Ystävälläni on päässä otsan takana pahanlaatuinen syöpäkasvain. Hyvin harvoin puhutaan asiasta. Vuosi sitten se löydettiin ja hoitona sädehoito ja "pillerit". Pari kuukautta hoidon jälkeen se vähän pieneni mutta nyt ei ole yli puoleeen vuoteen tapahtunut mitään. Mistä se johtuu??? Mua ihmetyttää suuresti ettei se hoidoista huolimatta pienene! Nukkuuko se kasvain ja onko se toisaalta hyvä asia ettei se kasva tai pienene?
Aivokasvain
11
11669
Vastaukset
- heios
osaatko kertoa ystäväsi oireista, ennenkun tieto kasvaimesta varmistui? itseäni kiinnotaa,kun on pelko kasvaimesta.
- marleena
Nämä on niitä oireita mitä ystäväni kerto. Käden puutumista, niska hartia särkyä mitä ystäväni hoiti käymällä hierojalla!? Tautista päänsärkyä, siis niin kamalat säryt et ehkä synnyttäminen vetää vertoja. Säryt takaraivolla ja otsan alueella ja sit sano et ihan kuin olis kireä panta päässä.Päänräryt jatku välillä 4 päivää yhtäsoittoa eikä mitkään särkylääkkeet auttaneet. Ei edes lääkärin määräämät. Ja verinen oksentelu joka alko noin puoli vuotta aikaisemmin enen kuin syöpä todettiin.Ystäväni meni monen päivän päänsärkyjen takia lopulta lääkäriin ja sano et taitaa kuolema nyt tulla ja sano ettei poistu sairaalasta ennen kuin pää on kuvattu. Pää kuvattiin ja viikon päästä tuli tieto et pahanlaatuinen kasvain/syöpä.Otettiin tietysti myös kamala määrä erillaisia verikokeita. Ja jälkeen päin kun ollaan muisteltu niin reilu puoli vuotta aikaisemmin oli myös kovaa kuumeilua ja veri arvot oli mitä sattu mut kukaan, ei edes lääkärit osanneet epäillä et kyseessä voisi olla päässä kasvain. Kuumeilu lyötiin keuhkokuumeen piikkiin ja makasi viikon sairaalassa.
- heios
marleena kirjoitti:
Nämä on niitä oireita mitä ystäväni kerto. Käden puutumista, niska hartia särkyä mitä ystäväni hoiti käymällä hierojalla!? Tautista päänsärkyä, siis niin kamalat säryt et ehkä synnyttäminen vetää vertoja. Säryt takaraivolla ja otsan alueella ja sit sano et ihan kuin olis kireä panta päässä.Päänräryt jatku välillä 4 päivää yhtäsoittoa eikä mitkään särkylääkkeet auttaneet. Ei edes lääkärin määräämät. Ja verinen oksentelu joka alko noin puoli vuotta aikaisemmin enen kuin syöpä todettiin.Ystäväni meni monen päivän päänsärkyjen takia lopulta lääkäriin ja sano et taitaa kuolema nyt tulla ja sano ettei poistu sairaalasta ennen kuin pää on kuvattu. Pää kuvattiin ja viikon päästä tuli tieto et pahanlaatuinen kasvain/syöpä.Otettiin tietysti myös kamala määrä erillaisia verikokeita. Ja jälkeen päin kun ollaan muisteltu niin reilu puoli vuotta aikaisemmin oli myös kovaa kuumeilua ja veri arvot oli mitä sattu mut kukaan, ei edes lääkärit osanneet epäillä et kyseessä voisi olla päässä kasvain. Kuumeilu lyötiin keuhkokuumeen piikkiin ja makasi viikon sairaalassa.
itselläni käsien pistelyä ja huimausta, siksi oireista kyselin.
toivottavasti ystäväsi paranee pian! - iskä
heios kirjoitti:
toivottavasti ystäväsi paranee pian!Hei!
