Jussi Halla-aho veisaa virttä eduskuntatalon portailla

Anonyymi-ap

Musiikkimiehenä tunnettu eduskunnan puhemies Jussi Halla-aho (PS) veisasi suvivirttä eduskuntatalon portailla.

Eduskuntatalon portaille oli saapunut henkilöitä laajasti koko perussuomalaisten eduskuntaryhmästä, mutta merkittävän vaikutusvaltaisena henkilönä Jussi Halla-aho vei luonnollisesti huomion.

Suvivirteen on liittynyt viime vuosina kohuja. Perussuomalaiset puolustavat vahvasti suvivirren asemaa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/59be4284-db8f-4b44-b0c7-98fe40637e6c

43

513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      On se uskomaton huijari...

      • Anonyymi00006

        Tähänpä mielisin lisätä: tilulilulii, tilulilulii.

        Esko Nurmijärveltä


      • Anonyymi00009

        Suwi wirsi on pornolaulu 1200-luvulta.

        ja tältä se näytti 1700-luvulla, kun uskonpuhdistajat olivat kääntäneet se ensin ruotsiksi ja ruotsista sitten suomeksi...rikkinäinen puhelin.

        Suwi Wirsi

        Jo joutu armas aica
        Ja suvi suloinen
        Joll caunist caiken paican
        Caunista cuckanen. Nyt armas Auring meitä
        Taas lähte lähemmäx
        Hän kuolleet hauto
        heitä Jäll teke eläväx.
        Ne nijtyn cuckat corjat
        Ja Laiho laxosa Nijn ylpiät Yrtti tarhat Puut wehriät werasa Ne meillen muistuttawat Suurt hywytt' Jumalan Jong caick ain nähdä saawat Juur ymbär Wuoden ain.
        Nyt lindu äänell corjall
        Taas laula taitawast
        Eng me sijs mahdais Luojall
        Täält weisat iloisest? Mun sielun Herra kijtä
        Nyt riemulaululla
        Cuin ilotta ja täyttä
        Meit laupioill lahjoilla.
        Oi Jesu Crist jalo Sä kircas paistehem Ain kylmä luondom haudo Ja asu tykönäm! Sun rackaudes tuli Ann pala sydämmes! Tuo meihin uusi mieli Pois murhet poista myös.
        Sä Saronin kaunis cucka
        Cucoistus laxosa
        Mun Sielun avuill Cruuna
        Tee taitawax tawoisa
        Sun castes händ Sionist
        Ain caunist castacoon
        Sit kuin Ruusu Libanonist
        Hajuns hywän antawa.
        Ann maa tääll caswons canda
        Wacons myös liota: Meill tarpet tahdoisit anda Maan
        meren siunata
        Ann Askeles tiucku raswast
        Meit ruoki sanallas
        Suo maistam sit' ain makiast
        Nijn Sielu on autuas.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Tähänpä mielisin lisätä: tilulilulii, tilulilulii.

        Esko Nurmijärveltä

        Eduskuntatalon portailla esiintyminenen alkaa muodostua Halla-ahojen suvussa jo traditioksi.

        Osallistuihan Jussi Halla-ahon tytär aikoinaan loistavan ruotsalaistytön, Greta Thunbergin alulle panemaan nuorten ilmastolakkoon ja osoitti yhdessä muiden lakkolaisten kanssa mieltään samoilla portailla, joilla isä-Jussi sittemmin veisaa.


    • Anonyymi00002

      Ja tällä tempulla persut saavat joutuessaan naurunalaiseksi, hyvän syyn uhriutua.

    • Anonyymi00005

      osaako se laulaa ?

    • Anonyymi00007

      Jussi laulamassa Suvivirttä on sama asia jos Goebbels olisi ollut laulamassa Euroopan hymniä.

      • Anonyymi00008

        Näin on. Horst-Wessel-Lied sopisi paremmin molemmille.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Näin on. Horst-Wessel-Lied sopisi paremmin molemmille.

        Tai Erika.


    • Anonyymi00011

      Pitikö Jussi hoilottaessaan kädet selkänsä takana ja sormet ristissä? 🤞

    • Anonyymi00012

      Noloa,tosi noloa. Epätoinen pitää olla jostakin poliitikon urasta, että moiseen alentuu...

      • Anonyymi00015

        Hillotolppaeliitti pelaa nyt upporikasta ja rutiköyhää. Hiljattainen Accuscoren tekemä ennuste ei lupaa hyvää perrsuille. Kolmasosalla nykyisistä kansanedustajista/ministereistä on ensi keväänä edessään työpisteensä tyhjentäminen. Accuscore ilmaisi samalla, että perussuomalaisten kannatuksen ennustaminen on vaikeaa, mikä on varmastikin totta, jos katsotaan, miten kolmissa viimeisimmissä vaaleissa ennusteet ja vaalitulos ovat poikenneet rajusti toisistaan. Vaalitulokset ovat olleet yli puolet pienempiä ennusteisiin verrattuina, joten työttömiksi jäävien eliittipersujen määrän osuus saattaa tulla olemaan jopa huomattavasti suurempikin kuin tuo kolmasosa.


