Iskä on järkyttynyt

Anonyymi-ap

Tämä teksti järkyttää jopa Posson kirjoittamana.

"Jotain on kasvatuksessa pahasti ongelmissa jos pennut eivät pysty olemaan kahta kolmea viikkoa rannalla, silloin on jotain mennyt pahasti pieleen, kun itse vanhemmuuskin täysin hukassa, ei voida odottaa mitään pennuiltakaan, kun pennut päättävät mitä tehdään, jo 90 luvulla tuttavapiirissäni oli muutama perseileva pentu, ja aina voitiin katsoa vanhempina peiliin sieltä se ongelma löytyy, laiffila palstan heikoin"

Alusta loppuun hevonpaskaa ja järkyttävää lasten halveksimista, jopa vihaamista. Tuollaisen tekstin kirjoittaneen ei olisi koskaan pitänyt lisääntyä. Toivon silti kaikkea hyvää jälkikasvulleen biologisesta isästään huolimatta.

Mietitään tuota kirjoituksen kuviota. Siis perhe lähtee lomalle lasten kanssa, jonka isä on päättänyt että vietetään se rannalla.

Päiväksi luetaan se ajanjakso kun Aurinko paistaa. Thaimaassa siis noin aamukuudesta iltapäiväkuuteen. Lasten siis tulee "pystyä olemaan" rannalla 2-3 viikkoa tai vanhemmissa on "jotain mennyt pahasti pieleen"?

Katsotaanpa ensin suositukset auringon säteilyn saamiselle lomalla. Tämä on aikuisille. Lapsille vielä paljon vähemmän.

"Thaimaan UV-indeksi voi nousta jopa lukemiin 15–17. Ensimmäisinä päivinä iho voi palaa jo 10–15 minuutissa. Totuttele aurinkoon vähitellen ja oleskele suorassa auringossa aluksi vain lyhyitä, 15–30 minuutin jaksoja, kunnes ihosi on tottunut"

Kovin UV-säteily porottaa klo 10.00–16.00 välisenä aikana. Silloin kannattaa hakeutua varjoon tai viettää siestaa. Korkea suojakerroin: Käytä vähintään suojakerrointa 30-50. Suojaa herkimmin palavat alueet, kuten hartiat, niska ja kasvot, keveillä vaatteilla ja lierihatulla.

Nesteytys: Juo runsaasti vettä, sillä kuuma trooppinen ilmasto ja aurinko haihduttavat kehosta nestettä huomaamatta"

Karkeasti sanottuna Possoa syytettäisiin siis murhasta, vietyään lapset 2-3 viikoksi rannalle ilman suojaa ja muuta tekemistä muualla.

Vaikka meidän lapset täällä onkin tottuneet jo aurinkoon, niin silti on suojaavat vaatteet, voiteet, lippalakit ja muut päähineet sekä rajoitukset viettää aikaa suorassa auringossa.

Jokainen joka hiemankin tietää rantalomailusta lämpimässä, tietää että rantavesien äärellä säteily kertaantuu, aurinkorasvat huuhtoutuu pois ja iho palaa kirkuvan punaiseksi jopa puolessa tunnissa ekoina päivinä.

Miten on siis mahdollista edes että joku edes ehdottaa että lasten on pysyttävä rannalla 2-3 viikkoa? Millainen tämä ehdottaja on isänä? Kiduttaja-Pullinen?

2010

32

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mainitse yksi asia jota Pasanen ei vihaa? Ehkä kelakorvauksia hän ei vihaa, paitsi toisten kelakorvauksia.

• Anonyymi00003

Mitä luulet osamaksu, jos lapset eivät pysty muutamaa viikkoa olemaan rannalla, hieman vanhempana on odotettavissa ongelmia, kuten sanoin jos vanhemmuus on täysin hukassa, niin vanhemmiten saat mitä tilaat, varmasti... Elämme aikaa joka tulee huonontamaan elämänlaatua ja elintasoa seuraavan 20 vuoden aikana, asiantuntijat kutsuvat aikaa itsekeskeisyyden aikakaudeksi josta maksetaan vielä kova hinta å

Ja resuperse toki auringolta pitää suojautua, minä olen käyttänyt suojavoiteita, yleensä 20, ja istuin varjossa.

• Anonyymi00004

Ja itseasiassa vesipuisto on rantaakin parempi vaihtoehto, en juurikaan kaipaa mitään Thaimaasta, mutta Black mountain tulee mieleen, ja khuntoy ravintoa ne on ykkös Thaimaata.

• Anonyymi00005

Tietääkä Posso lapsesi törkykirjoittelustasi täällä?

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ei ne ole mitään törkyä vaan selvää factaa, edes 15v. Ei ole riittävän kehittynyt päättämään asioistaan, monet eivät edes 20 vuotiaana. Tuota factaa tukee useampikin tutkimustulos, USAsta, Saksasta ja Suomesta.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ei ne ole mitään törkyä vaan selvää factaa, edes 15v. Ei ole riittävän kehittynyt päättämään asioistaan, monet eivät edes 20 vuotiaana. Tuota factaa tukee useampikin tutkimustulos, USAsta, Saksasta ja Suomesta.

Komppaan Numbaa.

>§<

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Komppaan Numbaa.

>§<

Tietenkin komppaat Posson mielikuvitusystävänä, mutta minä tarkoitinkin töryllä vihakirjoituksiaan mitkä kohdistuvat Pattayaa, Thaimaata, thaimaalaisia, suomalaisia turisteja ja suomalaisia thaimaalaisten puolisoja kohtaan, jne.

Pidätkö sinä tällaista toimintaansa asiallisena ja onko Posso mielestäsi mieleltään täysin tasapainoinen henkilö?

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Tietenkin komppaat Posson mielikuvitusystävänä, mutta minä tarkoitinkin töryllä vihakirjoituksiaan mitkä kohdistuvat Pattayaa, Thaimaata, thaimaalaisia, suomalaisia turisteja ja suomalaisia thaimaalaisten puolisoja kohtaan, jne.

Pidätkö sinä tällaista toimintaansa asiallisena ja onko Posso mielestäsi mieleltään täysin tasapainoinen henkilö?

Kiitos possotelusta, todella miehehästä toimintaa, pysy siinä...

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Toetääkö Pölkky lapsesi törkykirjoittelustasi täällä?

• Anonyymi00008

"Pasasen poika pyörii kerrotun mukaan Jyväskylän piripoikien parissa, joten ei kannata ottaa lastenkasvatusvinkkejä vastaan Pasaselta. Tytärtään ei ole nähnyt 20 vuoteen."

Huomasin rakkaan tuollaisen tuut tuut piip paa kirjoituksen tuolla toisaalla.

Montako prosenttia tuossa on factaa?

>§<

• Anonyymi00011

Veikkaisin 100, Pasasen matriisilaskuopin mukaan ehkä jopa 200!

• Anonyymi00013

Voin vakuuttaa että en prosenttiakaan, selvää aivotonta herjaamista... Poikani ei juo edes yhtä olutta.

• Anonyymi00012

2010 meillä hieman periaatteet erilaisia elämässämme, edelleenkin jos lapset eivät pysty viettämään rantalomaa kaksi kolme viikkoa, vanhemmissa on jotain pahasti vinossa, esim phuketissa on erinomaiset kalavedet, parhaat koko thaimaassa, ostat pennuillesi sieltä snorrkkelin ja lasit viipyvät varmasti viikon rannalla katsellen kaloja, se meren eläviä. ne ovat upeita olen ollut monta kertaa, toinen viikko menee vaikka vesipuistossa, kun vanhemmuus on hukassa pelätään olla omien pentujen kanssa, ettei ne vain tylsisty. tai väsy... lomalla, tässä on jo lähtötilanne pielessä...

Hyvin monilla pennuilla on jo lapsena psyykkisiä ongelma, 18 vuotiaana eivät kelpaa armeijaan eivätkä töihin, mistä luulet tämän johtuvan, siihen on helppo vastaus, kun vanhemmat eivät pärjää edes itsensä kanssa, heistä ei ole esikuvia lapsilleen, ja homma karkaa käsistä jos pennut päättävät mikä aktiviteetti on seuraavana.

AINA JA JOKA TAPAUKSESSA VANHEMMAT PÄÄTTÄVÄT MITÄ TEHDÄÄN, JA MYÖS VASTAAVAT NIISTÄ.

Tuo sinun pääaukomisesi, tuosta auringosta, se että pennut eivät pala on vanhempien vastuulla heidän tehtävä on katsoa ettei tule ongelmia, tai etteivät pennut huku mereen, tai nyt missä uivatkin...

Tämä ei tietenkään tarkoita mitää perhepatriosmiaa, vaan sitä että toki yhdessä
      mietiin mitä tehdään, mutta vanhemmat kantavat vastuu joka tapauksessa.

• Anonyymi00015

Koeta nyt ymmärtää että suomalaisia lapsia ei voi viedä rantalomalle, jossa rannalla ollaan koko päivä. Siinä ei auta mitkään rasvat kun lapset joutuisi heti ekana iltana sairaalaan ja se on törkeä pahoinpitely.

Ei kukaan voi olla niin tyhmä (tai niin luuli) että veisi pienet lapset palamaan rannalle. Ekana päivänä maksimi suorassa auringossa on 30 minuuttia. Mitä ajattelit lasten tekevän sitten loppupäivän? 30 minuuttia kun on vain pieni osa päivää.

Tokana päivänä tunti suorassa auringossa on maksimi, vaikka sen jakaisi osiin. Päivinä 3-5 voi jo olla sellaiset 90 minuuttia rannalla mutta ei yhteen putkeen.

Kahta tuntia enempää ei voi olla rannalla edes kahden viikon kohdalla. Lieväkin palaminen on ikävää lomalla. Kuume nousee, kirvelee, ei saa nukuttua, vilunväristyksiä ja jatkuvaa voitelua after sun- voiteilla ja jogurteilla.

Näkee selkeästi Posson jutuista että päivääkään ei ole koskaan ollut pienten lasten kanssa lomalla missään saati sitten tropiikissa.

Snorklausretket sopii jo sellaisesta 9- vuotiaasta eteenpäin ja ne kestää yleensä kolme varttia Thaimaassa ja pidetään paidat päällä palamisen vuoksi ja suojaudutaan samalla meduusoilta osittain ainakin.

Suomessa eniten peuhannut aikoinaan mökkiolosuhteissa lasten kanssa. Samat virikkeet lapsille kuin täälläkin, eli majat puuhun, kulkupeliä alle ja vesileluja. Kaikki lapseni ovat osanneet uida jo ennen kouluikää. Nuorin nelivuotiaana.

Suomessa mökillä vesihiihdettiin, veneiltiin, kalasteltiin, retkeiltiin, etsittiin aarretta joka perimätietojen mukaan eräät paikalliset rosvoveljekset olisivat eräälle alueelle jättäneet jne.

Lapsilla oli itsetehtyjä jouskareita ja omia askareita. Suurista männyistä roikkui naruja ja keinuja joita pitkin pääsi "lienahtamaan" seuraavalle köydelle. Yhdessä tehtiin ja erikseen. Oli myös ihan rauhaa vaan, saunottiin, istuttiin terassilla, uitiin yhdessä ja olin hyvä kertomaan omasta päästä keksittyjä iltasatuja joita lapset sai täydentää.

Täsmälleen samoja juttuja tehdään täälläkin, mihinkäs sitä tavoistaan pääsee. Etsittiin yhtenä päivänä sopivan kokoista puhallusputkea marjoille, ei löytynyt niin lähdettiin rautakauppaan ostamaan sopiva.

Sen verran lapsettaa tässäkin iässä vielä että olen aivan yhtä innoissaan kuin lapset kun keksii jotakin kivaa tekemistä. Sen jälkeen he jatkavat siitä itse kavereidensa kanssa. Meillä on myös perinteinen krokettipeli usein käytössä nurmialueella.