Mun pojalla, nyt 2,5v, todettiin aivokasvain 2 vuotta sitten 5kk neuvolassa. Poika voi nyt hyvin ja kasvain on rauhoittunut. Tyypiltään todella harvinainen 250 koko maailmassa diagnosoitu. Suomessa ehkä 1 aikaisemmin. Oireina alkuun oli paineiset oksentelut ja silmien nykinä, kivuista vaikea sanoa kun poika ei osaa itse kertoa... viimeksi poika leikattu tammikuussa 2004, sen jälkeen ei kasvaimissa (päässä siis useita kasvaimia) ole tapahtunut muutosta suuntaan eikä toiseen. Lääkärit eivät tiedä auttaisiko säde tai muu vastaava hoito, kun ei niillä ole kokemusta. Eli mitään hoitoja ei leikkausten lisäksi saatu, joten odotellaan pojan tilan kohenemista ajan kanssa... - minä
iskä kirjoitti:
Hei!
Mun pojalla, nyt 2,5v, todettiin aivokasvain 2 vuotta sitten 5kk neuvolassa. Poika voi nyt hyvin ja kasvain on rauhoittunut. Tyypiltään todella harvinainen 250 koko maailmassa diagnosoitu. Suomessa ehkä 1 aikaisemmin. Oireina alkuun oli paineiset oksentelut ja silmien nykinä, kivuista vaikea sanoa kun poika ei osaa itse kertoa... viimeksi poika leikattu tammikuussa 2004, sen jälkeen ei kasvaimissa (päässä siis useita kasvaimia) ole tapahtunut muutosta suuntaan eikä toiseen. Lääkärit eivät tiedä auttaisiko säde tai muu vastaava hoito, kun ei niillä ole kokemusta. Eli mitään hoitoja ei leikkausten lisäksi saatu, joten odotellaan pojan tilan kohenemista ajan kanssa...ja jaksamista teille! Noin pieni poika vielä kyseessä..toivottavasti urheasti jaksaa! Itse olen toipumassa myös harvinaisesta (tosin hyvänlaaatuisesta) aivokasvaimesta. Päivä kerrallaan. Aurinkoisia päiviä!! :-)
- Hoitsu
iskä kirjoitti:
Hei!
Mun pojalla, nyt 2,5v, todettiin aivokasvain 2 vuotta sitten 5kk neuvolassa. Poika voi nyt hyvin ja kasvain on rauhoittunut. Tyypiltään todella harvinainen 250 koko maailmassa diagnosoitu. Suomessa ehkä 1 aikaisemmin. Oireina alkuun oli paineiset oksentelut ja silmien nykinä, kivuista vaikea sanoa kun poika ei osaa itse kertoa... viimeksi poika leikattu tammikuussa 2004, sen jälkeen ei kasvaimissa (päässä siis useita kasvaimia) ole tapahtunut muutosta suuntaan eikä toiseen. Lääkärit eivät tiedä auttaisiko säde tai muu vastaava hoito, kun ei niillä ole kokemusta. Eli mitään hoitoja ei leikkausten lisäksi saatu, joten odotellaan pojan tilan kohenemista ajan kanssa...VOIMIA KOKO PERHEELLE!!!!!!!!
- myös saman kokenut
iskä kirjoitti:
Hei!
Mun pojalla, nyt 2,5v, todettiin aivokasvain 2 vuotta sitten 5kk neuvolassa. Poika voi nyt hyvin ja kasvain on rauhoittunut. Tyypiltään todella harvinainen 250 koko maailmassa diagnosoitu. Suomessa ehkä 1 aikaisemmin. Oireina alkuun oli paineiset oksentelut ja silmien nykinä, kivuista vaikea sanoa kun poika ei osaa itse kertoa... viimeksi poika leikattu tammikuussa 2004, sen jälkeen ei kasvaimissa (päässä siis useita kasvaimia) ole tapahtunut muutosta suuntaan eikä toiseen. Lääkärit eivät tiedä auttaisiko säde tai muu vastaava hoito, kun ei niillä ole kokemusta. Eli mitään hoitoja ei leikkausten lisäksi saatu, joten odotellaan pojan tilan kohenemista ajan kanssa...tiedän ikävä kyllä miltä teistä tuntuu... lapsellani on myös aivokasvain... tosin hyvänlaatuinen ja jo pois leikattu, mutta aina pelottaa uusiutuminen...