    • Anonyymi00013

      Mutta eikös Jussi olekaan ateisti?

      • Anonyymi00017

        Jussi voi olla mitä tahansa: "Meillä perussuomalaisissa kenestä tahansa voi tulla mitä tahansa."

        "Uutuuskirja: Halla-aho hehkuttaa Trumpia – ei pidä valehtelua poikkeuksellisena"

        https://www.is.fi/politiikka/art-2000011828750.html

        Vääntelekö Jussi totuutta häikäilemättömästi? Siitähän itse pieni itävaltalaiskorpraali kirjoitteli.


    • Anonyymi00014

      Kaikkea se vaalien lähestyminen teettää. Noloa, persut!
      Mites ne sata tuhatta uutta työpaikkaa? Ei taida lippalakeilla ja virttä veisaamalla syntyä.

      • Anonyymi00018

        Pellelauma yrittää hämätä siirtääkseen Overtonin ikkunaa.

        "Hämäys

        Argumentointia asian vierestä. Hämäykset (ja harhautukset ja ”savusillit”) pyrkivät ohjaamaan keskustelun ja huomion käsiteltävästä asiasta toisaalle (ks. myös whataboutismi)."

        "Overtonin ikkuna

        Overtonin ikkuna viittaa yhteiskunnallisesti hyväksyttyihin keskustelunaiheisiin ja puhetapoihin. Ikkuna määrittää siis tiettynä aikana hyväksytyt aiheet; yhteiskunnallisen keskustelun muuttuessa ikkuna siirtyy poliittisella spektrillä. Yhteiskunnalliseen muutokseen pyrkivät toimijat haluavat aktiivisesti siirtää ikkunaa itselleen edulliseen suuntaan. Näin jotkin näkemykset, joita aiemmin pidettiin radikaaleina, voidaan normalisoida. Kääntäen aiemmin hyväksyttyjä näkemyksiä voidaan ajan myötä alkaa pitää yhteiskunnan muuttuneiden arvojen valossa kestämättöminä. Termin loi yhdysvaltalainen politiikan tutkija Joseph P. Overton."

        https://netn.fi/artikkelit/oikeistoradikaalien-vaikuttamisstrategioiden-abc/


    • Anonyymi00016

      Koko sakki oli hoilaamassa, useimmat selvinpäin.

      Persujen luottolehti oli ainoa joka mainitsi:)))

      • Anonyymi00019

        Mistä tunnistaa Orpon sirkuksen, jota ikävä kyllä hallitukseksikin kutsutaan?

        Perpansseista lippalakit päissäään.


    • Anonyymi00021

      Maassa valtavasti työttömiä ja valtaapitäva joutaa mielestään laulamaan virsiä eduskuntatalon portailla. Voi hyvä isä.

      • Anonyymi00022

        Ristiriitainen, irvokas näytelmä koko kansan edustus laitos.

        Tällä menolla päädytään diktatuuriin, sillä kun kansa turhautuu demokratiaan, se voi ottaa "pelastajakseen" Hitlerin, Mussolinin, Trumpin tai vaikka Allahahon.

        Karmeata, mutta historiassa tämä on nähty aina uudestaan ja uudestaan.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Ristiriitainen, irvokas näytelmä koko kansan edustus laitos.

        Tällä menolla päädytään diktatuuriin, sillä kun kansa turhautuu demokratiaan, se voi ottaa "pelastajakseen" Hitlerin, Mussolinin, Trumpin tai vaikka Allahahon.

        Karmeata, mutta historiassa tämä on nähty aina uudestaan ja uudestaan.

        Ei ihme että maa on tässä tilassa pellelauma on kaapannut sille kuulumattoman vallan


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Ei ihme että maa on tässä tilassa pellelauma on kaapannut sille kuulumattoman vallan

        Vieläkö Halla-ahon mielestä Trump on parasta mitä amerikalle on tapahtunut? Vai onko tarkistanut kantojaan?


      • Anonyymi00032 kirjoitti:

        Vieläkö Halla-ahon mielestä Trump on parasta mitä amerikalle on tapahtunut? Vai onko tarkistanut kantojaan?

        Mestari Jussi totesi Donald Trumpin olevan parasta mitä länsimaille on pitkään aikaan tapahtunut.Ei pelkästään Amerikalle.

        Jussi on viisas,ei häntä suotta kutsuta persujen piirissä mestariksi.


    • Anonyymi00023

      Eikös se ollutkaan ateisti? Meitä on huijattu?

      • Anonyymi00025

        Ukko on egoisti huijari. Mutta ovela, liian ovela tollolle kannattajakunnalleen.


    • Perussuomalaiset sopvivat juuri tuollaiseen hommaan, missä mitään ei tarvitse osata tehdä. Riittää, että saadaan tehtyä numero aikaiseksi. Uskontoa politiikassa käytetään hyväksi. Tuollaisia puolueita kannattaa varoa.

      • Anonyymi00026

        Kuvamateriaalin perusteella Jani Mäkelä ei näyttänyt olleen virren veisuussa.