Nyt meillä on toinenkin koira, joka on samaa sukua kuin kuvissa esiintynyt koiramme. Ei tule aika pitkäksi heillä ja kunto kasvaa, kun kilvoittelevat keskenään ja isompi opettaa kaikki temppunsa ja paimentaa kuten paimenkoiran kuuluu.

2010

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Koeta nyt ymmärtää että suomalaisia lapsia ei voi viedä rantalomalle, jossa rannalla ollaan koko päivä. Siinä ei auta mitkään rasvat kun lapset joutuisi heti ekana iltana sairaalaan ja se on törkeä pahoinpitely.

Ei kukaan voi olla niin tyhmä (tai niin luuli) että veisi pienet lapset palamaan rannalle. Ekana päivänä maksimi suorassa auringossa on 30 minuuttia. Mitä ajattelit lasten tekevän sitten loppupäivän? 30 minuuttia kun on vain pieni osa päivää.

Tokana päivänä tunti suorassa auringossa on maksimi, vaikka sen jakaisi osiin. Päivinä 3-5 voi jo olla sellaiset 90 minuuttia rannalla mutta ei yhteen putkeen.

Kahta tuntia enempää ei voi olla rannalla edes kahden viikon kohdalla. Lieväkin palaminen on ikävää lomalla. Kuume nousee, kirvelee, ei saa nukuttua, vilunväristyksiä ja jatkuvaa voitelua after sun- voiteilla ja jogurteilla.

Näkee selkeästi Posson jutuista että päivääkään ei ole koskaan ollut pienten lasten kanssa lomalla missään saati sitten tropiikissa.

Snorklausretket sopii jo sellaisesta 9- vuotiaasta eteenpäin ja ne kestää yleensä kolme varttia Thaimaassa ja pidetään paidat päällä palamisen vuoksi ja suojaudutaan samalla meduusoilta osittain ainakin.

Suomessa eniten peuhannut aikoinaan mökkiolosuhteissa lasten kanssa. Samat virikkeet lapsille kuin täälläkin, eli majat puuhun, kulkupeliä alle ja vesileluja. Kaikki lapseni ovat osanneet uida jo ennen kouluikää. Nuorin nelivuotiaana.

Suomessa mökillä vesihiihdettiin, veneiltiin, kalasteltiin, retkeiltiin, etsittiin aarretta joka perimätietojen mukaan eräät paikalliset rosvoveljekset olisivat eräälle alueelle jättäneet jne.

Lapsilla oli itsetehtyjä jouskareita ja omia askareita. Suurista männyistä roikkui naruja ja keinuja joita pitkin pääsi "lienahtamaan" seuraavalle köydelle. Yhdessä tehtiin ja erikseen. Oli myös ihan rauhaa vaan, saunottiin, istuttiin terassilla, uitiin yhdessä ja olin hyvä kertomaan omasta päästä keksittyjä iltasatuja joita lapset sai täydentää.

Täsmälleen samoja juttuja tehdään täälläkin, mihinkäs sitä tavoistaan pääsee. Etsittiin yhtenä päivänä sopivan kokoista puhallusputkea marjoille, ei löytynyt niin lähdettiin rautakauppaan ostamaan sopiva.

Sen verran lapsettaa tässäkin iässä vielä että olen aivan yhtä innoissaan kuin lapset kun keksii jotakin kivaa tekemistä. Sen jälkeen he jatkavat siitä itse kavereidensa kanssa. Meillä on myös perinteinen krokettipeli usein käytössä nurmialueella.

Nyt meillä on toinenkin koira, joka on samaa sukua kuin kuvissa esiintynyt koiramme. Ei tule aika pitkäksi heillä ja kunto kasvaa, kun kilvoittelevat keskenään ja isompi opettaa kaikki temppunsa ja paimentaa kuten paimenkoiran kuuluu.

2010

Uskotaan että osaat kertoa satuja.

Kun nuorimmainen oli 4 vuotias niin sinä asuit jo silloin talvet Pattayalla.

Kerroppa vakifanillesi syylittäjälle olet kokenut enemmän oikeaa Thaimaata ja asioinut enemmän Thaimaalaisten ihmisten kanssa, tutustunut enemmän heidän elämäänsä kuin aikana jolloin sulle oli tärkeintä elämässä olla kännissä Pattayalla.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

2010

Pölkystä päähän osamaksu, olen ollut lasteni kanssa monta kertaa kanarialla ja rodoksella kun he olivat pieniä usein oli mukana myös ex:n sukulaispentuja, pari kertaa jopa äitini. Aikamme vietimme pääosin rannalla, toki kävimme syömässä, ja välipalalla, tarpeen mukaan, kun pennut hieman vanheni, pidemälläkin käytiin, jos maassit riitti. Kaupunki lomiakin oli muutama mutta yleensä ex:n ja hanen siskojensa kanssa. Phukeissakin on käyty eikä siellä ole paljokaan muuta kuin rannat, minä viihdyn vaikka kuukauden rantatuolissa hyvien kirjojen kanssa, Minulla oli jopa kerran pomoni mukana phuketissa, perheineen, kyllä sekin pari viikkoa rannalla meni.
        Kuten sanoin vanhempien tehtävä on katsoa pentujensa perään, ei kukaan ole rannalla auringon noususta sen laskuun, ongelmia on silloin kun pennut itkevät kokoajan ettei ole mitään tekemistä, ja jos se on hyvin yleistä kasvatuksessa on jotain pielessä, toki pennut kiljuvat auton takapenkillä milloin perillä, ja se on ihan normaalia.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Pölkystä päähän osamaksu, olen ollut lasteni kanssa monta kertaa kanarialla ja rodoksella kun he olivat pieniä usein oli mukana myös ex:n sukulaispentuja, pari kertaa jopa äitini. Aikamme vietimme pääosin rannalla, toki kävimme syömässä, ja välipalalla, tarpeen mukaan, kun pennut hieman vanheni, pidemälläkin käytiin, jos maassit riitti. Kaupunki lomiakin oli muutama mutta yleensä ex:n ja hanen siskojensa kanssa. Phukeissakin on käyty eikä siellä ole paljokaan muuta kuin rannat, minä viihdyn vaikka kuukauden rantatuolissa hyvien kirjojen kanssa, Minulla oli jopa kerran pomoni mukana phuketissa, perheineen, kyllä sekin pari viikkoa rannalla meni.
        Kuten sanoin vanhempien tehtävä on katsoa pentujensa perään, ei kukaan ole rannalla auringon noususta sen laskuun, ongelmia on silloin kun pennut itkevät kokoajan ettei ole mitään tekemistä, ja jos se on hyvin yleistä kasvatuksessa on jotain pielessä, toki pennut kiljuvat auton takapenkillä milloin perillä, ja se on ihan normaalia.

Ja kaikista olennaista asiassa on se että ollaanko lomalla vai suorittamassa aktiviteetteja, 24/7, minä olin lomalla, ja lepäsin ne viikot, että jaksoi duunissa.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Kuis usein sulla maassit riitti, kun ne ei nykyäänkään riitä, edes Amican herkkulippusiin?

• Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Phukeissa kun käytiin pomoni kansa, luunnatieversti Teron, minun ollen majurilentokapteni, niin lensimme vuorotellen, kahden istuvalla miktraakkenilla, välissä kävimme jaloittelemassa, ettei tullut veri tulpia tai, ilma vaivoja.
        Kuten olen sanonut, kävimme Teron kanssa myös koiria näyttelyissä, suomen armeijan doppareiden, kanssa, voin vakuuttaa, aivan varvasti.

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Minä juoksen maratooneja aamusta iltaan välillä hyppien pölkyllä, päivän päätteeksi tyhjentelen grillijonot alkeiskurssikaratella

2010

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Ja kaikista olennaista asiassa on se että ollaanko lomalla vai suorittamassa aktiviteetteja, 24/7, minä olin lomalla, ja lepäsin ne viikot, että jaksoi duunissa.

Nuorimmaiseni on viisivuotias tällä hetkellä. Hän oppi nelivuotiaana uimaan.

Kaikista olennaisinta kertomuksissasi on aina että puhut yksikkömuodossa itsestäsi.
        Muita ei ole ollut mukana vaikuttamassa matkoihisi. Vai sinä "lepäsit" lomillasi ja lapsetko oli sillä välin rannalla pitkää päivää? Hekoheko.

