Miksi kiusaat aina?

Anonyymi-ap

Kerro miksi? Luuletko, että halusin syntynyt vammaisena? Että en haluaisi olla terve? Sinun haukkuminen ja kiusaaminen satuttaa minua! En tajua sinua lainkaan. Mitä saat siitä, että kiusaat ja haukut minua?

19

453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Yleensä kiusaaja on pikkusieluinen omaan elämäänstä tympääntynyt surkimus ja än koittaa tuolla kiusaamisella saada itselleen tunteen paremmuudesta. Siksi hän kiusaa sellaisia ihmisiä, jotka poikkeavat tavanomaisesta tai tavallisesta.

Kiusaaja myös pelkää erilaisuutta ja sitä, että hänen pienuutensa ja olemattomuutensa tulee esille.

• Anonyymi00002

Tuo kiusaaja ja haukkuja on sairas , mutta se ei ole mikään puolustus teoilleen. Kaikki kiusaaminen ja haukkuminen on täysin tuomittavaa. Oon niin pahoillani puolestasi! Toivottavasti sinulla on läheisiä jotka tukevat.

• Anonyymi00003

Jes, voi olla vaikka narsisti. Jos tää näitä tällä vuosituhannella syntyneitä, se on jopa todennäköistä siinä mielessä, että mediassa on kauheesti ollu juttuja miten nuoret aikuiset selvästi narsistisempia kuin vanhemmat ikäpolvet. Henkinen väkivalta on myös kriminalisoitu. Jos sanoo perusterveelle vaikkapa runkkari tai idiootti, se tuskin on, mutta jos pilkkaa ym vikaa, vamma tai saiarutta ja aina pahempaa jos jatkuva. Harkitse rikosilmoitusta, niin teen minäkin osin siksi ettei eskaloituisi hallitsemattomaksi. Väärintekijä on se jonka pitää muuttaa käytöstä!

Veikkaan, että tää Loimaa on paljon pahempi, mutta siellä käydessä en ole itse koskaan kuullu mitää negaa enkä Ypäjällä asuessa kuin jonkin verran lähipiirissä. Niin täähän on sitä maakuntaa missä toiseksi tylyimmät ihmiset. Täällä on kuulemma ansainnu vtuilut vaikken olisi mitään sanonut tai tehnyt. Jos taas sanon jotain noista mun jutuista ja njengi haluu siitä vtuilla, sekin on mun vika. Kaikki tuntuu kytkeytyvän jollain merkillisellä tavalla siihen, kun mä puhun mun terveysasioista (ja kenties sanapariin ulkoinen aivovamma): vakavia laiminlyöntejä monessa paikassa kotoa tyksiin, potentiaalisesti vakavaa väkivaltaa ja myös pysyvää haittaa, enemmän ja vähemmän hankalaa, isoja haitta- ja vaaratilanteita, vaikea depis ym

Jengi suhtautuu niinku olis kyse jostain vähäpätöisistä asioista jotka on kiinni lähinnä viitsimisestä ja ettei menneitä kannata miettiä, eivätkä edes tiedä mistä kaikesta kyse. Jos olsi vaikka lievähkö mt-ongelma, siihen voiski noin suhtautua. Ei varmaan jos itsellä kaikki hyvin eikä ole kiinnostunut kuin itsestä, eikä ole kukaan tehny mitään eikä pysyvää haittaa tai vaaratilanteita. Jos olis toisin toimittu ja myös kirjattu kaikki ja oikein eikä kaiken kukkuraksi vtuiltu, näitä ei tarvisi käydä läpi. Minkä taakseen jättää, sen eestään löytää. Jos joku on oikeestim turhaa, tavanomaisten parisuhdeasioiden vatvominen vuossien jälkeen, puhumattakaan vakavan väkivallan käytöstä, mikä on jo melkein tyhmää, jos terveys ja elämä muuten kunnossa ts. uutta kehiin ja miettii myös omaa käytöstä ja se siitä

lajijasuris

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Jes, voi olla vaikka narsisti. Jos tää näitä tällä vuosituhannella syntyneitä, se on jopa todennäköistä siinä mielessä, että mediassa on kauheesti ollu juttuja miten nuoret aikuiset selvästi narsistisempia kuin vanhemmat ikäpolvet. Henkinen väkivalta on myös kriminalisoitu. Jos sanoo perusterveelle vaikkapa runkkari tai idiootti, se tuskin on, mutta jos pilkkaa ym vikaa, vamma tai saiarutta ja aina pahempaa jos jatkuva. Harkitse rikosilmoitusta, niin teen minäkin osin siksi ettei eskaloituisi hallitsemattomaksi. Väärintekijä on se jonka pitää muuttaa käytöstä!