    • Anonyymi00028
    • Anonyymi00029

      Allahaho on opiskellut Adolfinsa huolella, persujen tarina vallankaappauksesta tähän päivään on suoraan Hitlerin tarinasta.

      • Anonyymi00031

        Aadolf Linttaman, sieg heil.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Aadolf Linttaman, sieg heil.

        Väärä aate, persutollo.


    • Anonyymi00030

      Demari ei laula Suomalaista suvivirttä, virret veisataan venäjäksi.

      • Anonyymi00034

      • Anonyymi00035

      • Anonyymi00036

        Hyvä esitys. Saa kiitosta kaikilta suomalaisilta.
        Kristinuskonto.
        Se on luonut perustan länsimaiselle sivistykselle ja kehitykselle. Se pelastaa monen ihmisen joutumasta ongelmiin ja helpottaa kaikkien elämää.
        Se on luonnollista ja saa kiittää, että on turva ja lohtu vaikeina, kuin heppoina aikoina.
        Siinä ei ole mitään pahaa. Vain kaikkea hyvää.
        Jokaisen kohdalla elämä päättyy, toisten kohdalla alkaa. Joskus kaikkien kohdalla se päättyy.
        Elämää tuova - ja ylläpitävä voima säilyy.


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Hyvä esitys. Saa kiitosta kaikilta suomalaisilta.
        Kristinuskonto.
        Se on luonut perustan länsimaiselle sivistykselle ja kehitykselle. Se pelastaa monen ihmisen joutumasta ongelmiin ja helpottaa kaikkien elämää.
        Se on luonnollista ja saa kiittää, että on turva ja lohtu vaikeina, kuin heppoina aikoina.
        Siinä ei ole mitään pahaa. Vain kaikkea hyvää.
        Jokaisen kohdalla elämä päättyy, toisten kohdalla alkaa. Joskus kaikkien kohdalla se päättyy.
        Elämää tuova - ja ylläpitävä voima säilyy.

        Jos tutkaillaan eri uskontoja, kristinuskon nimissä on tapettu ihmisiä mielettömiä määriä, muut ei pääse edes lähelle.


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Jos tutkaillaan eri uskontoja, kristinuskon nimissä on tapettu ihmisiä mielettömiä määriä, muut ei pääse edes lähelle.

        1500-luku oli pimeää aikaa. Persut kaipailevat takaisin sinne asti?


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        1500-luku oli pimeää aikaa. Persut kaipailevat takaisin sinne asti?

        Ja eniten on tapettu muita kristittyjä, keskiajan ns. uskonsodissa oli kyse väännöstä eri kristinlahkojen välillä.
        Kaulat katkottiin hävinneiltä, totta kai, ettei väärä uskomus saastuta puhtaita sieluja.

        Maailman kaikkien aikojen julmimmat sodat, laupiaiden kritittyjen välillä :(


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Hyvä esitys. Saa kiitosta kaikilta suomalaisilta.
        Kristinuskonto.
        Se on luonut perustan länsimaiselle sivistykselle ja kehitykselle. Se pelastaa monen ihmisen joutumasta ongelmiin ja helpottaa kaikkien elämää.
        Se on luonnollista ja saa kiittää, että on turva ja lohtu vaikeina, kuin heppoina aikoina.
        Siinä ei ole mitään pahaa. Vain kaikkea hyvää.
        Jokaisen kohdalla elämä päättyy, toisten kohdalla alkaa. Joskus kaikkien kohdalla se päättyy.
        Elämää tuova - ja ylläpitävä voima säilyy.

        Itse asiassa länsimainen yhteiskuntakäsitys perustuu antiikin kreikkalaiseen yhtieskuntakäsitykseen, josta on omaksuttu oppeja kristinuskoon. Antiikin kreikassa olivat omat uskonnot, kristinuskolla ei ollut jalansijaa antiikin Kreikassa. Sitähän ei ollut edes olemassa. Se, että kristinusko alkoi leviämään Suomessa, on kreikkalaisen yhteiskuntakäsityksen ansiota. Ja se, että Suomi on ylipäätään tasavalta, ei perustu kristinskon ansioihin, vaan haluun kuulua läntiseen maalmaan - etenkin saksalaiseen käsitykseen.. Juurisyyt löytyvät antiikin Kreikasta.


    • Olisi nyt käynyt sen varusmiespalveluksen.

    • Anonyymi00040

      Nyt on eduskunnassa siirrytty uuteen aikaan, äärioikeisto veisaa virttä portailla, ennen joululomaa koko porukka hoilaa jouluvirsiä sisätiloissa..
      Onko tämä eduskunnan uusi perinne .
      Ei vielä ala kesäloma, liian aikaista on veisaaninen.

    • Anonyymi00042

      Uusi hyvä tapa. Ja kaunis virsi.

      • Anonyymi00043

        RKP:ssä pidäteltiin taatusti naurua, kun koko persujen kerma oli hoilaamassa ruotsalaisessa koraalikirjassa vuonna 1697 julkaistua virttä :)


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe