En kelpaa edes kunnon töihin, koska olen vammaisena syntynyt ja minulla on toinenkin diagnoosi, jonka sain myöhemmin. En ole henkisesti yhtä vahva kuin muut ihmiset ovat. Ystäviä en saa. Puolisoksi en kelpaa. Joten, kotona olen vain työn jälkeen. En jaksa enää kiusaamista ja haukkumista vammaisuuteeni takia! Kiusaaminen ja haukkuminen on vienyt itsetuntoni.
En kelpaa edes kunnon töihin
26
292
Vastaukset
- Anonyymi00001
Miksi liikkuisin enää, kun se kiusaaminen EI ikinä lopu! Minun vammaa ei voi parantaa. En jaksa aina teeskennellä, että olen normaali !
- Anonyymi00004
minulal ainaki todettu viisivuotiaana hahmotushäiriö aivoissa sekä (aivojen) kömpelyys ja motoriikka-ongelmia että esim kömpelöt kädet&sormet.
Joutuu usein selittämään esim täällä sosiaalisessa mediassa ihmisille kun en ole ymmärtänyt jotain asiaa niin joutua siinä sitten selittämään ja se ärsyttää tosi paljon koska vie aikaa paljon kaikille erikseen selittää asioita ja kun ittellä toi hahmotushäiriö niin usein viesteissäni on puutteita ja asiavirheitä sun muita niin ihmiset ei ymmärrä mun viestejä niin joutua siinä sitten monta kertaa selittämään.
Lisäksi monta kertaa joutuu aina selittään ja kertoon etten ole terve ihan että tuntuu että ne ei hyväksy mua. - Anonyymi00012
Älä teeskentele normaalia, ole vain ihan oma itsesi. Ei muiden ihmisten takia tarvitse mitään teeskennellä. Sinä kelpaat, vaikka et olekaan täydellinen. Kukaan ei ole täydellinen.
- Anonyymi00017
Anonyymi00012 kirjoitti:
Älä teeskentele normaalia, ole vain ihan oma itsesi. Ei muiden ihmisten takia tarvitse mitään teeskennellä. Sinä kelpaat, vaikka et olekaan täydellinen. Kukaan ei ole täydellinen.
Pakko teeskennellä, ettei näy niin vahvasti töissä ja kun liikun..
- Anonyymi00020
Oletko kokeillut sähköshokkihoitoa
- Anonyymi00024
Anonyymi00017 kirjoitti:
Pakko teeskennellä, ettei näy niin vahvasti töissä ja kun liikun..
Miten se näkyy päällepäin kun liikut? Ehkä voisit käyttää keppiä tukena kävellessäsi, ei jäisi mitään epäselvää että mistä johtuu. Eikä kukaan epäilisi esim humalaiseksi.
- Anonyymi00002
Niinpä sanos muuta itte en ole vammainen mutta poden mt-ongelmia ja oon syntynyt myös hieman semmoseksi yksinkertaiseksi niin että on ärsyttävää kun joutuu selittämään muille erilaisuuttaan että se on tosi ärsyttävää minusta vai mitä?
- Anonyymi00003
ja loppupelissä emme ole edes erilaisia. Jonain päivänä toivon että meidät otetaan vastaan paremmin. Taitaa tosin olla harhakuvitelmaa.
- Anonyymi00013
Anonyymi00003 kirjoitti:
ja loppupelissä emme ole edes erilaisia. Jonain päivänä toivon että meidät otetaan vastaan paremmin. Taitaa tosin olla harhakuvitelmaa.
Mehän olemme kaikki erilaisia, onneksi. Olisihan se kamalaa, jos kaikki olisi samanlaisia, eikö ?
Olen itsekin mt-kuntoutuja, vähän yksinkertainen (millä mittakaavalla se sitten katsotaan), hieman erilainen kuin ehkä muut, mutta minäkin olen ihminen, ihan kuten kaikki muutkin.
Eikä asioita tarvitse selitellä kenellekään, jos ei halua.
Ehkäpä on tärkeintä, että tulee toimeen, pärjää, ensimmäiseksi itsensä kanssa, sitä myöten on helpompaa pärjätä ja tulla toimeen muidenkin kanssa. - Anonyymi00021
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mehän olemme kaikki erilaisia, onneksi. Olisihan se kamalaa, jos kaikki olisi samanlaisia, eikö ?
Olen itsekin mt-kuntoutuja, vähän yksinkertainen (millä mittakaavalla se sitten katsotaan), hieman erilainen kuin ehkä muut, mutta minäkin olen ihminen, ihan kuten kaikki muutkin.
Eikä asioita tarvitse selitellä kenellekään, jos ei halua.
Ehkäpä on tärkeintä, että tulee toimeen, pärjää, ensimmäiseksi itsensä kanssa, sitä myöten on helpompaa pärjätä ja tulla toimeen muidenkin kanssa.https://www.kaypahoito.fi/nix02125
Psykoosilääkkeitä voi jatkaa sähköhoidon aikana, ja annoksiin ei yleensä tarvitse tehdä muutoksia. Klotsapiini voi laskea kouristuskynnystä ja lisätä riskiä heräämisvaiheen sekavuuteen. Toisaalta klotsapiinin purkaminen tai edes annoksen lasku ei useinkaan ole mahdollista eikä toisaalta tarpeenkaan.
Litium laskee kouristuskynnystä ja saattaa lisätä pitkittyneen kouristuksen ja sekavuustilan riskiä. Toisaalta litiumin äkillinen lopettaminen on varsin riskialtista. Kliinisen kokemuksen perusteella suosituksena on, että litiumin annosta laskettaisiin siten, että s-Li olisi korkeintaan ns. ylläpitotasolla (0,6 mmol/l).
- Anonyymi00005
ei ainakaan kirjoituksissasi tunnu olevan mitään vääränlaista
- Anonyymi00006
esität ideasi selkeästi, hyvin, hallitusti
- Anonyymi00007
voiko ajatella, että erilaiset ihmiset ovat oikeata ihmiskuntaa ja väärää on että on vain yhdenlaisia ihmisiä
ehkä yhdenlaiset olettavat vääriä asioita yhteiskunnasta, ihmisyydestä?- Anonyymi00014
Jotkut voivat olla yhdenlaisia, mutta heidänkin olisi hyvä ymmärtää myös erilaisuutta.
- Anonyymi00008
jos elämässä aina kysymys on terveydestä sairailla, silloin se on kovempi kohtalo opiskella terveystiedettä
opiskella kaiken, riittävästi, että tuntee itsensä varmaksi
jos sairaus ei anna periksi ja pitää, silloin yritys ymmärtää lääketiede pysyy
mutta mitä tapahtuu kun on oppinut kaiken?
antaako sivistys jotakin uutta ihmiselle, jolla voi yrittää paljon muuttua?- Anonyymi00015
Yksikään ihminen ei voi oppia aivan kaikkea.
- Anonyymi00009
Kerro miksi? Luuletko, että halusin syntynyt vammaisena? Että en haluaisi olla terve? Sinun haukkuminen ja kiusaaminen satuttaa minua! En tajua sinua lainkaan. Mitä saat siitä, että kiusaat ja haukut minua? Minä en saa mitään tästä ystävyydestä! Väität, että olen yli herkkä! Ei ystävä kiusaa ystävää!!
- Anonyymi00025
Tuo "ystävä" on vain mielikuvitustasi, sitä ei ole olemassa muille kuin sinulle itsellesi.
- Anonyymi00011
kun parantumisesta kyse, silloin peliin hurjia keksintöjä vain että saisi itsensä terveeksi
- Anonyymi00016
Jos ei pääse täysin terveeksi, niin sekin on hyvä oppia hyväksymään. Vähän huonommankin terveyden kanssa voi pärjätä ihan hyvin.
Jos joku asia tuntuu ylivoimaiselta saavuttaa, niin ei kannata yrittää liikaa, ei ole pakko.
Itseään ei voi kuitenkaan ylittää, voi olla ikävää, jos yrittää ylittää itsensä, ei olla kuitenkaan mitään superihmisiä.- Anonyymi00018
Ylittää sen verran itseensä ja käyttää kaikki voima varat, jotta työ menee hyvin ja kun näkee ihmisiä!
Illalla on hyvä olla vain yksin! - Anonyymi00019
Pakko! Muuten en kelpaa edes töihin.
- Anonyymi00023
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ylittää sen verran itseensä ja käyttää kaikki voima varat, jotta työ menee hyvin ja kun näkee ihmisiä!
Illalla on hyvä olla vain yksin!Niinpä. Tekee sen mihin pystyy, ja minkä jaksaa. Ja ihmisten näkeminen tekee aina hyvää, se on piristystä psyykelle. Jos olisi aina aivan yksin, ei jaksaisi kovin pitkään, ennen kuin alkaisi masentamaan ja ahdistamaan, ym.
Ja illalla joo, huilailee sitten, omaa aikaa. Lepokin on tärkeä osa kokonaisuutta.
- Anonyymi00022
Et kelpaa edes kunnon töihin, mutta olet kotona yksin työn jälkeen?? Siis työsi ei ole kunnollista vaan??
- Anonyymi00026
Mitä töitä aloittaja tekee jos ei ole "kunnon" työ?
- Anonyymi00027
Aloittaja käy töissä ja on vammanen,mutta ei osaa olla kiitollinen siitä että pystyy ylipäänsä tekee töitä? Silloin ei ole täysin työkyvytön. Missä on kiitollisuus ja armollisuus itseään kohtaan?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1011835- 591190
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4611179- 1701063
- 58841
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132837Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä49786- 84773
- 51728
- 57691