Veikkaan, että tää Loimaa on paljon pahempi, mutta siellä käydessä en ole itse koskaan kuullu mitää negaa enkä Ypäjällä asuessa kuin jonkin verran lähipiirissä. Niin täähän on sitä maakuntaa missä toiseksi tylyimmät ihmiset. Täällä on kuulemma ansainnu vtuilut vaikken olisi mitään sanonut tai tehnyt. Jos taas sanon jotain noista mun jutuista ja njengi haluu siitä vtuilla, sekin on mun vika. Kaikki tuntuu kytkeytyvän jollain merkillisellä tavalla siihen, kun mä puhun mun terveysasioista (ja kenties sanapariin ulkoinen aivovamma): vakavia laiminlyöntejä monessa paikassa kotoa tyksiin, potentiaalisesti vakavaa väkivaltaa ja myös pysyvää haittaa, enemmän ja vähemmän hankalaa, isoja haitta- ja vaaratilanteita, vaikea depis ym

Jengi suhtautuu niinku olis kyse jostain vähäpätöisistä asioista jotka on kiinni lähinnä viitsimisestä ja ettei menneitä kannata miettiä, eivätkä edes tiedä mistä kaikesta kyse. Jos olsi vaikka lievähkö mt-ongelma, siihen voiski noin suhtautua. Ei varmaan jos itsellä kaikki hyvin eikä ole kiinnostunut kuin itsestä, eikä ole kukaan tehny mitään eikä pysyvää haittaa tai vaaratilanteita. Jos olis toisin toimittu ja myös kirjattu kaikki ja oikein eikä kaiken kukkuraksi vtuiltu, näitä ei tarvisi käydä läpi. Minkä taakseen jättää, sen eestään löytää. Jos joku on oikeestim turhaa, tavanomaisten parisuhdeasioiden vatvominen vuossien jälkeen, puhumattakaan vakavan väkivallan käytöstä, mikä on jo melkein tyhmää, jos terveys ja elämä muuten kunnossa ts. uutta kehiin ja miettii myös omaa käytöstä ja se siitä

lajijasuris

...eräs tyyppi tuli ykskaks vittuileen sillain kun hän sanoi kaverilleen/tuttavalleen mutta päivänselvää että se oli mulle. Mitään konfliktia ei ollut, joten vähän outoa ja täysin väärin. Huono käytös ei sietämällä lopu vaan lopettamalla se! Pieni ajatuksen vivahde että olis jotain entisyyttä mutta kuin mulla ei ihan paras kasvo- ja nimimuisti. Mitään täyspäisen touhua tuo ei ole. Mun piti tehdä pikku näpäytys mutta se jäi sitten, tällä kertaa. Pointti on väärä käytös mutta myös se, kun oma tilanne ei ole missään määrin omaa syytä, vaikka nää tyypit sellasta narratiivia ns. viljelee ts. vain viitsimisasia.

Sit mä oon ihmetelly miks toiset on olleet suorastaan vihaisia, en tiedä olisko ns. taikasanat aivovamma, naisten- tai lastenhakkaaja elikkä oon jotain mielipiteitä esittänyt näistä ilmiöistä, joista eka koskee itseä triplasti. Muta kellekään ihmiselle suoraan en ole mitään sanonut, mutta aivab liian yleisiä ilmiöitä ovat eikä ainakaan helpota, jos nuoremmassa päässä syntyy jatkuvasti uusia narsisteja.

lajijasuris

• Anonyymi00005

Kouluampumisista vissiin liikaa kulunut, kun koulukiusaamiset rajussa kasvussa. Ellei sitten olla menty naurettavuuksiin ja kirjataan kaikki pikkuläpsyt ja yksittäiset haukkusanat niinku esim. Uoti "runkkari" (siitä ei siis ollu edes kyse). Oli "tappelu" bussin edessä, tuskin jälkeä tuli naamaan, ja potkaisipa itsekin ym. Olis voinut jättää myös jättää lapsellisen napin painelun vai oliko näitä jossain määrin muotitauteja feikkinepsy tai feikkimt-häiriö ja tic tic ticitti sekä tuli itkupotkuraivari.

