sen lisäksi muistaa, että muuta nimeä ei ole taivaan alla, jossa pelastutaan, kuin Jeesuksen nimi! Siihen ei kelpaa kukaan muu eikä mikään muu!
Jeesus kuitenkin lupasi lähettää sen Pyhän Hengen. Sen kanssa on tarkoitus operoida.
- Anonyymi00026
"I. Pietari, Jesuksen Kristuksen apostoli, valituille muukalaisille, hajalla asuvaisille* Pontossa, Galatiassa, Kappadokiassa, Asiassa ja Bityniassa,
2. Isän Jumalan aivoituksen jälkeen* Hengen pyhittämisen kautta, kuuliaisuuteen ja Jesuksen Kristuksen veren priiskottamiseen+: armo ja rauha lisääntyköön teille§!"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381319
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä38879Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad30623Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597- 14590
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26568Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30536- 24531
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17523Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .16502