Unohdat taas autuaasti sen mitä olet aiemmin kertonut, että pullakuskin palkoilla et päässyt matkoille ennenkuin 30 vuotiaana ekan kerran Kanarialle, köyhäkansan lomakohteeseen.

Olet ollut jo reipas kolmekymppisenä sotanorsun kokoinen rantaleijona lukemassa kirjoja. Missäs ne lapset silläkin kerralla oli? Ei missään. Lastenvihaaja ei ole koskaan matkustanut lastensa kanssa ja sinähän erosit kun lapset oli noin 4-5 vuotiaita.

Et ole siis ehtinyt / voinutkaan matkustaa lasten kanssa. He hylkäsivät sinut ja sinä hylkäsit heidät ja se vetää sinut katkeraksi kaikkia lapsia kohtaan etkä ymmärrä heitä etkä lasten tarpeita.

Ja vielä "kaupunkilomia" lasten kanssa 8) Joo lehmätkin osaa lentää. Et kelvannut isäksi edes thaivaimon pojalle ja hän ei koskaan ole ollut huollettavasi.

Sanot: "ongelmia on silloin kun pennut itkevät kokoajan ettei ole mitään tekemistä, ja jos se on hyvin yleistä kasvatuksessa on jotain pielessä"

Jos se on hyvin yleistä, niin silloin isydessä on jotakin pielessä. Se on tervettä että lapset kaipaa tekemistä. Mites ne muuten oppisi mitään jos eivät tekisi mitään? Sitä varten käydään koulujakin että opitaan.

Aktiviteetit kehittää motoriikkaa, kädentaitoja ja kehittävät älykkyyttä, oppii ratkaisemaan ongelmia jne. Elämässä pärjää ne lapset jotka on saaneet paljon kokemuksia ja taitoja, ovat oppineet sen miten opitaan ja se on kaikkein tärkeintä lapsuudessa. Ei suinkaan oleskelu.

2010

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Nuorimmaiseni on viisivuotias tällä hetkellä. Hän oppi nelivuotiaana uimaan.

Kaikista olennaisinta kertomuksissasi on aina että puhut yksikkömuodossa itsestäsi.
        Muita ei ole ollut mukana vaikuttamassa matkoihisi. Vai sinä "lepäsit" lomillasi ja lapsetko oli sillä välin rannalla pitkää päivää? Hekoheko.

Unohdat taas autuaasti sen mitä olet aiemmin kertonut, että pullakuskin palkoilla et päässyt matkoille ennenkuin 30 vuotiaana ekan kerran Kanarialle, köyhäkansan lomakohteeseen.

Olet ollut jo reipas kolmekymppisenä sotanorsun kokoinen rantaleijona lukemassa kirjoja. Missäs ne lapset silläkin kerralla oli? Ei missään. Lastenvihaaja ei ole koskaan matkustanut lastensa kanssa ja sinähän erosit kun lapset oli noin 4-5 vuotiaita.

Et ole siis ehtinyt / voinutkaan matkustaa lasten kanssa. He hylkäsivät sinut ja sinä hylkäsit heidät ja se vetää sinut katkeraksi kaikkia lapsia kohtaan etkä ymmärrä heitä etkä lasten tarpeita.

Ja vielä "kaupunkilomia" lasten kanssa 8) Joo lehmätkin osaa lentää. Et kelvannut isäksi edes thaivaimon pojalle ja hän ei koskaan ole ollut huollettavasi.

Sanot: "ongelmia on silloin kun pennut itkevät kokoajan ettei ole mitään tekemistä, ja jos se on hyvin yleistä kasvatuksessa on jotain pielessä"

Jos se on hyvin yleistä, niin silloin isydessä on jotakin pielessä. Se on tervettä että lapset kaipaa tekemistä. Mites ne muuten oppisi mitään jos eivät tekisi mitään? Sitä varten käydään koulujakin että opitaan.

Aktiviteetit kehittää motoriikkaa, kädentaitoja ja kehittävät älykkyyttä, oppii ratkaisemaan ongelmia jne. Elämässä pärjää ne lapset jotka on saaneet paljon kokemuksia ja taitoja, ovat oppineet sen miten opitaan ja se on kaikkein tärkeintä lapsuudessa. Ei suinkaan oleskelu.

2010

Ai­vot tyk­kää­vät liik­keestä

Liikunta on yksi tehokkaimmista keinoista ylläpitää aivoterveyttä. Säännöllinen liikunta parantaa verenkiertoa ja kolesteroliarvoja, alentaa verenpainetta ja auttaa painonhallinnassa. Liikunta vaikuttaa myös mielialaan ja vähentää stressiä.

Aktiivinen elämäntapa ja säännöllinen liikunta tukevat neurogeneesiä eli aivojen kykyä kasvattaa uusia hermosoluja. Lisäksi liikunta vahvistaa aivoja tukevaa valkeaa ainetta vähentämällä tulehdusta ja laskemalla verenpainetta, verensokeria ja huonoa kolesterolia.

Liikunnalla on monia suoria positiivisia vaikutuksia, jotka välittyvät myös aivoterveyteen. Säännöllinen liikunta voi:

ehkäistä aivoverisuonisairauksia

ehkäistä ylipainoa

laskea verenpainetta

vähentää matala-asteista tulehdusta

parantaa sokeri- ja rasva-aineenvaihduntaa

vaikuttaa suotuisasti aivojen rakenteisiin, jotka osallistuvat tiedonkäsittelyyn

vilkastuttaa aivojen verenkiertoa ja parantaa hapen saantia

parantaa unta

vähentää ahdistus- ja masennusoireita
        https://www.terveyskyla.fi/aivotalo/aivoterveys/aivot-tykkaavat-liikkeesta

2010

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Liikunta on yksi tehokkaimmista keinoista ylläpitää aivoterveyttä. Säännöllinen liikunta parantaa verenkiertoa ja kolesteroliarvoja, alentaa verenpainetta ja auttaa painonhallinnassa. Liikunta vaikuttaa myös mielialaan ja vähentää stressiä.

Aktiivinen elämäntapa ja säännöllinen liikunta tukevat neurogeneesiä eli aivojen kykyä kasvattaa uusia hermosoluja. Lisäksi liikunta vahvistaa aivoja tukevaa valkeaa ainetta vähentämällä tulehdusta ja laskemalla verenpainetta, verensokeria ja huonoa kolesterolia.

Liikunnalla on monia suoria positiivisia vaikutuksia, jotka välittyvät myös aivoterveyteen. Säännöllinen liikunta voi:

ehkäistä ylipainoa

laskea verenpainetta

vaikuttaa suotuisasti aivojen rakenteisiin, jotka osallistuvat tiedonkäsittelyyn

parantaa unta

2010

Liiku lisää aivosi eivät selvästi ole terveet.

• Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Otaniemen datavelhon viikko alkaa olla viikonloppua vailla ratkaisemassa tekoälyn salaisuuksia salaisessa projektissa seniorijärjestelmänvalvojana hiippakunnan vanhimpana älykkönä. Maleksimisen jaloa taitoa on siis harjoitettu jo kanarianmatkoilla rantatuolissa kirjaa lukien. Uskon sen kirjan lukemisen mutta en rantatuolia, sillä se maksaa, ellei kyseessä ole hotellin rantatuoli. Mutta mitä hyötyä on kirjan lukemisesta miehelle joka ei ymmärrä lukemaansa laisinkaan? Ne on pelkkiä irrallisia sanoja silloin.

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

ehkäistä ylipainoa

laskea verenpainetta

parantaa unta

2010

Pasasen aivot tykkää oleskelusta. Työelämässä hänet tunnettiin nimellä "Mies Paikallaan".
        Hua Hinissa kertoi maanneensa kymmenen vuotta kyljellään ja lapsiperheen isänä ollessaan makasi aurinkotuolissa. Hän on mies joka lepää jotta jaksaisi levätä. Siitä huolimatta varsin levoton prinssi. Tehnyt toimistotöitä vain eläissään ja tarvitsee lomalla levätä että jaksaa tehdä töitä.

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

No kun 2010 kerro miksi nykyään suomi on menossa konkurssiin, vanhemmilla on vanhuus hukassa, kaikki alkoi 90 luvun lamasta, joka aiheutti valtavia yhteiskunnallisia on ongelmia, minulla ei koska ei ollut juurikaan velkaa, nykyään valtava osa miehistä hylätään palveluksesta, yleensä mielenterveyden takia, eikä se edes hävetä ketään enää, jos 80 luvulla jouduit c luokkaan, se oli hirveä häpeä, armeija oli pakko suorittaa vaikka siitä ei tykättu, sinun ns. kuntoisuus oireesi eivät pure väestöön, ihmiset ovat huonommassa kunnossa kuin koskaan, kysyin asiaa jopa reumalääkäriltä, miten on kuntoni 65 vuotiaaksi.

Hänen mukaansa olen hyvässä kunnossa, se ei tietenkään tarkoita sinun "hyvää" kuntoa, vaan suhteuttuna krooniset sairaudet ja ikä huomioiden, aika iso osa ikäisistäni liikuu jo rullaatorilla, minä pyöräilen, jos haluan kannattaa lisätä hyöty liikuntaa, ja välttää autolla ajamista.

ja 2010 älä kuvittele olevasi hyvässä kunnossa, fyysisesti toki voit ollakin, mutta henkinen puoli on vakavasti ongelmissa, pölkyllä päähän, minä painotan sitä että olet minua liki 10 vuotta nuorempi, toki minua ikä alkaa painamaan, ja sinä vanhenet silmissä, joten selvitä sen syy, ettei sinulla ole jokin tappava tauti taustalla.

• Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Otaniemen datavelhon viikko alkaa olla viikonloppua vailla ratkaisemassa tekoälyn salaisuuksia salaisessa projektissa seniorijärjestelmänvalvojana hiippakunnan vanhimpana älykkönä. Maleksimisen jaloa taitoa on siis harjoitettu jo kanarianmatkoilla rantatuolissa kirjaa lukien. Uskon sen kirjan lukemisen mutta en rantatuolia, sillä se maksaa, ellei kyseessä ole hotellin rantatuoli. Mutta mitä hyötyä on kirjan lukemisesta miehelle joka ei ymmärrä lukemaansa laisinkaan? Ne on pelkkiä irrallisia sanoja silloin.

Mitä luulet laiffila, luin ratatuolissa, vesi puistosa, minulla oli 9 metriä pitkä kirlahyly, Pululle jäi jotain erossa, mikä harmittaa vieläkin, Ladaa enemmin kin kin, manifest der kommunistischen partei... kirja, voin vakuuttaa paksu, ja painava, jossa oli kotkan säpökässä tapamani, veitsiläisen bsykiatriin Jarl, Gungin, omistus kirotus. ränskäksi halvalla, ostin häneltä molemmat käteisellä... resupeput 55555

• Anonyymi00034
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Mitä luulet laiffila, luin ratatuolissa, vesi puistosa, minulla oli 9 metriä pitkä kirlahyly, Pululle jäi jotain erossa, mikä harmittaa vieläkin, Ladaa enemmin kin kin, manifest der kommunistischen partei... kirja, voin vakuuttaa paksu, ja painava, jossa oli kotkan säpökässä tapamani, veitsiläisen bsykiatriin Jarl, Gungin, omistus kirotus. ränskäksi halvalla, ostin häneltä molemmat käteisellä... resupeput 55555

Korjaan Palulle.

• Anonyymi00035
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Jaaha palstan heikoin taas vaikutta palstalla,

• Anonyymi00014

Olin pölkyllä 20 min onko se liikaa?

• Anonyymi00024
        UUSI

Oikeesti mopojonne oli siinä 12 tuntia tanssien ripaskaa

• Anonyymi00023
      UUSI

Ihanaa ❤️❤️❤️

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      25
      3760
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      540
      2732
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      53
      2290
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      212
      2261
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1749
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1540
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      53
      1512
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1399
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1251
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1204
    Aihe