Voimia ja positiivisia ajatuksia teille...
Mikä on syövän nimi? - Äippyli
myös saman kokenut kirjoitti:
tiedän ikävä kyllä miltä teistä tuntuu... lapsellani on myös aivokasvain... tosin hyvänlaatuinen ja jo pois leikattu, mutta aina pelottaa uusiutuminen...
Voimia ja positiivisia ajatuksia teille...
Mikä on syövän nimi?pojalla päässä jotain.... ilmeisesti hyvänlaatuinen kasvain...
Missä teillä se sijaitsi ja millainen oli leikkaus? Entäs oireet ja kasvaimen koko?
Pelonsekavin tuntein odotellaan mahdollista leikkausta, olisin kiitollinen vastauksestasi. - epätietoisuus
marleena kirjoitti:
mulla ollu kohta puolisen vuotta outoja oireita, huimausta,haparointia liikkeissa... käsien ja kasvon alueiden puutumista, yököttävää oloa, päässä "tuntemuksia"; paineentunnetta, kiristystä. ei niinkään oikeaa päänsärkyä. ei ole verikokeita tai mitään otettu. antaako ne merkkejä tästä kasvaimesta? tk:ssa oireet tulkittiin oitis paniikkihäiriöksi. olet paniikkialtis ja masentunut. sain masennuslääkkeet. avomies ihmettelee päivittäin kun olet outo ja muuttunut...En enää itsekään tiedä mikä oli ekaksi....mutta olo on huono....
Niskat ja hartiat ovat kyllä kireellä, sen tiedän. mutta outo tämä olo, jotenkin aina tahmea, älli ei leikkaa niinkuin ennen, otteissa ja liikkeissä haparointia.....????!!!!! - Amoral
epätietoisuus kirjoitti:
mulla ollu kohta puolisen vuotta outoja oireita, huimausta,haparointia liikkeissa... käsien ja kasvon alueiden puutumista, yököttävää oloa, päässä "tuntemuksia"; paineentunnetta, kiristystä. ei niinkään oikeaa päänsärkyä. ei ole verikokeita tai mitään otettu. antaako ne merkkejä tästä kasvaimesta? tk:ssa oireet tulkittiin oitis paniikkihäiriöksi. olet paniikkialtis ja masentunut. sain masennuslääkkeet. avomies ihmettelee päivittäin kun olet outo ja muuttunut...En enää itsekään tiedä mikä oli ekaksi....mutta olo on huono....
Niskat ja hartiat ovat kyllä kireellä, sen tiedän. mutta outo tämä olo, jotenkin aina tahmea, älli ei leikkaa niinkuin ennen, otteissa ja liikkeissä haparointia.....????!!!!!Minulla itselläni alkoi todella lievä tinnitus noin kk sitten. Ja nyt on alkanut paha olo ja lihakset ovat heikkoina ja niska jäykkänä. Itseltäni valui myös verta nenästä päivän putkeen. En ole oksentanut vielä mutta Paha olo on kokoajan.
- pelokas18
heios kirjoitti:
toivottavasti ystäväsi paranee pian!hei oon 18 vuotias poika ja mulla pelko aivokasvaimesta. oireet ollu 2kk huimaus,pään paineisuus, pienijä hetken kestäviä kipuja päässä, muistihäiriöt ja korvien tukkoisuus. mulla laitettu paniikkihäiriön piikkiin ja otetti verikokeita ja juossut lääkäreissä mutta mitään aivokasvaimeen muita viittavija oireita ei ole ollut ja verikokeet on puhtaat mutta nyt kun itse jankkasin kauan sain lähetteen neurologille joka tutkiii.mitä luulet onko minulla aivokasvain???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272514Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271396- 981337
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59985