Kotioväkivallasta kirjataan kans nauretytavat pikkulapsyt. On omaa kokemusta ihan kunnon fyysisestä väkivallasta (on viitteitä epäillä jopa eritytäin vakavaa vammantuottamusta: joku hoitaja sanoi jotain hyvin kiinnostavaa...) ja myös henkisestä sekä laiminlyönneistä ym. Missään ei näitäkään mainita, ja jos näistä tai melkein mistä vaan, ei lääkärit ym. kirjaa silti oikein mitään ylös. Nytki huomaa, kun mä näistä puhun, kuitataan ettei kannata vanhoja miettiä. No mutta lis aikoinaan toimittu kuten pitää eikä lähdetty kieltämis- ja vähättelylinjalle sekä vääristellä ja hävitetä asiakirjoja.

Ei niin kovin kauan sitten ollut noita nepsy- ja narsistipiirteisiä lapsia, teinejä, nuoria aikuisia läheskään samassa määrin ja silti niin voimallisesti perustellaan, että diagnostiikka parantunut ja se selittää ja että heitä pitää ymmärtää. Ettei vaan olisi kasvatettu laiskuuteen ja liikaan vapauteen sekä narsismiin ja kun tähän ympätään vetelä koulunkäynti ja övekrisi menny somen käyttö niin ihmekö tuo. Hyysätä heitä ei pidä, vaan säännöt, rajat, vastuut ja rangaistukset vaikka myöhemminkin.

Kumma juttu, kun itsellä on vaikka mitä fyys&psyk ongelmaa, kotona, oli,terveydessä, on 3 suht vakavaa päävammaakin sekä kasvatettu paljio päinpeetä. En ole noita metodeja aikuiseina apinoinut eli siirtänyt omaan elämään, en aiheuttanut fyysistä väkivaltaa, en henkistäkään (tekemisestä olen voinut sanoo) en ainakaan siinä määrin, että olis tullu jollekulle sotetarvetta.

Mutta siellä pesiskentällä mietein jäätelön mittaisen tauon ajan, tekisinkö ja saisinko vajakkina tehty yllättäen semmosen pään liikkeen (hän jäi istuun sopivaan paikkaan), jolloin vtuilut olis ainakin hetkeksi ohi, pahimmassa tapauksessa koko elämä. Järkkärit oli äärilaidoilla ja muu henkilökunta kioskeissa eikä, kukaan olisi nähnyt ja tajunnut mitään ennen kuin tapahtuu! Tänmähän voisi olla hyväkin palvelus ympäristölle, harvoin huono käytös kohdistuu vain yhteen ja noilla on usein fyys. väkivaltaakin

Julkisuudessa ollut vaiikka mitä vastaavia mutta eipä vaan kaikki saa samaa shittimyrskyä. No tämä kertonee, että osun ongelmien ytimeen ja teen oikeita toimia - jos kukaan ei suutu, mikään ei muutu!

lajijasuris

• Anonyymi00006

Kyllä minä muistan lajijasuriksen säälimättömät spekulaatiot Valkeakosken nuoren tytön murhaan liittyen. Mitä se sitten oli, nettikiusaamista omaisia kohtaan.

• Anonyymi00007

Toivoisin ettet enää suolla näitä kommenttejasi.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Kyllä minä muistan lajijasuriksen säälimättömät spekulaatiot Valkeakosken nuoren tytön murhaan liittyen. Mitä se sitten oli, nettikiusaamista omaisia kohtaan.

