En kelpaa edes kunnon töihin, koska olen vammaisena syntynyt ja minulla on toinenkin diagnoosi, jonka sain myöhemmin. En ole henkisesti yhtä vahva kuin muut ihmiset ovat. Ystäviä en saa. Puolisoksi en kelpaa. Joten, kotona olen vain työn jälkeen. En jaksa enää kiusaamista ja haukkumista vammaisuuteeni takia! Kiusaaminen ja haukkuminen on vienyt itsetuntoni.
En kelpaa edes kunnon töihin
19
100
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Miksi liikkuisin enää, kun se kiusaaminen EI ikinä lopu! Minun vammaa ei voi parantaa. En jaksa aina teeskennellä, että olen normaali !
- Anonyymi00004UUSI
minulal ainaki todettu viisivuotiaana hahmotushäiriö aivoissa sekä (aivojen) kömpelyys ja motoriikka-ongelmia että esim kömpelöt kädet&sormet.
Joutuu usein selittämään esim täällä sosiaalisessa mediassa ihmisille kun en ole ymmärtänyt jotain asiaa niin joutua siinä sitten selittämään ja se ärsyttää tosi paljon koska vie aikaa paljon kaikille erikseen selittää asioita ja kun ittellä toi hahmotushäiriö niin usein viesteissäni on puutteita ja asiavirheitä sun muita niin ihmiset ei ymmärrä mun viestejä niin joutua siinä sitten monta kertaa selittämään.
Lisäksi monta kertaa joutuu aina selittään ja kertoon etten ole terve ihan että tuntuu että ne ei hyväksy mua. - Anonyymi00012UUSI
Älä teeskentele normaalia, ole vain ihan oma itsesi. Ei muiden ihmisten takia tarvitse mitään teeskennellä. Sinä kelpaat, vaikka et olekaan täydellinen. Kukaan ei ole täydellinen.
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Älä teeskentele normaalia, ole vain ihan oma itsesi. Ei muiden ihmisten takia tarvitse mitään teeskennellä. Sinä kelpaat, vaikka et olekaan täydellinen. Kukaan ei ole täydellinen.
Pakko teeskennellä, ettei näy niin vahvasti töissä ja kun liikun..
- Anonyymi00020UUSI
Oletko kokeillut sähköshokkihoitoa
- Anonyymi00002UUSI
Niinpä sanos muuta itte en ole vammainen mutta poden mt-ongelmia ja oon syntynyt myös hieman semmoseksi yksinkertaiseksi niin että on ärsyttävää kun joutuu selittämään muille erilaisuuttaan että se on tosi ärsyttävää minusta vai mitä?
- Anonyymi00003UUSI
ja loppupelissä emme ole edes erilaisia. Jonain päivänä toivon että meidät otetaan vastaan paremmin. Taitaa tosin olla harhakuvitelmaa.
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
ja loppupelissä emme ole edes erilaisia. Jonain päivänä toivon että meidät otetaan vastaan paremmin. Taitaa tosin olla harhakuvitelmaa.
Mehän olemme kaikki erilaisia, onneksi. Olisihan se kamalaa, jos kaikki olisi samanlaisia, eikö ?
Olen itsekin mt-kuntoutuja, vähän yksinkertainen (millä mittakaavalla se sitten katsotaan), hieman erilainen kuin ehkä muut, mutta minäkin olen ihminen, ihan kuten kaikki muutkin.
Eikä asioita tarvitse selitellä kenellekään, jos ei halua.
Ehkäpä on tärkeintä, että tulee toimeen, pärjää, ensimmäiseksi itsensä kanssa, sitä myöten on helpompaa pärjätä ja tulla toimeen muidenkin kanssa.
- Anonyymi00005UUSI
ei ainakaan kirjoituksissasi tunnu olevan mitään vääränlaista
- Anonyymi00006UUSI
esität ideasi selkeästi, hyvin, hallitusti
- Anonyymi00007UUSI
voiko ajatella, että erilaiset ihmiset ovat oikeata ihmiskuntaa ja väärää on että on vain yhdenlaisia ihmisiä
ehkä yhdenlaiset olettavat vääriä asioita yhteiskunnasta, ihmisyydestä?- Anonyymi00014UUSI
Jotkut voivat olla yhdenlaisia, mutta heidänkin olisi hyvä ymmärtää myös erilaisuutta.
- Anonyymi00008UUSI
jos elämässä aina kysymys on terveydestä sairailla, silloin se on kovempi kohtalo opiskella terveystiedettä
opiskella kaiken, riittävästi, että tuntee itsensä varmaksi
jos sairaus ei anna periksi ja pitää, silloin yritys ymmärtää lääketiede pysyy
mutta mitä tapahtuu kun on oppinut kaiken?
antaako sivistys jotakin uutta ihmiselle, jolla voi yrittää paljon muuttua?- Anonyymi00015UUSI
Yksikään ihminen ei voi oppia aivan kaikkea.
- Anonyymi00009UUSI
Kerro miksi? Luuletko, että halusin syntynyt vammaisena? Että en haluaisi olla terve? Sinun haukkuminen ja kiusaaminen satuttaa minua! En tajua sinua lainkaan. Mitä saat siitä, että kiusaat ja haukut minua? Minä en saa mitään tästä ystävyydestä! Väität, että olen yli herkkä! Ei ystävä kiusaa ystävää!!
- Anonyymi00011UUSI
kun parantumisesta kyse, silloin peliin hurjia keksintöjä vain että saisi itsensä terveeksi
- Anonyymi00016UUSI
Jos ei pääse täysin terveeksi, niin sekin on hyvä oppia hyväksymään. Vähän huonommankin terveyden kanssa voi pärjätä ihan hyvin.
Jos joku asia tuntuu ylivoimaiselta saavuttaa, niin ei kannata yrittää liikaa, ei ole pakko.
Itseään ei voi kuitenkaan ylittää, voi olla ikävää, jos yrittää ylittää itsensä, ei olla kuitenkaan mitään superihmisiä.- Anonyymi00018UUSI
Ylittää sen verran itseensä ja käyttää kaikki voima varat, jotta työ menee hyvin ja kun näkee ihmisiä!
Illalla on hyvä olla vain yksin! - Anonyymi00019UUSI
Pakko! Muuten en kelpaa edes töihin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941669
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1261549Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras761355- 301272
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1231098Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221001Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet46998- 22967
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n66848- 46773