En kelpaa edes kunnon töihin

Anonyymi-ap

En kelpaa edes kunnon töihin, koska olen vammaisena syntynyt ja minulla on toinenkin diagnoosi, jonka sain myöhemmin. En ole henkisesti yhtä vahva kuin muut ihmiset ovat. Ystäviä en saa. Puolisoksi en kelpaa. Joten, kotona olen vain työn jälkeen. En jaksa enää kiusaamista ja haukkumista vammaisuuteeni takia! Kiusaaminen ja haukkuminen on vienyt itsetuntoni.

19

100

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Miksi liikkuisin enää, kun se kiusaaminen EI ikinä lopu! Minun vammaa ei voi parantaa. En jaksa aina teeskennellä, että olen normaali !

• Anonyymi00004
        UUSI

minulal ainaki todettu viisivuotiaana hahmotushäiriö aivoissa sekä (aivojen) kömpelyys ja motoriikka-ongelmia että esim kömpelöt kädet&sormet.

Joutuu usein selittämään esim täällä sosiaalisessa mediassa ihmisille kun en ole ymmärtänyt jotain asiaa niin joutua siinä sitten selittämään ja se ärsyttää tosi paljon koska vie aikaa paljon kaikille erikseen selittää asioita ja kun ittellä toi hahmotushäiriö niin usein viesteissäni on puutteita ja asiavirheitä sun muita niin ihmiset ei ymmärrä mun viestejä niin joutua siinä sitten monta kertaa selittämään.

Lisäksi monta kertaa joutuu aina selittään ja kertoon etten ole terve ihan että tuntuu että ne ei hyväksy mua.

• Anonyymi00012
        UUSI

Älä teeskentele normaalia, ole vain ihan oma itsesi. Ei muiden ihmisten takia tarvitse mitään teeskennellä. Sinä kelpaat, vaikka et olekaan täydellinen. Kukaan ei ole täydellinen.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Älä teeskentele normaalia, ole vain ihan oma itsesi. Ei muiden ihmisten takia tarvitse mitään teeskennellä. Sinä kelpaat, vaikka et olekaan täydellinen. Kukaan ei ole täydellinen.

Pakko teeskennellä, ettei näy niin vahvasti töissä ja kun liikun..

• Anonyymi00020
        UUSI

Oletko kokeillut sähköshokkihoitoa

• Anonyymi00002
      UUSI

Niinpä sanos muuta itte en ole vammainen mutta poden mt-ongelmia ja oon syntynyt myös hieman semmoseksi yksinkertaiseksi niin että on ärsyttävää kun joutuu selittämään muille erilaisuuttaan että se on tosi ärsyttävää minusta vai mitä?

• Anonyymi00003
        UUSI

ja loppupelissä emme ole edes erilaisia. Jonain päivänä toivon että meidät otetaan vastaan paremmin. Taitaa tosin olla harhakuvitelmaa.

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

ja loppupelissä emme ole edes erilaisia. Jonain päivänä toivon että meidät otetaan vastaan paremmin. Taitaa tosin olla harhakuvitelmaa.

Mehän olemme kaikki erilaisia, onneksi. Olisihan se kamalaa, jos kaikki olisi samanlaisia, eikö ?
        Olen itsekin mt-kuntoutuja, vähän yksinkertainen (millä mittakaavalla se sitten katsotaan), hieman erilainen kuin ehkä muut, mutta minäkin olen ihminen, ihan kuten kaikki muutkin.
        Eikä asioita tarvitse selitellä kenellekään, jos ei halua.
        Ehkäpä on tärkeintä, että tulee toimeen, pärjää, ensimmäiseksi itsensä kanssa, sitä myöten on helpompaa pärjätä ja tulla toimeen muidenkin kanssa.

• Anonyymi00005
      UUSI

ei ainakaan kirjoituksissasi tunnu olevan mitään vääränlaista

• Anonyymi00006
        UUSI

esität ideasi selkeästi, hyvin, hallitusti

• Anonyymi00007
      UUSI

voiko ajatella, että erilaiset ihmiset ovat oikeata ihmiskuntaa ja väärää on että on vain yhdenlaisia ihmisiä

ehkä yhdenlaiset olettavat vääriä asioita yhteiskunnasta, ihmisyydestä?

• Anonyymi00014
        UUSI

Jotkut voivat olla yhdenlaisia, mutta heidänkin olisi hyvä ymmärtää myös erilaisuutta.

• Anonyymi00008
      UUSI

jos elämässä aina kysymys on terveydestä sairailla, silloin se on kovempi kohtalo opiskella terveystiedettä

opiskella kaiken, riittävästi, että tuntee itsensä varmaksi

jos sairaus ei anna periksi ja pitää, silloin yritys ymmärtää lääketiede pysyy

mutta mitä tapahtuu kun on oppinut kaiken?
      antaako sivistys jotakin uutta ihmiselle, jolla voi yrittää paljon muuttua?

• Anonyymi00015
        UUSI

Yksikään ihminen ei voi oppia aivan kaikkea.

• Anonyymi00009
      UUSI

Kerro miksi? Luuletko, että halusin syntynyt vammaisena? Että en haluaisi olla terve? Sinun haukkuminen ja kiusaaminen satuttaa minua! En tajua sinua lainkaan. Mitä saat siitä, että kiusaat ja haukut minua? Minä en saa mitään tästä ystävyydestä! Väität, että olen yli herkkä! Ei ystävä kiusaa ystävää!!

• Anonyymi00011
      UUSI

kun parantumisesta kyse, silloin peliin hurjia keksintöjä vain että saisi itsensä terveeksi

• Anonyymi00016
      UUSI

Jos ei pääse täysin terveeksi, niin sekin on hyvä oppia hyväksymään. Vähän huonommankin terveyden kanssa voi pärjätä ihan hyvin.
      Jos joku asia tuntuu ylivoimaiselta saavuttaa, niin ei kannata yrittää liikaa, ei ole pakko.
      Itseään ei voi kuitenkaan ylittää, voi olla ikävää, jos yrittää ylittää itsensä, ei olla kuitenkaan mitään superihmisiä.

• Anonyymi00018
        UUSI

Ylittää sen verran itseensä ja käyttää kaikki voima varat, jotta työ menee hyvin ja kun näkee ihmisiä!

Illalla on hyvä olla vain yksin!

• Anonyymi00019
        UUSI

Pakko! Muuten en kelpaa edes töihin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      94
      1669
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      126
      1549
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      76
      1355
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1272
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      123
      1098
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1001
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      998
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      22
      967
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      848
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      773
    Aihe