Ei, kyllä sympatiat on Vendin puolella. Olen pahoillani, jos joku on pahastunut mutta pelkkä spelukaatio on silti eri asia kuin aito mielipide tai käyttäytyminen. Se liittyi eri näkökulmiin ja täytyi olla ihan varhaisvaiheessa ja kenties media uutisoi puutaheinää. Mä oon paljom lukenut murha.infoa, jossa paljon speluloidaan myös. En muista mitä kirjoitin, ja en aksa tarkistaa tekstiä, mutta sitäkin enemmän on luetun ymmärtämisen ongelmia ihmisillä. Niinku vissiin nytkin, sillä em. kirjoitusten pohjalta tajuu ettei se noin mene.

No, ehkä joku incel voisi olla, ja tavallaan oonkin, mutta fyysistä syistä enkä korvien välistä. No, en ole asiaa uhrannut ajatuksi, kun ei tällä terveydellä paljon tartte, mutta sen oon huomannu, että keskisuuret tissit, iloiset silmät ja ystävällinen hymy tuo hyvän mielen moneksi tunniksi, ja saattaa jopa näkee unta seuraavana yönä 😊

lajijasuris

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Toivoisin ettet enää suolla näitä kommenttejasi.

Niinpä jos kutosta tarkoitit, kun taas mun kirjoitus ei edes ole varsinaista kommentointia.

lajijasuris

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ei, kyllä sympatiat on Vendin puolella. Olen pahoillani, jos joku on pahastunut mutta pelkkä spelukaatio on silti eri asia kuin aito mielipide tai käyttäytyminen. Se liittyi eri näkökulmiin ja täytyi olla ihan varhaisvaiheessa ja kenties media uutisoi puutaheinää. Mä oon paljom lukenut murha.infoa, jossa paljon speluloidaan myös. En muista mitä kirjoitin, ja en aksa tarkistaa tekstiä, mutta sitäkin enemmän on luetun ymmärtämisen ongelmia ihmisillä. Niinku vissiin nytkin, sillä em. kirjoitusten pohjalta tajuu ettei se noin mene.

No, ehkä joku incel voisi olla, ja tavallaan oonkin, mutta fyysistä syistä enkä korvien välistä. No, en ole asiaa uhrannut ajatuksi, kun ei tällä terveydellä paljon tartte, mutta sen oon huomannu, että keskisuuret tissit, iloiset silmät ja ystävällinen hymy tuo hyvän mielen moneksi tunniksi, ja saattaa jopa näkee unta seuraavana yönä 😊

lajijasuris

...sitäpaitsi Vendin tapaus on lajissaan hyvin poikkeuksellinen, yllätys ja järkytys monelle asiantuntijallekin. Oliskohan omat spekut ollu: nykypäivänä nyt vaan eka veikkaus on, osapuolten ollessa vaaleanaamoja, joku huumeiden käyttöön liittyvä syy esim. velka. Tuon tapauksen ilm. sama kaivoi ennenkin ikäänkuin todistaakseen sillä mun yleisen ajattelun. Näinhän nämä ei mee

Useimmiten miehiä henkirikoksissa, mutta ei naiset harvinaisuuksia ole. Tulikin mieleen, että se Hiirosen tapaus oli myös tosi tosi raukkamainen ja törkee, huumekuvioksikin. Siinä muuten taisi joku jossain määrin sivullinen kostaa ja meni "omasta tahdosta" vankilaan. Periaatteellisella tasolla onnistusi itseltäkin, kun ei ole mitään menetettävää.

lajijasuris

• Anonyymi00012
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Niinpä jos kutosta tarkoitit, kun taas mun kirjoitus ei edes ole varsinaista kommentointia.

lajijasuris

...nyt on vakavista asioista ja lisäksi osa ihmistä käyttäytyy niin, että mä oon ikäänkuin pakotettun puhuu (joo ei tää Forssaan liity mut periaate). He elää ensinnäkin ehkä jotain muuta aikaa mitä tarkoitan, muuta vtuilua jne. '

Jos ei ole luurankoja kaapissa, tunne-elämä kunnossa, niin kyllä sillon pystyy puhuun ongelmista, kun taas kieltäminen on epäkypsää. Lisäksi vakavissa asioissa suuri patoutumisen vaara ja myöhemmin vakavan eskalaation

Ja vielä kyllä lääkärin pitää tutkia kirjata merkittävät ja varsinkin vakavat oireet, väkivalta- ja tapaturmajutut, kolarit ym on ne sitten tullu kotona, koulussa yms omasta syystä vai muusta syystä, (epäillä kotiväkivaltaa hetkästi jo vauvalla) eikä lähtee denialisoimaan ja ignooraan minkä jälkeen puhetta esim. kehityshäiriöstä ilman perustetta ja mitä ei sitäkään edes kirjaa paperille niinkuin ei siis mitään oireitakaan!

Ei varmaan ole oikein ja yhdentekevää, ei todellakaan mutta tässä yhdentyyppinen konkreettinen kuvaus omalta kohdalta, prkle!!! Ja mikä motiivi??? Tosta sulkeiden sisällä olevasta on vain eräänläinen aavistus, mutta ei harha vaan papereiden ja hoitajakeskustelun pohjalta mutta myös vanhempien käytös myötävaikuttaa, eivät olleet penaalin terävämpiä ja rauhallimpia mutta nepsynarsisteja kyllä

lajijasuris

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

...nyt on vakavista asioista ja lisäksi osa ihmistä käyttäytyy niin, että mä oon ikäänkuin pakotettun puhuu (joo ei tää Forssaan liity mut periaate). He elää ensinnäkin ehkä jotain muuta aikaa mitä tarkoitan, muuta vtuilua jne. '

Jos ei ole luurankoja kaapissa, tunne-elämä kunnossa, niin kyllä sillon pystyy puhuun ongelmista, kun taas kieltäminen on epäkypsää. Lisäksi vakavissa asioissa suuri patoutumisen vaara ja myöhemmin vakavan eskalaation

Ja vielä kyllä lääkärin pitää tutkia kirjata merkittävät ja varsinkin vakavat oireet, väkivalta- ja tapaturmajutut, kolarit ym on ne sitten tullu kotona, koulussa yms omasta syystä vai muusta syystä, (epäillä kotiväkivaltaa hetkästi jo vauvalla) eikä lähtee denialisoimaan ja ignooraan minkä jälkeen puhetta esim. kehityshäiriöstä ilman perustetta ja mitä ei sitäkään edes kirjaa paperille niinkuin ei siis mitään oireitakaan!

Ei varmaan ole oikein ja yhdentekevää, ei todellakaan mutta tässä yhdentyyppinen konkreettinen kuvaus omalta kohdalta, prkle!!! Ja mikä motiivi??? Tosta sulkeiden sisällä olevasta on vain eräänläinen aavistus, mutta ei harha vaan papereiden ja hoitajakeskustelun pohjalta mutta myös vanhempien käytös myötävaikuttaa, eivät olleet penaalin terävämpiä ja rauhallimpia mutta nepsynarsisteja kyllä

lajijasuris

...tämä olkoon viimeinen, ellen sitten jollekin vastaa

Tapaihtuipa eräässä koulussa ja vain tämän muistan, ja sanojan mutta hänestä en anna vihjettäkään julkisesti, tai saan mieleen palautettua (Lsd/sieni trippi muuten vois olla kiinnostava): Lopeta nyt heti ennen kuin tapat sen! (pää otti osumaa seinää) - ei lue missään paitsi eläkehakemuksessa. Kaikkea tuli heti mutta pysyvääkin ja vanhat (eli mm. diabetes ins. ja vireystila huononi paheni + uusia tais tulla ajattelun ja puheen heikkenemine ja selvemmin psyyke heikkeni. En tiedä oliko noin dramaattinen mutta näähän on tuurista kiini, ja varsinkin kun alla oli jo yksi aivovamma.

Lisäksi noihin aikoihun taloustilanne huononi dramaattisesti ihan vanhempien silkan hölmöilyn takia mutta minusta tehtiin syntipukki tähänkin sen päälle ettei terveysasioihuin puututtu tarpeeksi. Ei kiinnostanu kuin kaljanjuonti ja lainanmaksu. Jos jonkin ongelman yritti nostaa suututtiin niin pirusti, oltu jo äiti puukko kädessä, isä remmi (ja hällä riitto jos oli vähän eri mieltä yms) mutta hän kuoli ennen kuin pahempaa tuli ja olis tullut kun puupää varoitti "kun kasvatte, on kunnon tappelut"!

Keskinäiset välit heikkeni ja etäistyi, varmaan kylmenikin. Myöhemmin vähän älähdin noista, mutta kappas hommattiin pakkohoitoon - haluttiin kuulemma auttaa. Ylipäänsä minä olen ollut hyväksi käytetty "työmuurahainen", jolle nämä perusterveet, ei käyhät, matkustelleet vtuli ja myös valitti omaa "surkeutta". olen perheen sisällä ollut yksin vs muut. Kaikki kaverisuhteet jäi hissuksiin terveyden heikkenemisen myötä - ei ollut koskaa eikä mitään ongelmaa niissä.
        Vanhemmat nyt kuolleet, sisaruksiin en halua olla yhteydessä, eikä hekään vaikka väittävät - ei kahvin juonti ole mitään välittämistä.

lajijasuris

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Tapaihtuipa eräässä koulussa ja vain tämän muistan, ja sanojan mutta hänestä en anna vihjettäkään julkisesti, tai saan mieleen palautettua (Lsd/sieni trippi muuten vois olla kiinnostava): Lopeta nyt heti ennen kuin tapat sen! (pää otti osumaa seinää) - ei lue missään paitsi eläkehakemuksessa. Kaikkea tuli heti mutta pysyvääkin ja vanhat (eli mm. diabetes ins. ja vireystila huononi paheni uusia tais tulla ajattelun ja puheen heikkenemine ja selvemmin psyyke heikkeni. En tiedä oliko noin dramaattinen mutta näähän on tuurista kiini, ja varsinkin kun alla oli jo yksi aivovamma.

Lisäksi noihin aikoihun taloustilanne huononi dramaattisesti ihan vanhempien silkan hölmöilyn takia mutta minusta tehtiin syntipukki tähänkin sen päälle ettei terveysasioihuin puututtu tarpeeksi. Ei kiinnostanu kuin kaljanjuonti ja lainanmaksu. Jos jonkin ongelman yritti nostaa suututtiin niin pirusti, oltu jo äiti puukko kädessä, isä remmi (ja hällä riitto jos oli vähän eri mieltä yms) mutta hän kuoli ennen kuin pahempaa tuli ja olis tullut kun puupää varoitti "kun kasvatte, on kunnon tappelut"!

Keskinäiset välit heikkeni ja etäistyi, varmaan kylmenikin. Myöhemmin vähän älähdin noista, mutta kappas hommattiin pakkohoitoon - haluttiin kuulemma auttaa. Ylipäänsä minä olen ollut hyväksi käytetty "työmuurahainen", jolle nämä perusterveet, ei käyhät, matkustelleet vtuli ja myös valitti omaa "surkeutta". olen perheen sisällä ollut yksin vs muut. Kaikki kaverisuhteet jäi hissuksiin terveyden heikkenemisen myötä - ei ollut koskaa eikä mitään ongelmaa niissä.
        Vanhemmat nyt kuolleet, sisaruksiin en halua olla yhteydessä, eikä hekään vaikka väittävät - ei kahvin juonti ole mitään välittämistä.

lajijasuris

...ja yks varma muistikuva, vaikka valaehtoinen, äidin puukkoon tarttumisesta: kysyin siitä vauva-ajasta, kun papereista ei kaikki käy ilmi, että koska minut on ambulanssilla toimitettu sairaalaan, niin oliko aivan varmasti keuhkokuume vain jotain muuta. Ja miksi näin, tuolloin ensinnäki tutkimusmeneltelmät oli nykyistä huonommat mutta ennen kaikkea lääkärit olivat haluttomia kirjaamaan epäilyjä ja selviä kodin väkivaltajuttuja tai laiminlyöntejä ja paperiin kirjatgtiin höpöjä jos mitään.

Minusta noin voimakas agressiivinen reaktio, kun ei ole mikään (varsinainen) keva, vain ja ainostaan raskaasti syyksiluettavaa riippumatta mitä tapahtui...ja tästä asiasta jos kysyi tuli joka kerta pakkohoitouhkaus!

lajijasuris

• Anonyymi00015
        UUSI

Lajijasuris, liian pitkät viestisi jäävät varmasti useimmilta lukematta. Kirjoita lyhyemmin.

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Lajijasuris, liian pitkät viestisi jäävät varmasti useimmilta lukematta. Kirjoita lyhyemmin.

Ei kaikkea voi mutta joo on siinä lukemista jos kaikki oitkiä

lajijasuris

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Tapaihtuipa eräässä koulussa ja vain tämän muistan, ja sanojan mutta hänestä en anna vihjettäkään julkisesti, tai saan mieleen palautettua (Lsd/sieni trippi muuten vois olla kiinnostava): Lopeta nyt heti ennen kuin tapat sen! (pää otti osumaa seinää) - ei lue missään paitsi eläkehakemuksessa. Kaikkea tuli heti mutta pysyvääkin ja vanhat (eli mm. diabetes ins. ja vireystila huononi paheni uusia tais tulla ajattelun ja puheen heikkenemine ja selvemmin psyyke heikkeni. En tiedä oliko noin dramaattinen mutta näähän on tuurista kiini, ja varsinkin kun alla oli jo yksi aivovamma.

lajijasuris

Menkäähän vaikka katsoo mitä tekoäly vastaa kun kysyy onko vaarallista lyödä lasta (hintelä vs. roteva eikä kaikkien anatomia ole sama)) remmillä, ja solokipiällä... niinpä voi tulla joku vaurio heti tai mikä johtaa myöhemmin toiseen + tietty psyyke&personna + se onko täysin terve vai onko jotain.

Tässä on taas eräs näkökulma. Ei nää asiat ole yksioikoisia eikä todellakaan mene niin että menneet on menneitä, kun ne jättää ikuisen jäljen varsinkin jos ihmiselle tulee pysyvää haittaa, sosiaalisia ja rahallisia ongelmia mitä kieltäminen ja vähättely entisestään syventäöä aivovammaisella. Tätä olen tarkoittanutnut sanoessani, että minuahan sitä olisi pitänyt paapoa. No ei ihan paapoa, kun minulla on ihmeen hyvä resilienssi ja kovuutta löytyy periaatteessa. Sitä oon paljo ihmetelly miks jollain perusterveellä ja kun hyvästä perheestä, on vähän huono resilienssi.

lajijasuris

• Anonyymi00011

Kun olin koulutuksessa vähän finanssikriisin jälkeen aikoinaan sotainvalideille rakennetussa erityisopitossa, mutta sittemmin tai ainakin silloin oli suurin osa käytös-, psyk- tai päihdeinvalideja.

Silti siellä oli yllättävänkin tiukat kiusaamisen vastaiset säännöt. Olitpa sitten keva, nepsy, pers.häir. ex-narkki, ex-juoppo, aivo- tai selkäydinvammainen tai psyk. sairas, niin herkästi joutui reksin puhutteluun ja herkästi uhattiin erottamisella mistä olis tullu tukikarenssia. Toimi helkutin hyvin! Kas, sairaat ja ja vammautuneet tai vammautettut noudattaa sääntöjä, kun on seuraukset. Ihmeellistä, eikö totta...!
      Kaupungin ilmapiiri oli myös hyvä, itse kohtasin vtuilua vain yhden S-marketin vanhan akan ja yhden pizzerian vai mikä se nyt oli jonkun afrikaanon toimesta.

lajijasuris

• Anonyymi00017
      UUSI

Lajisaurus, miksi kiusaat aina?

• Anonyymi00019
      UUSI

Olisi hyvä puuttua kiusaamiseen heti tarpeeksi jämerästi, helppoo se ei ole yksin ainakaan. Ensin terävää tarvittaessa kovenevaa puhetta ja ääripäässä pyytää jonkun kouluttaa niinku ennen on tehty eli ns. takomaan järkeä kevalle päähän, että osaa käyttäytyä. Niinku totesin, kyllä sääntöjä noudatetaan kun on seuraukset!

lajijasuris

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      27
      3515
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      2740
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      118
      2672
    4. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      2358
    5. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      16
      1817
    6. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      77
      1752
    7. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      50
      1668
    8. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1626
    9. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1325
    10. Jos saisit antaa yhden neuvon

jälkikasvullesi elämää varten, niin minkä antaisit?
      Sinkut
      143
      1319
    Aihe